ďťż

pb95 czy 98??



trymatic - 2006-11-19, 12:32
" />chcialem sie zapytac, jaka lejecie benzyne do swoich mam d13b2 i wiem ze powinno lac sie do niej 95. ale nie raz mnie kusi zeby zalac 98. slyszalaem tylko ze nie zawsze wychodzi to na dobre autku
moze dojsc do spalania stukowego i przestawienia zaplonu.
co na ten temat sadzicie, jakie paliwo wy lejecie??




kasier - 2006-11-19, 12:44
" />Ja u siebie leje 95



simon_55 - 2006-11-19, 12:51
" />ja narazie tez 95 ale byly czasy ze 98 tez lalem a nawet 100



Wisnia6 - 2006-11-19, 13:41
" />Do naszych 4g powinno lać się PB 95, silnik po wlaniu PB 98 może za bardzo się do niej przyzwyczaić i później będzie kijowo chodził na 95.

Zasadniczo 98 leje sie do silników o większej pojemności, przeważnie grubo powyżej 2l, choć nie jest to reguła. Zawsze według zaleceń producenta!




tfidos - 2006-11-19, 13:44
" />pb95.... w japonii przeciez jest jeszcze mniej oktanow? (chyba)



Wisnia6 - 2006-11-19, 13:47
" />tfidos, masz rację, nasze hondy są nawet przyzwyczajone do paliwa 90/92 oktanów, ale wiadomo, że nawet na najlepszych stacjach nie jest to prawdziwe 95, czy 98



tfidos - 2006-11-19, 13:49
" />



Wisnia6 - 2006-11-19, 13:53
" />Jest wiele sposobów, żeby podnieść moc silnika, nawet opisanych na forum, które nie wpływają na zużycie, zniszczenie silnika.

Lanie paliwa powyżej 95 okt, jest bez sensu.



Adriano - 2006-11-19, 14:36
" />ja ostatnio zalałem v-power 95 za 100 zł na pusty bak i szczerze mówiąc nie odczułem żadnej różnicy poza tym, że samochód chętniej odpalał.
spalanie i przyspieszenie bez żadnej wyraźnej różnicy.
niby silnik trochę czyści, więc ewentualnie z tego powodu od czasu do czasu można zalać.



motorola - 2006-11-19, 14:39
" />no nie wiem. ja czuje roznice,jak zaleje jakiegos vpowera czy teraz ta verve... po prostu auto mi sie lepiej zbiera.

aaa. nie sugerujcie sie cena paliw np. w Geant, bo jest b.slabej jakosci, silnik jest zamulony.. i wychodzi wieksze srednie spalanie.

zgodze sie ze 95 oktanow w tamtych czasach to nasze hondy mogly sobie pomarzyc,ale im wiecej oktanowe paliwo, tym wydajnieszy silnik



norbi - 2006-11-19, 15:13
" />LO paliwa w Japonii jak i w USA jest podawana wg innej normy (w przyrodzie wystęują 3 normy: MON, RON, RM/2) - "91" odpowiada naszej "95"
Lanie lepszej benzyny niż "95" w autach gdzie ECU nie ma czujnika stuku (seria D) nie ma sensu. W iVT ma sens bo zapłon jest "agresywnie" ustawiony i jak zalejemy gów..ne paliwo to czujnik spalania stukowego pozwoli ECU na odpowiednie cofnięcie zapłonu, żeby stukowi zapobiec. Wiadomym jest fakt, że przyspieszony zapłon to większa dynamika. Mozna sie pobawić i zalać dobre paliwo w serii D i odpowiednio przypieszyć zapłon do granicy stuku - będzie kilka dodatkowych kucy, ale zalanie złego paliwa (np. z geanta) na przyspieczonym zapłonie/zwiekszonej kompresji, może się czkawką odbić.
To tyle jesli chodzi o teorie, w praktyce zalewanie lepszym paliwem (o wiekszej liczbie oktanowej niz 95, bo nie wnikam w to, że jedno jest bardziej zanieczyszczone drugie mniej) to zwykła rozrzutność



Dzilas - 2006-11-19, 15:42
" />Dokładnie tak jak pisze norbi Te lepsze paliwa dla zwyklych silnikow, to tylko polepszenie komfortu psychicznego, ze jedzie sie na mocniejszym paliwie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu