problemy z pracę D15B2 w ED6
MarTTin - 2008-03-18, 21:27
" />Witam.
Od dłuższego czasu mam dziwne problemy z Civem.
W styczniu miałem problemy z odpaleniem samochodu - alternator, rozrusznik, wszystko sprawne - kręcił ale nie chciał załapać, po 10 minutowym kręceniu wreszcie chwytał, ale tak jakby miał czkawkę... po 5 minutach czkawki, obroty się wyrównały, ruszyłem z parkingu i nagle mały wybuch i dym, samochód zgasł. Przyczyna - zapalił się stożkowy filtr powietrza. Po zdjęciu stożka mogłem jechać dalej. Stożek został wyczyszczony i założony. Znów pojawiły się problemy z odpaleniem (brak zapłonu, potem czkawka). Następnego dnia bez filtra powietrza to samo, ale troche krócej, mniej męczenia i mała czkawka. Zmieniłem baterie, ale ciągle to samo. Byłem u mechanika - rozebrał listwę wtryskową i coś poprawił ( wtryski były przekombinowane przez poprzedniego niemieckiego właściciela, fana wiejskiego tuningu). Po wizycie u mechanika samochód znacznie mniej pali paliwa, nie śmierdzi mieszanką, wszystko przez 4 dni było super. I znów pojawiły się wymieniane problemy z odpalaniem (brak zapłonu, potem czkawka) tylko, że teraz doszły następujące objawy: po okresie pracy na wysokich obrotach i szybszej jeździe (czyli już na ciepłym siniku) zaczyna czkać i dławić się na niskich obrotach np: po sprincie na prostej i zatrzymaniu się na światłach, przy próbie ruszenia zaczyna się dławić, czkać i czasem gaśnie.
Hmmm... na kompie mi się dioda nie świeci... więc samodiagnostyka odpada.
Czy ktoś wie co się dzieje? Czy to przewody wysokiego, pompa paliwowa, komputer i wtryski, zatkany wydech??
matiass87 - 2008-03-19, 15:38
" />Zoba czy jakieś błędy na kompie są
stealth - 2008-03-19, 15:45
" />
matiass87 - 2008-03-19, 18:03
" />No włacha! Jak to się stozek zapalił??
MarTTin - 2008-03-19, 23:24
" />wersja prwadopodobna: podczas prób odpalania dostał za dużą dawkę paliwa, po rozruchu drastycznie zwrócił nadmiar do power-rury, zleciało do filtra.... dostał zapłony, ogień został wessany spowrotem do silnika i go zadławił....
MarTTin - 2008-03-26, 17:39
" />Odpowiedź:
Przyczyna: Przebicie na kopułce aparatu zapłonowego
Jak diagnozować:
a) palcem - odradzam, bo boli
b) spryskać wieczorkiem kopułkę wodą, będzie widać tańczący prąd po niej, oraz samochód będzie tracił obroty aż zgaśnie.
Jak naprawiać:
a) jeśli znamy miejsce przebicia - zamalowac to miejsce lakierem do paznokci
b) jeśli nie znamy miejsca - nałożyć 2-3 warstwy lakieru do włosów po całości
c) kupić nową - 95 zł z palcem rozdzielaczazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
MarTTin - 2008-03-18, 21:27
" />Witam.
Od dłuższego czasu mam dziwne problemy z Civem.
W styczniu miałem problemy z odpaleniem samochodu - alternator, rozrusznik, wszystko sprawne - kręcił ale nie chciał załapać, po 10 minutowym kręceniu wreszcie chwytał, ale tak jakby miał czkawkę... po 5 minutach czkawki, obroty się wyrównały, ruszyłem z parkingu i nagle mały wybuch i dym, samochód zgasł. Przyczyna - zapalił się stożkowy filtr powietrza. Po zdjęciu stożka mogłem jechać dalej. Stożek został wyczyszczony i założony. Znów pojawiły się problemy z odpaleniem (brak zapłonu, potem czkawka). Następnego dnia bez filtra powietrza to samo, ale troche krócej, mniej męczenia i mała czkawka. Zmieniłem baterie, ale ciągle to samo. Byłem u mechanika - rozebrał listwę wtryskową i coś poprawił ( wtryski były przekombinowane przez poprzedniego niemieckiego właściciela, fana wiejskiego tuningu). Po wizycie u mechanika samochód znacznie mniej pali paliwa, nie śmierdzi mieszanką, wszystko przez 4 dni było super. I znów pojawiły się wymieniane problemy z odpalaniem (brak zapłonu, potem czkawka) tylko, że teraz doszły następujące objawy: po okresie pracy na wysokich obrotach i szybszej jeździe (czyli już na ciepłym siniku) zaczyna czkać i dławić się na niskich obrotach np: po sprincie na prostej i zatrzymaniu się na światłach, przy próbie ruszenia zaczyna się dławić, czkać i czasem gaśnie.
Hmmm... na kompie mi się dioda nie świeci... więc samodiagnostyka odpada.
Czy ktoś wie co się dzieje? Czy to przewody wysokiego, pompa paliwowa, komputer i wtryski, zatkany wydech??
matiass87 - 2008-03-19, 15:38
" />Zoba czy jakieś błędy na kompie są
stealth - 2008-03-19, 15:45
" />
matiass87 - 2008-03-19, 18:03
" />No włacha! Jak to się stozek zapalił??
MarTTin - 2008-03-19, 23:24
" />wersja prwadopodobna: podczas prób odpalania dostał za dużą dawkę paliwa, po rozruchu drastycznie zwrócił nadmiar do power-rury, zleciało do filtra.... dostał zapłony, ogień został wessany spowrotem do silnika i go zadławił....
MarTTin - 2008-03-26, 17:39
" />Odpowiedź:
Przyczyna: Przebicie na kopułce aparatu zapłonowego
Jak diagnozować:
a) palcem - odradzam, bo boli
b) spryskać wieczorkiem kopułkę wodą, będzie widać tańczący prąd po niej, oraz samochód będzie tracił obroty aż zgaśnie.
Jak naprawiać:
a) jeśli znamy miejsce przebicia - zamalowac to miejsce lakierem do paznokci
b) jeśli nie znamy miejsca - nałożyć 2-3 warstwy lakieru do włosów po całości
c) kupić nową - 95 zł z palcem rozdzielacza