ďťż

Problem po wymianie paska rozrzadu



wally - 2009-03-08, 08:36
" />Mam maly problem. Jechalem sobie ostatnio i strzelil mi pasek rozrzadu. Kupilem auto miesiac temu i na dniach mialem go wymienic
Ale nie o tym. W kazdym razie wujaszek scagnal mnie do znajomego, ktory mi ten pasek wymienil. Po zmianie paska i rolki silnk od razu zapalil i ladnie chodzi. Problem jest taki, ze jest duzo slabszy niz na starym pasku i kreci sie max do 5,5tys obr. Koles chcial sprawdzac, poprawiac ale dopiero na nastepny dzien a byla juz 22 a na rano musialem wrocic do domu, wiec pojechalem i nie grzebalismy wiecej. Koles twierdzi, ze dobrze ustawil rozrzad, tzn. znaki sie zgadzaly ale juz sam zglupial.
Czy taki spadek mocy i te ograniczenie obrotow moze byc spowodowane tym, ze nie ustawialismy zaworow ?

Aha, dodam ze silnik to 1.5 16v, a hania z 89r.




Sztajero - 2009-03-08, 17:41
" />hmm a silniki w haniach 16v nie są kolizyjne? tzn, że jak strzeli pasek to mogą się zawory popier...??



matiass87 - 2009-03-08, 18:14
" />Jak sie nie kręci pow 5.5 tyś to pewno masz ten rozrząd o zęba przestawionego. Na forum wszystko o tym pisze jak to sprawdzić wiec czytaj i sprawdzaj. Mi mech też mówił że ustawił dobrze a gówno prawda było
Jak sam nie sprawdzisz to miał nie bedziesz



wally - 2009-03-08, 19:49
" />Mi mowil ze wydaje mu sie ze jest dobrze. Chcial sprawdzic ale juz nie bylo czasu bo musialem wracac do domu




kilan - 2009-03-08, 20:08
" />Wally jak zerwał Ci się pasek w trakcie pracy silnika, to jest bardzo prawdopodobne, że tłoki spotkały się z zaworami - tak jak pisał kolega Sztajero. Jak zawory są pogięte to silnik nie trzyma ciśnienia - i masz spadek mocy.
Ale sprawdź jeszcze to ustawienie paska - ja też poprawiłem o ząbek po "mechaniku" i teraz silniczek chodzi mi dużo lepiej.
Pozdro



Sztajero - 2009-03-08, 20:24
" />czyli to jest prawda? bo ktoś na forum w jakimś temacie pisał a tu kolega twierdzi, że mu pasek poszedł i tylko się na obroty nie wkręca 0_o



TO-MASS - 2009-03-08, 20:27
" />Jestem przekonany że źle ustawił rozrząd. Pewnie przesunął o ząbek, może przy naciąganiu paska.
Ustawienie zaworów nie dałoby takich objawów - zresztą wcześniej nie miałeś z nim problemów.
Co do kolizyjności... to miałem już kilka incydentów z zerwanym paskiem bądź przekręconym rozrządem i nigdy jakoś zawory się nie spotkały [co nie znaczy że się tak nie stanie].
Korzystając z tego tematu - CZY KOMUŚ SPOTKAŁY SIĘ ZAWORY Z TŁOKIEM W 4g?



guziczki11 - 2009-03-09, 20:03
" />Koledzy ja miałem ostatnio rozrząd przestawiony o 2 zęby i tez nie chcial sie wkrecac do konca i mulil gara a jak go dobrze ustawili to bylo dobrze tylko ze zaczoł wiecej palić oleju i okazało sie potem ze 2 zawory byly krzywe takze uwazajcie



wally - 2009-03-11, 10:39
" />Jeszcze jedno pytanie. Co sie stanie jak bede tak jezdzil przez jakis czas ? Problem jest z czasem, w niedziele czeka mnie trasa 200km w jedna strone i zastanawiam sie czy jechac tak jak jest ? Teraz jezdze i nic sie nie dzieje, ale co innego jak sie jedzie 15km w jedna strone a co innego jak sie jedzie 200 Moze w sobote bede mial troche czasu ale nie wiem czy zdaze w razie czego dobrze ustawic ten rozrzad
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu