ďťż

Problem z czujnikiem polożenia wału



mati070290 - 2010-03-20, 19:03
" />Witam. Przez ostatnie 2 dni walcze przy swapie na mpfi w moim d15b2. Wszystko poskladalem wedlug tutka, odpalam wszystko cacy obroty trzyma ale mam problem: komp wywala mi blad nr 4, nie wkreca sie wiecej niz 3 tys obrotow. Wyczytalem ze jest to czujnik polozenia walu (to ten do ktorego dorabialem kable od kompa?) niewiem co z tym dalej zrobic prosze o jakas pomoc.




ppiotrek - 2010-03-20, 19:12
" />sprawdź miernikiem czy ten czujnik wykazuje jakiś opór rzędu kilkuset ohm. jak tak to popełniłeś błąd w kabelkach, jak nie to masz czujnik/aparat do wymiany.



mati070290 - 2010-03-20, 19:22
" />wlasnie mierzylem i ma 365 om. czy te 3 czujniki co sa w aparacie roznia sie czyms??? bo wygladaja na takie same i w aparacie z d15b2 tez jest jeden taki czujnik i zastanawiam sie czy nie przelutowac go z d15b2 do tego od z2. na oko z wygladu sie nie roznia niczym



ppiotrek - 2010-03-20, 19:24
" />roznia sie. ale po co chcesz to robic? jesli dobry czujnik zmierzyles to prawdopodobnie pomyliles sie w kabelkach sprawdz to.




mati070290 - 2010-03-20, 19:26
" />to ten co ida do niego niebieskie kable tak?? jezeli tak to dobry mierzylem



mati070290 - 2010-03-20, 23:20
" />wiec sie nameczylem i nic...dalej to samo... miernik pokazuje opor rzedu 360 omow za to na na kablach do kompa nie cale 10 omow. Podpowie ktos gdzie moze tkwic problem??



nadola - 2010-03-21, 07:22
" />Po pierwsze sprawdź rozrząd czy masz dobrze ustawiony, bo gdy jest przestawiony takie kwiatki z tym czujnikiem też się pojawiają.
Następnie połączenia elektryczne:
błąd nr4 czujnik CRANK (wału) kolory kabli pomarańczowy oraz biały. Piny w kompie pm6 i pm7: kolor pomarańczowy (B10), biały (B12).
Błąd nr8 czujnik TDC (GMP): pomarańcz/niebieski (C3), biały/niebieski (C4).
Błąd nr9 czujnik CYL: niebieski/żółty (C2), niebieski/zielony (C1).

Czujniki mają do siebie podobne rezystancje. Jedynie czym się różnią to kształty krzywek, które indukują napięcia.
Jak chcesz mierzyć rezystancję czujników przy kompie, rób to z odpiętymi kostkami od kompa.



mati070290 - 2010-03-21, 09:28
" />dzieki za wskazowki...ide dzialac odezwe sie jeszcze jak cos



mati070290 - 2010-03-21, 14:00
" />No i sprawa załatwiona Problem tkwil przy kompie...kabelki nie stykaly w kostce...troche prowizorki i dziala powstal za to nowy problem mianowicie nie zawsze ale czasami rzuca obrotami miedzy 1000 a 1500 tys. ale mysle ze reset pomoze.



mati070290 - 2010-03-21, 15:46
" />kurde nie mam juz sily na ten samochod...wszystko bylo ok...pojechalem na jazde probna i sprawa wyglada tak...ruszam jest ok po chwili jazdy samochod nie ma mocy i nie reaguje na gaz po chwili wywala blad nr jeden i jedzie normalnie...blad nr 1 jest od sądy tak??? co ma wspolnego sonda z zakladaniem wielopunktu gdzie moglem popelnic blad pomozcie bo na serio nie mam juz sily



ppiotrek - 2010-03-21, 19:17
" />Może to map sensor? A może sonda?



mati070290 - 2010-03-21, 20:43
" />zresetowalem kompa i teraz jest tak ze dioda w kompie pokazuje blad pierwszy ale na zegarach lampka sie nie zapala...jechalem z odslonietym kompem i caly czas mruga a na zegarach nic nie pokazuje...mozliwe ze po zmianie na wielopunkt sonde szlag trafil???
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu