ďťż

pytanko co do gaznika d13b1



gorzki174 - 2009-09-01, 17:44
" />Witam . Jestem tutaj swiezy , tak jak wlascicielem hondy civic 1.3 16 v d13b1 90r.

Oglie moja wiedza na temat silnikow hond , oraz oglny temat hondy ale czytajac posty wiedze ze moge sie tutaj wiele dowiedziec i uzyskac pomoc i sam podzielic sie jakims doswiadczeniem.

Dobra, dokladnie chodzi mi o podniesie mocy . Niemoge sie igdzie dokladnie dowiedziec czy lepszym rozwiazaniem bylo by zamontowanie gaznika dual carb czy rozwieceniem dyszy w straym itp ogtolne przerobki starego gaznika . Wiem ze to wiaze sie z wiekszeniem spalania ale rowniez z wiekszeniam mocy , ale co jest bardziej oplacalne czy dual czy zabawa ze starym ??? ROwniez chcilabym zmienic kolektor ssacy , i nastpene pyatnie .., czy od innego modelu wziasc (rowiez opcja aby rozwierci troche , wygladzic na lustro) czy znow zabawa ze starym ??? Rowniez niemama pojecia czy jesli opcja z zabawa starym gaznikiem wchodzi w gre to ile powiekszyc tak aby spalanie mnie nie zabilo wszytko w granicach rozsakdu .... Dodam rowniez ze przerobki ktore do tej pory zostalyt zrobione to: kolektor wydechowyt sportowy, 1 tlumik przelotowy->strumiennica-> sportowy BOSI oraz jakis tam slaby dolot (troche prowizorki) ... Pomozcie , doradzcie !!! bardzo bede wdzieczny ... a jelsi ktos ma jakis pomysl co zrobic by bylo szybciej z mila checia zapoznam sie ze wszystkimi wskazowkami pozdrawiam




Ryba - 2009-09-01, 19:09
" />Jak chcesz zostać przy gaźniku i mieć dużo lepsze osiągi to przejdź na duala + rozwierć kolektor.
Jesli wolisz zostać przy swoim to poszukaj w dziale porad jak zmodyfikować gaźnik od 1,3



gorzki174 - 2009-09-02, 13:07
" />Poczytalem troche na temat przerobek . Jednak zdecydowalem sie na dual carb , znalazlem razem z kolektorem z 1.4 . Ale czy podrodze do zamotnowania tego zestawu bede jakies problemy ,schodki wieksze???? Podpowiedzcie na co musilabhym zwrocic uwage ??? Jeszcze mam w planach aby tamten kolektor na lusterko zrobic ma to sens ???



Ryba - 2009-09-02, 13:14
" />Nic nie rób na lusterko. Jak już rozbierasz to spasuj kanały w kolektorze i głowicy (porting się to nazywa). Możesz potrzebowac prócz gaźnika z kolektorem:
- łapę, która trzyma gaźniki
- linkę gazu
- linkę ssania
- kompletny dolot, ,chyba że zrobisz sobie jakiś custom (jak ja )

Generalnie zależy co to znaczy "kompletne" w tym przypadku. Pokaż fotkę tego co masz to się obada.




misza - 2009-09-02, 14:38
" />według mnie nie ma dużej róznicy miedzy dual carbem a pojedynczym gaznikiem. lepiej podłub w swoim gazniku (jak juz ryba napisał masz opis w dziale porad) i zmien wałek na d14. ale jesli chcesz włożyc dual carb to napisz pw bo mam kompletny kolektor z gaznikami.



gorzki174 - 2009-09-02, 15:29
" />Jesli chodzi o stary gaznik jak napislaem wczesniej to sa metody(przeczytalem rowniez w dziale porad ) o tym ,tylko cos niejestem przekonany do przerobek starego widze ze zdania sa podzielone czy dual czy przerobka starego , powiem rowneiz ze co do takiej akcji (niestety az tak utalentowany niejestem by zrobic to sam ), przeorbka starego (powiekszenie dyszysz i cos tam jeszcze ) to koszt okolo 200 zl no moze nawet nie , a mam do wziecia dual z kolektorem za 120 zl (lecz napewno przydalbo by sie go troche zregenrowac wyczyscic itd) . A czy roznica spalania na duala jest duzo wieksza ??? Fakt jest to gazniki ile mu sie wleje tyle spali;p co do fotek to wrzuce postaram sie jutro ... A mozesz mi powiedziec Ryba co Ty zastpsowalas jesli tez masz cos podobnoego?? Juz jestem zmieszany ;po ale dopoki sam niezrobie tego to sie nieprzekonam co bedzie leszpe....

Mam rowniez tai dostep do czesci z silnika d16z2 . Nastpene ale;p czy np walek czy tloki beda pasowla czy glowica ??? Niestety swap niewchodzi w gre bo ten silnik jest juz troche rozebrany tzn czesci dostaly nog i uciekly;p



Ryba - 2009-09-02, 17:08
" />Tak wygląda mój dolot:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 343a0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7a187.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 29c8e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 59aa9.html

Flansze wykonałem SE sam z blachy 1,5 mm. Wkładka K&N. Do tego polerowane i obrobione pierścienie wlotowe, przepustnice + podcięte sprężynki od przepustnic.

Zdjęcia stare, teraz to nieco inaczej wygląda - pomalowane na czarno uszczelnione itp.



gorzki174 - 2009-09-02, 17:59
" />Ciekawie:) a wiec albo rowniez bede musial cos przerobic bo obudowa filtra niebedzie pasowac bo tam sa dwa gardziele a dolot do takiego duala rowniez musi byc jakis specjlny czy poprostu jakies kolanka ;p porobic czy cos w tym stylu ? A jeszcze co do kolektora to wyczytalem , ze jesli rozwiercac to niewiecej niz 10 % co wy na to .

A co do tego duala , tam jest jeszcze chyba roznica w puszcze od zaplonu bo co o ile pamietam z 1.3 wychodzi jeden wezyk podcisnienia na 1 gaznika a na duala 2 , wiec puszke z tyymi dwoam wezykami rowniez zakupic, jak wiadomo 2 wezyki cisnienia do tych gaznikow musza dochodzic ?? zy da sie jakos obejsc w co watpie???



Ryba - 2009-09-03, 05:17
" />Dolot najelepiej kupić oryginalny od duala. Ten co ja mam nie nadaje się na zimę ani do jazdy w deszczu, ale ja i tak w takich warunakach nie smigam więc mam to w dupie

A co do reszty mówiłem Ci nic nie rozwiercaj nic nie poleruj szkoda Twojego czasu. Zrób tylko porting, możesz też dać grubszą uszczelkę. Co z tego gdy rozwiercisz kolektor jak on jest ZA gaźnikami, a one i tak nie przepuszczą mieszanki więcej jak w stanie seria.

Poza tym jak zaczniesz się tym bawić to ciężko będzie ustawić to ustrojstwo. Z tego co patrzyłem na forum jeśli ktoś coś sam ruszał to na tym dobrze nie wyszedł niestety.



gorzki174 - 2009-09-03, 14:16
" /> to juz prawie wszytko wiem wiec zostaje wziasc sie do roboty zobaczymy co z tego wyjdzie , barkuje mi paru maly drobiazgow ale to wszytko sie uzupelni ...
Dostosuje sie do waszych porad i zobaczymy co z tego wyjdzie
A co do dolotu , to postaram sie kupic kompletny , ale wszytko wyjdzie w praniu



gorzki174 - 2009-09-03, 14:58
" />ale cos jeszcze mnie gryzie ....

ja mam puche od aparatu zaplonowego i tam wychodzi jeden wezyk do gaznika cisnienia , a przty dualu potrzebne sa dwa wezyki( ta ''pucha'' z weyzkami jest przykrecona do apartu zaplonoweg) , wiec wystarczy wymienic ta mala obudowe z wezykami cisnienie na aparacie czy aparat rowniez bede musial wymienic pod tego duala , aby dwa wezyki wychodzily ??? czy wstarczy zmienic to cos co jest na aparacie zaplonowym ??
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu