Półoś lewa w D16
<mtm> - 2009-12-12, 21:43
" />Witam.
Dziś odkryłem niepokojący mnie fakt, ale od początku.
Przy ruszeniu, gdy następuje pierwszy kontakt obroty silnika-koło słychać delikatny luz/pukinięcie. Na forum doczytałem się , że mogą być dwie przyczyny: poduszka lub któryś z przegubów. Pojechałem do dwóch odrębnych mechaników, przewiozłem ich i powiedzieli to samo, że nie jest to na 99% przegub wewn bo prędzej rozsypie sie zewn, a te mam w dobrym stanie bo nic mi nie strzela w zakrętach i , ze to jest normalne a bynajmniej nic stresującego. Faktem jest, że poduszkę mam w nie wzorowym stanie i na dniach ją podreperuje, ale ja dalej jestem przy swoim, że jest to przegub. Szkoda , że nie widzeli jej H na kanale czego żałuje. (przy dochamowaniu na biegu też mam delikatne drżenie).
Przyjechałem do domu wchodze pod kanał i zacząłem analizować półośki.
Nie miałem nigdy styczności z 1.5 dlatego nie wiem jak wygląda jej półoś, ale ja mam 1.6 bez żadnych swapów i moja lewa półoś jest jednoczęściowa bez żadnych przegubów. Mam jedynie jakieś gumowy równoważnik na tej półośce.
Sprawa teraz taka-czy ktoś wsadził półoś z 1.5 i jak to zrobił, czy mam skrzynke z 1.5 ?
Co z tym fantem zrobić?
Randal - 2009-12-12, 22:28
" />Nie wiem jaki masz silnik ale półosie przy wszystkich silnikach jednowałkowych były takie same. Jedynie D16 DOHC (Z5, A9, A8) miały dwie krótkie półosie i półoś pośrednią z lewej strony.
adi - 2009-12-12, 22:43
" />mtm powiem tak skoro nie słyszysz terkotania przegubów przy skręcie to uszkodzone sa przeguby wewnętrzne sam przerabiałem temat nawet wczoraj w nocy Co do rodzaju przegubów to tj kolega napomniał wszystkie D serie są te same prócz D16A9 i Z5 bo tam występują grube półosie i inne przeguby nie wspominając o podporach półosi których ty nie masz
Co mogę doradzić to właź pod auto przytrzymaj przegub wew i próbuj ruszać półosią jeśli sa duże luzy to wtedy uzyskasz 100% odpowiedź Powodzenia
<mtm> - 2009-12-13, 11:47
" />hm. . .
Dziwna sprawa. . . w Książce napisane jest, że wszystkie silniki 1.6 mają dwuczęściową lewą półoś
Mam silnik D16A6 czyli mam poprawnie ( jednoczęściowa lewa półoś) ?
Wejde w kanał , ale może nie w nd Jutro to sprawdzę
adi - 2009-12-13, 15:51
" />masz poprawnie ma być jedno-częściowazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
<mtm> - 2009-12-12, 21:43
" />Witam.
Dziś odkryłem niepokojący mnie fakt, ale od początku.
Przy ruszeniu, gdy następuje pierwszy kontakt obroty silnika-koło słychać delikatny luz/pukinięcie. Na forum doczytałem się , że mogą być dwie przyczyny: poduszka lub któryś z przegubów. Pojechałem do dwóch odrębnych mechaników, przewiozłem ich i powiedzieli to samo, że nie jest to na 99% przegub wewn bo prędzej rozsypie sie zewn, a te mam w dobrym stanie bo nic mi nie strzela w zakrętach i , ze to jest normalne a bynajmniej nic stresującego. Faktem jest, że poduszkę mam w nie wzorowym stanie i na dniach ją podreperuje, ale ja dalej jestem przy swoim, że jest to przegub. Szkoda , że nie widzeli jej H na kanale czego żałuje. (przy dochamowaniu na biegu też mam delikatne drżenie).
Przyjechałem do domu wchodze pod kanał i zacząłem analizować półośki.
Nie miałem nigdy styczności z 1.5 dlatego nie wiem jak wygląda jej półoś, ale ja mam 1.6 bez żadnych swapów i moja lewa półoś jest jednoczęściowa bez żadnych przegubów. Mam jedynie jakieś gumowy równoważnik na tej półośce.
Sprawa teraz taka-czy ktoś wsadził półoś z 1.5 i jak to zrobił, czy mam skrzynke z 1.5 ?
Co z tym fantem zrobić?
Randal - 2009-12-12, 22:28
" />Nie wiem jaki masz silnik ale półosie przy wszystkich silnikach jednowałkowych były takie same. Jedynie D16 DOHC (Z5, A9, A8) miały dwie krótkie półosie i półoś pośrednią z lewej strony.
adi - 2009-12-12, 22:43
" />mtm powiem tak skoro nie słyszysz terkotania przegubów przy skręcie to uszkodzone sa przeguby wewnętrzne sam przerabiałem temat nawet wczoraj w nocy Co do rodzaju przegubów to tj kolega napomniał wszystkie D serie są te same prócz D16A9 i Z5 bo tam występują grube półosie i inne przeguby nie wspominając o podporach półosi których ty nie masz
Co mogę doradzić to właź pod auto przytrzymaj przegub wew i próbuj ruszać półosią jeśli sa duże luzy to wtedy uzyskasz 100% odpowiedź Powodzenia
<mtm> - 2009-12-13, 11:47
" />hm. . .
Dziwna sprawa. . . w Książce napisane jest, że wszystkie silniki 1.6 mają dwuczęściową lewą półoś
Mam silnik D16A6 czyli mam poprawnie ( jednoczęściowa lewa półoś) ?
Wejde w kanał , ale może nie w nd Jutro to sprawdzę
adi - 2009-12-13, 15:51
" />masz poprawnie ma być jedno-częściowa