ďťż

Problemy/Pytania dot. mojego D13B2 na PGM-FI



Cashasty - 2009-06-20, 01:14
" />Witam!
Civica mam od trochę ponad miesiąca, 3 tygodnie jeździłem na Benzynie (Z powodu niesprawnej instalacji LPG) olej sprawdzałem co parę dni, bez zmian wskazywało ok połowy miarki. Od trochę ponad tygodnia jeżdze wyłącznie na LPG (Samochód odpala się na Benzynce po czym przełącza się na gaz). Ostatni raz sprawdzalem olej w dniu odebrania samochodu od gazownika (Ok połowy miarki). Dzisiaj tak z ciekawosci otwieram maskę, sprawdzam olej a tu SUPRISE! Poziom oleju jest delikatnie ponad minimum.

Co się mogło stać ? Czy to możliwe że na gazie silnik bierze olej a na benzynce nie ?

PS. Muszę zmienić olej ponieważ nie mam pojęcia jaki teraz siedzi, możecie coś polecić ?
PS2. (żeby nie zakładać nowego tematu) Czy kontrolka CHECK powinna chwilę świecić po przekręceniu zapłonu/odpaleniu samochodu ?




Ryba - 2009-06-20, 05:27
" />Sprawdź najpierw czy nie ma gdzieś wycieku - może nastąpił zbieg okoliczności (niemiły ).
TEmat o olejach jest długi jak rzeka - poszukaj. A kontrolka Check powinna świecić się jak przekręcasz kluczyk i po chwili zgasnąć



Cashasty - 2009-06-20, 19:49
" />A co jeżeli ta kontrolka W OGÓLE się NIGDY nie zaświeciła ? Może silnik wali błędami i ktos sobie żaróweczkę wykręcił ;/ ?



venom - 2009-06-20, 20:01
" />Pod nogami pasażera jest osłona od komputera, poszukaj na forum o odczytywaniu błędów.




Cashasty - 2009-06-21, 05:14
" />Znalazłem osłonę od komputera, dioda coś mrugała ale nie patrzyłem jeszcze co. Oprócz osłony od komputera znalazłem mrowisko opisane w tym temacie :

viewtopic.php?f=1&t=14216&st=0&sk=t&sd=a&start=0

tak by the way... Skoro mam D13B2 (Wg tabliczki na silniku) to co u mnie w samochodzie robi komputer ?! ;o

/edit
Samochód nie jest na gaźniku tylko na wtrysku, 'góra' silnika jest od D15Bx wiec nie wiem czy traktowac to ECU jak od silników z gaźnikiem czy jak od D13B2 ;/

/EDIT2

Oczywiście zapomniałem o najważniejszym, a mianowicie o OLEJU.

Wygląda na to, że wycieków nie ma. To możliwe żeby Honda brała olej tylko na gazie ?



Ryba - 2009-06-21, 06:32
" />Jesli chcesz w 100% sprawdzić z jakiego modelu masz głowicę, to popatrzna miejsce gdzie powinna być pompa paliwa dla silników gaźnikowych. Jeśli masz tam jakąś własnoręcznie zrobioną zaślepkę to głowca może być od 1,3; 1,4; 1,5 (D15B3, D15B). Jeśli zaś nie ma nic, to włóż palec w otwór - powinna być fabrycznie "zalana" aluminium dziura.

A co do palenia oleju i gazu to ja nie wiem, niech wypowiedzą się inni, którzy wlaczą z tym problemem



Cashasty - 2009-06-21, 06:51
" />2 osoby z forum po zdjęciu stwierdziły że góra jest od D15, jedna osoba z forum która widziała komorę silnika 'na żywo' również stwierdziła że 'góra' jest od D15. Zastanawiam się tylko czy przypadkiem to nie jest CAŁY D15Bx bo szczerze mówiąc ta blaszka z num. ident. silnika wygląda mi na jakąś lewą ;p. Jakieś nierówny ten napis D13B2, nachodzą na siebie te litery, krzywe są itp.



n0rbi666 - 2009-06-21, 10:51
" />[tutaj były głupoty, które wykasowałem bo wstyd się przyznać ]

A co do tabliczki : oryginalne właśnie tak wyglądają ... Może ktoś się nieźle narzeźbił, żeby coś takiego wykonać

[Tutaj dalsze głupoty ]

BTW - masz nieoryginalne mocowanie chłodnicy (to z prawej)



Ryba - 2009-06-21, 11:56
" />



Cashasty - 2009-06-21, 13:00
" />Jak myślicie ? D15Bx czy D13B2 z modami ?

Taka mała ciekawostka - niby US wersja a na tej niebieskiej tabliczce pod maską jest coś w stylu "Honda of France" czy tam poprostu FRANCE o_O

O so hozi :<



maciej - 2009-06-21, 18:31
" />Powiem, że zaciekawił mnie ten silnik hmm, a na pewno jesteś pewien ze na bloku wybite jest d13b2? Może ta 3 jakaś niewyraźna:p A patrzyłeś w VIN to na pewno ec8?



Mike - 2009-06-21, 18:36
" />z tego co ja widze to masz głowicę od D15, a już napewno dwupunktowy wtrysk, być może masz blok od D13 poprostu.

Komputer musisz traktować jak kompa od D15 czyli standardowo jak na wtrysku, i zczytaj z niego błędy.

Podejrzewam apropo nie świecącego się CHECKa, że skoro auto jest zagazowane, to pewnie check wyskakiwał po przełączeniu na gaz, a zeby to obejść trzeba się trochę narobić, więc na moje oko ktoś poprostu wyciągnął żaróweczkę z zegarów.

Natomiast co do mocowania chłodnicy, to jest to mocowanie krótkiej chłodnicy oemowe, a ponieważ kolega ma normalną, długą chłodnicę to wygląda to tak sobie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu