Problem z chłodzeniem, ubytki płynu, ogólnie masakra, POMOCY
bike - 2010-08-01, 16:53
" />Od dość dawna ubywało mi płynu z chłodnicy (plus zwiększone parowanie/dymienie z wydechu głównie widoczne podczas postoju). Dziś po przejechaniu 200km auto sie grzeje, dolewam wody jak zwykle, po jakimś czasie auto znów się grzeje. Dolewam wody do chłodnicy a w zbiorniczku po samą szyjkę wody, aż wylatuje spod korka przy włączonym silniku więc wypompowuję trochę. I tak trwała podróż 400km , dolewanie wody do chłodnicy i odpompowywanie nadmiaru ze zbiorniczka co kilkadziesiąt kilometrów. Dodatkowo dwa razy przy przełączaniu na lpg był strzał z wydechu, a nie miałem nigdy żadnego strzału przez ponad dwa lata.
Jakieś pomysły bo nie mam pojęcia co robić. Jedni mówią że parownik inni że uszczelka ale nikt nie jest niczego pewien i nie wiem jak sprawdzić tylko chcą robić.
EDIT
Zmierzone ciśnienie w cylindrach, wyszło 12-12-13-12, świece czyściutkie, olej czysty, w zbiorniczku nie widać żadnych plam oleju. Czasem trochę kopci z wydechu ale to od dawna kopciło i tu jest podejrzenie parownika lpg
Czy możliwe że to nie uszczelka a np. termostat? Jakie są objawy gdyby się termostat nie otworzył? No wiem niby można go sprawdzić ale może się otwiera ale za późno lub nie zawsze lub nie całkiem, więc zagotowanie go nie da 100% pewności.
ThePowerOfDreams - 2010-08-05, 08:02
" />Gdyby termostat sie nie otworzył, pracowałby w małym obiegu... czyli zagotowałby Ci sie motor przy ok 80-90stopni....ale nie ubywałoby plyny chlodzacego ;/
istotna sprawa w tym wypadku jest czy nie ma mechanicznych uszkodzeni ukladu chlodzenia i czy po prostu nie ucieka Ci gdzies woda... czesto gobi sie wode podczas jazdy przez niesprawna pompe chlodzenia... jakies trojniki od gazu, skorodowane krućce, chlodnica itd.
(sprawdz tez dwa krucce od nagrzewnicy sa na sciance grodziowej).
inna sprawa to uszczelka pod głowica, moze Ci palic wode...ale nie w takich ilościach o jakich piszesz... tu wyglada na wyciek.
dymienie na biało, moze oznaczac uszelniacze zaworowe lub popijanie wody podczas spalania.
ps.
auto Ci sie grzeje bo nie ma wody, a nie jak podjerzewasz przez termostat
bike - 2010-08-05, 08:39
" />Mi się wydaje że ten ubytek wody to jest inna sprawa, ubywa mi jej od ponad pół roku i tak jak napisałem prawdopodobnie przez parownik (dlatego trochę bardziej paruje). Ale nieraz po przejechaniu 400-500km się nie grzał mimo iż brakowało około litra wody (bo tyle dolewałem po takiej trasie).
Natomiast to że się grzeje to myślę że inna usterka która poprostu wystąpiła nagle niezależnie od tego ubytku. Bo teraz tak nagle się grzeje i przelewa wodę do zbiorniczka. I nie to że ubywa tylko tak jakby ciśnienie wypychało wodę przez zbiornik wyrównawczy.
No bo dziwne to że kiedyś bez litra wody sie nie grzał a teraz się grzeje bez 0,5l i wywala przez zbiornik. Dlatego pytałem o termostat, bo nie wiem jak dokładnie te obiegi wyglądają, i czy przy zamkniętym termostacie rosłoby ciśnienie z temperaturą i wywalało płyn do zbiornika czy byłyby inne objawy.
ThePowerOfDreams - 2010-08-05, 08:56
" />zazwyczaj wywala wode przy niesprawnej uszczelce pod glowica... ale spotkałem się, że przy zwieszonym termo też takie cyrki się dzieją (woda sie gotuje i wywala ja do góry). Proponuje wymienic termostat albo go wyciagnac po prostu i odpalic na duzym obiegu(mamy lato). Wczesniej sie troche nie zrozumielismy, myslałem ze chodzi Ci o ubytki.
bike - 2010-08-05, 09:19
" />No bo może z nadmiaru emocji trochę niejasno to opisałem w pierwszym poście. No wymienię termostat i odepnę parownik, pojeżdzę na PB trochę. Jak się nie będzie grzał i przy okazji nie będzie ubywać płynu to dwie usterki za jednym zamachem wyłapię. Dam znać za jakiś czas jakie efekty. Uszczelki nie chcę narazie ruszać no bo wiadomo, koszty wysokie, ale i więcej wskazuje na to że uszczelka jest dobra niż walnięta, choć nie upieram się że nie jest, ale wolę narazie myśleć że nie jest.
EDIT
Termostat wymieniony, lpg odpięte narazie. Wygląda to tak że ciągle łapie temperaturę. Więc albo uszczelka powiecie, albo gdzieś jest układ chłodznie niedrożny. Gdy kiedyś miałem wywaloną uszczelkę to wody ubywało i była za mną mgła (wywalało wodę przez wydech). Teraz jest tak że wywala wodę przez zbiorniczek. Więc gotuje się woda, rośnie ciśnienie i wywala wodę. Może ktoś mi wyjaśni wmiarę zrozumiale w jaki sposób walnięta uszczelka może powodować wzrost temperatury lub ciśnienia lub obojga na raz w układzie chłodznia? Bo nie wiem czy w moim przypadku woda się gotuje i rośnie ciśnienie i dlatego wywala wodę. Czy woda się gotuje dlatego że jest układ niedrożny gdzieś i dlatego rośnie ciśnienie i się gotuje. Na chłopski rozum jak uszczelka niedomaga to gdzieś powinno wyciekać, a u mnie nie wycieka tylko wypycha jedynym miejscem gdzie może czyli zbiorniczkiem. Dlatego może ktoś wyjaśni jak to działa. Przydałoby się i potomnym.
I tu jeszcze pytanie, czy u nas zbiorniczek działa jako wyrównawczy czy tylko tak go nazywamy? Bo wchodzi do niego wężyk, i korek w chłodnicy jak za duże ciśnienie to wywala wodę do zbiorniczka przez ten wężyk. Czy ze zbiorniczka jest inne ujście, lub może woda jest zasysana tą samą drogą co dostarczana do zbiorniczka. A może zbiorniczek służy jednie jako naczynko aby nie kapało nam pod maską, gdy jest nadmiar płynu w układzie chłodzenia? ED7 D16Z2 seria, jeśli to ma znaczenie.
bike - 2010-08-06, 17:43
" />UP. Sory za temat pod tematem ale może ktoś prędzej odpowie. I z góry proszę moderatorów o wybaczenie . Poprostu nie znalazłem przez szukajkę odpowienich informacji a zależy mi na czasie. A większość zbędnie wydanej kasy u mechaników bierze się z niewiedzy więc może byśmy wyjaśnili jak to wkońcu jest z tą uszczelką. Proszę pisać dużo ale na temat . I podsumowując moje wcześniejsze brednie krótkie pytanie jeśli komuś nie chce się czytać: dlaczego jeśli jest walnięta uszczelka wywala wodę przez zbiorniczek?
kubczyk - 2010-08-06, 19:18
" />Hej! Niestety powodem twoich problemów jest uszczelka pod głowicą. Miałem identyczne objawy. Płyn wywala z uwagi na ciśnienie tzn nieszczelność miedzy komora spalania a kanałami w których krąży płyn bądź woda. To ciśnienie wywala zawartość wody z układu chłodzenia poprzez zbiorniczek wyrównawczy co doprowadza do ubytku cieczy i wzrostu temperatury. Moja rada metalowa uszczelka i dobry mechanik. Zastanowił bym się nad śrubami nowymi mocującymi głowę do bloku.
Pozdr.
Stoki Chan - 2010-08-06, 19:40
" />
bike - 2010-08-06, 19:52
" />No dobra kolego, przekonałeś mnie Więc uszczelka marki TOKEI wytrzymała mi rok i trochę, gdyby kogoś interesowało.
EDIT
Choć i tak mnie zastanawia, jak kiedyś mogłem przejechać 500km i brakowało 1l wody, a teraz jak się zagrzeje i ostygnie na tyle że przestanie się gotować i dolewam nie więcej niż 0,5l. I dlaczego woda nie dostaje się do oleju?
EDIT2
Co do uszczelki metalowej to pewnie warta 1/2 samochodu, albo przynajmniej 1/4. A nawet ASO dla mnie zbyt drogie, pozostaje wybór zamiennika na... kolejny rok.
kubczyk - 2010-08-06, 21:29
" />Kolego tez tak mówiłem! Aso to wydatek 200 zł może ciut ponad, jest jeszcze inne wyjście metalowa uszczelka wychodziła z elringa bodajże, cholera tylko nie pamiętam symbolu. W każdym bądź razie nie poddawaj się! Honda to Honda!
bike - 2010-08-06, 22:00
" />No ale oprócz uszczelki jeszcze inne koszta wyższe niż sam koszt uszczelki. Nie to że bym nie zapłacił ale nie mam kasy i mam wydatki bardziej istotne dla życia w tej chwili więc zostanie tani zamiennik. Honda to Honda, zgadzam się w 100%. Tylko że ostatnio ta moja honda mnie wkurza bardzo . Zamieniłbym ją na nowszą hondę, ale że nie mam kasy na nowszą to się nie poddam
Kier - 2010-08-07, 08:45
" />podepne sie!
też bierze mi wode ale ja wiem ze mam chłodnice pękniętą w jednym miejscu i jak dolewam co jakis czas wody to sie nic nie grzeje i smiga ;p jak niedoleje na czas to temp rośnie ;p ale to normalne.
Mam problem z tym białym dymem! a dokładniej miałem tak 2 razy jak zostawiłem auto na 2 dni bez odpalania. kopciło na biało ostro. ale pojezdziłem troche i pozniej przy kolejnych odpalaniach jest dobrze. OCB??zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
bike - 2010-08-01, 16:53
" />Od dość dawna ubywało mi płynu z chłodnicy (plus zwiększone parowanie/dymienie z wydechu głównie widoczne podczas postoju). Dziś po przejechaniu 200km auto sie grzeje, dolewam wody jak zwykle, po jakimś czasie auto znów się grzeje. Dolewam wody do chłodnicy a w zbiorniczku po samą szyjkę wody, aż wylatuje spod korka przy włączonym silniku więc wypompowuję trochę. I tak trwała podróż 400km , dolewanie wody do chłodnicy i odpompowywanie nadmiaru ze zbiorniczka co kilkadziesiąt kilometrów. Dodatkowo dwa razy przy przełączaniu na lpg był strzał z wydechu, a nie miałem nigdy żadnego strzału przez ponad dwa lata.
Jakieś pomysły bo nie mam pojęcia co robić. Jedni mówią że parownik inni że uszczelka ale nikt nie jest niczego pewien i nie wiem jak sprawdzić tylko chcą robić.
EDIT
Zmierzone ciśnienie w cylindrach, wyszło 12-12-13-12, świece czyściutkie, olej czysty, w zbiorniczku nie widać żadnych plam oleju. Czasem trochę kopci z wydechu ale to od dawna kopciło i tu jest podejrzenie parownika lpg
Czy możliwe że to nie uszczelka a np. termostat? Jakie są objawy gdyby się termostat nie otworzył? No wiem niby można go sprawdzić ale może się otwiera ale za późno lub nie zawsze lub nie całkiem, więc zagotowanie go nie da 100% pewności.
ThePowerOfDreams - 2010-08-05, 08:02
" />Gdyby termostat sie nie otworzył, pracowałby w małym obiegu... czyli zagotowałby Ci sie motor przy ok 80-90stopni....ale nie ubywałoby plyny chlodzacego ;/
istotna sprawa w tym wypadku jest czy nie ma mechanicznych uszkodzeni ukladu chlodzenia i czy po prostu nie ucieka Ci gdzies woda... czesto gobi sie wode podczas jazdy przez niesprawna pompe chlodzenia... jakies trojniki od gazu, skorodowane krućce, chlodnica itd.
(sprawdz tez dwa krucce od nagrzewnicy sa na sciance grodziowej).
inna sprawa to uszczelka pod głowica, moze Ci palic wode...ale nie w takich ilościach o jakich piszesz... tu wyglada na wyciek.
dymienie na biało, moze oznaczac uszelniacze zaworowe lub popijanie wody podczas spalania.
ps.
auto Ci sie grzeje bo nie ma wody, a nie jak podjerzewasz przez termostat
bike - 2010-08-05, 08:39
" />Mi się wydaje że ten ubytek wody to jest inna sprawa, ubywa mi jej od ponad pół roku i tak jak napisałem prawdopodobnie przez parownik (dlatego trochę bardziej paruje). Ale nieraz po przejechaniu 400-500km się nie grzał mimo iż brakowało około litra wody (bo tyle dolewałem po takiej trasie).
Natomiast to że się grzeje to myślę że inna usterka która poprostu wystąpiła nagle niezależnie od tego ubytku. Bo teraz tak nagle się grzeje i przelewa wodę do zbiorniczka. I nie to że ubywa tylko tak jakby ciśnienie wypychało wodę przez zbiornik wyrównawczy.
No bo dziwne to że kiedyś bez litra wody sie nie grzał a teraz się grzeje bez 0,5l i wywala przez zbiornik. Dlatego pytałem o termostat, bo nie wiem jak dokładnie te obiegi wyglądają, i czy przy zamkniętym termostacie rosłoby ciśnienie z temperaturą i wywalało płyn do zbiornika czy byłyby inne objawy.
ThePowerOfDreams - 2010-08-05, 08:56
" />zazwyczaj wywala wode przy niesprawnej uszczelce pod glowica... ale spotkałem się, że przy zwieszonym termo też takie cyrki się dzieją (woda sie gotuje i wywala ja do góry). Proponuje wymienic termostat albo go wyciagnac po prostu i odpalic na duzym obiegu(mamy lato). Wczesniej sie troche nie zrozumielismy, myslałem ze chodzi Ci o ubytki.
bike - 2010-08-05, 09:19
" />No bo może z nadmiaru emocji trochę niejasno to opisałem w pierwszym poście. No wymienię termostat i odepnę parownik, pojeżdzę na PB trochę. Jak się nie będzie grzał i przy okazji nie będzie ubywać płynu to dwie usterki za jednym zamachem wyłapię. Dam znać za jakiś czas jakie efekty. Uszczelki nie chcę narazie ruszać no bo wiadomo, koszty wysokie, ale i więcej wskazuje na to że uszczelka jest dobra niż walnięta, choć nie upieram się że nie jest, ale wolę narazie myśleć że nie jest.
EDIT
Termostat wymieniony, lpg odpięte narazie. Wygląda to tak że ciągle łapie temperaturę. Więc albo uszczelka powiecie, albo gdzieś jest układ chłodznie niedrożny. Gdy kiedyś miałem wywaloną uszczelkę to wody ubywało i była za mną mgła (wywalało wodę przez wydech). Teraz jest tak że wywala wodę przez zbiorniczek. Więc gotuje się woda, rośnie ciśnienie i wywala wodę. Może ktoś mi wyjaśni wmiarę zrozumiale w jaki sposób walnięta uszczelka może powodować wzrost temperatury lub ciśnienia lub obojga na raz w układzie chłodznia? Bo nie wiem czy w moim przypadku woda się gotuje i rośnie ciśnienie i dlatego wywala wodę. Czy woda się gotuje dlatego że jest układ niedrożny gdzieś i dlatego rośnie ciśnienie i się gotuje. Na chłopski rozum jak uszczelka niedomaga to gdzieś powinno wyciekać, a u mnie nie wycieka tylko wypycha jedynym miejscem gdzie może czyli zbiorniczkiem. Dlatego może ktoś wyjaśni jak to działa. Przydałoby się i potomnym.
I tu jeszcze pytanie, czy u nas zbiorniczek działa jako wyrównawczy czy tylko tak go nazywamy? Bo wchodzi do niego wężyk, i korek w chłodnicy jak za duże ciśnienie to wywala wodę do zbiorniczka przez ten wężyk. Czy ze zbiorniczka jest inne ujście, lub może woda jest zasysana tą samą drogą co dostarczana do zbiorniczka. A może zbiorniczek służy jednie jako naczynko aby nie kapało nam pod maską, gdy jest nadmiar płynu w układzie chłodzenia? ED7 D16Z2 seria, jeśli to ma znaczenie.
bike - 2010-08-06, 17:43
" />UP. Sory za temat pod tematem ale może ktoś prędzej odpowie. I z góry proszę moderatorów o wybaczenie . Poprostu nie znalazłem przez szukajkę odpowienich informacji a zależy mi na czasie. A większość zbędnie wydanej kasy u mechaników bierze się z niewiedzy więc może byśmy wyjaśnili jak to wkońcu jest z tą uszczelką. Proszę pisać dużo ale na temat . I podsumowując moje wcześniejsze brednie krótkie pytanie jeśli komuś nie chce się czytać: dlaczego jeśli jest walnięta uszczelka wywala wodę przez zbiorniczek?
kubczyk - 2010-08-06, 19:18
" />Hej! Niestety powodem twoich problemów jest uszczelka pod głowicą. Miałem identyczne objawy. Płyn wywala z uwagi na ciśnienie tzn nieszczelność miedzy komora spalania a kanałami w których krąży płyn bądź woda. To ciśnienie wywala zawartość wody z układu chłodzenia poprzez zbiorniczek wyrównawczy co doprowadza do ubytku cieczy i wzrostu temperatury. Moja rada metalowa uszczelka i dobry mechanik. Zastanowił bym się nad śrubami nowymi mocującymi głowę do bloku.
Pozdr.
Stoki Chan - 2010-08-06, 19:40
" />
bike - 2010-08-06, 19:52
" />No dobra kolego, przekonałeś mnie Więc uszczelka marki TOKEI wytrzymała mi rok i trochę, gdyby kogoś interesowało.
EDIT
Choć i tak mnie zastanawia, jak kiedyś mogłem przejechać 500km i brakowało 1l wody, a teraz jak się zagrzeje i ostygnie na tyle że przestanie się gotować i dolewam nie więcej niż 0,5l. I dlaczego woda nie dostaje się do oleju?
EDIT2
Co do uszczelki metalowej to pewnie warta 1/2 samochodu, albo przynajmniej 1/4. A nawet ASO dla mnie zbyt drogie, pozostaje wybór zamiennika na... kolejny rok.
kubczyk - 2010-08-06, 21:29
" />Kolego tez tak mówiłem! Aso to wydatek 200 zł może ciut ponad, jest jeszcze inne wyjście metalowa uszczelka wychodziła z elringa bodajże, cholera tylko nie pamiętam symbolu. W każdym bądź razie nie poddawaj się! Honda to Honda!
bike - 2010-08-06, 22:00
" />No ale oprócz uszczelki jeszcze inne koszta wyższe niż sam koszt uszczelki. Nie to że bym nie zapłacił ale nie mam kasy i mam wydatki bardziej istotne dla życia w tej chwili więc zostanie tani zamiennik. Honda to Honda, zgadzam się w 100%. Tylko że ostatnio ta moja honda mnie wkurza bardzo . Zamieniłbym ją na nowszą hondę, ale że nie mam kasy na nowszą to się nie poddam
Kier - 2010-08-07, 08:45
" />podepne sie!
też bierze mi wode ale ja wiem ze mam chłodnice pękniętą w jednym miejscu i jak dolewam co jakis czas wody to sie nic nie grzeje i smiga ;p jak niedoleje na czas to temp rośnie ;p ale to normalne.
Mam problem z tym białym dymem! a dokładniej miałem tak 2 razy jak zostawiłem auto na 2 dni bez odpalania. kopciło na biało ostro. ale pojezdziłem troche i pozniej przy kolejnych odpalaniach jest dobrze. OCB??