rozmiar opon-jaki wybrać?
woj - 2009-11-05, 19:18
" />Witam, mam szybkie pytanie jakie zimówki wybrać do EC8 d13b2:
1. 155/80/13
2. 165/80/13
proszę o radę i ew. krutkie uzasadnienie wuboru, dzięki.
Pozdrawiam
piotlecek - 2009-11-06, 11:10
" />165 im więcej przylega tym więcej trakcji i lepsza przyczepność w trudnych warunkach takie moje zdanie ja w Puncie 1,2 60 kunia mam nawet 175
Chudy - 2009-11-06, 16:06
" />powiem ci, że ja teraz mam z przodu 2 zimówki 155 póki co jest tylko 'okej' ale czekam na zimę to się zobaczy jak bardzo źle będzie. jak dla mnie to 165, albo nawet 175.
bart2001 - 2009-11-06, 16:15
" />Jeśli chodzi o trakcje w śniegu to jest wręcz przeciwnie niz kolega piotlecek radzi.
Im szersza opona tym wiecej musi odprowadzić śniegu /lub wody spod siebie na zewnątrz. Wiec jeśli chodzi o jazdę na śniegu 155.
Ps. zauważ ze w rajdach WRC w Finlandii używają bardzo wąskich opon.
gorzki174 - 2009-11-06, 16:23
" />Dokladnie tak jak kolega bart2001 napisal, wybieraj 155/.... ,zimowka musi byc ''waska'' z powodow takich jak podal kolega wyzej, ja posiadam takie i kiedy 1 snieg zawital to naprawde przyczepnosc byla super jak na takie warunki jakie zastalem .
A jakie cisnienie ma byc w takich oponach ?? Ja mam 2,3 na przod i 2,5 na tyl , jest to odpowiednie cisnienie ??
<mtm> - 2009-11-06, 18:23
" />nie przesadziłeś z tym ciśnieniem? ja mmam około 1.9-2.0 i tak to jest książkowo- w zależnosci jak jest obciazony samochód. Rozumiem, że wieksze cisnienie to mniejszy opór tarcia a co za tym idzie mniejsze spalanie itd ale nie mozna tego przekładac na trakcję- bezpieczenstwo.
Ps popatrz sobie na naklejke która widzisz po otwarciu drzwi kierowcy.
douen - 2009-11-07, 00:54
" />
gorzki174 - 2009-11-07, 15:38
" />Tak przesadzilem z cisnieniem troche . Samochod mam raczej w drodze obciazone to cisnienie powinno byc okolo 2,1 przod i okolo 2,3 tyl .
woj - 2009-11-07, 15:45
" />Dzięki wszystkim za odpowiedzi przemyślę i mam nadzieję że wybiorę dobrze.
Aha, nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, a mianowicie po zmianie z letnich (175/70/13)
na zimówki (155/80/13) czuć że auto ma lżej mimo to że zimówki mają większą średnicę.
Wiem, że letnie są szersze a więc większe opory toczenia, ale zimówki są wyższe co też przecież nie jest bez znaczenia , a różnica w przyspieszeniu jest odczuwalna. Więc moje pyt. dlaczego tak jest? Czyżby guma z której wykonane są letnie dawała większe opory toczenia, czy też zaóważyliście coś takiego?
<mtm> - 2009-11-07, 16:24
" />
gorzki174 - 2009-11-07, 18:04
" />Wiec mnie zgioles.. tam jest na 185/60r14 i tak jest mniejsze csinienie niz ja oibecnie posiadam a wiec na dniach musze to zmienic ... Pozdrawiam
bike - 2009-12-22, 09:39
" />Może ktoś szybko doradzi jaki powinien być profil opony zimowej? Większy czy taki sam jak letniej? Letnie mam 185/60R14, zimowe będe brał 175/ i nie wiem czy profil 60 czy 65. W instrukcji oba rozmiary są dopuszczone ale nie wiem na co to ma wpływ?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
woj - 2009-11-05, 19:18
" />Witam, mam szybkie pytanie jakie zimówki wybrać do EC8 d13b2:
1. 155/80/13
2. 165/80/13
proszę o radę i ew. krutkie uzasadnienie wuboru, dzięki.
Pozdrawiam
piotlecek - 2009-11-06, 11:10
" />165 im więcej przylega tym więcej trakcji i lepsza przyczepność w trudnych warunkach takie moje zdanie ja w Puncie 1,2 60 kunia mam nawet 175
Chudy - 2009-11-06, 16:06
" />powiem ci, że ja teraz mam z przodu 2 zimówki 155 póki co jest tylko 'okej' ale czekam na zimę to się zobaczy jak bardzo źle będzie. jak dla mnie to 165, albo nawet 175.
bart2001 - 2009-11-06, 16:15
" />Jeśli chodzi o trakcje w śniegu to jest wręcz przeciwnie niz kolega piotlecek radzi.
Im szersza opona tym wiecej musi odprowadzić śniegu /lub wody spod siebie na zewnątrz. Wiec jeśli chodzi o jazdę na śniegu 155.
Ps. zauważ ze w rajdach WRC w Finlandii używają bardzo wąskich opon.
gorzki174 - 2009-11-06, 16:23
" />Dokladnie tak jak kolega bart2001 napisal, wybieraj 155/.... ,zimowka musi byc ''waska'' z powodow takich jak podal kolega wyzej, ja posiadam takie i kiedy 1 snieg zawital to naprawde przyczepnosc byla super jak na takie warunki jakie zastalem .
A jakie cisnienie ma byc w takich oponach ?? Ja mam 2,3 na przod i 2,5 na tyl , jest to odpowiednie cisnienie ??
<mtm> - 2009-11-06, 18:23
" />nie przesadziłeś z tym ciśnieniem? ja mmam około 1.9-2.0 i tak to jest książkowo- w zależnosci jak jest obciazony samochód. Rozumiem, że wieksze cisnienie to mniejszy opór tarcia a co za tym idzie mniejsze spalanie itd ale nie mozna tego przekładac na trakcję- bezpieczenstwo.
Ps popatrz sobie na naklejke która widzisz po otwarciu drzwi kierowcy.
douen - 2009-11-07, 00:54
" />
gorzki174 - 2009-11-07, 15:38
" />Tak przesadzilem z cisnieniem troche . Samochod mam raczej w drodze obciazone to cisnienie powinno byc okolo 2,1 przod i okolo 2,3 tyl .
woj - 2009-11-07, 15:45
" />Dzięki wszystkim za odpowiedzi przemyślę i mam nadzieję że wybiorę dobrze.
Aha, nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie, a mianowicie po zmianie z letnich (175/70/13)
na zimówki (155/80/13) czuć że auto ma lżej mimo to że zimówki mają większą średnicę.
Wiem, że letnie są szersze a więc większe opory toczenia, ale zimówki są wyższe co też przecież nie jest bez znaczenia , a różnica w przyspieszeniu jest odczuwalna. Więc moje pyt. dlaczego tak jest? Czyżby guma z której wykonane są letnie dawała większe opory toczenia, czy też zaóważyliście coś takiego?
<mtm> - 2009-11-07, 16:24
" />
gorzki174 - 2009-11-07, 18:04
" />Wiec mnie zgioles.. tam jest na 185/60r14 i tak jest mniejsze csinienie niz ja oibecnie posiadam a wiec na dniach musze to zmienic ... Pozdrawiam
bike - 2009-12-22, 09:39
" />Może ktoś szybko doradzi jaki powinien być profil opony zimowej? Większy czy taki sam jak letniej? Letnie mam 185/60R14, zimowe będe brał 175/ i nie wiem czy profil 60 czy 65. W instrukcji oba rozmiary są dopuszczone ale nie wiem na co to ma wpływ?