Porownanie trzech dolotow w b16a1
xi0nc - 2007-06-29, 20:11
" />Hej. Jako ze zawsze bylo multum pytan odnosnie dolotow ... ktory lepszy itp itd postanowilem pojechac do graba i sprawdzic 3 najpopularniejsze zestawy ktore sa uzywane przez nas.
Wybor padl na seryjny dolot, kibelrure ze stozkiem i dolot z ebaya ze stozkiem pipercrossa.
Po hamowaniu sam bylem zdziwiony ... ale wyniki ocencie sami ...
Na pierwszy ogien kibelura ze stozkiem
Potem rura ebayowa z pipercrossem
I na koniec seryjny dolot z dziura od spodu w rezonatorze ale bez rury nawiewowej
Tak to wyglada na podstawie mojego ee9.
Bobas - 2007-06-29, 20:39
" />zawsze twierdziłem ze kibel rura ze stożkiem to lipa na maxa i sie potwierdza
Imponujący jest wynik na seryjnym stożku jeżeli reszta to seria
xi0nc - 2007-06-29, 21:14
" />Wszystko seria ... komorowy tlumik dziurawy katalizator ... nie ma tylko srodkowego i zamiast niego ktos rurke wstawil .... ale nie sadze ze przez brak srodka 16KM wiecej niz seria dalo
HIO - 2007-06-30, 11:09
" />no ciekawe zestawienie.
wiec jak widac nie warto zmieniac na stozek - dac wkladke sportowa w miejsce seryjnego filtra i powinno byc najlepiej
ja mam pewna teorie odnosnie dolotu w moim samochodzie - przetestuje ja na hamowni jak znajde wolne fundusze na takie testy
Grzehurra - 2007-06-30, 11:14
" />wiecej takich tematow!! b.dobre porownanie, kazdy kto ma taka mozliwosc powinien przy okazji wszelkich modyfikacji wklejac takie wykresy bo to daje najlepszy obraz skutecznosci roznych rozwiazan..
moze w dziale porady dac 'poddzial': "sprawdzone na hamowni" i tam wklejac takie rzeczy
pozdrawiam
zayonnc - 2007-06-30, 11:56
" />
Fawor - 2007-06-30, 12:14
" />Ale nie możecie generalizować, że wszędzie seryjna puszka jest najlepsza Jest tak w pokazanym powyżej przypadku B16A1. Moze seryjna pucha jest tak idealnie policzona, że nić już poprawić nie można, ale bzdurą jest mówić, że jest tak w każdej Hondzie.
Np w D14A3 bądz A4 zmiana seryjnego dolotu na prosta kibelrure ze stożkiem umiejscowionym zamiast seryjnej puszki daje przyrosty rzędu 8-10KM, potwierdzone na hamowniach przez wiele osób z CKPL
zayonnc - 2007-06-30, 12:27
" />Fawor wiadomo ale też jak widać nie można zakładać, że stożek zawsze daje przyrosty.
Ciekawe tylko ile by dała sama sportowa wkładka w porównaniu do takiego stożka z kibel rurą w takim d14a3/4.
A jak wiadomo wszystko zależy od wielu czynników i tak na prawdę to u każdego jest inaczej.
Pozdr
Fawor - 2007-06-30, 12:37
" />
zayonnc - 2007-06-30, 12:59
" />aha no może to wynika z tego, że w 6 gen już tak bardzo się honda do projektowania dolotu nie przyłożyła?
Zresztą nie ważne w końcu co nas 6 gen obchodzą...
Pozdr
qpx - 2007-06-30, 13:28
" />Fawor, możesz podać linki do tych wykresów, poogladałbym sobie w jakim aucie z jakim silnikiem co daje najwieksze rezultaty
pzdr
Loobo - 2007-06-30, 23:18
" />U mnie na kibelrurze 75 mm wyszlo 4 hp i 7 nm wiecej w duzym zakresie niz na dolocie 70 mm z kwasowki z Ebaya.
Do kazdego silnika trzeba indywidualnie dobrac srednice i dlugosc dolotu (lub policzyc).zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
xi0nc - 2007-06-29, 20:11
" />Hej. Jako ze zawsze bylo multum pytan odnosnie dolotow ... ktory lepszy itp itd postanowilem pojechac do graba i sprawdzic 3 najpopularniejsze zestawy ktore sa uzywane przez nas.
Wybor padl na seryjny dolot, kibelrure ze stozkiem i dolot z ebaya ze stozkiem pipercrossa.
Po hamowaniu sam bylem zdziwiony ... ale wyniki ocencie sami ...
Na pierwszy ogien kibelura ze stozkiem
Potem rura ebayowa z pipercrossem
I na koniec seryjny dolot z dziura od spodu w rezonatorze ale bez rury nawiewowej
Tak to wyglada na podstawie mojego ee9.
Bobas - 2007-06-29, 20:39
" />zawsze twierdziłem ze kibel rura ze stożkiem to lipa na maxa i sie potwierdza
Imponujący jest wynik na seryjnym stożku jeżeli reszta to seria
xi0nc - 2007-06-29, 21:14
" />Wszystko seria ... komorowy tlumik dziurawy katalizator ... nie ma tylko srodkowego i zamiast niego ktos rurke wstawil .... ale nie sadze ze przez brak srodka 16KM wiecej niz seria dalo
HIO - 2007-06-30, 11:09
" />no ciekawe zestawienie.
wiec jak widac nie warto zmieniac na stozek - dac wkladke sportowa w miejsce seryjnego filtra i powinno byc najlepiej
ja mam pewna teorie odnosnie dolotu w moim samochodzie - przetestuje ja na hamowni jak znajde wolne fundusze na takie testy
Grzehurra - 2007-06-30, 11:14
" />wiecej takich tematow!! b.dobre porownanie, kazdy kto ma taka mozliwosc powinien przy okazji wszelkich modyfikacji wklejac takie wykresy bo to daje najlepszy obraz skutecznosci roznych rozwiazan..
moze w dziale porady dac 'poddzial': "sprawdzone na hamowni" i tam wklejac takie rzeczy
pozdrawiam
zayonnc - 2007-06-30, 11:56
" />
Fawor - 2007-06-30, 12:14
" />Ale nie możecie generalizować, że wszędzie seryjna puszka jest najlepsza Jest tak w pokazanym powyżej przypadku B16A1. Moze seryjna pucha jest tak idealnie policzona, że nić już poprawić nie można, ale bzdurą jest mówić, że jest tak w każdej Hondzie.
Np w D14A3 bądz A4 zmiana seryjnego dolotu na prosta kibelrure ze stożkiem umiejscowionym zamiast seryjnej puszki daje przyrosty rzędu 8-10KM, potwierdzone na hamowniach przez wiele osób z CKPL
zayonnc - 2007-06-30, 12:27
" />Fawor wiadomo ale też jak widać nie można zakładać, że stożek zawsze daje przyrosty.
Ciekawe tylko ile by dała sama sportowa wkładka w porównaniu do takiego stożka z kibel rurą w takim d14a3/4.
A jak wiadomo wszystko zależy od wielu czynników i tak na prawdę to u każdego jest inaczej.
Pozdr
Fawor - 2007-06-30, 12:37
" />
zayonnc - 2007-06-30, 12:59
" />aha no może to wynika z tego, że w 6 gen już tak bardzo się honda do projektowania dolotu nie przyłożyła?
Zresztą nie ważne w końcu co nas 6 gen obchodzą...
Pozdr
qpx - 2007-06-30, 13:28
" />Fawor, możesz podać linki do tych wykresów, poogladałbym sobie w jakim aucie z jakim silnikiem co daje najwieksze rezultaty
pzdr
Loobo - 2007-06-30, 23:18
" />U mnie na kibelrurze 75 mm wyszlo 4 hp i 7 nm wiecej w duzym zakresie niz na dolocie 70 mm z kwasowki z Ebaya.
Do kazdego silnika trzeba indywidualnie dobrac srednice i dlugosc dolotu (lub policzyc).