Propozycje programowe
SebastianCiszewski - Wto Wrz 08, 2009 9:31 pm
Tu zamieszczamy ciekawe i ważne propozycje programowe dla naszych drużyn. Jeśli jakaś informacja jest na stronie zewnętrznej, to proszę zamieścić tylko odsyłacz.
SebastianCiszewski - Pią Wrz 11, 2009 10:31 am
Apel rozpoczynający rok harcerski w hufcu
25 Wrzesień 2009 Piątek 17:00-18.00
krooku - Pon Lis 23, 2009 12:54 pm
Może to nie do końca propozycja programowa, bardziej może przykład
Spójrzcie na te zdjecia, i nie są one z 1800 roku lecz z tego jednak d się tak jeszcze jeździć i robić takie obozy
http://picasaweb.google.pl/VIIIRwDH/Obo ... 072009Cz1#
SebastianCiszewski - Pon Lis 23, 2009 9:57 pm
TURNIEJ PIŁKI NOŻNEJ
Namiestnictwa Harcerzy i Harcery Starszych
Hufca ZHP Łódź - Polesie
Termin: 28 listopada (sobota),
Godzina: 11:00 - 14:30
Miejsce: Łódź, ul. Gdańska 83
Zgłoszenia do: czwartek godz. 18:00
Uczestnicy:
Każda drużyna wystawia jeden (bądź więcej) skład w ilości 4 + 1 rezerwowy. (każda drużyna winna posiadać pełnoletniego opiekuna)
Składy mogą być:
- harcerskie (wystawiane przez drużyny H)
- starszoharcerskie (wystawiane przez drużyny H i HS)
Rozgrywki:
Po przybyciu odbędzie się losowanie, składy losują przeciwników. Drużyny wygrane przechodzą do kolejnej tury eliminacji itd itd aż wyłonimy zwycięzcę
Rozgrywki odbywają się w kategorii H i HS.
Składy grają ze sobą dwie tury po 5 minut.
W razie remisu dogrywka.
W przypadku mniejszej/większej ilości zgłoszeń czas trwania pojedynków może ulec zmianie
Co do tego:
- dyplom okolicznościowy
- nagroda dla zwyciężcy
PEŁNOLETNI OPIEKUN:
- przekazuje organizatorom imieną listę uczestników turnieju ze swojej drużyny wraz z peselami!
Kontakt:
Kuba Kruk, krukjakub@onet.eu, 0 667 955 260, GG: 2447919
Piotr Nowak, ursus_ace13@wp.pl, 0 694 782 060
Renata Cieślak - Wto Gru 22, 2009 9:07 am
Na listopadowej zbiórce powstał zarys działalności programowej namiestnictwa.
W styczniu chciałybyśmy, razem z Anią, zaproponować i zaprosić na Biwak namiestnictwa CZŁAP PO ŚNIEGU.
Termin: 22-23 I 2010 (18.00 (piątek) - ok.14.00 (sobota))
Miejsce : Łagiewniki (nocleg w SP61 - jadę tam między świętami a nowym rokiem dogadywać szczegóły; koszt, ilość sal)
Tematyka: Olimpiada zimowa z nocnym INO (przyjazd w piątek: ceremonia otwarcia olimpiady; noc z pt/sb - krótkie INO; sobota - krótka trasa z konkurencjami sportowymi)
Patrole: 6-8 osób
Mpk: linia 51/51A
Wyjazd z Placu Dąbrowskiego:
17.47
18.04A 18.26A 18.52
19.01A 19.19A 19.38
odjazd spod SP61:
13.09 13.29 13.45
14.04 14.26 14.40
Są również kwestie, których omówienie chciałbyśmy poruszyć w szerszym gronie.
Czy odpowiada Wam tematyka?
Czy damy radę zgłoszenia zamknąć w terminie do 17.01? może wcześniej?
Jedzenie we własnym zakresie?
Program: jakie koszty? nagrody?
Czy własna plakietka/button?
Konkurencje: tu na pewno potrzebowałybyśmy pomocy męskiego grona przy układaniu konkurencji (wiadomo, że znacie swoich harcerzy i wiecie co będzie im się podobało najbardziej)
w razie pytań - kontakt do mnie:
Renata Cieślak mikakieli@wp.pl tel.604 20 57 57
krooku - Nie Sty 03, 2010 11:00 pm
Tak sobie pomyślałem,
Człap po śniegu był zawsze taką imprezą typowo rajdową, wsiadało się do pociągu jechało kilka kilometrów poza Łódź i człapało po drodze rajdu na uczestników czekały jakieś zadania terenowe, wszystko kończyło się ogniskiem z kiełbaskami nie mam nic przeciwko nocowaniu ale może bardziej postawilibyśmy na tego typu imprezę?
Zwłaszcza, że tak naprawdę (poza trauguttem, w którym wciąż odbywają się rajdy z piosenką) forma rajdowa w naszym hufcu zamiera, zazwyczaj organizujemy bądź to biwaki bądź krótkie imprezy o charakterze zbiórkowym (czy nawet gry terenowe).
Nie wiem też za bardzo jakie konkurencje sportowe możemy zrobić na śniegu? ;>
olek_st - Pon Sty 04, 2010 9:42 pm
Nie byłem na żadnym Człapie ale to prawda, że ognisko z kiełbaskami (jako odskocznia od obrzędowych ognisk) jest bardzo fajnym akcentem finałowym z tymże jeśli będzie nas tyle co na turnieju to będzie to musiało być duuuuże ognisko. Tematyka to raczej drugorzędna kwestia, lepiej rzeczywiście skupić się na tym w co będziemy się bawić na śniegu. Może zrobimy igloo i się w nich prześpimy albo fortece i się ponaparzamy albo konkurs na największego bałwana itp.
A trauguttowy Rajd z Piosenką ma tyle wspólnego z rajdem co ja z mercedesami... czyli nic!
----
Łoli
krooku - Wto Sty 05, 2010 8:59 am
Hehehe... nie wiem jak to wygląda kiedyś pamiętam jeden rajd z piosenką w 2002r i wyglądał nawet jak rajd . Może dlatego nie przypomina to rajdu bo nikt nie wie i nie ma koncepcji jak, gdzie i inne go zrobić. Zresztą pamiętam też człap po śniegu chyba w 2006 roku i po nim nigdy więcej na taką imprezke bym nie poszedł ale mimo wszystko kiłbaski były dobre Wtedy było chyba 120 uczestników i udało się takie ognisko zorganizować wiec się da - a da się pewnie i dla większej ilości
CO do tego co z nimi zrobić to można zrobić faktycznie jakąś wojnę na śnieżki albo iglo
olek_st - Śro Mar 03, 2010 10:46 pm
Mam dla Was ciekawą propozycje. Może nie tyle programową co kształceniową.
Rozmawiałem z niejakim Krzysztofem Kwiatkowskim "Kriskiem". Kto się interesuję survivalem powinien słyszeć o nim. Jest on autorem znanej książki o polskim survivalu. Poza tym, ma dwudziestoczteroletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą. Młodzieżą normalną, mniej normalną (jak nasi harcerze) i tą najmniej normalną (chłopaki z zakładów poprawczych). Jest polskim pionierem metod wychowawczych połączonych z survivalem. Ośmielę się stwierdzić, że niejeden instruktor którego znam mógłby się od niego uczyć w kwestii pracy z dzieciakami.
Ale dlaczego o nim piszę?
Ano dlatego, że rozmawiałem z nim na temat ewentualnego biwaku/obozu z nami, na którym poza niezapomnianą przygodą moglibyśmy przeżyć szkołę metod działania z młodzieżą o których nas nie uczą na ZHPowskich kursach. To ile taki wyjazd miałby kosztować, ile miałby trwać i kiedy miałby się odbyć (prawdopodobnie początek maja) to wszystko jest do dogadania tylko najpierw powiedzcie czy jesteście czymś takim zainteresowani i co w ogóle sądzicie na ten temat.
Łoli
GregorY - Czw Mar 11, 2010 10:26 pm
Fajne ale początek maja to zły termin - wiele osób wyjeżdża na wędrówki np. ja Aczkolwiek jestem na tak!
Zwierzu - Pią Mar 12, 2010 11:34 am
W imieniu Namiestnictwa Harcerzy i Harcerzy Starszych mamy przyjemność zaprosić na Rajd Marzanna, który odbędzie się 21.03.2010. Koszt rajdu to 2 zł + dojazd (ok. 8 zł w dwie strony) i kiełbaski na ognisko we własnym zakresie. Rajd odbędzie się w Kolumnie, zgłoszenia prosimy na maila zwierzu1@o2.pl do Czwartku (18.03.2010) Każda drużyna musi mieć pełnoletniego opiekuna, do czwartku zatwierdzić w hufcu kartę biwaku, oraz zadbać o swój przejazd i jedzenie. Rajd rozpocznie się ok. godziny 10 na miejscu. Wszelkie pytania kierować do mnie [Zwierzusia;)]
krooku - Nie Mar 14, 2010 11:40 am
Pamiętajcie, że rajd jest idealną okazją do tego aby nasi harcerze mogli zdobyć Odznakę Turystyki Pieszej PTTK na stopień popularny trzeba zebrać 60pkt. (1km = 1pkt.) W załączniku możecie pobrać książeczkę wcieczek pieszych (można ją wydrukować i dać harcerzowi, albo można kupić w oddziale PTTK (ok. 3zł)). do zobaczenia na rajdzie
krooku - Nie Maj 16, 2010 8:01 pm
Ciekawa strona ze zdjęciami harcerskiej pionierki - może jakaś inspiracja przed obozem
http://chuchmala.nazwa.pl/siostra/pionierka/zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
SebastianCiszewski - Wto Wrz 08, 2009 9:31 pm
Tu zamieszczamy ciekawe i ważne propozycje programowe dla naszych drużyn. Jeśli jakaś informacja jest na stronie zewnętrznej, to proszę zamieścić tylko odsyłacz.
SebastianCiszewski - Pią Wrz 11, 2009 10:31 am
Apel rozpoczynający rok harcerski w hufcu
25 Wrzesień 2009 Piątek 17:00-18.00
krooku - Pon Lis 23, 2009 12:54 pm
Może to nie do końca propozycja programowa, bardziej może przykład
Spójrzcie na te zdjecia, i nie są one z 1800 roku lecz z tego jednak d się tak jeszcze jeździć i robić takie obozy
http://picasaweb.google.pl/VIIIRwDH/Obo ... 072009Cz1#
SebastianCiszewski - Pon Lis 23, 2009 9:57 pm
TURNIEJ PIŁKI NOŻNEJ
Namiestnictwa Harcerzy i Harcery Starszych
Hufca ZHP Łódź - Polesie
Termin: 28 listopada (sobota),
Godzina: 11:00 - 14:30
Miejsce: Łódź, ul. Gdańska 83
Zgłoszenia do: czwartek godz. 18:00
Uczestnicy:
Każda drużyna wystawia jeden (bądź więcej) skład w ilości 4 + 1 rezerwowy. (każda drużyna winna posiadać pełnoletniego opiekuna)
Składy mogą być:
- harcerskie (wystawiane przez drużyny H)
- starszoharcerskie (wystawiane przez drużyny H i HS)
Rozgrywki:
Po przybyciu odbędzie się losowanie, składy losują przeciwników. Drużyny wygrane przechodzą do kolejnej tury eliminacji itd itd aż wyłonimy zwycięzcę
Rozgrywki odbywają się w kategorii H i HS.
Składy grają ze sobą dwie tury po 5 minut.
W razie remisu dogrywka.
W przypadku mniejszej/większej ilości zgłoszeń czas trwania pojedynków może ulec zmianie
Co do tego:
- dyplom okolicznościowy
- nagroda dla zwyciężcy
PEŁNOLETNI OPIEKUN:
- przekazuje organizatorom imieną listę uczestników turnieju ze swojej drużyny wraz z peselami!
Kontakt:
Kuba Kruk, krukjakub@onet.eu, 0 667 955 260, GG: 2447919
Piotr Nowak, ursus_ace13@wp.pl, 0 694 782 060
Renata Cieślak - Wto Gru 22, 2009 9:07 am
Na listopadowej zbiórce powstał zarys działalności programowej namiestnictwa.
W styczniu chciałybyśmy, razem z Anią, zaproponować i zaprosić na Biwak namiestnictwa CZŁAP PO ŚNIEGU.
Termin: 22-23 I 2010 (18.00 (piątek) - ok.14.00 (sobota))
Miejsce : Łagiewniki (nocleg w SP61 - jadę tam między świętami a nowym rokiem dogadywać szczegóły; koszt, ilość sal)
Tematyka: Olimpiada zimowa z nocnym INO (przyjazd w piątek: ceremonia otwarcia olimpiady; noc z pt/sb - krótkie INO; sobota - krótka trasa z konkurencjami sportowymi)
Patrole: 6-8 osób
Mpk: linia 51/51A
Wyjazd z Placu Dąbrowskiego:
17.47
18.04A 18.26A 18.52
19.01A 19.19A 19.38
odjazd spod SP61:
13.09 13.29 13.45
14.04 14.26 14.40
Są również kwestie, których omówienie chciałbyśmy poruszyć w szerszym gronie.
Czy odpowiada Wam tematyka?
Czy damy radę zgłoszenia zamknąć w terminie do 17.01? może wcześniej?
Jedzenie we własnym zakresie?
Program: jakie koszty? nagrody?
Czy własna plakietka/button?
Konkurencje: tu na pewno potrzebowałybyśmy pomocy męskiego grona przy układaniu konkurencji (wiadomo, że znacie swoich harcerzy i wiecie co będzie im się podobało najbardziej)
w razie pytań - kontakt do mnie:
Renata Cieślak mikakieli@wp.pl tel.604 20 57 57
krooku - Nie Sty 03, 2010 11:00 pm
Tak sobie pomyślałem,
Człap po śniegu był zawsze taką imprezą typowo rajdową, wsiadało się do pociągu jechało kilka kilometrów poza Łódź i człapało po drodze rajdu na uczestników czekały jakieś zadania terenowe, wszystko kończyło się ogniskiem z kiełbaskami nie mam nic przeciwko nocowaniu ale może bardziej postawilibyśmy na tego typu imprezę?
Zwłaszcza, że tak naprawdę (poza trauguttem, w którym wciąż odbywają się rajdy z piosenką) forma rajdowa w naszym hufcu zamiera, zazwyczaj organizujemy bądź to biwaki bądź krótkie imprezy o charakterze zbiórkowym (czy nawet gry terenowe).
Nie wiem też za bardzo jakie konkurencje sportowe możemy zrobić na śniegu? ;>
olek_st - Pon Sty 04, 2010 9:42 pm
Nie byłem na żadnym Człapie ale to prawda, że ognisko z kiełbaskami (jako odskocznia od obrzędowych ognisk) jest bardzo fajnym akcentem finałowym z tymże jeśli będzie nas tyle co na turnieju to będzie to musiało być duuuuże ognisko. Tematyka to raczej drugorzędna kwestia, lepiej rzeczywiście skupić się na tym w co będziemy się bawić na śniegu. Może zrobimy igloo i się w nich prześpimy albo fortece i się ponaparzamy albo konkurs na największego bałwana itp.
A trauguttowy Rajd z Piosenką ma tyle wspólnego z rajdem co ja z mercedesami... czyli nic!
----
Łoli
krooku - Wto Sty 05, 2010 8:59 am
Hehehe... nie wiem jak to wygląda kiedyś pamiętam jeden rajd z piosenką w 2002r i wyglądał nawet jak rajd . Może dlatego nie przypomina to rajdu bo nikt nie wie i nie ma koncepcji jak, gdzie i inne go zrobić. Zresztą pamiętam też człap po śniegu chyba w 2006 roku i po nim nigdy więcej na taką imprezke bym nie poszedł ale mimo wszystko kiłbaski były dobre Wtedy było chyba 120 uczestników i udało się takie ognisko zorganizować wiec się da - a da się pewnie i dla większej ilości
CO do tego co z nimi zrobić to można zrobić faktycznie jakąś wojnę na śnieżki albo iglo
olek_st - Śro Mar 03, 2010 10:46 pm
Mam dla Was ciekawą propozycje. Może nie tyle programową co kształceniową.
Rozmawiałem z niejakim Krzysztofem Kwiatkowskim "Kriskiem". Kto się interesuję survivalem powinien słyszeć o nim. Jest on autorem znanej książki o polskim survivalu. Poza tym, ma dwudziestoczteroletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą. Młodzieżą normalną, mniej normalną (jak nasi harcerze) i tą najmniej normalną (chłopaki z zakładów poprawczych). Jest polskim pionierem metod wychowawczych połączonych z survivalem. Ośmielę się stwierdzić, że niejeden instruktor którego znam mógłby się od niego uczyć w kwestii pracy z dzieciakami.
Ale dlaczego o nim piszę?
Ano dlatego, że rozmawiałem z nim na temat ewentualnego biwaku/obozu z nami, na którym poza niezapomnianą przygodą moglibyśmy przeżyć szkołę metod działania z młodzieżą o których nas nie uczą na ZHPowskich kursach. To ile taki wyjazd miałby kosztować, ile miałby trwać i kiedy miałby się odbyć (prawdopodobnie początek maja) to wszystko jest do dogadania tylko najpierw powiedzcie czy jesteście czymś takim zainteresowani i co w ogóle sądzicie na ten temat.
Łoli
GregorY - Czw Mar 11, 2010 10:26 pm
Fajne ale początek maja to zły termin - wiele osób wyjeżdża na wędrówki np. ja Aczkolwiek jestem na tak!
Zwierzu - Pią Mar 12, 2010 11:34 am
W imieniu Namiestnictwa Harcerzy i Harcerzy Starszych mamy przyjemność zaprosić na Rajd Marzanna, który odbędzie się 21.03.2010. Koszt rajdu to 2 zł + dojazd (ok. 8 zł w dwie strony) i kiełbaski na ognisko we własnym zakresie. Rajd odbędzie się w Kolumnie, zgłoszenia prosimy na maila zwierzu1@o2.pl do Czwartku (18.03.2010) Każda drużyna musi mieć pełnoletniego opiekuna, do czwartku zatwierdzić w hufcu kartę biwaku, oraz zadbać o swój przejazd i jedzenie. Rajd rozpocznie się ok. godziny 10 na miejscu. Wszelkie pytania kierować do mnie [Zwierzusia;)]
krooku - Nie Mar 14, 2010 11:40 am
Pamiętajcie, że rajd jest idealną okazją do tego aby nasi harcerze mogli zdobyć Odznakę Turystyki Pieszej PTTK na stopień popularny trzeba zebrać 60pkt. (1km = 1pkt.) W załączniku możecie pobrać książeczkę wcieczek pieszych (można ją wydrukować i dać harcerzowi, albo można kupić w oddziale PTTK (ok. 3zł)). do zobaczenia na rajdzie
krooku - Nie Maj 16, 2010 8:01 pm
Ciekawa strona ze zdjęciami harcerskiej pionierki - może jakaś inspiracja przed obozem
http://chuchmala.nazwa.pl/siostra/pionierka/