ďťż

potrzebna pomoc przy diagnozowaniu volvo



aurii - 2007-02-24, 21:42
" />witam

Mam taki problem w mim volvo 745 2.3 turbo (bezyna) zaczeły szlec obroty raz jest normalnie raz trzyma cały czas na 3000 obr Jak go zgasze to jest problem z odpaleniem Trzeba dlugo krecic zeby odpali a jak juz zalapie to sie bardzo powoli rozkreca Potem jakis czas jest spokoj I znowy polska ludowa!!! Jak sielnik jest zimny pali na dotyk do momentu rozgrzania !!!!

Oddalem go do mechanika ktory okazał sie partaczem mowil ze na volvo sie zna super jak maske uniósł do gory to pierwszy raz taki silnik widzial jak ja mam czyli 2300 na pełnym wtrysku + turbina Wiec z kolesiem dalej nie gadalem !!!! Zaczełem sam majstrowac wyjelem turbine a tam luzy na lopatkach dalem do regeneracji jest gites Myslalem ze to od turbiny (dodam ze kopcil strasznie) złozylem odpalam i jest dobrze przez jakies 10 min rozgrzal sie i dalej obroty wskoczyly na 3000 tys potem spadły potem znowu wskoczyly i taka loteria Jedyne co sie polepszylo to zero kopcenia i praktycznie turbiny nie slychac )

Zaczełem czytać o takim klopocie i pisza ze to moze byc silnik krokowy albo przeplywomiez powietrza lub sonda lambda!!!!

Jak mozna zdiagnozowac silnik krokowy czy dzial czy nie a jak sonde?????

Najlepiej podłaczyc go do kompa ale totalnie nie wiem do kogo z tym pojechac zeby mi zrobili raz a dobrze a nie strzelali Tym bardziej ze czesci do volvo sa bardzo drogie i nie chcial bym wymieniac kazdej rzeczy po kolei az do skutku !!!!!!




Wisnia6 - 2007-02-24, 22:05
" />Zadałeś pytanie na które sam udzieliłeś sobie odpowiedzi.

Może stacje serwisowe Volvo moga swoimi sposobami sprawdzić co to dokładnie jest, ale ja wyeliminował bym sondę.

Zaczął bym od silniczka krokowego. Sprawdzałeś jaki koszt?



zayonnc - 2007-02-25, 02:27
" />A może czujnik położenia przepustnicy? Bo też chyba potrafi takie jaja robić (np. u mojego kumpla w golfie 3). No i krokowy. Może spróbuj przeczyścić i krokowy i przepustnicę, może pomoże...
Pozdr



aurii - 2007-02-25, 09:55
" />cena nowego krokowego zaczyna sie od 1300zł

A znacie jakas dobra stcje serwisowa??? bo ja w jednej bylem i mi nic nie wykryli

"Zadałeś pytanie na które sam udzieliłeś sobie odpowiedzi."

czytajac dzisiaj to co wczoraj napisalem tez tak stwierdzam hehe

Ale dobrze jak kilka osob zgodzi sie z ta diagnoza to człowiek spi spokojniej i jest pewniejszy co robic




Wisnia6 - 2007-02-25, 10:33
" />Może być tez zanieczyszczony zawór EGR, ale gdzie on jest umieszczony w VOLVO, to już nie mam pojęcia.

Pamiętam, że EGR prócz zaworu maił też jakiś czujnik, czy coś i on też jak był zepsuty, to miał takie objawy.

Ale to było w oplu i już nie pamiętam.



melon - 2007-03-02, 09:25
" />Witam.
Jak bezproblemu zapala na ciepłym a potem są problemy to mi to trochę wygląda na padnięte wstryski (lub któryś ze wtrysków). Tyle, że wtryski jeżdząc na benzynie cięzko uszkodzic. Ale jeśli ci kopcił przez turbine to to może to je uszczkodziło
Tak czy inaczej, ja bym zaczął od tego.
I jeszcze o ile pamietam to ten samochod ma samodiagnoze i nie potrzeba jechac do serwisu by to zdiagnozować.
P.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu