półsyntetyk a mineral
misiupysiu - 2010-10-15, 13:24
" />siema. mam civica d15b2. gdy jezdze normalnie (zmiania biegów przy 3-4tyś obr) autko bierze mi mniej wiecej litr oleju na 3500 km. auto zalane jest olejem 10w40 (polsentetyk). kumpel powiedzial mi ze gdybym przy nastepneij wymianie oleju wlal 15w40 czyli minerał to brało by mniej ponieważ jest mineral jest bardziej gęsty. czy to prawda ??
soldi - 2010-10-15, 13:27
" />tak
Młody ŁDZ - 2010-10-15, 13:43
" />Bądź wręcz 15w50
misiupysiu - 2010-10-15, 13:44
" />oo to teraz sie uśmiechnołem :D a duza będzie różnica ??
Dzida - 2010-10-15, 13:58
" />Zasada jest prosta: im więcej oleju bierze silnik, tym lepiej jest smarowany (abstrahując od stanu konkretnego egzemplarza)...
Nie wiem dlaczego, ludzie myslą totalnie odwrotnie...
Toffik12456 - 2010-10-19, 18:08
" />Tuaj chyba chodzi o to, że im olej rzadszy, tym więcej go znika, bo rzadszy ma łatwiej przeniknąć przez jakieś mikroszpary... im wlejesz gęstszy, tym teoretycznie mniej powinno go znikać... a teoria, że im więcej znika, tym lepiej silnik smarowany, wydaje mi się kompletnie wyssana z palca... mineralny jest gęstszy (oczywiście nie jest to konsystencja np miodu ) ale to wcale nie znaczy, że jeśli będzie go mniej znikało, to że gorzej smaruje... moim zdaniem bardziej lepki i gęstszy olej będzie nawet lepiej smarował, bo lepiej będzie się lepił ruchomych części, a rzadszy prędzej z nich "spłynie". Sam jeżdżę na mineralnym, i mi np nie znika wcale (przynajmniej nie zauważam ubytków na bagnecie...).
Słyszałem jeszcze kiedyś teorię, że nie leje się lepszych olei, jeśli wcześniej miało się gorszy, bo ten lepszy wymyje osadzony stary olej i nagary (nie do końca to rozumiem, ale tak słyszałem )
Pozdrawiam!
maciej - 2010-10-22, 07:20
" />
Dzialo - 2010-10-22, 10:32
" />ale moment... jesli silnik bierze olej to go spala a to w czterosuwie nie jest dobrze... czyli jesli moj nie bierze nic znaczy ze ma zle smarowanie?
ppiotrek - 2010-10-22, 10:36
" />nie
douen - 2010-10-24, 20:37
" />Troszkę odejdę od tematu.
Dam przykład dla tych co leją mineralny, bo myślą że lepszy.
Postawcie obok siebie dwa oleje, mineralny i półsynt. najlepiej w przeźroczystych opakowaniach. Idzie zima także postarajcie się aby jak najlepiej je zmrozić.
Wtedy sprawdźcie jaka jest płynność mineralnego, a jaka półsyntetyka, wnioski wyciągniecie sami.
Toffik12456 - 2010-10-25, 16:24
" />A możesz podać wniosek? bo nie każdy ma pod ręką 2 rodzaje olejów żeby porównać
max666 - 2010-10-25, 16:51
" />Lepkość i gęstość nie zawsze idzie w parze.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
misiupysiu - 2010-10-15, 13:24
" />siema. mam civica d15b2. gdy jezdze normalnie (zmiania biegów przy 3-4tyś obr) autko bierze mi mniej wiecej litr oleju na 3500 km. auto zalane jest olejem 10w40 (polsentetyk). kumpel powiedzial mi ze gdybym przy nastepneij wymianie oleju wlal 15w40 czyli minerał to brało by mniej ponieważ jest mineral jest bardziej gęsty. czy to prawda ??
soldi - 2010-10-15, 13:27
" />tak
Młody ŁDZ - 2010-10-15, 13:43
" />Bądź wręcz 15w50
misiupysiu - 2010-10-15, 13:44
" />oo to teraz sie uśmiechnołem :D a duza będzie różnica ??
Dzida - 2010-10-15, 13:58
" />Zasada jest prosta: im więcej oleju bierze silnik, tym lepiej jest smarowany (abstrahując od stanu konkretnego egzemplarza)...
Nie wiem dlaczego, ludzie myslą totalnie odwrotnie...
Toffik12456 - 2010-10-19, 18:08
" />Tuaj chyba chodzi o to, że im olej rzadszy, tym więcej go znika, bo rzadszy ma łatwiej przeniknąć przez jakieś mikroszpary... im wlejesz gęstszy, tym teoretycznie mniej powinno go znikać... a teoria, że im więcej znika, tym lepiej silnik smarowany, wydaje mi się kompletnie wyssana z palca... mineralny jest gęstszy (oczywiście nie jest to konsystencja np miodu ) ale to wcale nie znaczy, że jeśli będzie go mniej znikało, to że gorzej smaruje... moim zdaniem bardziej lepki i gęstszy olej będzie nawet lepiej smarował, bo lepiej będzie się lepił ruchomych części, a rzadszy prędzej z nich "spłynie". Sam jeżdżę na mineralnym, i mi np nie znika wcale (przynajmniej nie zauważam ubytków na bagnecie...).
Słyszałem jeszcze kiedyś teorię, że nie leje się lepszych olei, jeśli wcześniej miało się gorszy, bo ten lepszy wymyje osadzony stary olej i nagary (nie do końca to rozumiem, ale tak słyszałem )
Pozdrawiam!
maciej - 2010-10-22, 07:20
" />
Dzialo - 2010-10-22, 10:32
" />ale moment... jesli silnik bierze olej to go spala a to w czterosuwie nie jest dobrze... czyli jesli moj nie bierze nic znaczy ze ma zle smarowanie?
ppiotrek - 2010-10-22, 10:36
" />nie
douen - 2010-10-24, 20:37
" />Troszkę odejdę od tematu.
Dam przykład dla tych co leją mineralny, bo myślą że lepszy.
Postawcie obok siebie dwa oleje, mineralny i półsynt. najlepiej w przeźroczystych opakowaniach. Idzie zima także postarajcie się aby jak najlepiej je zmrozić.
Wtedy sprawdźcie jaka jest płynność mineralnego, a jaka półsyntetyka, wnioski wyciągniecie sami.
Toffik12456 - 2010-10-25, 16:24
" />A możesz podać wniosek? bo nie każdy ma pod ręką 2 rodzaje olejów żeby porównać
max666 - 2010-10-25, 16:51
" />Lepkość i gęstość nie zawsze idzie w parze.