Remont głowicy
Panfillo - 2008-02-08, 10:52
" />Witam... mam pytanie do forumowych mechaników, którzy raczej znają się na rzeczy..
Mam też nadzieję, że to nie będzie kolejny temat z serii "temat panfilla bez odpowiedzi"
Ponieważ moje autko łyka olej [ok 0,5 l na 1000] to pomyślałem, że małymi kroczkami zacząć trzeba myśleć o remoncie. Jak pomyślałem.... tak postanowiłem rozeznać się w kosztach.
Z racji tego , że takiego remontu mojej Hance nie chciałbym zafundować w przypadkowym warsztacie pana Heńka czy Stasia czy innego właściciela cudownego imienia... to pojechałem od razu do V-tec'a [Łodzianie będą wiedzieć o co chodzi] Gość pracował X lat w serwisie Hondy i sie zna... podobno. No i wycenił mi robotę.
Cytuje... "Jak masz Pan kasę to absolutnie żadne remonty nie są opłacalne... najlepiej przełożyć silnik i będzie spokój. Sam dobrze wykonany [w sensie prawidłowo] remont głowicy to koszt około 3 koła a to tylko głowica a do tego jeszcze dół dochodzi, więc zupełnie się nie opłaca"
No i moje pytanie brzmi... co to znaczy dobrze wykonany remont głowicy? Na ile starczy remont typu (i ilę będzie kosztował u forumowicza z doświadczeniem):
-zabielenie lub planowanie głowicy
-szlifowanie gniazd zaworowych
-wymiana uszczelniaczy
Nie wiem czy powinno się wymieniać zawory wałek i inne
a z dołu wymiana pierścienie i panewek.
Czy to kosztuje ponad 3 kafle a czy to nie jest dobry remont?? No więc proszę o odpowiedzi... bo raczej wydaje mi się, że trochę przesadził... ale ja sie nie znam więc... dzięki za uwagę
HIO - 2008-02-08, 11:08
" />za 3 tysie to sie kupuje d16z6 na SWAPa. a jak to tylko glowcia czyli polowa remontu to mozna powiedziec ze masz 6 tys do wydania... to kupisz albo drugiego Civica albo b16 na zmiane
przesadzil z cena.
Panfillo - 2008-02-08, 11:22
" />No tak myślałem... ale zastanawiam się jakie czynności fizyczne i wymiana jakich elementów wchodzi w skład porządnego remontu głowicy...
kulesz - 2008-02-08, 15:53
" />koleżka od którego kupiłem moją też miał dać 2700 za remont głowy utargował sie do 2000 a i tak po 8tyś padła uszczelka niestety już w moich rękach.myśle że to conajmiej chore skoro można mieć za powiedzmy 500zł całkiem zdrowiutką głowe poupadali na banie ci mechanicy od tego nawału roboty
sailence - 2008-02-08, 15:59
" />no to co mi sie rzuca na myśl na początku to:
- uszczelka pod głowicą
- uszczelki kolektorów, pokrywy zaworów, zimmeringi
- uszczelniacze zaworowe
- planowanie lub zabielenie głowicy
- pierścionki
- ew. panewki
tylko pytanie co tak naprawdę trzeba robić, jak chłepta olej to może być albo puszczający dół albo góra, ja robiłem tylko głowicę jak mi siadła uszczelka i było git, jednak wiele osób później żałuje że nie ruszyło dołu który i w końcu puścił, także pierścionki raczej też.
PS. a cena remontu głowicy wynosząca 3tys zł to raczej została ci powiedziana bo chłopakowi nie chciało się do tego zabierać chyba bo w aso tyle by nie wyszło...
noofaq - 2008-02-09, 10:51
" />zestaw części które kupiłem na mój remont silnika to 2k PLN + pewnie ok 1k PLN za sam remont
części nie są z ASO i pewnie zaraz ludki wypomną mi że kupowałem barachło
ale wolę to niż liczyć na fart z innym silnikiem
a to spis
przy okazji robienie góry bez dołu, bądź dołu bez góry to proszenie się o kolejny remont w krótkim czasie - było już parę przykładów na forum
Loobo - 2008-02-10, 05:48
" />3000 to dosc duza cena.
Chyba ze ktos liczy z nowymi czesciami z ASO (zaworami, prowadnicami, rozrzadem...)
Generalnie za 2/3 tego mozna zorbic pelna obrobke glowicy (rozwiercone kanaly, polerka, gniazda, zawory na 3 katy, planowanie, uszczelniacze...)
Reszte mozna odlozyc na jakis ostry walek + kolko rozrzadu
Power Tuning - 2008-02-11, 08:17
" />Hehehe cena kosmos. Zabielenie głowicy kosztuje 50zł uszczelniacze zaworowe to koszt dla was w detalu u jakiegos importera dla d15b2 to koszt max 40zł. Uszczelka glowy Takoma zwykla 55zł metal 145zł, pokrywa 35zł, docieranie gniazd niech bedzie po 50zł od sztuki chociaz wiadomo ze przy 16 jest taniej... rozpiecie glowicy i ponowne zlozenie niech bedzie ok 200zł, rozrząd 100zł
to gdzie reszta kasy ? w lapkach mechanikow. Samodzielnie wykonujac remont glowicy (w warszawie np szlifierz i tak wykonuje wiekszosc pracy czy to krasnobrodzka czy auto szlif olszewski, oni planuja glowe, doecieraja gniazda ew je wyminiaja oni zakladaja jesli chcemy uszczelniacze na zawory) my tylko zdjemujemy glowe rozbebeszamy oddajemy , skladamy i montujemy....
Za 3 tys mozna sobie zrobic remont z obrobka zaworow na 2 katy, polerka i poszezaniem kanalow oraz skracaniem prowadnic i wymiana walko na nowy nie wyszczerbiony, oszlifowany w celu zwiekszenia wzniosu krzywek, a kasa i tak jeszcze zostanie
Panfillo - 2008-02-11, 09:45
" />A czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie czy 0,5 l na 1000 km to dużo? i czy to już TA chwila w której powinno sie robic remont czy raczej jeszcze można śmigać?
noofaq - 2008-02-11, 09:45
" />mnie pali 1l/1000km w tej chwili
jak zacząłem zbierać części to zużycie oleju wzrosło
v-rod - 2008-02-11, 09:57
" />A jaki masz przebieg na liczniku u swojej Hanki?Wiadomo że pewnie nie orginał ale z ciekawosci zastanawia mnie
noofaq - 2008-02-11, 09:58
" />u mnie 212k - ale miałem już zmienianą (przez któregoś wcześniejszego właściciela) uszczelke pod głowica - znaczy że był przegrzany i pewnie przez to pierścienie są zapieczonezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Panfillo - 2008-02-08, 10:52
" />Witam... mam pytanie do forumowych mechaników, którzy raczej znają się na rzeczy..
Mam też nadzieję, że to nie będzie kolejny temat z serii "temat panfilla bez odpowiedzi"
Ponieważ moje autko łyka olej [ok 0,5 l na 1000] to pomyślałem, że małymi kroczkami zacząć trzeba myśleć o remoncie. Jak pomyślałem.... tak postanowiłem rozeznać się w kosztach.
Z racji tego , że takiego remontu mojej Hance nie chciałbym zafundować w przypadkowym warsztacie pana Heńka czy Stasia czy innego właściciela cudownego imienia... to pojechałem od razu do V-tec'a [Łodzianie będą wiedzieć o co chodzi] Gość pracował X lat w serwisie Hondy i sie zna... podobno. No i wycenił mi robotę.
Cytuje... "Jak masz Pan kasę to absolutnie żadne remonty nie są opłacalne... najlepiej przełożyć silnik i będzie spokój. Sam dobrze wykonany [w sensie prawidłowo] remont głowicy to koszt około 3 koła a to tylko głowica a do tego jeszcze dół dochodzi, więc zupełnie się nie opłaca"
No i moje pytanie brzmi... co to znaczy dobrze wykonany remont głowicy? Na ile starczy remont typu (i ilę będzie kosztował u forumowicza z doświadczeniem):
-zabielenie lub planowanie głowicy
-szlifowanie gniazd zaworowych
-wymiana uszczelniaczy
Nie wiem czy powinno się wymieniać zawory wałek i inne
a z dołu wymiana pierścienie i panewek.
Czy to kosztuje ponad 3 kafle a czy to nie jest dobry remont?? No więc proszę o odpowiedzi... bo raczej wydaje mi się, że trochę przesadził... ale ja sie nie znam więc... dzięki za uwagę
HIO - 2008-02-08, 11:08
" />za 3 tysie to sie kupuje d16z6 na SWAPa. a jak to tylko glowcia czyli polowa remontu to mozna powiedziec ze masz 6 tys do wydania... to kupisz albo drugiego Civica albo b16 na zmiane
przesadzil z cena.
Panfillo - 2008-02-08, 11:22
" />No tak myślałem... ale zastanawiam się jakie czynności fizyczne i wymiana jakich elementów wchodzi w skład porządnego remontu głowicy...
kulesz - 2008-02-08, 15:53
" />koleżka od którego kupiłem moją też miał dać 2700 za remont głowy utargował sie do 2000 a i tak po 8tyś padła uszczelka niestety już w moich rękach.myśle że to conajmiej chore skoro można mieć za powiedzmy 500zł całkiem zdrowiutką głowe poupadali na banie ci mechanicy od tego nawału roboty
sailence - 2008-02-08, 15:59
" />no to co mi sie rzuca na myśl na początku to:
- uszczelka pod głowicą
- uszczelki kolektorów, pokrywy zaworów, zimmeringi
- uszczelniacze zaworowe
- planowanie lub zabielenie głowicy
- pierścionki
- ew. panewki
tylko pytanie co tak naprawdę trzeba robić, jak chłepta olej to może być albo puszczający dół albo góra, ja robiłem tylko głowicę jak mi siadła uszczelka i było git, jednak wiele osób później żałuje że nie ruszyło dołu który i w końcu puścił, także pierścionki raczej też.
PS. a cena remontu głowicy wynosząca 3tys zł to raczej została ci powiedziana bo chłopakowi nie chciało się do tego zabierać chyba bo w aso tyle by nie wyszło...
noofaq - 2008-02-09, 10:51
" />zestaw części które kupiłem na mój remont silnika to 2k PLN + pewnie ok 1k PLN za sam remont
części nie są z ASO i pewnie zaraz ludki wypomną mi że kupowałem barachło
ale wolę to niż liczyć na fart z innym silnikiem
a to spis
- l tarcza sprzęgłowa+docisk+łozysko oporowe EXEDYll panewki główne i korbowe ACL + pierścienie tłokowe NPRll pasek rozrządu MITSUBOSHI + rolka NSK
ll uszczelki góra silnika TAKOMAll uszczelka pod miskę olejową TAKOMAll uszczelka pod głowice TOKEIll pasek alternatora MITSUBOSHIll pasek wspomagania MITSUBOSHI
ll świece NGK+przewody zapłonowe BOSCH
ll płyn chłodniczy PETRYGOll płyn do wspomagania PANOLIN ATFll olej silnikowy na docierkę LOTOS 15w40ll filtr olejull olej do skrzyni PANOLIN MTFl
przy okazji robienie góry bez dołu, bądź dołu bez góry to proszenie się o kolejny remont w krótkim czasie - było już parę przykładów na forum
Loobo - 2008-02-10, 05:48
" />3000 to dosc duza cena.
Chyba ze ktos liczy z nowymi czesciami z ASO (zaworami, prowadnicami, rozrzadem...)
Generalnie za 2/3 tego mozna zorbic pelna obrobke glowicy (rozwiercone kanaly, polerka, gniazda, zawory na 3 katy, planowanie, uszczelniacze...)
Reszte mozna odlozyc na jakis ostry walek + kolko rozrzadu
Power Tuning - 2008-02-11, 08:17
" />Hehehe cena kosmos. Zabielenie głowicy kosztuje 50zł uszczelniacze zaworowe to koszt dla was w detalu u jakiegos importera dla d15b2 to koszt max 40zł. Uszczelka glowy Takoma zwykla 55zł metal 145zł, pokrywa 35zł, docieranie gniazd niech bedzie po 50zł od sztuki chociaz wiadomo ze przy 16 jest taniej... rozpiecie glowicy i ponowne zlozenie niech bedzie ok 200zł, rozrząd 100zł
to gdzie reszta kasy ? w lapkach mechanikow. Samodzielnie wykonujac remont glowicy (w warszawie np szlifierz i tak wykonuje wiekszosc pracy czy to krasnobrodzka czy auto szlif olszewski, oni planuja glowe, doecieraja gniazda ew je wyminiaja oni zakladaja jesli chcemy uszczelniacze na zawory) my tylko zdjemujemy glowe rozbebeszamy oddajemy , skladamy i montujemy....
Za 3 tys mozna sobie zrobic remont z obrobka zaworow na 2 katy, polerka i poszezaniem kanalow oraz skracaniem prowadnic i wymiana walko na nowy nie wyszczerbiony, oszlifowany w celu zwiekszenia wzniosu krzywek, a kasa i tak jeszcze zostanie
Panfillo - 2008-02-11, 09:45
" />A czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie czy 0,5 l na 1000 km to dużo? i czy to już TA chwila w której powinno sie robic remont czy raczej jeszcze można śmigać?
noofaq - 2008-02-11, 09:45
" />mnie pali 1l/1000km w tej chwili
jak zacząłem zbierać części to zużycie oleju wzrosło
v-rod - 2008-02-11, 09:57
" />A jaki masz przebieg na liczniku u swojej Hanki?Wiadomo że pewnie nie orginał ale z ciekawosci zastanawia mnie
noofaq - 2008-02-11, 09:58
" />u mnie 212k - ale miałem już zmienianą (przez któregoś wcześniejszego właściciela) uszczelke pod głowica - znaczy że był przegrzany i pewnie przez to pierścienie są zapieczone