Reaktywacja D16A6 - poradźcie
<mtm> - 2010-05-18, 19:39
" />Witam
Mam w garażu silniczek po remoncie z wydmuchaną uszczelką D16A6
Dokładna historia silnika:
Silnik wydmuchał uszczelke pod głowicą. Został zatem wyciągnięty, głowica splanowana, nowa nieOEMowa uszczelka a także: nowe uszczelniacze, pierścienie, coś było robione jeszcze z panwkami? , chyba szlifowany wał? , wzmacniane panewki ? nie mam dokładnej wiedzy.W każdym razie silnik przeszedł gruntowny remont. Po jakimś czasie uszczelka po raz drugi została wypluta. Silnik jest obecnie u mnie w garażu. Miał być na części, ale wpadłem na pomysł jego naprawy.
Dodatkowe info:
Były jakieś problemy z temperaturą (skakała) i to oprócz nieOEMowej uszczelki było chyba powodem ponownego jej wyplucia.
Zastanawiam się nad reaktywacją silnika. Trochę szkoda żeby tyle pracy i nowych części poszło na marnę jak prawdopodobnie wystarczy zmienić uszczelkę i będzie śmigał.
Kilka moich niejasności:
1. Dlaczego były problemy z temp ? przytkane kanały ? bo złe odpowietrzenie i zła chłodnica odpada. Jest możliwośc sprawdzenia tego teraz, a jeśli tak to w jaki sposób?
2. Głowica była już planowana 2 krotnie więc chyba warto wyposażyć się w nowszą sztukę i tu pytanie czy głowica np z D15B2 jest taka sama?
3. Czy należałoby wymienić szpilki do głowicy ?
4. Jaka jest Wasza ogólna ocena pomysłu?
Muszę zrobić wstępny kosztorys i zastanowić się nad sensem naprawy.
scanikwwo - 2010-05-18, 20:37
" />Trochę nie ten dział. Na ile skręcana była ta głowica? Na starych szpilkach? Wyczyszczone (mam na myśli wychuchanie patyczkami do uszu otworów w bloku, zgarnięcie każdej drobiny syfu z gwintu w otworze) otwory w bloku? U mnie wysrało uszczelkę, bo nie wygarnąłem syfu z otworów, a dynamometryczny odbijał, bo opór już był.
<mtm> - 2010-05-18, 20:50
" />Nie ja to wykonywałem, ale gość, który jest konkrretny w tym co robi. Jaką mu dostarczyli uszczelkę na takiej złożył, ale momenty dokręcania i kolejność napewno były książkowe. Z tego co wiem to szpilki fabryka roku 89 czyli nie wymieniane.
scanikwwo - 2010-05-18, 21:52
" />1. NIE WIEM / lub niesprawny termostat.
2. Jeśli planowana tylko, a do ogranicznika jeszcze jest dość daleko, to śmiało głowicę ciachaj i zakładaj.
3. Wg manuala szpilki zmienia się przy każdorazowym skręcaniu głowicy. Wg życia wcale nie, więc skręcić na 90Nm+ i powinno hulać.
4. Plan jak najbardziej spoko, bo sporo gratów włożonych w silnik. Co do nie OEM uszczelki, to moje zdanie jest takie, że nie trzeba wydawać wywrotki siana na część, którą dostaniesz za połowę ceny, a będzie tak samo działać. To jest tak jak z szlifierkami kątowymi. Wszyscy piszą, że używają "Flex"-a a tak naprawdę tnie się Topexami itp. Jak dla mnie to przerost formy nad treścią, ale niech się wypowiedzą Ci, co pozakładali xxx takich uszczelek.
Wroński - 2010-05-19, 13:05
" />jw planuj zakladaj nowa i jezdzij
przy okazji mielem bardzo podobna sytuacje tzn kupilem autko wysralo uszczelke wiec postanowielm zrobic przy okazji kamitalny remont
rok pozniej znow mi wysralo uszczelke wiec bez jakiegos dlugiego namyslu trzeba znowu robic
tylko ze tym razem kupilem uszczelke z aso i nowe szpilki
mina kolejny rok od naprawy i dzis znow mam podejrzenie czy nie wysralo 3 raz uszczelki
narazie autko stygnie pozniej ide zobaczyc stan plynu chlodniczego czy nie ubywa poki co temperatura w normie o0
<mtm> - 2010-05-19, 13:33
" />No właśnie tego się boję
Jakie są skótki kilkukrotnego przegrzania silnika ? Nie mam pewności, ale podejrzewam, że tak mogło być. Mogło się coś stać z blokiem ? Bo jeśli tak to chyba reaktywacja nie ma sensu.
Wroński - 2010-05-19, 13:39
" />dobra u mnie jeste wszystko oki troche spanikowalem
nie przejmuj sie moja wypowiedzia tylko rob i ciesz sie jazda
bochen - 2010-05-22, 09:25
" />
<mtm> - 2010-05-30, 15:06
" />Nie bardzo rozumiem jak wykonać sprawdzenie tego bloku. . .
Napewno nie zrobie tego sam, kogoś poszukam, ale dobrze byłoby jakbym był dobrze w temacie bo wiadomo, ktoś kto będzie mi to robił błędnie wykona ocenę.
bochen - 2010-05-31, 20:22
" />Jak to mój mechanior powiedział głowica i blok mają inne rozszerzalności cieplne. Ponoć głowica się jakoś rusza względem uszczelki, a jeżeli blok lub głowica są krzywe dochodzi do wysrania uszczelki.
Nie wiem jakie to ustrojstwo on podłączał ale mówił mi, że podpora wału korbowego była juz zjechana i nie trzymało wogóle jego osiowości. Innymi słowy: "masz krzywy blok silnika, ale nie opłaca się nawet tego robić"
zapytam go na dniach co dokładnie zrobił
Houkzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
<mtm> - 2010-05-18, 19:39
" />Witam
Mam w garażu silniczek po remoncie z wydmuchaną uszczelką D16A6
Dokładna historia silnika:
Silnik wydmuchał uszczelke pod głowicą. Został zatem wyciągnięty, głowica splanowana, nowa nieOEMowa uszczelka a także: nowe uszczelniacze, pierścienie, coś było robione jeszcze z panwkami? , chyba szlifowany wał? , wzmacniane panewki ? nie mam dokładnej wiedzy.W każdym razie silnik przeszedł gruntowny remont. Po jakimś czasie uszczelka po raz drugi została wypluta. Silnik jest obecnie u mnie w garażu. Miał być na części, ale wpadłem na pomysł jego naprawy.
Dodatkowe info:
Były jakieś problemy z temperaturą (skakała) i to oprócz nieOEMowej uszczelki było chyba powodem ponownego jej wyplucia.
Zastanawiam się nad reaktywacją silnika. Trochę szkoda żeby tyle pracy i nowych części poszło na marnę jak prawdopodobnie wystarczy zmienić uszczelkę i będzie śmigał.
Kilka moich niejasności:
1. Dlaczego były problemy z temp ? przytkane kanały ? bo złe odpowietrzenie i zła chłodnica odpada. Jest możliwośc sprawdzenia tego teraz, a jeśli tak to w jaki sposób?
2. Głowica była już planowana 2 krotnie więc chyba warto wyposażyć się w nowszą sztukę i tu pytanie czy głowica np z D15B2 jest taka sama?
3. Czy należałoby wymienić szpilki do głowicy ?
4. Jaka jest Wasza ogólna ocena pomysłu?
Muszę zrobić wstępny kosztorys i zastanowić się nad sensem naprawy.
scanikwwo - 2010-05-18, 20:37
" />Trochę nie ten dział. Na ile skręcana była ta głowica? Na starych szpilkach? Wyczyszczone (mam na myśli wychuchanie patyczkami do uszu otworów w bloku, zgarnięcie każdej drobiny syfu z gwintu w otworze) otwory w bloku? U mnie wysrało uszczelkę, bo nie wygarnąłem syfu z otworów, a dynamometryczny odbijał, bo opór już był.
<mtm> - 2010-05-18, 20:50
" />Nie ja to wykonywałem, ale gość, który jest konkrretny w tym co robi. Jaką mu dostarczyli uszczelkę na takiej złożył, ale momenty dokręcania i kolejność napewno były książkowe. Z tego co wiem to szpilki fabryka roku 89 czyli nie wymieniane.
scanikwwo - 2010-05-18, 21:52
" />1. NIE WIEM / lub niesprawny termostat.
2. Jeśli planowana tylko, a do ogranicznika jeszcze jest dość daleko, to śmiało głowicę ciachaj i zakładaj.
3. Wg manuala szpilki zmienia się przy każdorazowym skręcaniu głowicy. Wg życia wcale nie, więc skręcić na 90Nm+ i powinno hulać.
4. Plan jak najbardziej spoko, bo sporo gratów włożonych w silnik. Co do nie OEM uszczelki, to moje zdanie jest takie, że nie trzeba wydawać wywrotki siana na część, którą dostaniesz za połowę ceny, a będzie tak samo działać. To jest tak jak z szlifierkami kątowymi. Wszyscy piszą, że używają "Flex"-a a tak naprawdę tnie się Topexami itp. Jak dla mnie to przerost formy nad treścią, ale niech się wypowiedzą Ci, co pozakładali xxx takich uszczelek.
Wroński - 2010-05-19, 13:05
" />jw planuj zakladaj nowa i jezdzij
przy okazji mielem bardzo podobna sytuacje tzn kupilem autko wysralo uszczelke wiec postanowielm zrobic przy okazji kamitalny remont
rok pozniej znow mi wysralo uszczelke wiec bez jakiegos dlugiego namyslu trzeba znowu robic
tylko ze tym razem kupilem uszczelke z aso i nowe szpilki
mina kolejny rok od naprawy i dzis znow mam podejrzenie czy nie wysralo 3 raz uszczelki
narazie autko stygnie pozniej ide zobaczyc stan plynu chlodniczego czy nie ubywa poki co temperatura w normie o0
<mtm> - 2010-05-19, 13:33
" />No właśnie tego się boję
Jakie są skótki kilkukrotnego przegrzania silnika ? Nie mam pewności, ale podejrzewam, że tak mogło być. Mogło się coś stać z blokiem ? Bo jeśli tak to chyba reaktywacja nie ma sensu.
Wroński - 2010-05-19, 13:39
" />dobra u mnie jeste wszystko oki troche spanikowalem
nie przejmuj sie moja wypowiedzia tylko rob i ciesz sie jazda
bochen - 2010-05-22, 09:25
" />
<mtm> - 2010-05-30, 15:06
" />Nie bardzo rozumiem jak wykonać sprawdzenie tego bloku. . .
Napewno nie zrobie tego sam, kogoś poszukam, ale dobrze byłoby jakbym był dobrze w temacie bo wiadomo, ktoś kto będzie mi to robił błędnie wykona ocenę.
bochen - 2010-05-31, 20:22
" />Jak to mój mechanior powiedział głowica i blok mają inne rozszerzalności cieplne. Ponoć głowica się jakoś rusza względem uszczelki, a jeżeli blok lub głowica są krzywe dochodzi do wysrania uszczelki.
Nie wiem jakie to ustrojstwo on podłączał ale mówił mi, że podpora wału korbowego była juz zjechana i nie trzymało wogóle jego osiowości. Innymi słowy: "masz krzywy blok silnika, ale nie opłaca się nawet tego robić"
zapytam go na dniach co dokładnie zrobił
Houk