Pomysły wszelakie
RoyalCoward - 12 Kwi 2010 18:10
" />Nie mogłem znaleźć nigdzie na forum tematu z pomysłami (pewnie gdzieś jest, i zaraz zostanę złojony
Myślę że ciekawym urozmaiceniem było by ogłaszanie nagrody za czyjąś głowę. Najczęściej oczywiście byłby to NPC związany z frakcjami. Jak miało by się to odbywać, po co to i czemu miało by służyć? Wytłumaczę na przykładzie:
Powód: Wrota Baldura walczą z Amn o wpływy nad wyspą, miejsce miała zbrojna bitwa. Dzięki genialnemu generałowi, siły Amn zdziesiątkowały wojska Płomiennej Pięści, mimo iż tamci mieli 2x przewagę liczebną. Płomienna Pięść chce jak najszybciej, za wszelką cenę pozbyć się tego generała, gdyż żywy stanowi zbyt duże zagrożenie. Wystawiają nagrodę za jego głowę, dajmy na to, 100 000 monet. Ogłoszenie jest globalne i dotyczy tak Złodzieji Cienia, jak i Płomienne Pięści. (Tu gracz mógłby po prostu zdradzić własną frakcję w imię kasy) Innymi słowy nie ważne kto ani jak go zabije, ważne jest aby był martwy.
Jak to wygląda: Po ogłoszeniu globalnej nagrody za głowę generała, gracz łasy na sporą sumkę musiałby:
- Odnaleźć kryjówkę NPC
- Zebrać dużą, silną drużynę aby wybić ochroniarzy i zabić/pojmać NPC
- Uciec z kryjówki (gracze drugiej frakcji mogą jej bronić, ale też musieli by najpierw ją znaleźć i po prostu czekać na atak)
Po co to: Myślę że takie akcje dają ogromne pole do popisu gry w drużynie. Dajmy na to, aby operacja się udała, potrzebny byłby wojownik, kapłan, łotrzyk, łucznik i mag, w tym ktoś musiałby mieć perswazję (lub zastraszanie), ktoś spostrzegawczość a ktoś np. aktorstwo.
Dlaczego tak?
Dajmy na to, przy wejściu do kryjówki siedzi strażnik, a obok niego wajcha włączająca alarm. Jeśli ktoś wejdzie na rympał, strażnik ostrzeże innych strażników, przez co gracze będę musieli walczyć z każdym NPC obecnym w kryjówce, co z założenia miało by być chłolernie trudne.
vs
Ten pierwszy pan nawet gdyby tysiąc razy próbował, nigdy nie pokona pana numer dwa w zadaniu siłowym.
To samo tyczyło by się wszystkich cech, inty, zręczności, kondycji, charyzmy i mądrości. Dla różnych cech max. różnica mogła by być różna, np. dla inty max 4, a dla zręczności max 2. Myślę że to by raz na zawsze rozwiązało problem niziołka z 6 siły który w zapasach rzucił o ścianę ogrem. A wbrew pozorom, na Kyrtarii tego typu akcji była masa.
Jak to rozwiązać technicznie? Gracz podczas rzutu musiałby wskazać innego gracza/graczy, i skrypt porównywałby ich czynniki. Myślę że w takim wypadku można by zastąpić wynik rzutu, np. "44", po prostu tekstami "Wygrana" i "Przegrana" (lub "Remis").
Czyli:
- narzędzie gracza
- zaznacza się drugiego gracza
- z okna rozmowy wybiera się 'rzut'
- wybiera się cechę
- drugi gracz robi to samo
- czeka się na wynik
pZv! - 12 Kwi 2010 18:33
" />Nie mam bladego pojęcia jak mają wyglądać proponowane przez Ciebie rzuty ale
system rzutów oparty na "wskazywaniu" był od początku przewidziany.
A po za tym myślałem, że propozycje (techniczno/mechaniczne) są już zamknięte.
tuldor1 - 12 Kwi 2010 18:52
" />Hmm.. dobra, pora bym pomarudził
1) Xent - rzuty to jak pZv rzekł propozycja dotycząca mechaniki serwera (w sensie iż on by musiał w niej gmerać by to wprowadzić) a tamte tematy zostały zamknięte do dnia startu - w innym wypadku mod by nigdy nie ruszył Po starcie działy zostaną otwarte i będziemy mogli proponować, narzekać itp ile wlezie
Jeszcze odnośnie owego systemu - cóż.. bywa, podczas walki też masz szansę na trafienie smoka postacią na 1 poziomie jeśli wyrzucisz 20 na k20 Więc nie ma po co ruszać standardowego woreczka za bardzo
2) Propozycja dotycząca "łowców nagród" hehe, to już kwestia fabularna więc mozemy dyskutować Niemniej mam jedno zastrzeżenie:
-konflikt balduranie/amnijczycy nie jest 'oficjalnie wojskowy' z prostej przyczyny - mógłby doprowadzić do walk na kontynencie a nikt nie chce z powodu małego chultu angażować się w wojnę o skali takiej jak nasza druga światówka ;]
ALE... nie przeszkadza to w wyznaczaniu nagród takowych czy istnieniu łowców nagród - dlaczego? Bo wciąż istnieje masa możliwości:
-zbiegowie, banici i inni zdrajcy
-ciche zlecenia dla pragnących zarobić najemników dotyczące eliminacji jakiejś osobistosci bez wskazywania na konkretną stronę
-organizowanie zasadzek na konwoje z surowcami bądź ich ochrona...
itp itd
Ogólnie rzecz biorąc to coś zaproponował jest tylko jednym z wielu sposobów zarobku typowego najemnika jaki może trafić na było nie było dziki półwysep
Fagno - 12 Kwi 2010 21:00
" />Zgodnie z prośbą adminów wyrażaną wielokrotnie na forum - propozycje po starcie serwera. Zamykam temat.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
RoyalCoward - 12 Kwi 2010 18:10
" />Nie mogłem znaleźć nigdzie na forum tematu z pomysłami (pewnie gdzieś jest, i zaraz zostanę złojony
Myślę że ciekawym urozmaiceniem było by ogłaszanie nagrody za czyjąś głowę. Najczęściej oczywiście byłby to NPC związany z frakcjami. Jak miało by się to odbywać, po co to i czemu miało by służyć? Wytłumaczę na przykładzie:
Powód: Wrota Baldura walczą z Amn o wpływy nad wyspą, miejsce miała zbrojna bitwa. Dzięki genialnemu generałowi, siły Amn zdziesiątkowały wojska Płomiennej Pięści, mimo iż tamci mieli 2x przewagę liczebną. Płomienna Pięść chce jak najszybciej, za wszelką cenę pozbyć się tego generała, gdyż żywy stanowi zbyt duże zagrożenie. Wystawiają nagrodę za jego głowę, dajmy na to, 100 000 monet. Ogłoszenie jest globalne i dotyczy tak Złodzieji Cienia, jak i Płomienne Pięści. (Tu gracz mógłby po prostu zdradzić własną frakcję w imię kasy) Innymi słowy nie ważne kto ani jak go zabije, ważne jest aby był martwy.
Jak to wygląda: Po ogłoszeniu globalnej nagrody za głowę generała, gracz łasy na sporą sumkę musiałby:
- Odnaleźć kryjówkę NPC
- Zebrać dużą, silną drużynę aby wybić ochroniarzy i zabić/pojmać NPC
- Uciec z kryjówki (gracze drugiej frakcji mogą jej bronić, ale też musieli by najpierw ją znaleźć i po prostu czekać na atak)
Po co to: Myślę że takie akcje dają ogromne pole do popisu gry w drużynie. Dajmy na to, aby operacja się udała, potrzebny byłby wojownik, kapłan, łotrzyk, łucznik i mag, w tym ktoś musiałby mieć perswazję (lub zastraszanie), ktoś spostrzegawczość a ktoś np. aktorstwo.
Dlaczego tak?
Dajmy na to, przy wejściu do kryjówki siedzi strażnik, a obok niego wajcha włączająca alarm. Jeśli ktoś wejdzie na rympał, strażnik ostrzeże innych strażników, przez co gracze będę musieli walczyć z każdym NPC obecnym w kryjówce, co z założenia miało by być chłolernie trudne.
vs
Ten pierwszy pan nawet gdyby tysiąc razy próbował, nigdy nie pokona pana numer dwa w zadaniu siłowym.
To samo tyczyło by się wszystkich cech, inty, zręczności, kondycji, charyzmy i mądrości. Dla różnych cech max. różnica mogła by być różna, np. dla inty max 4, a dla zręczności max 2. Myślę że to by raz na zawsze rozwiązało problem niziołka z 6 siły który w zapasach rzucił o ścianę ogrem. A wbrew pozorom, na Kyrtarii tego typu akcji była masa.
Jak to rozwiązać technicznie? Gracz podczas rzutu musiałby wskazać innego gracza/graczy, i skrypt porównywałby ich czynniki. Myślę że w takim wypadku można by zastąpić wynik rzutu, np. "44", po prostu tekstami "Wygrana" i "Przegrana" (lub "Remis").
Czyli:
- narzędzie gracza
- zaznacza się drugiego gracza
- z okna rozmowy wybiera się 'rzut'
- wybiera się cechę
- drugi gracz robi to samo
- czeka się na wynik
pZv! - 12 Kwi 2010 18:33
" />Nie mam bladego pojęcia jak mają wyglądać proponowane przez Ciebie rzuty ale
system rzutów oparty na "wskazywaniu" był od początku przewidziany.
A po za tym myślałem, że propozycje (techniczno/mechaniczne) są już zamknięte.
tuldor1 - 12 Kwi 2010 18:52
" />Hmm.. dobra, pora bym pomarudził
1) Xent - rzuty to jak pZv rzekł propozycja dotycząca mechaniki serwera (w sensie iż on by musiał w niej gmerać by to wprowadzić) a tamte tematy zostały zamknięte do dnia startu - w innym wypadku mod by nigdy nie ruszył Po starcie działy zostaną otwarte i będziemy mogli proponować, narzekać itp ile wlezie
Jeszcze odnośnie owego systemu - cóż.. bywa, podczas walki też masz szansę na trafienie smoka postacią na 1 poziomie jeśli wyrzucisz 20 na k20 Więc nie ma po co ruszać standardowego woreczka za bardzo
2) Propozycja dotycząca "łowców nagród" hehe, to już kwestia fabularna więc mozemy dyskutować Niemniej mam jedno zastrzeżenie:
-konflikt balduranie/amnijczycy nie jest 'oficjalnie wojskowy' z prostej przyczyny - mógłby doprowadzić do walk na kontynencie a nikt nie chce z powodu małego chultu angażować się w wojnę o skali takiej jak nasza druga światówka ;]
ALE... nie przeszkadza to w wyznaczaniu nagród takowych czy istnieniu łowców nagród - dlaczego? Bo wciąż istnieje masa możliwości:
-zbiegowie, banici i inni zdrajcy
-ciche zlecenia dla pragnących zarobić najemników dotyczące eliminacji jakiejś osobistosci bez wskazywania na konkretną stronę
-organizowanie zasadzek na konwoje z surowcami bądź ich ochrona...
itp itd
Ogólnie rzecz biorąc to coś zaproponował jest tylko jednym z wielu sposobów zarobku typowego najemnika jaki może trafić na było nie było dziki półwysep
Fagno - 12 Kwi 2010 21:00
" />Zgodnie z prośbą adminów wyrażaną wielokrotnie na forum - propozycje po starcie serwera. Zamykam temat.