ďťż

Pompki na gaźnikach D14A1 Concerto



Stateo - 2010-02-14, 20:35
" />Być może odpowiedź jest oczywista, ale jestem całkowicie zielony w tych sprawach. Mam Concerto z D14A1 i kupiłem sobie regenerowane gaźniki także od D14A1 tyle, że z Civic.
Pytanie pierwsze: Od czego są pompki na gaźnikach Concetro?
Pytanie drugie: Dlaczego w Civicach nie ma tych pompek (przeglądałem forumowe zdjęcia i nigdzie nie znalazłem).
Pytanie trzecie: Czy coś się stanie gdy zmienię gaźniki na te z Civic? Oczywiste, że silnik mi nie wybuchnie ale może stracić moc?
Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za ewentualne błędy.




Dzida - 2010-02-14, 22:50
" />Wrzuć fotkę tych pompek, jestem ciekawy jak to wygląda, może do czegoś dojdziemy



Stateo - 2010-02-15, 16:09
" />Oto zdjęcia gaźników od Concerto:



Paco - 2010-02-15, 17:05
" />kumpel przy gaznikach w civicu w swoim d14a1 ma tą jedną pompkę po prawej, tzn nie wiem czy to pompka, pod ta gumka jest srubka od czegos:D




Ryba - 2010-02-15, 17:33
" />Masz klimatyzację ? Albo wspomaganie? To mogą być jakieś cybanty, które w momencie załaćznei klimy/obciązenia przy wspomaganiu podwyższają obroty na biegu jałowym - coś jak silniczek krokowy na wtrysku



Stateo - 2010-02-15, 22:17
" />To na pewno są pompki, po zdjęciu gaźników dokładnie widać, że pompują powietrze (nie mam pojęcia w jakim celu). Mam wspomaganie, jednak w tej chwili mam założone gaźniki bez tych pompek, a kierownica dalej lekko chodzi. Gaźniki musiałem wymienić, bo doszło do tego, że na starych gaźnikach silnik pracował tylko na dwóch cylindrach ( jeden gaźnik się zakleszczył w pozycji zamkniętej), po za tym wymagają one regulacji, a w Słupsku nie znalazłem nikogo kto by się tego podjął.



oktanxxx - 2010-02-18, 20:39
" />Witam! Ja kupiłem Civica 1,3 Vgen d13b2 i miał on przez poprzedniego właściciela założone gaźniki z d14a1 i nie miały tych pompek, po jakimś czasie sypnął jeden elektrozawór i auto nie trzymało obrotów na jałowym. Najtańszym wyjściem było kupno gaźników używanych i tak też zrobiłem. Gaźniki które kupiłem miały wspomniane przez kolegę pompki ale się tym nie przejąłem, wymieniłem gaźniki, podjechałem do podwórkowego mechanika, wyregulował za 50złociszy i latam bez problemów. A różnicy między gaźnikami z pompkami i bez nie widzę. Na H3M chłopaki mówili mi że te pompki mają za zadanie jak ktoś wspomniał podtrzymanie obrotów w razie obciążenia silnika np nawiewem itd...



Stateo - 2010-02-18, 22:43
" />Dziękuję za informację. Wszystko zaczęło się po tym jak pseudo mechanik zaczął coś regulować i nie wiem czy nie dokręcił jakiejś śruby (nie wiem której) i nagle silnik zgasł. Uznałem, że to brak benzynki (chyba nie działa mi wskaźnik ilości paliwa) i po zalaniu 10l. ruszyłem na ssaniu (tylko w ten sposób silnik trzyma obroty) 37 km do słupska. Jak już wspomniałem w moim jakże dupnym mieście nikt nie chce się podjąć regulacji gaźników.



oktanxxx - 2010-02-19, 12:01
" />Miałem to samo że silnik gasł po wyłączeniu ssania, jak spadł poniżej 1000 obr to gasł, i winą był elektrozawór (taki z kabelkiem)



Stateo - 2010-02-19, 14:04
" />A gdzie go znajdę? Przypominam, że to mój pierwszy samochód i póki co nie wiem jak większość rzeczy wygląda i gdzie się znajduje. A wiesz może ile taki elektrozawór może orientacyjnie kosztować?
Póki co dziękuję wszystkim bardzo za odpowiedzi i zainteresowanie się moim problemem i proszę o każdą wskazówkę.



oktanxxx - 2010-02-20, 19:09
" />Te zaworki to jedyne elementy posiadające kabelki w tych gaźnikach. Odkręć je i sprawdź czy oba chodzą po przekręceniu kluczyka. Z kupnem to krucho, jedynie w aso ale jak znam życie cena...wiadomo. Ja kupiłem używki całe gaźniki.



nadola - 2010-02-21, 16:00
" />Tu masz wytłumaczone co to jest: http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... 0/6-17.pdf
Ciśnienia oryginalnie były podłączone tak: http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... 20/6-2.pdf
Manual: http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... rtoManual/
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu