przedmuch - wymiana wydechu
sailence - 2006-09-16, 23:33
" />witam
po grzebaniu przy tylnem zderzaku i chwilowym opuszczeniu tłumika na ziemię z gumek mocujących (musiałem się dobrać do śrub) okazało się, że na silnie skorodowanej rurze łączącej środkowy z końcowym tłumikiem zrobiła się mikroszczelina, przez co auto stało sie zbyt głośne
dlatego postanowiłem zmienić już cały wydech
z tego względu mam kilka pytań:
- chcę wywalić kata (wspawać w niego rurkę) - nie zwariuje mi od tego lamba?
- czy zrobienie ze 'środkowego' przelotu znacznie podniesie poziom hałasu wydawanego przez auto?
- mam D15B2, czy wstawienie tego tłumika końcowego: TŁUMIK da odczuwalną zmianę w hałas/moc?
- no i czy wstawiać wersje tłumika z CAT'em czy bez niego? jest jakaś różnica pod tym względem w tłumikach końcowych?
- ze zdjęcia wnioskuję, że tłumik sprzedawany jest od rury wydechowej aż do tego łączenia z rurą idącą do środkowego tłumika?
DODi - 2006-09-17, 06:52
" />
sailence - 2006-09-17, 09:07
" />końcówka na Walterze zmniejszy znacznie hałas? bo w zakresie 0-3500rp zależy mi na absolutnej ciszy
dobrym pomysłem będzie wykręcenie środkowego, przeczyszczenie go w środku na glanc i wsadzenie spowrotem? bo on akurat jest jako tako szczelny narazie
a czy TO będzie ok? bo wydaje mi się, że tłumik od 1,6 powinien dać silnikowi lepszy 'oddech'
tylko jeszcze jaka jest róznica między 'standard' a 'aluminiowanym'?
sailence - 2006-09-17, 21:39
" />sorry za postowanie, ale chciałbym o coś jeszcze spytać:
- w kata daję rurkę jako przelot (jakiej średnicy rurkę dać w kacie od D15B2? 38mmstarczy?)
- środkowy wywalam i wstawiam samą rurę, mam nadzieję, że nie będzie głośniej
- na końcowy chcę wziąć ten co wyżej zalinkowałem (seria od 1,6l) - z tego co wyczytałem będzie najcichszy
i ponawiam pytanie: jaka jest róznica między 'standard' a 'aluminiowanym' tłumikiem? bo różnica w cenie znaczna...
spiderGT - 2006-09-18, 08:00
" />moim zdaniem lepiej byś zrobil, gdybys wywalił kat (możesz go sprzedać Ralfowi z forum), zostawił srodkowy seryjny , a na koniec ten od 1,6
jeśli zwiększyłbyś srednice począwszy od kolektora wydechowego to może zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie sprawdziłoby sie, przy czym napewno by troche hałasował, ale jeśli tego nie robisz wywalając srodkową puszke zmniejszasz pojemność układu i może byc kiszka
Pozdrawiam
sailence - 2006-10-06, 14:14
" />znalazłem taką ofertę:
TŁUMIK
159zł to dobra cena jak za nowy aluminiowany tłumik?
czy jest jakaś różnica pomiędzy tłumikiem do wersji 16V a normalnej? bo w cenie znaczna...
simon_55 - 2006-10-08, 20:53
" />co do tej sondy to mi padla po ''odetkaniu'' silnika. wywalilem kata, wspawalem najbardziej pasujaca rurke, koncowy poszedl out i jest przelocik zakupiony na allegro firmy wm sport. roznica jest w moim wypadku byla duza. co do halasu to z koncowka wyciszajaca jest cicho dopiero powyzej 5000 robi sie racing
P.S. mozemy zrobic kiedys ustawke to sie zobaczy ile koni dzieki temu wskrzesilemzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
sailence - 2006-09-16, 23:33
" />witam
po grzebaniu przy tylnem zderzaku i chwilowym opuszczeniu tłumika na ziemię z gumek mocujących (musiałem się dobrać do śrub) okazało się, że na silnie skorodowanej rurze łączącej środkowy z końcowym tłumikiem zrobiła się mikroszczelina, przez co auto stało sie zbyt głośne
dlatego postanowiłem zmienić już cały wydech
z tego względu mam kilka pytań:
- chcę wywalić kata (wspawać w niego rurkę) - nie zwariuje mi od tego lamba?
- czy zrobienie ze 'środkowego' przelotu znacznie podniesie poziom hałasu wydawanego przez auto?
- mam D15B2, czy wstawienie tego tłumika końcowego: TŁUMIK da odczuwalną zmianę w hałas/moc?
- no i czy wstawiać wersje tłumika z CAT'em czy bez niego? jest jakaś różnica pod tym względem w tłumikach końcowych?
- ze zdjęcia wnioskuję, że tłumik sprzedawany jest od rury wydechowej aż do tego łączenia z rurą idącą do środkowego tłumika?
DODi - 2006-09-17, 06:52
" />
sailence - 2006-09-17, 09:07
" />końcówka na Walterze zmniejszy znacznie hałas? bo w zakresie 0-3500rp zależy mi na absolutnej ciszy
dobrym pomysłem będzie wykręcenie środkowego, przeczyszczenie go w środku na glanc i wsadzenie spowrotem? bo on akurat jest jako tako szczelny narazie
a czy TO będzie ok? bo wydaje mi się, że tłumik od 1,6 powinien dać silnikowi lepszy 'oddech'
tylko jeszcze jaka jest róznica między 'standard' a 'aluminiowanym'?
sailence - 2006-09-17, 21:39
" />sorry za postowanie, ale chciałbym o coś jeszcze spytać:
- w kata daję rurkę jako przelot (jakiej średnicy rurkę dać w kacie od D15B2? 38mmstarczy?)
- środkowy wywalam i wstawiam samą rurę, mam nadzieję, że nie będzie głośniej
- na końcowy chcę wziąć ten co wyżej zalinkowałem (seria od 1,6l) - z tego co wyczytałem będzie najcichszy
i ponawiam pytanie: jaka jest róznica między 'standard' a 'aluminiowanym' tłumikiem? bo różnica w cenie znaczna...
spiderGT - 2006-09-18, 08:00
" />moim zdaniem lepiej byś zrobil, gdybys wywalił kat (możesz go sprzedać Ralfowi z forum), zostawił srodkowy seryjny , a na koniec ten od 1,6
jeśli zwiększyłbyś srednice począwszy od kolektora wydechowego to może zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie sprawdziłoby sie, przy czym napewno by troche hałasował, ale jeśli tego nie robisz wywalając srodkową puszke zmniejszasz pojemność układu i może byc kiszka
Pozdrawiam
sailence - 2006-10-06, 14:14
" />znalazłem taką ofertę:
TŁUMIK
159zł to dobra cena jak za nowy aluminiowany tłumik?
czy jest jakaś różnica pomiędzy tłumikiem do wersji 16V a normalnej? bo w cenie znaczna...
simon_55 - 2006-10-08, 20:53
" />co do tej sondy to mi padla po ''odetkaniu'' silnika. wywalilem kata, wspawalem najbardziej pasujaca rurke, koncowy poszedl out i jest przelocik zakupiony na allegro firmy wm sport. roznica jest w moim wypadku byla duza. co do halasu to z koncowka wyciszajaca jest cicho dopiero powyzej 5000 robi sie racing
P.S. mozemy zrobic kiedys ustawke to sie zobaczy ile koni dzieki temu wskrzesilem