ďťż

PROBLEM ze swapem automatów d15b2 -> d14a1!



wypor - 2010-05-04, 08:21
" />Chłopaki mam problem i potrzebuję rady osoby ogarniętej w temacie. Musiałem wymienić automata w moim d15b2. Nie szło kupić takiej samej skrzyni w rozsądnej cenie, więc za namową znajomych kupiłem automata od d14a1. Pytałem się wielu osób i za każdym razem zapewniano mnie, że bedzie hulać bez problemu. Nie hula.

Okazało się, że skrzynia którą kupiłem ma walnięty czujnik i przez to na kompie wyskakuje błąd nr 19. Auto generalnie bardzo słabo jeździ, nie za bardzo chce zmieniać biegi, a jak już zmienia to przy 4k rpm i z takim szarpnięciem, że urywa głowę.

I teraz główne pytanie. Czy kupno tego czujnika wogóle zmieni cokolwiek i czy problem zostanie rozwiązany? Po zakupie uświadomiłem sobie, że w tych ec9 komputerów nie było. Pytałem na forum parę osób w sprawie kupna tego czujnika i mówiono mi, u nich automat działa bez zarzutu i bez tego?

Pomóżcie, bo jestem już ponad 6 miesięcy bez auta, a tu końca nie widać.




Ryba - 2010-05-05, 13:19
" />Ja mam odwrotnie - tzn. skrzynia automat z 1,5, silnik 1,4. Mam ten czujnik o którym mówisz, ale nie jest podpięty, a całość działa jak należy. Moim zdaniem masz coś nie tak z linką, sterującą momentem przełączania biegów



misza - 2010-05-05, 17:23
" />to mnie dziwi najbardziej:




bart2001 - 2010-05-08, 13:23
" />Ja też miałem zamiar ostatnio zmienić skrzynie w swoim D15B2 znalazłem kolesia ze skrzynią od 1,4 dual carb ale że auto było już w częsciach odpuściłem sobie.
Moja skrzynia tez szarpała dość ale przez przypadek odkryłem ze jakiś cymbał (poprzedni właściciel) źle wyregulował cięgno idące z przepustnicy do skrzyni. Mówiąc po którótce było zbyt naciągnięte i skrzynia szarpała przy zmianie dość znacznie. Poluźniłem tą linke tek żeby była delikatnie napięte przy w pełni zamkniętej przepustnicy, dociskałem przepustnice na maksa żeby sie zamknęła i ustawiałem linke idącą do skrzni.

Pomogło opuściłem chyba z 1 cm i normalnie inna skrzynia. Myśle że to to. Zmień olej to też dużo daje

A ten czujnik to chyba tylko blokada biegu P. ale głowy sobie za to nie dam urwać. Przed przekładka gadałem z kolesiem z ASO z Sopotu i zapewniał mnie ze tam żadnej elektroniki sterującej niema w skrzyniach i ze sie nie różnią.




wypor - 2010-05-09, 13:07
" />Dzięki chłopaki, pocieszające te Wasze rady. Może to jest kwestia tej linki i dlatego problemy. Ale co z błędem nr 19, bo na kompie cały czas siedzi. A jak błąd to i skrzynia w trybie awaryjnym.

Czy kupno czujnika rozwiąże problem?



misza - 2010-05-09, 14:13
" />wypor skoro skrzynia wczesniej hulała bez problemu mysle ze to nie jest wina ani skrzyni ani tego czujnika. sprawdz jeszcze raz tak jak napisał bart2001 cięgno łądzące przepustnice i skrzynie i samą linke sterującą zmianą biegów. jak bedziesz pewny ze te rzeczy są ok to dopiero pokombinuj z czujnikiem, nie powinien byc drogi a najlepiej dogadaj sie z kims na podmianke. po wymianie dla pewnosci zresetuj kompa zeby blad zniknął (opis masz w dziale porad). a jak sie zachowuje auto z odpiętym czujnikiem??



wypor - 2010-05-09, 15:45
" />Tak jak napisałem. Czujnika z tego co mi mówili, to wogóle nie było. Była tylko śruba z uwalonym gwintem, dlatego też do Ciebie dzowniłem, bo myślałem, że gdzieś go będziesz mieć. Z uwagi, że nie miałeś kompa w swoim 1,4 problemu nie było. Tryb awaryjny skrzyni przeżyję, chyba w końcu znajdę ten czujnik. Oby skrzynia działała prawidłowo. Jutro sprawdzę tą linkę.



misza - 2010-05-09, 18:38
" />



bart2001 - 2010-05-09, 18:57
" />w IV Gen. niema czegoś takiego jak Tryb Awaryjny Skrzyni bo jest ona w 100% sterowana mechanicznie. Wiec jak ci sie pali Check to ECU go tylko sygnalizuje ale nie wpływa to na prace samej skrzyni aewntualnie sinika ...ale tego to nie jestem pewien.
Żeby sprawdzić czy ten czujnik (lock-up control solenoid valve) a właściwie blokade podłącz go do napięcia aku na krótko i jak usłyszysz cynkięcie ...albo przykłądając do niego ręke lekkie uderzenie to znaczy ze działa....a może nie ma połącznia z Ecu do niego (zimny lut - urwany kabel zaśniedziałe złacze). Możes włączyć silnik i wrzucić bieg sprawdzić czy na biegu np D jest prąd i jaki. Najlepiej miernikiem - jeden kabel w złącze drugi do masy.



wypor - 2010-05-10, 08:19
" />



bart2001 - 2010-05-10, 20:24
" />



kolodenny - 2010-05-10, 22:21
" />a ja tak trochę z innej beczki bo ostatnio przeważnie na zimnym silniki ale i nie tylko nie chce mi wejść na początku "R" jeśli chce go włączyć jako pierwszy bieg,kiedy przełącze na inny i znowu n "R" jest już ok...ktoś się z takim problemem spotkał??może to mało istotna ale zastanawiająca kwestia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu