ďťż

PRZEPALAJACY SIĘ BEZPIECZNIK



EMER - 2010-02-18, 08:42
" />Mam poważny problem...
W trakcie jazdy nagle opadła wskazówka obrotomierza, wskazówka temperatury cieczy chłodzącej, oraz przestały działać kierunki i zegar na tablicy. Silnik normalnie chodził, wszystko inne było ok. Doszedłem do tego, że za to wszystko odpowiada jeden bezpiecznik, który wymieniłem i było wszystko ok. Wszystko działało. Ale gdy tylko wrzucam wsteczny od razu bezpiecznik sie przepalał i znów ten sam problem.
Co to może być??????????
Pomocy.




<mtm> - 2010-02-18, 10:21
" />Za co odpowiedzialny jest bezpiecznik, który się przepala?
Może masz zwarcie w lampie tylnej przy żarówce, może korozja, wilgoć, ale nie bardzo widzę związek z zegarami



EMER - 2010-02-18, 10:25
" />no jak włożę nowy bezpiecznik to wskazówka obrotomierza i wskazówka temp cieczy chłodzącej chodzi
włączę wsteczny i bezpiecznik się przepala
nie pamiętam za co odpowiedzialny jest ten bezpiecznik ale to jest w hondzie 4g i na tej tablicy bezpieczników znajduje sie on jako pierwszy z lewej strony na dole



nadola - 2010-02-18, 15:21
" />Co do bezpiecznika jest to nr1 i odpowiedzialny jest za zasilanie zegarów, kontrolek, zegarka, układu zintegrowanego i świateł wstecznego.
Jak przepala Ci się tylko na wstecznym to masz gdzieś zwarcie do masy na kablu koloru zielono/czarnego.
Kabel ten idzie od przełącznika świateł cofania znajdującego się w skrzyni do żarówek cofania.
Żeby upewnić się że faktycznie jest zwarcie, przed wybebeszeniem całego środka radził bym Ci żebyś wymontował tylne lampy. Następnie wyjął obydwie żarówki z gniazd od wstecznego i zmierzył rezystancję między masą a po kolei dwoma pinami w gnieździe.
Na jednym pinie będzie bardzo niska rezystancja, bo będzie to pin podłączony bezpośrednio do masy, na drugim powinien być opór nieskończony, bo jest podłączony do włącznika w skrzyni biegów, który załącza napięcie.
Jak okaże się, że na obydwu pinach masz małą rezystancję = masz zwarcie.
Mierz przy wyłączonym zapłonie.




EMER - 2010-02-19, 17:03
" />Sprawdzałem tak jak powiedziałeś i nic, jest wszystko ok. A dziś to już jak tylko przekręcę kluczyk na zapłon to od razu przepala mi ten bezpiecznik
W poniedziałek udam się z tym do elektryka najlepiej, chyba że ktoś coś jeszcze doradzi...



EMER - 2010-03-01, 10:43
" />PROBLEM ROZWIĄZANY
Pojechałem do elektryka, któy stwierdził, że jest zwarcie na przewodach od przy kieszeni radia samochodowego, po prostu przewody zostały przyciśnięte, przedarta izolacja i tak powstał problem, w wyniku czego spalił się przełącznik świateł cofania znajdujący się przy silniku



dEboo - 2010-03-10, 08:59
" />następnym razem jak majtasz przy radiu to po prostu uważaj jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu