Remont zawieszenia
el_kozako - 2010-07-30, 06:48
" />Witam wszystkich.
Z racji tego, że nie przeszedłem przeglądu z powodu zawieszenia, którego stan dotychczas był mi nieznany (autko mam rok), czas na remont zawieszenia.
Powiedzcie proszę, co się wymienia przy takim remoncie. (na pewno amortyzatory i swożnie)
Pozdrawiam
ThePowerOfDreams - 2010-07-30, 15:53
" />najczęściej wymienia się te elementy które są wyeksploatowane nie ma regułki...
musisz zbadać stan zawieszenia przy każdym kole i działać tam gdzie trzeba, a nie wymieniać podzespoły które się wymienia zazwyczaj.
bochen - 2010-07-30, 16:10
" />to na przeglądzie Ci nie powiedzieli co jest nie halo? dziwną masz stacje diagnostyczną...
powinieneś poznać dokładnie co było nie tak:
- tuleje metalowo gumowe -> w konkretnym miejscu
- amortyzatory (%-centowy stan zużycia) [pękniętą sprężynę czasem ciężko zlokalizować ale wychodzi na przeglądzie że coś jest nie tak]
- przekładnia kierownicza (magiel) - drążki, końcówki drążków kierowniczych (luzy)
- wahacze przednie, a najczęściej zużywające się są sworznie (góra i dół)
jak masz możliwość wjechania na kanał to da radę większość rzeczy sprawdzić od spodu... do niektórych nie potrzebujesz kanału. spokojnie sam będziesz w stanie stwierdzić co jest do wymiany, a co może jeszcze poczekać bo jest w miarę.
Wilhorn - 2010-08-12, 19:36
" />Dołączę swoje pytanie do tematu.
Jakiś czas temu byłem na przeglądzie i dowiedziałem się, że dla własnego bezpieczeństwa powinienem wymienić tuleje we wszystkich wahaczach. Orientuje się ktoś może jak to ma wyglądać? Czy te części są zintegrowane czy można tuleje kupić osobno. Jaki jest mniej więcej tego koszt i jakie kupić? Istnieje możliwość własnoręcznego poradzenia sobie z problemem przez laika czy wymaga to interwencji mechanika?
ppiotrek - 2010-08-13, 02:50
" />wszystkie tuleje? niezle musisz miec wyruchane tulejki:p komplet to duy koszt okolo 400 zl plus minus stowa z wymiana bedzie kolo tysiakazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
el_kozako - 2010-07-30, 06:48
" />Witam wszystkich.
Z racji tego, że nie przeszedłem przeglądu z powodu zawieszenia, którego stan dotychczas był mi nieznany (autko mam rok), czas na remont zawieszenia.
Powiedzcie proszę, co się wymienia przy takim remoncie. (na pewno amortyzatory i swożnie)
Pozdrawiam
ThePowerOfDreams - 2010-07-30, 15:53
" />najczęściej wymienia się te elementy które są wyeksploatowane nie ma regułki...
musisz zbadać stan zawieszenia przy każdym kole i działać tam gdzie trzeba, a nie wymieniać podzespoły które się wymienia zazwyczaj.
bochen - 2010-07-30, 16:10
" />to na przeglądzie Ci nie powiedzieli co jest nie halo? dziwną masz stacje diagnostyczną...
powinieneś poznać dokładnie co było nie tak:
- tuleje metalowo gumowe -> w konkretnym miejscu
- amortyzatory (%-centowy stan zużycia) [pękniętą sprężynę czasem ciężko zlokalizować ale wychodzi na przeglądzie że coś jest nie tak]
- przekładnia kierownicza (magiel) - drążki, końcówki drążków kierowniczych (luzy)
- wahacze przednie, a najczęściej zużywające się są sworznie (góra i dół)
jak masz możliwość wjechania na kanał to da radę większość rzeczy sprawdzić od spodu... do niektórych nie potrzebujesz kanału. spokojnie sam będziesz w stanie stwierdzić co jest do wymiany, a co może jeszcze poczekać bo jest w miarę.
Wilhorn - 2010-08-12, 19:36
" />Dołączę swoje pytanie do tematu.
Jakiś czas temu byłem na przeglądzie i dowiedziałem się, że dla własnego bezpieczeństwa powinienem wymienić tuleje we wszystkich wahaczach. Orientuje się ktoś może jak to ma wyglądać? Czy te części są zintegrowane czy można tuleje kupić osobno. Jaki jest mniej więcej tego koszt i jakie kupić? Istnieje możliwość własnoręcznego poradzenia sobie z problemem przez laika czy wymaga to interwencji mechanika?
ppiotrek - 2010-08-13, 02:50
" />wszystkie tuleje? niezle musisz miec wyruchane tulejki:p komplet to duy koszt okolo 400 zl plus minus stowa z wymiana bedzie kolo tysiaka