problem po zmianie emulatora
finster - 2008-12-12, 14:34
" />Witam,
mam Honde z silnikiem d15b2 - ED6 automat, jakies 2 tygodnie temu po namowie gazownika wymienilem standardowy emulator na emulator gazu przeznaczony do dwu punktowego wtrysku (firma Protec) - gazownik nalegal zeby zmienic emulator a wtedy zniknie problem dlawienia sie silnika powyzej 3000 obrotow (przy przelaczeniu z gazu na benzyne) oraz bedzie wstanie ustawic nizsze oboty na biegu jalowym. Tak tez zrobilem i emulator zostal wymieniony i tu zaczal sie problem. Gdy odpalam samochod na benzynie i lekko nacisne pedal gazu od razu pojawia sie dioda check engine - komputer nawet po resecie sygnalizuje bledy 14,16,17 i co gorsza juz na wstepie gdy nawet nie zmienie na gaz przy 3000 zaczyna go dlawic. Dzisiaj bylem u gazownika i mowie ze cos musial spieprzyc przy instalacji tego emulatora - gosc zaczal sprawdzac od wtryskiwaczy, po silnik krokowy a skonczywszy na demontazu emulatora i podpieciu wszystkiego seryjnie i dalej te same problemy Dodam jeszcze ze obroty na biegu jalowym sa w granicy 1500obr/min.
Mechanik powiedzial ze moze to byc problem koncowki mocy lub wielu innych czynnikow ? ale na pewno nie emulatora i wyskoczyl mi z bardzo wqrwiajaca gadka w stylu "ile pan jeszcze bedzie nia jezdzil ? naprawa moze sie nie oplacac" (historia lubi sie powtarzac - bo okolo roku temu jeden taki mowil zebym sprzedal Hanie bo naprawa jej sie kompletnie nie oplaci - problem byl tylko z uszczelka pod glowica ktora zrobilem u innego mechanika i Honda sobie smigala przez rok bez problemow
Jesli ma ktos pomysl co moze byc powodem tych bledow to prosze o rade, z tego co pamietam blad 16,17 to standard przy instalacjach gazowych - ale ja te bledy mam na benzynie + jeszcze 14
Z gory dzieki
finster - 2008-12-13, 16:52
" />poizolowalem wszystkie zlaczenia kabli i podpialem wtyczki jeszcze raz i zniknely bledy 14 i 17 po kolejnym resecie kompa, ale dalej jest 16 i to cholerne dlawienie powyzej 3tys obrotow. Czy ktos ma zamontowany emulator Protec do d15b2 ?
misza - 2008-12-13, 19:54
" />silnik sie dławi przy 3000 obr czy w ogóle sie nie wkreca wyzej?? jesli sie nie wkreca to jest to normalny objaw kiedy komputer działa w trybie awaryjnym tyle ze powinien wystepowac tylko na benzynie. ja mam ciagle blad 14 i taki sam objaw. a co do błedu 16 to sprawdz przekaznik pompy paliwa..
finster - 2008-12-13, 23:48
" />z tego co widze to nie wreca sie wyzej na benzynie ale na starym emulatorze tego nie bylo, dopiero po przelaczeniu z gazu na benzyne tak sie zachowywal, sprawdze przekaznik pompy paliwa - dziekizanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
finster - 2008-12-12, 14:34
" />Witam,
mam Honde z silnikiem d15b2 - ED6 automat, jakies 2 tygodnie temu po namowie gazownika wymienilem standardowy emulator na emulator gazu przeznaczony do dwu punktowego wtrysku (firma Protec) - gazownik nalegal zeby zmienic emulator a wtedy zniknie problem dlawienia sie silnika powyzej 3000 obrotow (przy przelaczeniu z gazu na benzyne) oraz bedzie wstanie ustawic nizsze oboty na biegu jalowym. Tak tez zrobilem i emulator zostal wymieniony i tu zaczal sie problem. Gdy odpalam samochod na benzynie i lekko nacisne pedal gazu od razu pojawia sie dioda check engine - komputer nawet po resecie sygnalizuje bledy 14,16,17 i co gorsza juz na wstepie gdy nawet nie zmienie na gaz przy 3000 zaczyna go dlawic. Dzisiaj bylem u gazownika i mowie ze cos musial spieprzyc przy instalacji tego emulatora - gosc zaczal sprawdzac od wtryskiwaczy, po silnik krokowy a skonczywszy na demontazu emulatora i podpieciu wszystkiego seryjnie i dalej te same problemy Dodam jeszcze ze obroty na biegu jalowym sa w granicy 1500obr/min.
Mechanik powiedzial ze moze to byc problem koncowki mocy lub wielu innych czynnikow ? ale na pewno nie emulatora i wyskoczyl mi z bardzo wqrwiajaca gadka w stylu "ile pan jeszcze bedzie nia jezdzil ? naprawa moze sie nie oplacac" (historia lubi sie powtarzac - bo okolo roku temu jeden taki mowil zebym sprzedal Hanie bo naprawa jej sie kompletnie nie oplaci - problem byl tylko z uszczelka pod glowica ktora zrobilem u innego mechanika i Honda sobie smigala przez rok bez problemow
Jesli ma ktos pomysl co moze byc powodem tych bledow to prosze o rade, z tego co pamietam blad 16,17 to standard przy instalacjach gazowych - ale ja te bledy mam na benzynie + jeszcze 14
Z gory dzieki
finster - 2008-12-13, 16:52
" />poizolowalem wszystkie zlaczenia kabli i podpialem wtyczki jeszcze raz i zniknely bledy 14 i 17 po kolejnym resecie kompa, ale dalej jest 16 i to cholerne dlawienie powyzej 3tys obrotow. Czy ktos ma zamontowany emulator Protec do d15b2 ?
misza - 2008-12-13, 19:54
" />silnik sie dławi przy 3000 obr czy w ogóle sie nie wkreca wyzej?? jesli sie nie wkreca to jest to normalny objaw kiedy komputer działa w trybie awaryjnym tyle ze powinien wystepowac tylko na benzynie. ja mam ciagle blad 14 i taki sam objaw. a co do błedu 16 to sprawdz przekaznik pompy paliwa..
finster - 2008-12-13, 23:48
" />z tego co widze to nie wreca sie wyzej na benzynie ale na starym emulatorze tego nie bylo, dopiero po przelaczeniu z gazu na benzyne tak sie zachowywal, sprawdze przekaznik pompy paliwa - dzieki