ďťż

Peknieta swieca...



wojtekskru - 2007-05-03, 12:26
" />pękła w silniku!




qpx - 2007-05-03, 12:42
" />no to nieźle ....kurde ile to mi świec sie przewinęło w rękach za czasów jak smigałem motorkami to poprostu szok, a ile razy były wkrecane i wykręcane to nie sposób zliczyć Nieraz gwint w głowicy zerwałem Ale, żeby takie coś to masakra , pewnie przypadek jeden na milion! Mógłbym sie założyc, że nikt tu taki, nie napisze, że tez mu sie takie cos również przytrafiło
pozdr



Sapi - 2007-05-03, 12:46
" />haha. Ja w motorkach też ciągle swiece zmieniałem, wkrecalem, wykrecalem itp bo sie ciągle zalewały i nie szło odpalić silnika :-)



qpx - 2007-05-03, 12:55
" />Sapi, hehe spoko luz, ja zaczałem od Ogara205 zwyłky romet 2biegowy, przez czeską jawke, oczywiścei Ogar200 również:P jakies okrąglaki z ręcznym przełaczaniem biegów, Simson SR1, Simson S-51 i SR50, WSK 125 i 175, Mz 125, 150 i 250, 350 do tego SHL, no i o motorynce zapomniałem ale szalałem kiedyś, a wykecanie świecy to było po kilka, nawet kilkanaście razy dziennie, jak sie bryke reperowało komus, albo nowo kupioną doprowadzało do stanu, aby jejździła Fajne czasy Zacząłęm w 2 klasie podstawówki, przez GIMNAZJUM i w szkole średniej w 3 klasie skończyłem, ale gdy dobrą prace dorwe i stać mnie bedzie na super CIVICA4g i motocykl, to odrazu wskocze na jakiegoś crossa
sorki za OT
pozdro dla wszystkich którzy smigali za młodu motorowerami i motocyklami




aurii - 2007-05-03, 12:57
" />swiece ngk to sa lipne swiece )) Ja do volvo dobieralem dwa razy swiecfe ngk i za kazdym razem nie chodzil na jedna (nie wiem czemy ale swiece padaly) heh Ogolnie starm sie omijac ngk



stealth - 2007-05-03, 20:47
" />qpx, nie zakładaj się tak szybko, bo przegrasz Mnie już tak pękła.



wojtekskru - 2007-05-04, 06:50
" />Stealth i jak sobie poradziles z ta swieca? wogole to nie wiem czemu dyskusja zeszla an jakies motorki???mi przy motorku nie pekla..



Dzilas - 2007-05-04, 07:03
" />..właśnie, co mają motorki do tej pękniętej świecy? Interesuje mnie jak sobie poradziliscie z tym problemem, a czytajać temat dowiaduje się kto na jakim romecie jezdzil



stealth - 2007-05-04, 07:32
" />Niestety, nie poradziłem sobie
Część utknęła w gwincie silnika, część wpadła do cylindra. Auto odholowałem do mechanika, któremu jakoś udało się w końcu wyciągnąć te resztki bez rozbierania silnika (przez otwór świecy). Sam mówił, że właściwie szykował się już do zdejmowania głowicy, ale jakoś się udało.

Jakiś czas temu pytałem o prawidłowe i bezstresowe wyciąganie świec, a moje pytanie było właśnie tym wypadkiem spowodowane. Od tej pory mam traumę i świec nie ruszam



zayonnc - 2007-05-04, 07:56
" />Ja właśnie dlatego wolę świec nie ruszać, za dużo już słyszałem o takich akcjach. BTW może była za mocno/za słabo wkręcona i dlatego tak się stało? Bo nie sądzę, żeby to była wina samej świecy. W końcu gdyby NGK były lipnymi świecami to Honda by ich nie zalecała...
Pozdr



stealth - 2007-05-04, 07:59
" />Mocno siedziała, urwała się przy wykręcaniu. Pozostałe, które wyjmował później mechanik, też były solidnie dokręcone, ale jemu się udało nie zepsuć



Szybik - 2007-05-04, 08:51
" />Siemka.
Kiedyś dawno temu w prasie fachowej czytałem, że świece należy najpierw bardzo lekko dokręcić. Dopiero potem można zacząć odkręcać. Nie wiem czy ma to sens w głowicach aluminiowych, ale ja tak właśnie robię i nie mam większych problemów.

P.S. chyba lepiej wykręca się na zimnym silniku - takie mam wrażenie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu