problem z ustawieniem rozrządu - przesunięcie ząbków
sailence - 2007-01-14, 22:16
" />witam
mam ogólnie problem, który pojawił się po wymianie paska rozrządu -tzn. dziura mocy w zakresie 0-3000 obr/min. myślałem, że źle ustawiłem rozrząd więc dzisiaj zrobiłem to jeszcze raz - i dalej to samo auto zaczyna się zbierać dopiero powyżej 3000, przy mojej automatycznej skrzyni biegów to irytujące bo muszę przyśpieszając wciskać mocno gaz w podłogę i przy wyprzedzaniu ciągle mocno redukować
ustawiając pasek zakładam go najpierw na dolne koło (te od koła pasowego), ustawiam dolne koło i koło głowicy idealnie na znaki i naciągam pasek na koło głowicy i okazuje się że brakuje mi pół ząbka i tak za każdym razem. Więc naciągam mocniej pasek od strony lewej i wtedy ząbki wskakują mi na koło zębate, czy tak jest poprawnie, czy coś robię źle?
po zakręceniu kołem pasowym znaki ustawiają się praktycznie idealnie na swoje miejsca
co może być przyczyną takiej dziury mocy?
- kable WN ?
- świece (nie są czarne ani białe, wyglądają ok) ?
- jednak dalej źle ustawiony rozrząd ?
- coś z aparatem zapłonowym ?
- coś z kompem ?
PS. ile czasu potrzebuje komputer aby w pełni zaprogramować się po resecie?
PS2. powyżej ok. 3500 obr/min auto odzyskuje swoją moc, idzie bardzo ładnie, tylko poniżej taki muł że szkoda gadać, nie chce przyśpieszać, obroty nie rosną prawie wogóle dopiero jak porządnie wcisnę gaz to jakoś idzie
Randal - 2007-01-14, 22:29
" />Może masz problem z wtryskiwaczem! O ile pamiętam to w D15B2 powyżej 3xxx obrotów załącza się wtrysk pomocniczy. Nie masz błedów żadnych?
Komputer się programuje sam według opisu na forum Trwa to kilkanaści/kilkadziesiąt minut. W dziale porad temat o resetowaniu komputera.
sailence - 2007-01-14, 22:52
" />nie, tylko 'pik' na dzieńdobry i nic więcej
elmer - 2007-01-15, 20:58
" />To na bank źle ustawiony rozrząd, zwłaszcza jeśli przed wymianą było OK. Reset komputera nie ma nic do rzeczy. Spróbuj przestawić wałek o jeden ząbek w jedną i drugą stronę i zobacz czy się poprawi.
sailence - 2007-01-15, 21:30
" />ustawiałem go 3 razy, za każdym razem po założeniu kręciłem pasowym i sprawdzałem czy znaki wracają na swoje miejsce po 2 razy, za każdym razem odpalał i miał tą dziurę mocy - dodatkowo zauważyłem, że standardowo na jałowych obrotach miałem 1000 (tak w automacie jest ok), a w trybie Drive 750, teraz w każdym trybie mam około 750!
no i gdy ruszam i nacisnę za mocno gaz to auto przestaje na chwilę jechać, obroty spadną jeszcze bardziej, silnik łapie taki przydech i po chwili powoli spowrotem nabiera obrotów i rusza, takie: "ja mu w gaz, a on mi sgasł"
a zna się ktoś na kącie wyprzedzenia zapłonu? bo ja mam małe pojęcie o tym, ale znajomy mi powiedział żebym sprawdził to. może to mieć wpływ na takie zachowanie auta?
elmer - 2007-01-16, 00:00
" />OBEJRZYJ ŚWIECE - to podstawa w tej sytuacji.
Jeśli chodzi o wolne obroty to się nimi nie sugeruj, bo one zależą od komputera. To nie ma niczego wspólnego z Twoim problemem.
Źle ustawiony zapłon może powodować takie jazdy, zwłaszcza, że ustawienie zapłonu zmienia się z ustawieniem wałka (jeśli jest niepoprawne).
Błędów na samodiagnostyce nie ma?
Randal - 2007-01-16, 09:17
" />
gregor - 2007-01-16, 14:00
" />sailance...mialem taki problem jak ty teraz...przestaw kolo rozrzadu o jeden w lewo...mi tez sie nie zgadza ze znakami ale juz mi nie szarpie na niskich obrotach musze jeszcze zaplon ustawic bo zawory graja
elmer - 2007-01-16, 17:30
" />Możliwe, że masz głowicę od innego silnika i przesunięte fazy rozrządu na wałku o 1/2 zęba, albo mocno splanowaną głowicę - dlatego sugerowałem, żeby przestawić wałek o jeden ząb w jedną i drugą stronę, żeby zobaczyć czy pomoże.
sailence - 2007-01-16, 22:03
" />gregor zawory grają gdy wymagają regulacji z tego co wiem
gregor - 2007-01-17, 17:49
" />to dlaczego auto lepiej chodzi?
sailence - 2007-01-17, 20:16
" />bo nie sika spod zaworów więc ciśnienie w cylindrach jest większezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
sailence - 2007-01-14, 22:16
" />witam
mam ogólnie problem, który pojawił się po wymianie paska rozrządu -tzn. dziura mocy w zakresie 0-3000 obr/min. myślałem, że źle ustawiłem rozrząd więc dzisiaj zrobiłem to jeszcze raz - i dalej to samo auto zaczyna się zbierać dopiero powyżej 3000, przy mojej automatycznej skrzyni biegów to irytujące bo muszę przyśpieszając wciskać mocno gaz w podłogę i przy wyprzedzaniu ciągle mocno redukować
ustawiając pasek zakładam go najpierw na dolne koło (te od koła pasowego), ustawiam dolne koło i koło głowicy idealnie na znaki i naciągam pasek na koło głowicy i okazuje się że brakuje mi pół ząbka i tak za każdym razem. Więc naciągam mocniej pasek od strony lewej i wtedy ząbki wskakują mi na koło zębate, czy tak jest poprawnie, czy coś robię źle?
po zakręceniu kołem pasowym znaki ustawiają się praktycznie idealnie na swoje miejsca
co może być przyczyną takiej dziury mocy?
- kable WN ?
- świece (nie są czarne ani białe, wyglądają ok) ?
- jednak dalej źle ustawiony rozrząd ?
- coś z aparatem zapłonowym ?
- coś z kompem ?
PS. ile czasu potrzebuje komputer aby w pełni zaprogramować się po resecie?
PS2. powyżej ok. 3500 obr/min auto odzyskuje swoją moc, idzie bardzo ładnie, tylko poniżej taki muł że szkoda gadać, nie chce przyśpieszać, obroty nie rosną prawie wogóle dopiero jak porządnie wcisnę gaz to jakoś idzie
Randal - 2007-01-14, 22:29
" />Może masz problem z wtryskiwaczem! O ile pamiętam to w D15B2 powyżej 3xxx obrotów załącza się wtrysk pomocniczy. Nie masz błedów żadnych?
Komputer się programuje sam według opisu na forum Trwa to kilkanaści/kilkadziesiąt minut. W dziale porad temat o resetowaniu komputera.
sailence - 2007-01-14, 22:52
" />nie, tylko 'pik' na dzieńdobry i nic więcej
elmer - 2007-01-15, 20:58
" />To na bank źle ustawiony rozrząd, zwłaszcza jeśli przed wymianą było OK. Reset komputera nie ma nic do rzeczy. Spróbuj przestawić wałek o jeden ząbek w jedną i drugą stronę i zobacz czy się poprawi.
sailence - 2007-01-15, 21:30
" />ustawiałem go 3 razy, za każdym razem po założeniu kręciłem pasowym i sprawdzałem czy znaki wracają na swoje miejsce po 2 razy, za każdym razem odpalał i miał tą dziurę mocy - dodatkowo zauważyłem, że standardowo na jałowych obrotach miałem 1000 (tak w automacie jest ok), a w trybie Drive 750, teraz w każdym trybie mam około 750!
no i gdy ruszam i nacisnę za mocno gaz to auto przestaje na chwilę jechać, obroty spadną jeszcze bardziej, silnik łapie taki przydech i po chwili powoli spowrotem nabiera obrotów i rusza, takie: "ja mu w gaz, a on mi sgasł"
a zna się ktoś na kącie wyprzedzenia zapłonu? bo ja mam małe pojęcie o tym, ale znajomy mi powiedział żebym sprawdził to. może to mieć wpływ na takie zachowanie auta?
elmer - 2007-01-16, 00:00
" />OBEJRZYJ ŚWIECE - to podstawa w tej sytuacji.
Jeśli chodzi o wolne obroty to się nimi nie sugeruj, bo one zależą od komputera. To nie ma niczego wspólnego z Twoim problemem.
Źle ustawiony zapłon może powodować takie jazdy, zwłaszcza, że ustawienie zapłonu zmienia się z ustawieniem wałka (jeśli jest niepoprawne).
Błędów na samodiagnostyce nie ma?
Randal - 2007-01-16, 09:17
" />
gregor - 2007-01-16, 14:00
" />sailance...mialem taki problem jak ty teraz...przestaw kolo rozrzadu o jeden w lewo...mi tez sie nie zgadza ze znakami ale juz mi nie szarpie na niskich obrotach musze jeszcze zaplon ustawic bo zawory graja
elmer - 2007-01-16, 17:30
" />Możliwe, że masz głowicę od innego silnika i przesunięte fazy rozrządu na wałku o 1/2 zęba, albo mocno splanowaną głowicę - dlatego sugerowałem, żeby przestawić wałek o jeden ząb w jedną i drugą stronę, żeby zobaczyć czy pomoże.
sailence - 2007-01-16, 22:03
" />gregor zawory grają gdy wymagają regulacji z tego co wiem
gregor - 2007-01-17, 17:49
" />to dlaczego auto lepiej chodzi?
sailence - 2007-01-17, 20:16
" />bo nie sika spod zaworów więc ciśnienie w cylindrach jest większe