Parypetie z aparatem zapłonowym - jak ustawić?
TO-MASS - 2007-12-29, 12:53
" />Mam następujący problem. Siadł mi aparat zapłonowy w B16A1 [łożysko się zatarło, rozgrzało i potopiło wnętrze].
Udało mi się dostać aparat używke z CRX [ten sam model TD-27U]. Wykręciłem stary i wkręciłem nowo nabyty. Teraz nie odpala, przy czym na starym dało się jeszcze ujechać. Pytanie brzmi następująco: co powinienem teraz zrobić.
Samo zamontowanie aparatu ma znaczenie - zwracałem uwagę na znaki.
Byłem u elektryka stwierdził że nic mi nie pomoże, nawet nacięć naie widział na kole pasowym - wiecie gdzie one są?
Czy jest możliwość że aparat dawał taki opór że przytrzymał wałek i przeskoczył rozrząd?
Elektryk umył od tego ręce i zaczął wymyślać że ciśnienia nie ma w cylindrze, żeby rozrząd zmienić i takie tam duperele. Ze względu że jest iskra to jakby nie był przesunięty aparat - powinna odpalić.
Fakt jest taki że na starym zatartym aparacie jeszcze mi odpalała [dopuki go nie rozkręciłem], więc nie ma tu - jak mniemam - winy innego modułu.
Z góry dzięki za sugestie i pomoc.
Proti - 2007-12-29, 15:25
" />jakby nie bylo iskry powiedzialbym moduł/cewka, ale ze jest to bardzo dziwne, naciecie jest na kole pasowym, ustawiasz 15 stopni i lata(tak mówi autodata)
rozrzad srawdzasz w nastpujący sposob... wystajacą linnie na obudowie taka pod kontem mnie jwiecej 60 stopni odchylajacą sie od wału, na niej nakladasz pojedyźncze głebsze naciecie, następnie na kolkach sprawdzasz czy kropkie są równo i czy nachodzą na siebie na linni zaznaczonej na obudowie za nimi, do tego musisz zdjąc górną zewnetrzna obudowe rozrzadu i pokrywe zaworow,
w razie niejasności pisz smialo
ps jak mialem złe zapłony też średnio miał siłe odpalać
chico - 2007-12-29, 18:25
" />tak jak przedmowca napisal sprawdz iskre bycmoze kupiles z uszkodzonym modulem lub cewka, co do rozrzadu itp zmien mechanika
jak mniemam po sprwdzeniu i okazaniu sie ze iskry nie masz czesci bierzesz ze starego
TO-MASS - 2007-12-30, 14:27
" />Właśnie chodzi o to że iskra jest, jak przesunąłem aparat to nawet była duża. Teraz tylko problem żeby zapłon ustawić - przynajmniej tak mi się wydaje
Sprawy z rozrządem raczej odpadają - sam robiłem rozrząd [jakieś 5000 temu] więc na 99% jest ok, tak był naciągnięty że nie wierze aby przeskoczył - dla pewności sprawdze.
Proti - problem polega na tym że na moim kole pasowym nie ma znaczników w tym miejscu gdzie być powinny - znaczy się nie ma ich wcale
Jest jakaś inna możliwość ustawienia? Proti - na pewno jest 15 nie 16?
Jeszcze jedna kwestia - czy trzeba mostkować jakąś kostke przy/przed/lub po ustawianiu zapłonu?
Proti - 2007-12-30, 14:38
" />nie trzeba, ja wylaczałem krokowy i odcinalem wszystkie pobory proadu zeby trzymal stale i nei wachlował, kazde seryjne kolo pasowe ma male znaczniki na skrajnym wewnetrznym pierścieniu, jeśli nie masz to nie mam pojecia, pozostaje tylko pozyczyc kolo, ja mam typerowe i mam znaczniki, na seryjnym tez mialem
melon - 2007-12-31, 09:29
" />najprawdopodobniej jest ciachniety któryś z czujników w nowym aparacie. Iskara jest ale w złym miejscu. Ja bym spróbował zrobić z dwuch jeden Jak możesz to zrób mi zdjęcia wtyczek z tego aparatu to być może, ze ci pomogę
pozdrzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
TO-MASS - 2007-12-29, 12:53
" />Mam następujący problem. Siadł mi aparat zapłonowy w B16A1 [łożysko się zatarło, rozgrzało i potopiło wnętrze].
Udało mi się dostać aparat używke z CRX [ten sam model TD-27U]. Wykręciłem stary i wkręciłem nowo nabyty. Teraz nie odpala, przy czym na starym dało się jeszcze ujechać. Pytanie brzmi następująco: co powinienem teraz zrobić.
Samo zamontowanie aparatu ma znaczenie - zwracałem uwagę na znaki.
Byłem u elektryka stwierdził że nic mi nie pomoże, nawet nacięć naie widział na kole pasowym - wiecie gdzie one są?
Czy jest możliwość że aparat dawał taki opór że przytrzymał wałek i przeskoczył rozrząd?
Elektryk umył od tego ręce i zaczął wymyślać że ciśnienia nie ma w cylindrze, żeby rozrząd zmienić i takie tam duperele. Ze względu że jest iskra to jakby nie był przesunięty aparat - powinna odpalić.
Fakt jest taki że na starym zatartym aparacie jeszcze mi odpalała [dopuki go nie rozkręciłem], więc nie ma tu - jak mniemam - winy innego modułu.
Z góry dzięki za sugestie i pomoc.
Proti - 2007-12-29, 15:25
" />jakby nie bylo iskry powiedzialbym moduł/cewka, ale ze jest to bardzo dziwne, naciecie jest na kole pasowym, ustawiasz 15 stopni i lata(tak mówi autodata)
rozrzad srawdzasz w nastpujący sposob... wystajacą linnie na obudowie taka pod kontem mnie jwiecej 60 stopni odchylajacą sie od wału, na niej nakladasz pojedyźncze głebsze naciecie, następnie na kolkach sprawdzasz czy kropkie są równo i czy nachodzą na siebie na linni zaznaczonej na obudowie za nimi, do tego musisz zdjąc górną zewnetrzna obudowe rozrzadu i pokrywe zaworow,
w razie niejasności pisz smialo
ps jak mialem złe zapłony też średnio miał siłe odpalać
chico - 2007-12-29, 18:25
" />tak jak przedmowca napisal sprawdz iskre bycmoze kupiles z uszkodzonym modulem lub cewka, co do rozrzadu itp zmien mechanika
jak mniemam po sprwdzeniu i okazaniu sie ze iskry nie masz czesci bierzesz ze starego
TO-MASS - 2007-12-30, 14:27
" />Właśnie chodzi o to że iskra jest, jak przesunąłem aparat to nawet była duża. Teraz tylko problem żeby zapłon ustawić - przynajmniej tak mi się wydaje
Sprawy z rozrządem raczej odpadają - sam robiłem rozrząd [jakieś 5000 temu] więc na 99% jest ok, tak był naciągnięty że nie wierze aby przeskoczył - dla pewności sprawdze.
Proti - problem polega na tym że na moim kole pasowym nie ma znaczników w tym miejscu gdzie być powinny - znaczy się nie ma ich wcale
Jest jakaś inna możliwość ustawienia? Proti - na pewno jest 15 nie 16?
Jeszcze jedna kwestia - czy trzeba mostkować jakąś kostke przy/przed/lub po ustawianiu zapłonu?
Proti - 2007-12-30, 14:38
" />nie trzeba, ja wylaczałem krokowy i odcinalem wszystkie pobory proadu zeby trzymal stale i nei wachlował, kazde seryjne kolo pasowe ma male znaczniki na skrajnym wewnetrznym pierścieniu, jeśli nie masz to nie mam pojecia, pozostaje tylko pozyczyc kolo, ja mam typerowe i mam znaczniki, na seryjnym tez mialem
melon - 2007-12-31, 09:29
" />najprawdopodobniej jest ciachniety któryś z czujników w nowym aparacie. Iskara jest ale w złym miejscu. Ja bym spróbował zrobić z dwuch jeden Jak możesz to zrób mi zdjęcia wtyczek z tego aparatu to być może, ze ci pomogę
pozdr