Poprawa nagrzewania silnika w sezonie zimowym
Ryba - 2007-10-22, 09:54
" />W kalednarzu jesień, ale za oknem temperatury już niemal zimowe Polski klimat nas nie rozpieszcza...niestety
Tutorial przedstawia prosty i skuteczny sposób na poprawienie nagrzewania w sezonie zimowym. Jak wiadomo odpowiednia temperatura jest ważna dla silnika - zapewnia opytmalne spalanie i niskie zużycie podzespołów.
Niestety przy temperaturze bliskiej 0 lub poniżej silnik opornie się rozgrzewa
Dobrze ilusturje to mój przykład - trasa Radomsko - Łódź~100km prędkość 80 km/h, a wskazówka praktycznie cały czas leżała na dole W mieście jest nieco lepiej, ponieważ stoimy na światłach i jeżdźimy wolniej - mniej powietrza przepływa przez żeberka chłodnicy.
Mój patent polega po prostu na zakryciu części chłodnicy jakimś materiałem co uniemożliwia przepływ powietrza przez tą część i pozwala szybciej silnikowi osiągnąć właściwą temperaturę pracy i utrzymać ją niezależnie od prędkości.
Materiały:
- Samochód
- Tektura np. pudełko - można spytać w sklepie czy nie mają
- Nożyczki/Nóż
Zaczynamy !!
Otwieramy maskę i mamy taki widok:
W szczelinę między chłodnicę a pas przedni musimy wpasować tekturę:
Docinamy mniej więcej i robimy przymiarkę:
Obcinamy wystające części i gotowe
Dobrze jest zostawić po bokach chociaż troszkę wolnej niezakrytej chłodnicy
siviq - 2007-10-22, 10:11
" />
hubson - 2007-10-22, 10:18
" />mam zamiar wlasnie cos takiego zrobic. to dobry patent i naprawde dziala
Sapi - 2007-10-22, 10:40
" />a czy podczas jakiegos ganiania sie po miescie nie mozna przegrzac w ten sposob silnika?
beddom - 2007-10-22, 10:43
" />mi sie wydaje ze fabryka zrobila tak silniki ze nawet przy -20 stopniach powinny nagrzewac sie do odpowiedniej temp... - sprawdzcie u siebie termostaty czy sa sprawne.
u mnie jak jest zimno to oczywiscie auto rozgrzewa sie wolniej ale nigdy nie bylo problemu aby sie nie dogrzalo...
tiacocstoe - 2007-10-22, 10:57
" />kuna nie chce sie wyrazac wiec powiem delikatnie ze mi sie tuek nie podoba. Przeca to mi duzym fiatem traci ta metoda ( tak tak pamietam czasy jak sie w zime karton we fiacisku wozilo ). Moja hanka wiosna lato jesien zima rozgrzewa sie na przestrzeni 5 km ( no przy -20 to 10km :> ) i wydaje mi sie ze jezeli twoja nie to... sprawdz czy masz wszystko wporzadku. Pozdro
zwibel - 2007-10-22, 11:12
" />Dokładnie, to ma być turtek??? Niestety Panowie coś macie nie tak z waszymi termostatami!!!
G-Unit - 2007-10-22, 11:19
" />Chłodnica pracuje w obiegu wymiany ciepła do atmosfery. Obieg ten spełnia swoja funkcje wtedy gdy silnik dochodzi do odpowiedniej temperatury pracy i otworzy się termostat. Kiedy termostat jest zamknięty ciecz nie krąży po silniku tylko stoi w chłodnicy. Jaki jest więc sens zasłaniania zimnej cieczy ??? Sprawny termostat i dobry płyn to podstawa.
Bonio_EQ - 2007-10-22, 12:00
" />ja nigdy nie mialem problemow z tym zeby mi sie silnik nie zagrzal... w zime jak wiadomo troche dluzej to trwa ale temperature swoja lapie jaka w lecie tak i w zimie
hubson - 2007-10-22, 12:25
" />ja tez nie mam problemu zeby samochod sie nagrzal, ale wiem, ze tak niektorzy robia. silnik wtedy szybciej sie nagrzewa. jezeli to szkodliwe dla silnika to niech sie wypowie osoba, ktora ma na ten temat pojecie...
tiacocstoe - 2007-10-22, 12:52
" />jezeli chodzi o to czy szkodliwe... Jezeli nie zapomnisz na wiosne wyrzucic tektury to nie szkodliwe ( no chyba ze zaczniesz autko palowac ). Przeciez po to chlodnia jest odslonieta zeby powietrze lapala, bo jak sie silnik rozgrzeje to skad ma zimna ciecz zlapac jak chlodnia opatulona !!
stealth - 2007-10-22, 13:14
" />To zadziała w niedogrzanych silnikach jak np. typowo w maluchu, zdaje się że dużym fiacie też. Z podobnymi pokrowcami na chłodnicach jeżdżą zimą stary czy autosany. U mnie jednak nigdy nie było takiej potrzeby, silnik trzymał właściwą temperaturę nawet przy dużych mrozach. Potraktowałbym to raczej jako sztuczkę a'la MacGyver pozwalającą dojechać do domu kiedy termostat się zatnie gdzieś w trasiezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Ryba - 2007-10-22, 09:54
" />W kalednarzu jesień, ale za oknem temperatury już niemal zimowe Polski klimat nas nie rozpieszcza...niestety
Tutorial przedstawia prosty i skuteczny sposób na poprawienie nagrzewania w sezonie zimowym. Jak wiadomo odpowiednia temperatura jest ważna dla silnika - zapewnia opytmalne spalanie i niskie zużycie podzespołów.
Niestety przy temperaturze bliskiej 0 lub poniżej silnik opornie się rozgrzewa
Dobrze ilusturje to mój przykład - trasa Radomsko - Łódź~100km prędkość 80 km/h, a wskazówka praktycznie cały czas leżała na dole W mieście jest nieco lepiej, ponieważ stoimy na światłach i jeżdźimy wolniej - mniej powietrza przepływa przez żeberka chłodnicy.
Mój patent polega po prostu na zakryciu części chłodnicy jakimś materiałem co uniemożliwia przepływ powietrza przez tą część i pozwala szybciej silnikowi osiągnąć właściwą temperaturę pracy i utrzymać ją niezależnie od prędkości.
Materiały:
- Samochód
- Tektura np. pudełko - można spytać w sklepie czy nie mają
- Nożyczki/Nóż
Zaczynamy !!
Otwieramy maskę i mamy taki widok:
W szczelinę między chłodnicę a pas przedni musimy wpasować tekturę:
Docinamy mniej więcej i robimy przymiarkę:
Obcinamy wystające części i gotowe
Dobrze jest zostawić po bokach chociaż troszkę wolnej niezakrytej chłodnicy
siviq - 2007-10-22, 10:11
" />
hubson - 2007-10-22, 10:18
" />mam zamiar wlasnie cos takiego zrobic. to dobry patent i naprawde dziala
Sapi - 2007-10-22, 10:40
" />a czy podczas jakiegos ganiania sie po miescie nie mozna przegrzac w ten sposob silnika?
beddom - 2007-10-22, 10:43
" />mi sie wydaje ze fabryka zrobila tak silniki ze nawet przy -20 stopniach powinny nagrzewac sie do odpowiedniej temp... - sprawdzcie u siebie termostaty czy sa sprawne.
u mnie jak jest zimno to oczywiscie auto rozgrzewa sie wolniej ale nigdy nie bylo problemu aby sie nie dogrzalo...
tiacocstoe - 2007-10-22, 10:57
" />kuna nie chce sie wyrazac wiec powiem delikatnie ze mi sie tuek nie podoba. Przeca to mi duzym fiatem traci ta metoda ( tak tak pamietam czasy jak sie w zime karton we fiacisku wozilo ). Moja hanka wiosna lato jesien zima rozgrzewa sie na przestrzeni 5 km ( no przy -20 to 10km :> ) i wydaje mi sie ze jezeli twoja nie to... sprawdz czy masz wszystko wporzadku. Pozdro
zwibel - 2007-10-22, 11:12
" />Dokładnie, to ma być turtek??? Niestety Panowie coś macie nie tak z waszymi termostatami!!!
G-Unit - 2007-10-22, 11:19
" />Chłodnica pracuje w obiegu wymiany ciepła do atmosfery. Obieg ten spełnia swoja funkcje wtedy gdy silnik dochodzi do odpowiedniej temperatury pracy i otworzy się termostat. Kiedy termostat jest zamknięty ciecz nie krąży po silniku tylko stoi w chłodnicy. Jaki jest więc sens zasłaniania zimnej cieczy ??? Sprawny termostat i dobry płyn to podstawa.
Bonio_EQ - 2007-10-22, 12:00
" />ja nigdy nie mialem problemow z tym zeby mi sie silnik nie zagrzal... w zime jak wiadomo troche dluzej to trwa ale temperature swoja lapie jaka w lecie tak i w zimie
hubson - 2007-10-22, 12:25
" />ja tez nie mam problemu zeby samochod sie nagrzal, ale wiem, ze tak niektorzy robia. silnik wtedy szybciej sie nagrzewa. jezeli to szkodliwe dla silnika to niech sie wypowie osoba, ktora ma na ten temat pojecie...
tiacocstoe - 2007-10-22, 12:52
" />jezeli chodzi o to czy szkodliwe... Jezeli nie zapomnisz na wiosne wyrzucic tektury to nie szkodliwe ( no chyba ze zaczniesz autko palowac ). Przeciez po to chlodnia jest odslonieta zeby powietrze lapala, bo jak sie silnik rozgrzeje to skad ma zimna ciecz zlapac jak chlodnia opatulona !!
stealth - 2007-10-22, 13:14
" />To zadziała w niedogrzanych silnikach jak np. typowo w maluchu, zdaje się że dużym fiacie też. Z podobnymi pokrowcami na chłodnicach jeżdżą zimą stary czy autosany. U mnie jednak nigdy nie było takiej potrzeby, silnik trzymał właściwą temperaturę nawet przy dużych mrozach. Potraktowałbym to raczej jako sztuczkę a'la MacGyver pozwalającą dojechać do domu kiedy termostat się zatnie gdzieś w trasie