Problem z zawieszeniem w EE9 jak poważny ?
wOOx - 2006-08-22, 08:43
" />Witam interesuje mnie kupno tego auta
http://www.honda.gda.pl/modules.php?nam ... ic&t=15258
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=120589856
byłe mje zobaczyc wczoraj i przejechałem troche km. pomijam stan blacharski tego samochodu bo lakierem sie nie jeździ, ale zmartwiła mnie inna sprawa a mianowicie zawieszenie. Podobno jest nieustawiona zbieżnosc ale samochodem rzuca po drodze w prawo i lewo ze cieżko go opanowac o jakimkolwiek prowadzeniu prostym bez ciągłej ingerencji przy kierownicy nie ma mowy. przednie koła sa ustawioen pod innym kontem takim ze wewnetrzene czesci opon sa starte do 0 a zewn OK. Powiedzcie mi prosze czy samo ustawienei zbieżnosci i kąta nachylenia kól przednich pomoze lub czy jest to auto z niespodzianka ze wpakuje sie w remont kompletnego zawiasu. A moze ktos z Was zna to auto jechał nim i wie co jest nie tak. Z góry dzieki.A i to nie jest moja 1 honda a 4 gen juz miałem i znam to auto.
Szybik - 2006-08-22, 09:29
" />Przy źle ustawionej zbieżności miałbyś ciągłe ściąganie w prawo lub w lewo. Jeżeli rzuca samochodem po całej drodze, to obstawiałbym luz w zawieszeniu. W tych Civicach (4 gen.) nie ustawia się kątów pochylenia koła, szybkie zużycie opony po wewnętrznej może być spowodowane obniżeniem zawieszenia, lub rozbieżnością. Ustawienie zbieżności sprawi że opona będzie zużywała się wolniej. Pojedź z autem na szarpaki, ja obstawiam wybite tuleje w wachaczach dolnych - mam bardzo podobne objawy.
wOOx - 2006-08-22, 09:50
" />NO wiec tak ja jestem z katowic a auto jest w Wawie zrobie tak: zadzwonie do własciela ze jedziemy własnie na szarpak taki zwykły jak na przegladzie? jak sie nie zgodzi to znaczy ze wie ze auto ma powazny defekt i ma sie czego obawiac. Zawias obnizony ma co widac na zdjeciach zresztą i to dosc mocno. zmiana zawiasu na seryjny by pomogła ?
ReDzY - 2006-08-22, 09:52
" />Ja myślę że najlepszym rozwiązaniem było by ustawienie zbieżności a nawet całej geometrii i wtedy szukać dalej. Możliwe że auto jest po dzwonie i zostało kiepsko ustawione.
Szybik - 2006-08-22, 10:06
" />Jedź na szarpaki. A korzystając z okazji pooglądaj podłużnice. Przy seryjnej wysokości zawieszenia koło powróci do "normalnego" kąta pochylenia. Kiedyś na ebayu widziałem regulowane wachacze do CRX/Civica pozwalały na regulację kąta pochylenia.
Powodzenia.
Dzilas - 2006-08-22, 13:42
" />Obstawiał bym na złą geometrie auta ze wzgledu na krzywe wahacze jak i to, że auto może być w ogóle nie kolejne. Spotkałem się z przypadkiem, gdzie znajomy (laik straszny) kupił auto bo mu sie spodobało z zewnątrz a okazało się, że tylna oś szła bokiem do przedniej, lecz i przednia była krzywa, ze wzgledu na krzywe wachacze przednie i tylne. Do tego samochód musiał być oddany na naciąganie na ramie.Po wymianie wachaczy i naciąganiu na ramie jest okej, ale taka od takiej rzeźby bym się trzymał daleko.
Walter - 2006-08-26, 09:44
" />Jeśli ma krzywe wahacze czy reszte zawieszenia to przy EE9 masz duży kłopot bo te elementy są prawie nie do znalezienia.
Mowa o przednim.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
wOOx - 2006-08-22, 08:43
" />Witam interesuje mnie kupno tego auta
http://www.honda.gda.pl/modules.php?nam ... ic&t=15258
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=120589856
byłe mje zobaczyc wczoraj i przejechałem troche km. pomijam stan blacharski tego samochodu bo lakierem sie nie jeździ, ale zmartwiła mnie inna sprawa a mianowicie zawieszenie. Podobno jest nieustawiona zbieżnosc ale samochodem rzuca po drodze w prawo i lewo ze cieżko go opanowac o jakimkolwiek prowadzeniu prostym bez ciągłej ingerencji przy kierownicy nie ma mowy. przednie koła sa ustawioen pod innym kontem takim ze wewnetrzene czesci opon sa starte do 0 a zewn OK. Powiedzcie mi prosze czy samo ustawienei zbieżnosci i kąta nachylenia kól przednich pomoze lub czy jest to auto z niespodzianka ze wpakuje sie w remont kompletnego zawiasu. A moze ktos z Was zna to auto jechał nim i wie co jest nie tak. Z góry dzieki.A i to nie jest moja 1 honda a 4 gen juz miałem i znam to auto.
Szybik - 2006-08-22, 09:29
" />Przy źle ustawionej zbieżności miałbyś ciągłe ściąganie w prawo lub w lewo. Jeżeli rzuca samochodem po całej drodze, to obstawiałbym luz w zawieszeniu. W tych Civicach (4 gen.) nie ustawia się kątów pochylenia koła, szybkie zużycie opony po wewnętrznej może być spowodowane obniżeniem zawieszenia, lub rozbieżnością. Ustawienie zbieżności sprawi że opona będzie zużywała się wolniej. Pojedź z autem na szarpaki, ja obstawiam wybite tuleje w wachaczach dolnych - mam bardzo podobne objawy.
wOOx - 2006-08-22, 09:50
" />NO wiec tak ja jestem z katowic a auto jest w Wawie zrobie tak: zadzwonie do własciela ze jedziemy własnie na szarpak taki zwykły jak na przegladzie? jak sie nie zgodzi to znaczy ze wie ze auto ma powazny defekt i ma sie czego obawiac. Zawias obnizony ma co widac na zdjeciach zresztą i to dosc mocno. zmiana zawiasu na seryjny by pomogła ?
ReDzY - 2006-08-22, 09:52
" />Ja myślę że najlepszym rozwiązaniem było by ustawienie zbieżności a nawet całej geometrii i wtedy szukać dalej. Możliwe że auto jest po dzwonie i zostało kiepsko ustawione.
Szybik - 2006-08-22, 10:06
" />Jedź na szarpaki. A korzystając z okazji pooglądaj podłużnice. Przy seryjnej wysokości zawieszenia koło powróci do "normalnego" kąta pochylenia. Kiedyś na ebayu widziałem regulowane wachacze do CRX/Civica pozwalały na regulację kąta pochylenia.
Powodzenia.
Dzilas - 2006-08-22, 13:42
" />Obstawiał bym na złą geometrie auta ze wzgledu na krzywe wahacze jak i to, że auto może być w ogóle nie kolejne. Spotkałem się z przypadkiem, gdzie znajomy (laik straszny) kupił auto bo mu sie spodobało z zewnątrz a okazało się, że tylna oś szła bokiem do przedniej, lecz i przednia była krzywa, ze wzgledu na krzywe wachacze przednie i tylne. Do tego samochód musiał być oddany na naciąganie na ramie.Po wymianie wachaczy i naciąganiu na ramie jest okej, ale taka od takiej rzeźby bym się trzymał daleko.
Walter - 2006-08-26, 09:44
" />Jeśli ma krzywe wahacze czy reszte zawieszenia to przy EE9 masz duży kłopot bo te elementy są prawie nie do znalezienia.
Mowa o przednim.