Plyn chlodniczy wyrzucany przez zb.wyrownawczy...
barni - 2006-10-28, 07:38
" />Witam.Mam taki problem... w taka pogode jak teraz (i w kazda inna tez) od jakiegos czasu, tak po 1,2 dniach musze dolewac ok 2litrow plynu do chlodnicy,ktory gdzies, nie wiadomo gdzie ubywa (sprawdzone weze itd). Dzisiaj odkrylem,ze ten plyn spierdziela przez zbiorniczek wyrownawczy...pod maska goraco,ze az bucha a plyn ucieka...nie wiem co moze byc przyczyna.myslalem w wakacje ze wentylator sie nie zalacza,ale przeciez teraz nie jest tak goraco, a plyn dalej spierdziela...wentylator podlaczalem 'na krotko' i dzialal normalnie.... moze jakis czujnik,czy cos? mieliscie cos takiego?
Szybik - 2006-10-28, 07:43
" />Do wymiany jest niestety uszczelka pod głowicą.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, jezdzisz tak od wakacji?!
Zrób to jak najszybciej, bo szkoda silnika.
tomalo - 2006-10-28, 09:17
" />termostat nie otwiera, wywalona uszczelka pod glowica... mozliwe ze czujnik tem (ten co wlacza wentylator) tez jest walniety. Generalnie masz silnik do malego remontu
cineq - 2006-10-28, 09:49
" />99% uszczelka...
0,5% termostat
0,5 % zatkana chłodnica
zobacz czy to co wyleci do zbiorniczka wyrównawczego równa się temu co dolewasz...
daje na biało z wydechu?
nie jeździj tak..
pltz - 2006-10-28, 11:40
" />oby to tylko byla uszczelka...bo tak samo moze byc juz peknieta glowica...ale sluchaj cineqa i NIE JEZDZIJ TAK!!
barni - 2006-10-28, 13:37
" />chlopaki no nie mowcie,ze uszczelka... a jak nie leci mi nigdzie z silnika? tylko tym zbiorniczkiem ucieka...jesli jednak cos z zalaczaniem sie wentylatora to trzeba by zmienic termostat czy ten jakis czujnik przy wentylatorze tez?(ile on moze kosztowac)...aha na bialo nie leci z wydechu...generalnie w wakacje mialem problemy z wentylatorem,ze przy max upale i 200km sie nie wlaczal..wiec ktory czujnik za to odpowiada?
Mike - 2006-10-28, 13:42
" />to chyba nie uszczelka pod głowicą bo barni, pisze że ucieka ze zbiorniczka wyrównawczego, jesli dobrze zrozumiałem. a w takim razie to może być termostat i/lub głupi korek od zbiornika który nie wytrzymuje cisnienia w układzie.
Sprecyzuj barni, czy płyn wylewa Ci się przez korek - wiem że to durnie brzmi ale wiecie o co mi chodzi
barni - 2006-10-28, 13:47
" />tzn. ten korek, ktory jest wkrecony do zbiorniczka jest mokry caly i z niego wali plyn...to zauwazylem wlasnie w wakacje jak wentylator nie chcial zaskoczyc, potem ze 2 razy zaskoczyl to myslalem,ze ok. ale teraz widze,ze znowu ta sama historia,wiec moze jakis czujnik jest jednak walniety...tym bardziej,ze jak jest 5 stopni na plusie,tak jak teraz rano czasem, to przejezdzam z 6km i wskazowka sie lekko podnosi dopiero...jest jakis zwiazek?
Mike: dales mi cien nadziei jakis:) thx
cineq - 2006-10-28, 14:21
" />nie rozumiem barni, jak silnik jest zimny i płyn to nie wyleci CI nadmiarem do zbiorniczka
ja robiłem to mniej więcej tak: nalewałem do chłodnicy full płynu odpalałem rozgrzewałem silnik do odpowiedniej temparatury a korek od chłodnicy był odkręcony jeśli się już silnik nagrzał to z korka od chłodnicy zamist delikatnie wypływać płyn wylatowyał jak z fontanny z bombelkami...
gdy jezdzilem w układzie robiło się takie ciśnienie że wywalało płyn do zbiorniczka.. spowodowane to było przedmuchaną uszczelką pod głowicą..
kiedyś zalałem płynu do chłodnicy a ze zbiorniczka nie spuściłem i gdy zrobiło się cisnienie płyn nie miał gdzie uciekać i wywaliło przewód...
lepiej coś z tym zrób bo kiedyś może Ci się zrobić podobnie chwila nie uwagi i kupa nieszczęscia gotowa
tomalo - 2006-10-28, 15:53
" />jak waywala zbiornikiem wyrownawczym to istnieje prawdopodobienstwo ze moze byc to uszczelka... jest przedmuch i wali kompresje w uklad chlodzenia i wywala plyn ze zbiornika. Wiem bo mialem takie cos... i wcale nie musi miec gdzies w innym miejscu wyciekow...
pltz - 2006-10-28, 15:57
" />mialem dokladnie cos takiego ze wywalalo mi plyn pod duzym cisnieniem ze zbiorniczka wyrownawczego i byla to peknieta glowica...
tomalo - 2006-10-28, 16:04
" />dokladnie... moze byc albo walnieta glowica, albo uszczelka pod glowica... ale wali kompresje w chlodzenie...
najprosciej zrobic test babelkowy... i bedzie wszystko jasne...zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
barni - 2006-10-28, 07:38
" />Witam.Mam taki problem... w taka pogode jak teraz (i w kazda inna tez) od jakiegos czasu, tak po 1,2 dniach musze dolewac ok 2litrow plynu do chlodnicy,ktory gdzies, nie wiadomo gdzie ubywa (sprawdzone weze itd). Dzisiaj odkrylem,ze ten plyn spierdziela przez zbiorniczek wyrownawczy...pod maska goraco,ze az bucha a plyn ucieka...nie wiem co moze byc przyczyna.myslalem w wakacje ze wentylator sie nie zalacza,ale przeciez teraz nie jest tak goraco, a plyn dalej spierdziela...wentylator podlaczalem 'na krotko' i dzialal normalnie.... moze jakis czujnik,czy cos? mieliscie cos takiego?
Szybik - 2006-10-28, 07:43
" />Do wymiany jest niestety uszczelka pod głowicą.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, jezdzisz tak od wakacji?!
Zrób to jak najszybciej, bo szkoda silnika.
tomalo - 2006-10-28, 09:17
" />termostat nie otwiera, wywalona uszczelka pod glowica... mozliwe ze czujnik tem (ten co wlacza wentylator) tez jest walniety. Generalnie masz silnik do malego remontu
cineq - 2006-10-28, 09:49
" />99% uszczelka...
0,5% termostat
0,5 % zatkana chłodnica
zobacz czy to co wyleci do zbiorniczka wyrównawczego równa się temu co dolewasz...
daje na biało z wydechu?
nie jeździj tak..
pltz - 2006-10-28, 11:40
" />oby to tylko byla uszczelka...bo tak samo moze byc juz peknieta glowica...ale sluchaj cineqa i NIE JEZDZIJ TAK!!
barni - 2006-10-28, 13:37
" />chlopaki no nie mowcie,ze uszczelka... a jak nie leci mi nigdzie z silnika? tylko tym zbiorniczkiem ucieka...jesli jednak cos z zalaczaniem sie wentylatora to trzeba by zmienic termostat czy ten jakis czujnik przy wentylatorze tez?(ile on moze kosztowac)...aha na bialo nie leci z wydechu...generalnie w wakacje mialem problemy z wentylatorem,ze przy max upale i 200km sie nie wlaczal..wiec ktory czujnik za to odpowiada?
Mike - 2006-10-28, 13:42
" />to chyba nie uszczelka pod głowicą bo barni, pisze że ucieka ze zbiorniczka wyrównawczego, jesli dobrze zrozumiałem. a w takim razie to może być termostat i/lub głupi korek od zbiornika który nie wytrzymuje cisnienia w układzie.
Sprecyzuj barni, czy płyn wylewa Ci się przez korek - wiem że to durnie brzmi ale wiecie o co mi chodzi
barni - 2006-10-28, 13:47
" />tzn. ten korek, ktory jest wkrecony do zbiorniczka jest mokry caly i z niego wali plyn...to zauwazylem wlasnie w wakacje jak wentylator nie chcial zaskoczyc, potem ze 2 razy zaskoczyl to myslalem,ze ok. ale teraz widze,ze znowu ta sama historia,wiec moze jakis czujnik jest jednak walniety...tym bardziej,ze jak jest 5 stopni na plusie,tak jak teraz rano czasem, to przejezdzam z 6km i wskazowka sie lekko podnosi dopiero...jest jakis zwiazek?
Mike: dales mi cien nadziei jakis:) thx
cineq - 2006-10-28, 14:21
" />nie rozumiem barni, jak silnik jest zimny i płyn to nie wyleci CI nadmiarem do zbiorniczka
ja robiłem to mniej więcej tak: nalewałem do chłodnicy full płynu odpalałem rozgrzewałem silnik do odpowiedniej temparatury a korek od chłodnicy był odkręcony jeśli się już silnik nagrzał to z korka od chłodnicy zamist delikatnie wypływać płyn wylatowyał jak z fontanny z bombelkami...
gdy jezdzilem w układzie robiło się takie ciśnienie że wywalało płyn do zbiorniczka.. spowodowane to było przedmuchaną uszczelką pod głowicą..
kiedyś zalałem płynu do chłodnicy a ze zbiorniczka nie spuściłem i gdy zrobiło się cisnienie płyn nie miał gdzie uciekać i wywaliło przewód...
lepiej coś z tym zrób bo kiedyś może Ci się zrobić podobnie chwila nie uwagi i kupa nieszczęscia gotowa
tomalo - 2006-10-28, 15:53
" />jak waywala zbiornikiem wyrownawczym to istnieje prawdopodobienstwo ze moze byc to uszczelka... jest przedmuch i wali kompresje w uklad chlodzenia i wywala plyn ze zbiornika. Wiem bo mialem takie cos... i wcale nie musi miec gdzies w innym miejscu wyciekow...
pltz - 2006-10-28, 15:57
" />mialem dokladnie cos takiego ze wywalalo mi plyn pod duzym cisnieniem ze zbiorniczka wyrownawczego i byla to peknieta glowica...
tomalo - 2006-10-28, 16:04
" />dokladnie... moze byc albo walnieta glowica, albo uszczelka pod glowica... ale wali kompresje w chlodzenie...
najprosciej zrobic test babelkowy... i bedzie wszystko jasne...