Pomocy jak wyjąć alternator???
TomekWawa - 2007-04-28, 17:08
" />Mam mały problem jak wyjać alternator z hanki nie wjeżdżając nią na kanał najlepiej jakoś od góry bo za bardzo nie mam możliwości skorzystania z kanału, no i brak pieniędzy a Hanka jeździć musi co należało by zdemontować i ile to zajmie
Adriano - 2007-04-28, 17:31
" />Hehe, 30 min. roboty.
1) Luzujesz śruby na lewym, przednim kole, podnosisz samochód na lewarku, ściągasz koło, ściągasz plastikową osłonę za którą jest alternator (ta osłona trzyma się na 3-ech plastikowych zaczepach)
2)Odkręcasz od góry pompę hamulcową (2 śruby) i wyciągasz ją z serwa (to czarne, duże). powinieneś usłyszać taki lekki syk (normalne)
3)Odginasz pompę hamulcową (delikatnie) tak, żeby można było wyciągnąć alternator i odłączasz 2 węże (z jednym trzeba uwazać, bo to wąż którym ucieka niezużyte paliwo) które blokowałyby drogę alternatorowi.
4)Odkręcasz łapę alternatora od alternatora (od góry,klucz 12) wcześniej odłączając wtyczkę i kabel idący do alternatora.
5)Odkręcasz nakrętkę na śrubę na której trzyma się alternator (widać ją po zdjęciu tej plastikowej osłony z pkt. 1)
6)Wyciągasz śrubę na której trzyma się alternator (od strony silnika - trzeba sięgnąć reką i ją wymacać)
7)Wyciągasz alternator górą
Beer please.
tecno - 2007-04-28, 17:32
" />zdejmij kleme. wyjmij wtyczke z alternatora od gory i odkrec jeden przewod chyba kluczem nr. 10. z dolu masz srube na przestrzal na ktorej alternator sie trzyma i obraca jak zawias. na szarej/srebrnej szynie na gorze czyli na regulacji naciagu pska odkrec srube ta blizej scianki grodzacej. nastepnie wez lomik lub jakas "lyzke" i podwaz go tak by wysunac go z dolnych zaczepow. calosc powinna zajac max 5 min. pozdrawiam
TomekWawa - 2007-04-28, 17:52
" />wielkie Dzieki Chłopaki
tecno - 2007-04-28, 18:07
" />czekamy na browarek
gregor - 2007-04-28, 18:18
" />wyciagnij wtyczke, odkrec przewod do akumulatora, odkrec sruby mocujace i napinajace, podnies lewe kolo i wyciagnij dolem bez zdejmowania polosi
Adriano - 2007-04-29, 11:03
" />Ej, nie wiem jak u was, ale u mnie w ed7 nie ma miejsca, żeby wyciągnąć altek dołem.
Chyba, że o czymś nie wiem (mimo, że sprawdzałem), ale jeżeli komuś się to udało to prosiłbym mnie oświecić jakimś zdjęciem w którym miejscu dokładnie.
gregor - 2007-04-29, 11:09
" />zapmnialem dodac ze nalezy jeszcze odkrecic dolny wspornik altka..
Bartez - 2007-04-30, 08:20
" />Adriano dołem też sie da ale trzeba troszke pomanerwować alternatorem
Ja tak właśnie wyjmowałem bo nie chciało mi sie serwa rozkręcać
Pozdr
stealth - 2007-07-03, 00:26
" />Adriano, pytanie mam: czy jak odłączę pompę od serwa to nie rozszczelnię układu ham.? Innymi słowy: czy mogę odkręcić pompę, żeby zajrzeć do serwa (czy mi się tam płyn nie zbiera), a potem spokojnie przykręcić z powrotem? Bez żadnego odpowietrzania czy kupowania nowych uszczelek?
Adriano - 2007-07-03, 14:06
" />Pompę na 100% można odkręcić i wyciągnąć - nic jej się nie dzieje. Usłyszysz uchodzące powietrze jak ją odłączysz, ale nie ma to nic wspólnego z rozszczelnieniem układu hamulcowego.
stealth - 2007-07-04, 00:17
" />Dzięki serdeczne. Piwo za pomoc w dniach ostatnich:)zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
TomekWawa - 2007-04-28, 17:08
" />Mam mały problem jak wyjać alternator z hanki nie wjeżdżając nią na kanał najlepiej jakoś od góry bo za bardzo nie mam możliwości skorzystania z kanału, no i brak pieniędzy a Hanka jeździć musi co należało by zdemontować i ile to zajmie
Adriano - 2007-04-28, 17:31
" />Hehe, 30 min. roboty.
1) Luzujesz śruby na lewym, przednim kole, podnosisz samochód na lewarku, ściągasz koło, ściągasz plastikową osłonę za którą jest alternator (ta osłona trzyma się na 3-ech plastikowych zaczepach)
2)Odkręcasz od góry pompę hamulcową (2 śruby) i wyciągasz ją z serwa (to czarne, duże). powinieneś usłyszać taki lekki syk (normalne)
3)Odginasz pompę hamulcową (delikatnie) tak, żeby można było wyciągnąć alternator i odłączasz 2 węże (z jednym trzeba uwazać, bo to wąż którym ucieka niezużyte paliwo) które blokowałyby drogę alternatorowi.
4)Odkręcasz łapę alternatora od alternatora (od góry,klucz 12) wcześniej odłączając wtyczkę i kabel idący do alternatora.
5)Odkręcasz nakrętkę na śrubę na której trzyma się alternator (widać ją po zdjęciu tej plastikowej osłony z pkt. 1)
6)Wyciągasz śrubę na której trzyma się alternator (od strony silnika - trzeba sięgnąć reką i ją wymacać)
7)Wyciągasz alternator górą
Beer please.
tecno - 2007-04-28, 17:32
" />zdejmij kleme. wyjmij wtyczke z alternatora od gory i odkrec jeden przewod chyba kluczem nr. 10. z dolu masz srube na przestrzal na ktorej alternator sie trzyma i obraca jak zawias. na szarej/srebrnej szynie na gorze czyli na regulacji naciagu pska odkrec srube ta blizej scianki grodzacej. nastepnie wez lomik lub jakas "lyzke" i podwaz go tak by wysunac go z dolnych zaczepow. calosc powinna zajac max 5 min. pozdrawiam
TomekWawa - 2007-04-28, 17:52
" />wielkie Dzieki Chłopaki
tecno - 2007-04-28, 18:07
" />czekamy na browarek
gregor - 2007-04-28, 18:18
" />wyciagnij wtyczke, odkrec przewod do akumulatora, odkrec sruby mocujace i napinajace, podnies lewe kolo i wyciagnij dolem bez zdejmowania polosi
Adriano - 2007-04-29, 11:03
" />Ej, nie wiem jak u was, ale u mnie w ed7 nie ma miejsca, żeby wyciągnąć altek dołem.
Chyba, że o czymś nie wiem (mimo, że sprawdzałem), ale jeżeli komuś się to udało to prosiłbym mnie oświecić jakimś zdjęciem w którym miejscu dokładnie.
gregor - 2007-04-29, 11:09
" />zapmnialem dodac ze nalezy jeszcze odkrecic dolny wspornik altka..
Bartez - 2007-04-30, 08:20
" />Adriano dołem też sie da ale trzeba troszke pomanerwować alternatorem
Ja tak właśnie wyjmowałem bo nie chciało mi sie serwa rozkręcać
Pozdr
stealth - 2007-07-03, 00:26
" />Adriano, pytanie mam: czy jak odłączę pompę od serwa to nie rozszczelnię układu ham.? Innymi słowy: czy mogę odkręcić pompę, żeby zajrzeć do serwa (czy mi się tam płyn nie zbiera), a potem spokojnie przykręcić z powrotem? Bez żadnego odpowietrzania czy kupowania nowych uszczelek?
Adriano - 2007-07-03, 14:06
" />Pompę na 100% można odkręcić i wyciągnąć - nic jej się nie dzieje. Usłyszysz uchodzące powietrze jak ją odłączysz, ale nie ma to nic wspólnego z rozszczelnieniem układu hamulcowego.
stealth - 2007-07-04, 00:17
" />Dzięki serdeczne. Piwo za pomoc w dniach ostatnich:)