Pb95/Pb98/V-Power Racing
jarosi - 2009-10-25, 19:38
" />Witam ponownie
Mam pytanko, czy dolewaliście benzyny V-Power Racing do swojej Hani?
Ja zastanawiam się nad jutrem bo akurat kończy mi się moja 95 i będę miał okazję przetestować. Tylko powiedzcie, silnik da rade/jakaś różnica? Którą najbardziej opłaca się tankować w Hani? Pozdrawiam
scanikwwo - 2009-10-25, 19:43
" />Na seryjnym silniku różnica jakaś tam będzie. Na pewno szału nie zrobi - najbardziej odczuwalny chyba jest jednak efekt placebo... Ja u siebie leję 98, bo na 95 jakąś czkawkę moje z2 ma Z tym, że u mnie zapłon na pewno seryjnie nie jest ustawiony Jak leję V-Power RACING, to różnicy nie czuję ani trochę, leję Shellowski V-Power, lub BP Ultimate 98. Innych nie wlewam już, bo czuję że auto jakoś z dupy jedzie i generalnie jakby więcej palił. Mowa o Orlenach i Neste - parę razy wlałem i niedość, że więcej zjarał, to wg mnie słabiej się zbierał.
Stoki Chan - 2009-10-25, 19:48
" />na 98 i innych V-powerach nie powinno byc różnicy (chyba ,że w portfelu;) ) , jeśli nie pobawisz się zapłonem
tak gdzieś usłyszałem
Krychu - 2009-10-25, 20:28
" />ja napisze ze swojego doswiadczenia, ze o dziwo poczulem roznice (odczuwalna i pozytywna) kiedys jak przez przypadek zatankowalem shellowskie 95v-power, jest to zwykle pb95 tyle ze z dodatkami przez co jak na 95 jest to dobre paliwo (choc tez zalezy od stacji), ale nie tankuje na shellu bo mi szkoda kasy, jednak jesli ktos chce lac v-powera i stac go na to - niech tankuje, ale wlasnie normalne 95 z dodatkami, bo 98 że juz nie wspomne o 99+ vpr nie ma sensu jak auto nie ustawiane pod paliwo z wieksza iloscia oktanow
Mazek - 2009-10-25, 21:22
" />ciekawe jak to na nasze dual carby by działało...
wladcaeldomu - 2009-10-25, 22:18
" />ja leje 98 bo 95 się po prostu nie opłaca, tak samo w dieslu mojej mamy, na lepszym paliwie spalanie zmniejsza się o pol litra na 100 (nie wiem jak w benzynie bo nie mam komputera w hondzie ) czyli różnica cenowa wychodzi na 0, a w polsce tak naprawdę 95 to gówno, nie porównywalne do paliw z reszty UE, więc odradzam. Co do zmiany paliw podobno najlepiej jest tankować cały czas to samo, przyzwyczaić silnik do jednego paliwa i nie kombinować z innymi.
BLACK - 2009-10-26, 13:35
" />Od sierpnia jeżdżę na 98 i generalnie jest ok - lepiej niż poprzednio. I nie osiagach mowa a o pracy silnika. Nie wiem może sobie wmawiam. Leję na neste i nie odczuwam żeby to było jakieś kiepskie paliwo. Pomijam, że 98 na neste kosztuje mniej lub tyle samo co 95 gdziekolwiek indziej. Nie narzekam.
versus - 2009-10-26, 14:15
" />Przechodziłem przez różne paliwa, ostatecznie wybrałem v-power 95. Różnica odczuwalna w spalaniu (w moim przypadku), które jest wyraźnie niższe. Kiedyś to liczyłem i bardziej opłaca się dołożyć 0,23 zł/litr (stała różnica na shellu między 95, a v-power 95) niż jeździć na tańszym paliwie.
Poza tym uważam, że na lepszych paliwach jest wyraźne wyższa kultura pracy silnika. Osiągi zostają zbliżone, są może nieco lepsze, jednak kultura pracy poprawia się zdecydowanie.
Co do v-power racing - zalałem kilka razy ED7 tym paliwem i muszę przyznać, że było fajnie - znowu w kategoriach pracy silnika. Zastanawiam się na przestawieniem zapłonu pod to paliwo ponieważ ED7 używam, sporadycznie i w jednym celu.
Z ciekawostek, moje ED7 bardzo dobrze chodzi na 98 z Lukoila (ze 2, może 3 razy lałem z braku innych stacji w zasięgu rezerwy), mogę je polecić z czystym sumieniem.
Boogie - 2009-10-26, 15:18
" />też mi się wydaję, że na lepszym paliwie silnik lepiej chodzi. Pewnie, że nie chodzi o osiągi itd. tylko o kulturę pracy tak jak pisał versus. Warto zainwestować te kilka groszy... a co do 95 na naszych stacjach... brakuje tylko napisu "zdatne do picia"
qsh86 - 2009-10-26, 18:53
" />Ja raz zapodałem sobie v-power racing przed upalaniem na torze i różnica była dość spora w porównaniu z orlenowskim 98, może dlatego że mam zapłon przyśpieszony o jakieś 20 stopni. Generalnie bardzo dobrze mi się jeździ też na v-power 95. Mój silnik na tym paliwie pracuję genialnie i na osiągi też nie narzekam. Rzadko je tankuję bo mam daleko na shella ale polecam
Markus - 2009-10-26, 21:31
" />Po pierwsze z tego co wiem, to jak ktoś już wspomniał trzeba się pobawić z zapłonem, żeby była jakaś różnica
Po drugie, sprawdźcie sobie na klapce od wlewu ilu oktanowe paliwa zaleca producent (w Concerto jest to bodajże 91/92 oktany - nie pamiętam dokładnie) Oczywiście w Polsce mamy słabsze paliwa, ale nie uwierzę w to, że jest aż taka różnica. Nawet w jakimś magazynie motoryzacyjnym (bodajże Motor) czytałem, że odpowiednikiem takich paliw u nas jest zwykłe Pb 95
PS: Kolega w jajku D15B2 jeździ na jakimś v-powerze, czy innym takim 98 oktanów i sobie bardzo chwali... ale jednocześnie pisze bajki: o pałowaniu (często pod czerwone pole) i spalaniu na poziomie 5,5-6 litrów/100km w trasie Jak dla mnie śmiech
scanikwwo - 2009-10-26, 21:56
" />Takie jajco na trasie bez fisiowania naprawdę może zejść do tych 6 litrów Co do ugrania mocy z paliwa = ruszać zapłonzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
jarosi - 2009-10-25, 19:38
" />Witam ponownie
Mam pytanko, czy dolewaliście benzyny V-Power Racing do swojej Hani?
Ja zastanawiam się nad jutrem bo akurat kończy mi się moja 95 i będę miał okazję przetestować. Tylko powiedzcie, silnik da rade/jakaś różnica? Którą najbardziej opłaca się tankować w Hani? Pozdrawiam
scanikwwo - 2009-10-25, 19:43
" />Na seryjnym silniku różnica jakaś tam będzie. Na pewno szału nie zrobi - najbardziej odczuwalny chyba jest jednak efekt placebo... Ja u siebie leję 98, bo na 95 jakąś czkawkę moje z2 ma Z tym, że u mnie zapłon na pewno seryjnie nie jest ustawiony Jak leję V-Power RACING, to różnicy nie czuję ani trochę, leję Shellowski V-Power, lub BP Ultimate 98. Innych nie wlewam już, bo czuję że auto jakoś z dupy jedzie i generalnie jakby więcej palił. Mowa o Orlenach i Neste - parę razy wlałem i niedość, że więcej zjarał, to wg mnie słabiej się zbierał.
Stoki Chan - 2009-10-25, 19:48
" />na 98 i innych V-powerach nie powinno byc różnicy (chyba ,że w portfelu;) ) , jeśli nie pobawisz się zapłonem
tak gdzieś usłyszałem
Krychu - 2009-10-25, 20:28
" />ja napisze ze swojego doswiadczenia, ze o dziwo poczulem roznice (odczuwalna i pozytywna) kiedys jak przez przypadek zatankowalem shellowskie 95v-power, jest to zwykle pb95 tyle ze z dodatkami przez co jak na 95 jest to dobre paliwo (choc tez zalezy od stacji), ale nie tankuje na shellu bo mi szkoda kasy, jednak jesli ktos chce lac v-powera i stac go na to - niech tankuje, ale wlasnie normalne 95 z dodatkami, bo 98 że juz nie wspomne o 99+ vpr nie ma sensu jak auto nie ustawiane pod paliwo z wieksza iloscia oktanow
Mazek - 2009-10-25, 21:22
" />ciekawe jak to na nasze dual carby by działało...
wladcaeldomu - 2009-10-25, 22:18
" />ja leje 98 bo 95 się po prostu nie opłaca, tak samo w dieslu mojej mamy, na lepszym paliwie spalanie zmniejsza się o pol litra na 100 (nie wiem jak w benzynie bo nie mam komputera w hondzie ) czyli różnica cenowa wychodzi na 0, a w polsce tak naprawdę 95 to gówno, nie porównywalne do paliw z reszty UE, więc odradzam. Co do zmiany paliw podobno najlepiej jest tankować cały czas to samo, przyzwyczaić silnik do jednego paliwa i nie kombinować z innymi.
BLACK - 2009-10-26, 13:35
" />Od sierpnia jeżdżę na 98 i generalnie jest ok - lepiej niż poprzednio. I nie osiagach mowa a o pracy silnika. Nie wiem może sobie wmawiam. Leję na neste i nie odczuwam żeby to było jakieś kiepskie paliwo. Pomijam, że 98 na neste kosztuje mniej lub tyle samo co 95 gdziekolwiek indziej. Nie narzekam.
versus - 2009-10-26, 14:15
" />Przechodziłem przez różne paliwa, ostatecznie wybrałem v-power 95. Różnica odczuwalna w spalaniu (w moim przypadku), które jest wyraźnie niższe. Kiedyś to liczyłem i bardziej opłaca się dołożyć 0,23 zł/litr (stała różnica na shellu między 95, a v-power 95) niż jeździć na tańszym paliwie.
Poza tym uważam, że na lepszych paliwach jest wyraźne wyższa kultura pracy silnika. Osiągi zostają zbliżone, są może nieco lepsze, jednak kultura pracy poprawia się zdecydowanie.
Co do v-power racing - zalałem kilka razy ED7 tym paliwem i muszę przyznać, że było fajnie - znowu w kategoriach pracy silnika. Zastanawiam się na przestawieniem zapłonu pod to paliwo ponieważ ED7 używam, sporadycznie i w jednym celu.
Z ciekawostek, moje ED7 bardzo dobrze chodzi na 98 z Lukoila (ze 2, może 3 razy lałem z braku innych stacji w zasięgu rezerwy), mogę je polecić z czystym sumieniem.
Boogie - 2009-10-26, 15:18
" />też mi się wydaję, że na lepszym paliwie silnik lepiej chodzi. Pewnie, że nie chodzi o osiągi itd. tylko o kulturę pracy tak jak pisał versus. Warto zainwestować te kilka groszy... a co do 95 na naszych stacjach... brakuje tylko napisu "zdatne do picia"
qsh86 - 2009-10-26, 18:53
" />Ja raz zapodałem sobie v-power racing przed upalaniem na torze i różnica była dość spora w porównaniu z orlenowskim 98, może dlatego że mam zapłon przyśpieszony o jakieś 20 stopni. Generalnie bardzo dobrze mi się jeździ też na v-power 95. Mój silnik na tym paliwie pracuję genialnie i na osiągi też nie narzekam. Rzadko je tankuję bo mam daleko na shella ale polecam
Markus - 2009-10-26, 21:31
" />Po pierwsze z tego co wiem, to jak ktoś już wspomniał trzeba się pobawić z zapłonem, żeby była jakaś różnica
Po drugie, sprawdźcie sobie na klapce od wlewu ilu oktanowe paliwa zaleca producent (w Concerto jest to bodajże 91/92 oktany - nie pamiętam dokładnie) Oczywiście w Polsce mamy słabsze paliwa, ale nie uwierzę w to, że jest aż taka różnica. Nawet w jakimś magazynie motoryzacyjnym (bodajże Motor) czytałem, że odpowiednikiem takich paliw u nas jest zwykłe Pb 95
PS: Kolega w jajku D15B2 jeździ na jakimś v-powerze, czy innym takim 98 oktanów i sobie bardzo chwali... ale jednocześnie pisze bajki: o pałowaniu (często pod czerwone pole) i spalaniu na poziomie 5,5-6 litrów/100km w trasie Jak dla mnie śmiech
scanikwwo - 2009-10-26, 21:56
" />Takie jajco na trasie bez fisiowania naprawdę może zejść do tych 6 litrów Co do ugrania mocy z paliwa = ruszać zapłon