problem ze zbyt niskimi obrotami
sailence - 2006-07-27, 14:59
" />witam
otóż mam taki problem: gdy odpalam zimny silnik wszystko jest ok - łapie jakieś 1100-1200 rpm i pracuje bardzo ładnie, jednak gdy przejadę się nim i ładnie mi się nagrzeje, to po ponownej próbie odpalenia silnik odpala, ale łapie jakieś 500-600rpm i po kilku sekundach potrafi spaść nawet do ok 300rpm (odczyty ze stockowego obrotomierza) lub nawet zgasnąć, gdy wrzucę normalnie D4 (bo to automat) wszystko ładnie hula, auto rusza i pracuje pozytywnie
jednak mankamentem jest właśnie moment gdy odpalam auto na nagrzanym silniku: łapie bardzo niskie obroty co wprowadza mnie w zdenerwowanie (wszystko lata jak w traktorze, silnik pyrka a nie pracuje normalnie), nie wiem co jest tego przyczyną
mógłby mi ktoś pomóc i chociaż zaznaczyć które podzespoły mogą być za to odpowiedzialne??
PS. problem ten zaczął występować mniejwięcej od początku tych strasznych upałów w tym roku (ok początku lipca) i dodatkowo jeszcze warto chyba dodać że mniejwięcej właśnie na początku lipca dolałem 1l oleju, bo miałem poziom na dolnej kropce a po dolaniu poziom jest ciut poniżej górnej
PS2. ostatnio jeszcze zaobserwowałem że jak stoję na czerownym w mieście to obroty potrafią skakać z ok. 800 na 600 na dosłownie 2 sekundy i wraca spowrotem na 800, nie dzieje się to zawsze, tylko dwa razy przyuważyłem
z własnych przemyśleń sam do listy pradopodobnych winowajców zaliczyłem:
- przekaźnik od pompy paliwa (zimne luty, które planuję przelutować)
- źle ustawione jałowe obroty (mam wtrysk PGM-FI)
- zapchany filtr paliwa lub powietrza (filtr powietrza jest już zabrudzony ale jak na moje oko to nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany)
- zapchana rurka od doprowadzania paliwa na trybie jałowym (tak słyszałem od znajomego, sam do tego nie jestem przekonany)
z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
siviq - 2006-07-27, 17:18
" />Hej,
a to juz zrobiłem?
http://www.civic4g.pl/forum/topics9/16.htm
http://www.civic4g.pl/forum/topics9/15.htm
Z tym doprowadzneim paliwa, hmmmmmm tysz bym na to nie wpadł:)
A filtr paliwa to kilka złociszy i od czasu do czasu należy go wymienić Żadna filozofia. W ten sposób wyeliminujesz sobie kilka mozliwych powodów Twoich problemów.
Pozdro
sailence - 2006-07-27, 23:14
" />ok, dzięki
przeczyszczę przepustnicę i silniczek i zobaczę jak to będzie chodzić
pozdrawiam
loopack - 2006-07-28, 09:42
" />Też mam model jak Ty i automat.
Jak u nas honda miała takie problemy to się okazało że było przebicie na kablach i kable poszły do wymiany, świece też. Znowu się sypało okazało się że kopułka też musiała zostać wymieniona. Zaburzenia pracy znikneły, przyczyną był prąd-przebicia.
Czasem trudno powiedzieć co się "sypie" ze wzgledu na złożoność mechaniki pojazdu.
Ale nie odpalasz samochodu z wciśnietym hamulcem?
sailence - 2006-07-29, 16:31
" />nie, odpalam auto nie wciskąjąc żadnego pedału
kabli bym nie podejrzewał, bo auto mam kupiłem ok 2 miechów temu, a one zostały wymienione jakieś 3miesiące temu
wykręciłem ten silniczek krokowy, a tu zonk: żeby go rozebrać musze mieć imbusa 5-kątnego i nie wiem skąd takowego wziąć?
loopack - 2006-08-01, 12:12
" />http://www.machinegun.pl/sklep/product_ ... b755b01448
Może to takie klucze?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
sailence - 2006-07-27, 14:59
" />witam
otóż mam taki problem: gdy odpalam zimny silnik wszystko jest ok - łapie jakieś 1100-1200 rpm i pracuje bardzo ładnie, jednak gdy przejadę się nim i ładnie mi się nagrzeje, to po ponownej próbie odpalenia silnik odpala, ale łapie jakieś 500-600rpm i po kilku sekundach potrafi spaść nawet do ok 300rpm (odczyty ze stockowego obrotomierza) lub nawet zgasnąć, gdy wrzucę normalnie D4 (bo to automat) wszystko ładnie hula, auto rusza i pracuje pozytywnie
jednak mankamentem jest właśnie moment gdy odpalam auto na nagrzanym silniku: łapie bardzo niskie obroty co wprowadza mnie w zdenerwowanie (wszystko lata jak w traktorze, silnik pyrka a nie pracuje normalnie), nie wiem co jest tego przyczyną
mógłby mi ktoś pomóc i chociaż zaznaczyć które podzespoły mogą być za to odpowiedzialne??
PS. problem ten zaczął występować mniejwięcej od początku tych strasznych upałów w tym roku (ok początku lipca) i dodatkowo jeszcze warto chyba dodać że mniejwięcej właśnie na początku lipca dolałem 1l oleju, bo miałem poziom na dolnej kropce a po dolaniu poziom jest ciut poniżej górnej
PS2. ostatnio jeszcze zaobserwowałem że jak stoję na czerownym w mieście to obroty potrafią skakać z ok. 800 na 600 na dosłownie 2 sekundy i wraca spowrotem na 800, nie dzieje się to zawsze, tylko dwa razy przyuważyłem
z własnych przemyśleń sam do listy pradopodobnych winowajców zaliczyłem:
- przekaźnik od pompy paliwa (zimne luty, które planuję przelutować)
- źle ustawione jałowe obroty (mam wtrysk PGM-FI)
- zapchany filtr paliwa lub powietrza (filtr powietrza jest już zabrudzony ale jak na moje oko to nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany)
- zapchana rurka od doprowadzania paliwa na trybie jałowym (tak słyszałem od znajomego, sam do tego nie jestem przekonany)
z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
siviq - 2006-07-27, 17:18
" />Hej,
a to juz zrobiłem?
http://www.civic4g.pl/forum/topics9/16.htm
http://www.civic4g.pl/forum/topics9/15.htm
Z tym doprowadzneim paliwa, hmmmmmm tysz bym na to nie wpadł:)
A filtr paliwa to kilka złociszy i od czasu do czasu należy go wymienić Żadna filozofia. W ten sposób wyeliminujesz sobie kilka mozliwych powodów Twoich problemów.
Pozdro
sailence - 2006-07-27, 23:14
" />ok, dzięki
przeczyszczę przepustnicę i silniczek i zobaczę jak to będzie chodzić
pozdrawiam
loopack - 2006-07-28, 09:42
" />Też mam model jak Ty i automat.
Jak u nas honda miała takie problemy to się okazało że było przebicie na kablach i kable poszły do wymiany, świece też. Znowu się sypało okazało się że kopułka też musiała zostać wymieniona. Zaburzenia pracy znikneły, przyczyną był prąd-przebicia.
Czasem trudno powiedzieć co się "sypie" ze wzgledu na złożoność mechaniki pojazdu.
Ale nie odpalasz samochodu z wciśnietym hamulcem?
sailence - 2006-07-29, 16:31
" />nie, odpalam auto nie wciskąjąc żadnego pedału
kabli bym nie podejrzewał, bo auto mam kupiłem ok 2 miechów temu, a one zostały wymienione jakieś 3miesiące temu
wykręciłem ten silniczek krokowy, a tu zonk: żeby go rozebrać musze mieć imbusa 5-kątnego i nie wiem skąd takowego wziąć?
loopack - 2006-08-01, 12:12
" />http://www.machinegun.pl/sklep/product_ ... b755b01448
Może to takie klucze?