przegrzewa się hanka
raskolnikoff - 2008-06-18, 07:35
" />Jak w temacie, odpalam, jadę kilkadziesiąt metrów i ze zdumieniem patrzę jak wskazówka, ktora nigdy nie dochodzi nawet do połowy podziałki jest już na czerwonym polu a z rury wydechowej zaczyna mi kopcić. Zatrzymuję, otwieram maskę i. 1) w chłodnicy prawie nie ma wody. No więc dolewam i odpalam. Przez chwilę jest ok. i zaraz znowu wskazówka idzie w górę. Znowu zaglądam i znowu nie ma wody (słyszałem, że się gotowała. Zauważyłem przy tym, źe wentylator nie pracuje przy włączonym silniku, więc jak mniemam to jest przyczyna kłopotów. Pytanie do zacnego grona forumowiczów - czy waszym zdaniem to właśnie wentylator i jak sprawę załatwić (może to tylko jakiś bezpiecznik - tylko który?) czy mam kupić nowy wentylator? zaznaczam, że o "tych sprawach" wiem niewiele, zazwyczaj grzebie w samochodzie mój mechanik. Ale może jest jakiś prosty sposób wybrnięcia z sytuacji, z którym nawet dyletant sobie poradzi...
a i jerszcze jedno. moźe to bez znaczenia, ale przed zatrzymaniem samochodu (załatwiałem jakieś sprawy, zatrzymałem pod domem i po 10 minutach chciałem znowu ruszyć -wtedy zobaczyłem, że się grzeje) słyszałem dziwne trzaski, jakby przeskakująca iskra w okolicach radia...
Pozdrawiam i czekam na pomysły
mAx - 2008-06-18, 07:44
" />http://www.civic4g.pl/forum/topics21/76 ... %B3owic%B1
http://www.civic4g.pl/forum/topics21/73 ... %B3owic%B1
Wroński - 2008-06-18, 11:33
" />co do nie włączającego sie wentylatora...kup nowy termostst a powinno byc okej
mialem podobnie kilka dni temu
raskolnikoff - 2008-06-18, 11:46
" />
stealth - 2008-06-18, 12:04
" />
raskolnikoff - 2008-06-18, 17:01
" />
Wroński - 2008-06-18, 20:14
" />termostat kosztuje 22 w porywach do 30 zl wiec kup odrazu i go zamontuj no chyba ze nie masz narazie kasy wiec go wyjmij i proponuje zebys mial z dwa 5 litrowe baniaki z woda tak wrazie czego
wojtekskru - 2008-06-18, 21:10
" />po 1. Jak samochod sie grzeje to sie nie jezdzi
po 2. nie dolewa sie wody ot tak sobie...musi byc zimny silnik
po 3. jezeli plym Ci ginie to ucieka peknieta uszczelka glowicy ..."na tloki"
po 4. moim zdaniem nie ominie Cie wymiana uszczelki...
raskolnikoff - 2008-06-19, 08:07
" />dzięki za rady,
na sobotę umówiłem sie z mechanikiem. od dawna noszę się ze zrobieniem generalki, ale dopóki problemu nie było (poza tym, że ma już prawie 300 tys. i słabo trzyma ciśnienie w tłokach) to jeździłem. ale teraz chyba dojrzałem do tej decyzji. Ew. jeszcze myślę o kupieniu silnika, ale z tym jest problem taki, że zawsze mogę trafić na takiego samego trupa. Może coś słyszeliście o silniku d15b2 na handel z dobrego źródła? i jeszcze jedno, ja mam 5gena i nie jestem do konca pewien, czy silnik z 4g (mimo, że ma te same oznaczenia) bezproblemowo pasuje do 5g?
pozdrawiam
mAx - 2008-06-19, 08:08
" />D15B2 pasuje.
khalbar - 2008-06-19, 09:17
" />niezapomnij sprawdzić czy pompa wody(płynu chłodzącego ci działa) przy remoncie
ja po remoncie generalnym (mechanikowi zapomniało sie sprawdzić czy działa pompa) miałem nadal szybkie grzanie po kilku nastu minutach stania )okazało sie że remont nie był potrzebny padła pompa !!!
a jesli masz uszkodzo ną pompę to tworzy ci sie spore cisnienie w układzie chłodzącym jeśli nie zaobserwowałeś wycieku wody (nie używaj wody - to zło) to znaczy że albo paruje albo ciśnienie wciska napiera na uszczelkę pod głowicą i ciśnie je a przy 300 K km ona jest troche zurzyta robi większe dzióry w niej i ucieka tamtędy !!!!!
stealth - 2008-06-19, 14:02
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
raskolnikoff - 2008-06-18, 07:35
" />Jak w temacie, odpalam, jadę kilkadziesiąt metrów i ze zdumieniem patrzę jak wskazówka, ktora nigdy nie dochodzi nawet do połowy podziałki jest już na czerwonym polu a z rury wydechowej zaczyna mi kopcić. Zatrzymuję, otwieram maskę i. 1) w chłodnicy prawie nie ma wody. No więc dolewam i odpalam. Przez chwilę jest ok. i zaraz znowu wskazówka idzie w górę. Znowu zaglądam i znowu nie ma wody (słyszałem, że się gotowała. Zauważyłem przy tym, źe wentylator nie pracuje przy włączonym silniku, więc jak mniemam to jest przyczyna kłopotów. Pytanie do zacnego grona forumowiczów - czy waszym zdaniem to właśnie wentylator i jak sprawę załatwić (może to tylko jakiś bezpiecznik - tylko który?) czy mam kupić nowy wentylator? zaznaczam, że o "tych sprawach" wiem niewiele, zazwyczaj grzebie w samochodzie mój mechanik. Ale może jest jakiś prosty sposób wybrnięcia z sytuacji, z którym nawet dyletant sobie poradzi...
a i jerszcze jedno. moźe to bez znaczenia, ale przed zatrzymaniem samochodu (załatwiałem jakieś sprawy, zatrzymałem pod domem i po 10 minutach chciałem znowu ruszyć -wtedy zobaczyłem, że się grzeje) słyszałem dziwne trzaski, jakby przeskakująca iskra w okolicach radia...
Pozdrawiam i czekam na pomysły
mAx - 2008-06-18, 07:44
" />http://www.civic4g.pl/forum/topics21/76 ... %B3owic%B1
http://www.civic4g.pl/forum/topics21/73 ... %B3owic%B1
Wroński - 2008-06-18, 11:33
" />co do nie włączającego sie wentylatora...kup nowy termostst a powinno byc okej
mialem podobnie kilka dni temu
raskolnikoff - 2008-06-18, 11:46
" />
stealth - 2008-06-18, 12:04
" />
raskolnikoff - 2008-06-18, 17:01
" />
Wroński - 2008-06-18, 20:14
" />termostat kosztuje 22 w porywach do 30 zl wiec kup odrazu i go zamontuj no chyba ze nie masz narazie kasy wiec go wyjmij i proponuje zebys mial z dwa 5 litrowe baniaki z woda tak wrazie czego
wojtekskru - 2008-06-18, 21:10
" />po 1. Jak samochod sie grzeje to sie nie jezdzi
po 2. nie dolewa sie wody ot tak sobie...musi byc zimny silnik
po 3. jezeli plym Ci ginie to ucieka peknieta uszczelka glowicy ..."na tloki"
po 4. moim zdaniem nie ominie Cie wymiana uszczelki...
raskolnikoff - 2008-06-19, 08:07
" />dzięki za rady,
na sobotę umówiłem sie z mechanikiem. od dawna noszę się ze zrobieniem generalki, ale dopóki problemu nie było (poza tym, że ma już prawie 300 tys. i słabo trzyma ciśnienie w tłokach) to jeździłem. ale teraz chyba dojrzałem do tej decyzji. Ew. jeszcze myślę o kupieniu silnika, ale z tym jest problem taki, że zawsze mogę trafić na takiego samego trupa. Może coś słyszeliście o silniku d15b2 na handel z dobrego źródła? i jeszcze jedno, ja mam 5gena i nie jestem do konca pewien, czy silnik z 4g (mimo, że ma te same oznaczenia) bezproblemowo pasuje do 5g?
pozdrawiam
mAx - 2008-06-19, 08:08
" />D15B2 pasuje.
khalbar - 2008-06-19, 09:17
" />niezapomnij sprawdzić czy pompa wody(płynu chłodzącego ci działa) przy remoncie
ja po remoncie generalnym (mechanikowi zapomniało sie sprawdzić czy działa pompa) miałem nadal szybkie grzanie po kilku nastu minutach stania )okazało sie że remont nie był potrzebny padła pompa !!!
a jesli masz uszkodzo ną pompę to tworzy ci sie spore cisnienie w układzie chłodzącym jeśli nie zaobserwowałeś wycieku wody (nie używaj wody - to zło) to znaczy że albo paruje albo ciśnienie wciska napiera na uszczelkę pod głowicą i ciśnie je a przy 300 K km ona jest troche zurzyta robi większe dzióry w niej i ucieka tamtędy !!!!!
stealth - 2008-06-19, 14:02
" />