półosie, przeguby i uszczelniacze dla D14A1 i automata
JjF - 2008-07-13, 18:19
" />Mam Civica sedan '89 DX ver. USA. Fabrycznie był tam silnik 1.5, ale poprzedni właściciel po zatarciu wstawił 1.4 (D14A1). Skrzynia jest automatyczna - czy do 1.4 i 1.5 był ten sam automat?
I kwestia ważniejsza, ale powiązana - rozwalają się już przeguby (stuka niemiłosiernie, jak odkręciłem koło to się okazało, że gumy już popękane i na zewnętrznych i na wewnętrznych). Chciałbym kupić całe półosie jakieś używane (bo łatwo i szybko można sobie samemu wymienić). Ale właśnie nie wiem jakich szukać. Teoretycznie przeguby powinny być 26/30 zębów i 49mm średnicy (zewnętrzne przeguby), ale właśnie... czy wiecie może czy do skrzyń automatycznych były inne półosie i przeguby? No i poprzednie pytanie czy automat był taki sam do różnych silników?
Chciałbym to zrobić, bo niedawno kupę rzeczy w zawieszeniu i nie chciałbym musieć pozbywać się autka z powodu przegubów. Możecie mo podpowiedzieć jakich dokładnie półosi mam szukać? Od jakich modeli będą pasować a do jakich nie?
I jeszcze jedno - jakie wymiary mają uszczelniacze półosi w skrzyni automatycznej? Niestety sklepy nie mają ich pokatalogowanych i żeby kupić muszę znać wymiar...
Z góry dzięki za wszelkie sugestie
pozdrawiam
JjF - 2008-07-13, 19:00
" />OK po przekopaniu czesci24.pl widzę, że półosie do wszystkich wersji silnikowych były takie same (długość 605 i 905mm, 26 zębów, średnica 25 rowki CR i CB cokolwiek to znaczy).
Mam nadzieję, że obejmuje to również automata, bo nigdzie nie piszą nic o rodzaju skrzyni.
Pozostaje kwestia przegubów czy 26/30/49 (zewnętrzne) będą faktycznie OK no i jakie wewnętrzne? Oraz uszczelniacz skryzni...
JjF - 2008-07-13, 19:12
" />Na 4cars.pl wychodziłoby na to, że przeguby wewnętrzne również idą te same do wszystkich wersji silnikowych (o wersjach skrzyni nic nie wspominają). Ceny przegubów wewnętrznych niestety powalają...
Nadal nic nie wiem o uszczelniaczach. Jeszcze niedawno na 4cars.pl pamiętam, że były, a teraz nie ma żadnych, niestety jak były to niewiele z tego wynikało.
Ryba - 2008-07-14, 05:43
" />W przegubach zewnetrznych nie ma rozróżnienia na manual/automat
Są 2 rodzaje skrzyni - L4 i M24A, ale nikt nie wie czym się róźnią. Ja miałem u siebie obie i też nie widzę żadnej róznicy - obie tak samo szarpią przy zmianie z 1 na 2 i zmieniają bieg przy max 6500 obr/min.
Rodzaj skrzyni nie był też zależny od rocznika, ponieważ miałem M24A w poliftowym aucie, L3 również jest z poliftowego.
O jaki uszczelnaicz skrzyni chodzi ?? Ten przy półosiach czy ten przy wałku ??
JjF - 2008-07-14, 06:06
" />Dzięki za odpowiedź Mam nadzieję, że faktycznie nie będzie różnicy.
Chodzi o uszczelniacz przy półosiach.
A co do samych półosi znów mi się mętlik zrobił - manual pokazuje półosie o mniej więcej równej długości, tyle, że z lewej jest jeszcze półoś pośrednicząca. Natomiast sklepy oferują półosie 605mm (prawa) i 905mm (lewa) i nic nie mówią, że ta druga miałaby się składać z 2 fragmentów...
Muszę się dzisiaj położyć pod autem i zobaczyć jak ja to do cholery mam z prawej strony.
Ryba - 2008-07-14, 06:08
" />Półosie są 1 częściowe z obu stron
JjF - 2008-07-14, 07:25
" />No OK podlewarowałem i obejrzałem - mam 1-częściowe.
Ale inna sprawa - jak się mierzy długość półosi? Razem z przegubami, czy bez? Bo u mnie prawa półoś, która katalogowo powinna mieć 605mm, ma od ścianki skrzyni do nakrętki mocującej piastę na przegubie zewnętrznym (włacznie) jakieś 540mm, jakby dodać do tego jakieś te 6cm wielowypustu przeg. wewnętrznego który wchodzi w skryznię to by się nawet zgadzało, ale myślałem, że długość półosi to długość samej półsi (BEZ dodatkowej długości przegubów). Jak to jest?
Ryba - 2008-07-15, 14:45
" />Na logikę biorąc półoś to półoś, przegub to osobny element, więc chyba dobrze kombinujeszzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
JjF - 2008-07-13, 18:19
" />Mam Civica sedan '89 DX ver. USA. Fabrycznie był tam silnik 1.5, ale poprzedni właściciel po zatarciu wstawił 1.4 (D14A1). Skrzynia jest automatyczna - czy do 1.4 i 1.5 był ten sam automat?
I kwestia ważniejsza, ale powiązana - rozwalają się już przeguby (stuka niemiłosiernie, jak odkręciłem koło to się okazało, że gumy już popękane i na zewnętrznych i na wewnętrznych). Chciałbym kupić całe półosie jakieś używane (bo łatwo i szybko można sobie samemu wymienić). Ale właśnie nie wiem jakich szukać. Teoretycznie przeguby powinny być 26/30 zębów i 49mm średnicy (zewnętrzne przeguby), ale właśnie... czy wiecie może czy do skrzyń automatycznych były inne półosie i przeguby? No i poprzednie pytanie czy automat był taki sam do różnych silników?
Chciałbym to zrobić, bo niedawno kupę rzeczy w zawieszeniu i nie chciałbym musieć pozbywać się autka z powodu przegubów. Możecie mo podpowiedzieć jakich dokładnie półosi mam szukać? Od jakich modeli będą pasować a do jakich nie?
I jeszcze jedno - jakie wymiary mają uszczelniacze półosi w skrzyni automatycznej? Niestety sklepy nie mają ich pokatalogowanych i żeby kupić muszę znać wymiar...
Z góry dzięki za wszelkie sugestie
pozdrawiam
JjF - 2008-07-13, 19:00
" />OK po przekopaniu czesci24.pl widzę, że półosie do wszystkich wersji silnikowych były takie same (długość 605 i 905mm, 26 zębów, średnica 25 rowki CR i CB cokolwiek to znaczy).
Mam nadzieję, że obejmuje to również automata, bo nigdzie nie piszą nic o rodzaju skrzyni.
Pozostaje kwestia przegubów czy 26/30/49 (zewnętrzne) będą faktycznie OK no i jakie wewnętrzne? Oraz uszczelniacz skryzni...
JjF - 2008-07-13, 19:12
" />Na 4cars.pl wychodziłoby na to, że przeguby wewnętrzne również idą te same do wszystkich wersji silnikowych (o wersjach skrzyni nic nie wspominają). Ceny przegubów wewnętrznych niestety powalają...
Nadal nic nie wiem o uszczelniaczach. Jeszcze niedawno na 4cars.pl pamiętam, że były, a teraz nie ma żadnych, niestety jak były to niewiele z tego wynikało.
Ryba - 2008-07-14, 05:43
" />W przegubach zewnetrznych nie ma rozróżnienia na manual/automat
Są 2 rodzaje skrzyni - L4 i M24A, ale nikt nie wie czym się róźnią. Ja miałem u siebie obie i też nie widzę żadnej róznicy - obie tak samo szarpią przy zmianie z 1 na 2 i zmieniają bieg przy max 6500 obr/min.
Rodzaj skrzyni nie był też zależny od rocznika, ponieważ miałem M24A w poliftowym aucie, L3 również jest z poliftowego.
O jaki uszczelnaicz skrzyni chodzi ?? Ten przy półosiach czy ten przy wałku ??
JjF - 2008-07-14, 06:06
" />Dzięki za odpowiedź Mam nadzieję, że faktycznie nie będzie różnicy.
Chodzi o uszczelniacz przy półosiach.
A co do samych półosi znów mi się mętlik zrobił - manual pokazuje półosie o mniej więcej równej długości, tyle, że z lewej jest jeszcze półoś pośrednicząca. Natomiast sklepy oferują półosie 605mm (prawa) i 905mm (lewa) i nic nie mówią, że ta druga miałaby się składać z 2 fragmentów...
Muszę się dzisiaj położyć pod autem i zobaczyć jak ja to do cholery mam z prawej strony.
Ryba - 2008-07-14, 06:08
" />Półosie są 1 częściowe z obu stron
JjF - 2008-07-14, 07:25
" />No OK podlewarowałem i obejrzałem - mam 1-częściowe.
Ale inna sprawa - jak się mierzy długość półosi? Razem z przegubami, czy bez? Bo u mnie prawa półoś, która katalogowo powinna mieć 605mm, ma od ścianki skrzyni do nakrętki mocującej piastę na przegubie zewnętrznym (włacznie) jakieś 540mm, jakby dodać do tego jakieś te 6cm wielowypustu przeg. wewnętrznego który wchodzi w skryznię to by się nawet zgadzało, ale myślałem, że długość półosi to długość samej półsi (BEZ dodatkowej długości przegubów). Jak to jest?
Ryba - 2008-07-15, 14:45
" />Na logikę biorąc półoś to półoś, przegub to osobny element, więc chyba dobrze kombinujesz