pytanie o d15b2
grzes86 - 2006-11-07, 17:33
" />jestem tu nowy, zatem witam wszystkich fanatykow Civica :-)
(nie wiem, czy w odpowiednim temacie to umiescilem, w razie czego prosze o przeniesienie).
potrzebuje rady. sprawa wyglada tak, ze lekko ponad tydzien temu stalem sie posiadaczem Civica 4g lecz niestety zaraz po kupnie samochodu (po przejechaniu ~50km) wyszla wada ukryta silnika, okazalo sie, ze plyn chlodniczy dostaje sie pod tloki (strasznie kopcila na bialo). myslalem, ze wymiana uszczelki pod glowica pomoze, ale niestety nie, dalej to samo. w gre wchodzi kompletny remont silnika... lub wymiana go na inny.
i teraz sedno sprawy, czyli moje pytanie
mam okazje kupic silnik d15b2 z civica 5gen, nie wiem dokladnie ktory rok, przejechane 131000 za 1200zl. jak uwazacie, jesli silnik jest w dobrym stanie to czy to dobra cena? czy szukac czegos innego?
i pytanie 2: ile moze kosztowac zdrowy d16z2 z osprzetem? i czy spasowalby do ed6?
pozdrawiam
Guail_FH - 2006-11-07, 22:19
" />Wydaje mi sie ze od 5g nei podjedzie CIsilnik bo jest inaczj trzymany i bys musial rzezbic z łapami a co d oed6 i z2 to wszytsko pasuje ale wiazka + uklad wydechowy musisz zmienic skrzynia podejdzie polosie tez zapewne. jak cos neich ktos poprawi L:)
Talib - 2006-11-08, 16:28
" />Z przelozeniem silnika od5g nie powinno byc problemu - przeciez masz swoje mocowania silnika. Tak mi sie przynajmniej wydaje...
Largo - 2006-11-08, 17:00
" />lajtowo Ci podejdzie ja mam z 6 generacji i git
grzes86 - 2006-11-08, 17:01
" />dzieki za odpowiedzi
moge jeszcze liczyc na czyjas pomoc?
edit: nie widzialem wypowiedzi powyzej, dzieki rowniez
Qjawa - 2006-11-08, 20:00
" />A sprawdź szczelność głowicy. Ja właśnie dziś odebrałem Hanie od mechanika , która miała identyczne problemy jak Twoja tylko, że u mnie winna była uszczelka(chyba). Pojeżdżę trochę i zobaczę.
Włożyłem uszczelkę TAKOMA(90zł)+planowanie(50zł)+mechanik(80zł)
cineq - 2006-11-08, 21:08
" />po co od razu silnik wymieniać ? Być moze jest w niezłym stanie..
Sprawdź głowice być może jest pęknięta... i nie będzie aż tyle kłopotu
zayonnc - 2006-11-08, 22:51
" />IMO bez sensu zmieniać na ten d15b2 z 5gen, po pierwsze silnik będzie kosztował 1200zł + robocizna, niech nawet będzie te 300zł (jak w temacie który jakoś też się teraz przewinął) to jest 1500zł a tak na prawdę to nie wiesz co kupisz i za dwa, trzy miechy czy nawet pół roku może Cię i tak remont czekać...
Ja bym wolał zrobić remont tego co masz, wtedy przynajmniej będziesz wiedział co i jak i jak będzie dobrze zrobione to silnik sporo jeszcze przejedzie.
Pozdr
Guail_FH - 2006-11-09, 08:02
" />Zgadzam sie z zajonnc, wymiana silnika to jak sie ma go za grosze i wie skad ma lub na wieszy, po wymianie masz 50% szans ze sie nei zesra za chwile a co wtedy ? bedziesz mial 2 silniki w cienkim stanie ... a tak jeden ale dobry za te same pieniadze lub duzo taniej
Michuu - 2006-11-09, 12:42
" />To ze kopci na bialo to nic nie zmienia. Ja przy temp. 6'C mam chmure za soba. A nie wciaga mi płynu chłodniczego.
Jakie mas zjeszcze objawt ze podejzewasz ze to nie uszczelka i musisz silnik wymieniac ?
grzes86 - 2006-11-09, 17:21
" />wiem, ze z wymiana silnika na inny wiaze sie ryzyko, ile ten drugi pojezdzi, ale po rozebraniu tego mojego okazalo sie, ze sa na nim swieze slady po planowaniu glowicy (gora 2 miechy wstecz), a gosciu, ktory mi sprzedawal auto zaznaczal wyraznie, ze przez okres dwoch lat (odkad sprowadzil ja z niemiec) nic przy niej nie musial robic, nawet zarowki wymieniac... z tego co mechanik mowil, gosciowi prawdopodobnie wydmuchalo uszczelke, to sciagnal glowice, dal do planowania i zalozyl ta sama uszczelke pojezdzil chwile i sprzedal.
a silnik nadaje sie do wymiany, bo chcac go odremontowac na "igle", musialbym poniesc duzo wieksze koszty... wszystko od nowa
z tego co mowil mechanik, to jeden z tlokow ma luzy, poza tym jest w nim jeszcze wiele rzeczy do wymiany i ogolnie doradzal mi, zeby nie pchac sie w jego remont.
Qjawa - 2006-11-09, 20:05
" />No chyba, że jest jeszcze coś innego do wymiany. Ale i tak jak kupisz inny niebedziesz w 100% pewny, że pojeździ dłużej i będzie chodził jak "igła". Twój samochód, Twój wybór, zrobisz jak chcesz. Ja w swoją tyle już włożyłem, że jej nie sprzdam bo za dużo strace.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
grzes86 - 2006-11-07, 17:33
" />jestem tu nowy, zatem witam wszystkich fanatykow Civica :-)
(nie wiem, czy w odpowiednim temacie to umiescilem, w razie czego prosze o przeniesienie).
potrzebuje rady. sprawa wyglada tak, ze lekko ponad tydzien temu stalem sie posiadaczem Civica 4g lecz niestety zaraz po kupnie samochodu (po przejechaniu ~50km) wyszla wada ukryta silnika, okazalo sie, ze plyn chlodniczy dostaje sie pod tloki (strasznie kopcila na bialo). myslalem, ze wymiana uszczelki pod glowica pomoze, ale niestety nie, dalej to samo. w gre wchodzi kompletny remont silnika... lub wymiana go na inny.
i teraz sedno sprawy, czyli moje pytanie
mam okazje kupic silnik d15b2 z civica 5gen, nie wiem dokladnie ktory rok, przejechane 131000 za 1200zl. jak uwazacie, jesli silnik jest w dobrym stanie to czy to dobra cena? czy szukac czegos innego?
i pytanie 2: ile moze kosztowac zdrowy d16z2 z osprzetem? i czy spasowalby do ed6?
pozdrawiam
Guail_FH - 2006-11-07, 22:19
" />Wydaje mi sie ze od 5g nei podjedzie CIsilnik bo jest inaczj trzymany i bys musial rzezbic z łapami a co d oed6 i z2 to wszytsko pasuje ale wiazka + uklad wydechowy musisz zmienic skrzynia podejdzie polosie tez zapewne. jak cos neich ktos poprawi L:)
Talib - 2006-11-08, 16:28
" />Z przelozeniem silnika od5g nie powinno byc problemu - przeciez masz swoje mocowania silnika. Tak mi sie przynajmniej wydaje...
Largo - 2006-11-08, 17:00
" />lajtowo Ci podejdzie ja mam z 6 generacji i git
grzes86 - 2006-11-08, 17:01
" />dzieki za odpowiedzi
moge jeszcze liczyc na czyjas pomoc?
edit: nie widzialem wypowiedzi powyzej, dzieki rowniez
Qjawa - 2006-11-08, 20:00
" />A sprawdź szczelność głowicy. Ja właśnie dziś odebrałem Hanie od mechanika , która miała identyczne problemy jak Twoja tylko, że u mnie winna była uszczelka(chyba). Pojeżdżę trochę i zobaczę.
Włożyłem uszczelkę TAKOMA(90zł)+planowanie(50zł)+mechanik(80zł)
cineq - 2006-11-08, 21:08
" />po co od razu silnik wymieniać ? Być moze jest w niezłym stanie..
Sprawdź głowice być może jest pęknięta... i nie będzie aż tyle kłopotu
zayonnc - 2006-11-08, 22:51
" />IMO bez sensu zmieniać na ten d15b2 z 5gen, po pierwsze silnik będzie kosztował 1200zł + robocizna, niech nawet będzie te 300zł (jak w temacie który jakoś też się teraz przewinął) to jest 1500zł a tak na prawdę to nie wiesz co kupisz i za dwa, trzy miechy czy nawet pół roku może Cię i tak remont czekać...
Ja bym wolał zrobić remont tego co masz, wtedy przynajmniej będziesz wiedział co i jak i jak będzie dobrze zrobione to silnik sporo jeszcze przejedzie.
Pozdr
Guail_FH - 2006-11-09, 08:02
" />Zgadzam sie z zajonnc, wymiana silnika to jak sie ma go za grosze i wie skad ma lub na wieszy, po wymianie masz 50% szans ze sie nei zesra za chwile a co wtedy ? bedziesz mial 2 silniki w cienkim stanie ... a tak jeden ale dobry za te same pieniadze lub duzo taniej
Michuu - 2006-11-09, 12:42
" />To ze kopci na bialo to nic nie zmienia. Ja przy temp. 6'C mam chmure za soba. A nie wciaga mi płynu chłodniczego.
Jakie mas zjeszcze objawt ze podejzewasz ze to nie uszczelka i musisz silnik wymieniac ?
grzes86 - 2006-11-09, 17:21
" />wiem, ze z wymiana silnika na inny wiaze sie ryzyko, ile ten drugi pojezdzi, ale po rozebraniu tego mojego okazalo sie, ze sa na nim swieze slady po planowaniu glowicy (gora 2 miechy wstecz), a gosciu, ktory mi sprzedawal auto zaznaczal wyraznie, ze przez okres dwoch lat (odkad sprowadzil ja z niemiec) nic przy niej nie musial robic, nawet zarowki wymieniac... z tego co mechanik mowil, gosciowi prawdopodobnie wydmuchalo uszczelke, to sciagnal glowice, dal do planowania i zalozyl ta sama uszczelke pojezdzil chwile i sprzedal.
a silnik nadaje sie do wymiany, bo chcac go odremontowac na "igle", musialbym poniesc duzo wieksze koszty... wszystko od nowa
z tego co mowil mechanik, to jeden z tlokow ma luzy, poza tym jest w nim jeszcze wiele rzeczy do wymiany i ogolnie doradzal mi, zeby nie pchac sie w jego remont.
Qjawa - 2006-11-09, 20:05
" />No chyba, że jest jeszcze coś innego do wymiany. Ale i tak jak kupisz inny niebedziesz w 100% pewny, że pojeździ dłużej i będzie chodził jak "igła". Twój samochód, Twój wybór, zrobisz jak chcesz. Ja w swoją tyle już włożyłem, że jej nie sprzdam bo za dużo strace.