Problem z wolnymi obrotami - D16A9
sopel - 2007-07-04, 16:54
" />Od tygodnia silnik źle zachowuje się na wolnych obrotach.
Próbowałem wyszukać podobny problem w archiwach forum, ale jak do tej pory nie znalazłem, dlatego odważyłem się opisać problem.
Opis problemu:
Po rozgrzaniu silnika wolne obroty falują w zakresie 500-800 obrotów, przy czym jest to falowanie niejednostajne, szarpiące. Wskazówka obrotów trzyma dobry poziom (750-800obr) i nagle spada na króciutki czas poniżej tego zakresu i znowu wraca na normalny poziom.
Po dodaniu gazu i utrzymywaniu (sztucznie) obrotów na poziomie np. 1500obr falowanie nie występuje (przynajmniej nie zauważam tego).
Niestety podczas jazdy jest gorzej. Przy ruszaniu i na każdym biegu w zakresie od 700-2500 występują szarpnięcia, auto nie przyspiesza łagodnie.
Np. po wrzuceniu drugiego biegu i wciśnieciu gazu, auto szarpie przez co cieżko przyspiesza. Po przekroczeniu ok 2500obr wszystko wraca do normy i zaczyna równomiernie ciagnąć i nabierać prędkości. Sytuacja jest podobna na innych biegach.
Przy nagłym dodaniu gazu na biegu jałowym czuć, że auto nie wchodzi płynnie na obroty. Ma problemy z "wyrwaniem się" z tych dolnych obrotów.
W aucie około 3000km temu ustawiane były zawory, wymieniony rozrząd, olej, filtr paliwa. Filtr powietrza w dobrym stanie. Przez te 3tkm wszystko było OK. Dynamika OK, obroty OK.
Aktualnie mam problem z wyciekami oleju spod pokrywy zaworów i przy gniazdach świec. Mam już nowe uszczelki, wkrótce wymieniam.
Stan świec oceniam na bardzo dobry.
Jeszcze nie sprawdzałem, czy są jakieś błędy w komputerze.
Auto odpala dobrze.
Przeczytałem na forum o różnych problemach z obrotami i różnych sposobach ich rozwiązania (czyszczenie silniczka krokowego, czyszczenie przepustnicy, reset kompa). Prawdopodobnie będę je wkrótce wdrażał w celu wyeliminowania problemu.
Może jednak ktoś spotkał się z podobnymi problemem jak u mnie?
Za pomoc z góry dziękuję.
smoq - 2007-07-04, 18:17
" />niestety póki nie podasz odczytu kompa to można domniemywać bardzo szeroki zakres problemów...
sopel - 2007-07-04, 19:08
" />Właśnie sprawdziłem: na kompie żadnych błędów.
Uruchomiłem silnik i okazuje się, że na jednym z kabli wysokiego napięcia jest przebicie (widać jak przeskakuje iskierka z kabla na pokrywe zaworów), więc chyba to jest przyczyną spadku obrotów.
Ułożyłem kabel troche inaczej (tak, by się z niczym nie stykał) i chyba jest lepiej. Autem jeszcze nie jechałem, ale na jałowym biegu skoki obrotów już nie występowały.
Wygląda na to, że wymienię te kable wraz ze świecami.
Czy kable lepiej kupić w ASO czy mogą to być kable innych producentów?
Czy ich jakość ma duże znaczenie?
Jakaś firma jest szczególnie polecana?
Randal - 2007-07-04, 19:16
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
sopel - 2007-07-04, 16:54
" />Od tygodnia silnik źle zachowuje się na wolnych obrotach.
Próbowałem wyszukać podobny problem w archiwach forum, ale jak do tej pory nie znalazłem, dlatego odważyłem się opisać problem.
Opis problemu:
Po rozgrzaniu silnika wolne obroty falują w zakresie 500-800 obrotów, przy czym jest to falowanie niejednostajne, szarpiące. Wskazówka obrotów trzyma dobry poziom (750-800obr) i nagle spada na króciutki czas poniżej tego zakresu i znowu wraca na normalny poziom.
Po dodaniu gazu i utrzymywaniu (sztucznie) obrotów na poziomie np. 1500obr falowanie nie występuje (przynajmniej nie zauważam tego).
Niestety podczas jazdy jest gorzej. Przy ruszaniu i na każdym biegu w zakresie od 700-2500 występują szarpnięcia, auto nie przyspiesza łagodnie.
Np. po wrzuceniu drugiego biegu i wciśnieciu gazu, auto szarpie przez co cieżko przyspiesza. Po przekroczeniu ok 2500obr wszystko wraca do normy i zaczyna równomiernie ciagnąć i nabierać prędkości. Sytuacja jest podobna na innych biegach.
Przy nagłym dodaniu gazu na biegu jałowym czuć, że auto nie wchodzi płynnie na obroty. Ma problemy z "wyrwaniem się" z tych dolnych obrotów.
W aucie około 3000km temu ustawiane były zawory, wymieniony rozrząd, olej, filtr paliwa. Filtr powietrza w dobrym stanie. Przez te 3tkm wszystko było OK. Dynamika OK, obroty OK.
Aktualnie mam problem z wyciekami oleju spod pokrywy zaworów i przy gniazdach świec. Mam już nowe uszczelki, wkrótce wymieniam.
Stan świec oceniam na bardzo dobry.
Jeszcze nie sprawdzałem, czy są jakieś błędy w komputerze.
Auto odpala dobrze.
Przeczytałem na forum o różnych problemach z obrotami i różnych sposobach ich rozwiązania (czyszczenie silniczka krokowego, czyszczenie przepustnicy, reset kompa). Prawdopodobnie będę je wkrótce wdrażał w celu wyeliminowania problemu.
Może jednak ktoś spotkał się z podobnymi problemem jak u mnie?
Za pomoc z góry dziękuję.
smoq - 2007-07-04, 18:17
" />niestety póki nie podasz odczytu kompa to można domniemywać bardzo szeroki zakres problemów...
sopel - 2007-07-04, 19:08
" />Właśnie sprawdziłem: na kompie żadnych błędów.
Uruchomiłem silnik i okazuje się, że na jednym z kabli wysokiego napięcia jest przebicie (widać jak przeskakuje iskierka z kabla na pokrywe zaworów), więc chyba to jest przyczyną spadku obrotów.
Ułożyłem kabel troche inaczej (tak, by się z niczym nie stykał) i chyba jest lepiej. Autem jeszcze nie jechałem, ale na jałowym biegu skoki obrotów już nie występowały.
Wygląda na to, że wymienię te kable wraz ze świecami.
Czy kable lepiej kupić w ASO czy mogą to być kable innych producentów?
Czy ich jakość ma duże znaczenie?
Jakaś firma jest szczególnie polecana?
Randal - 2007-07-04, 19:16
" />