ďťż

różnice w wiązkach i aparacie D16Z2/A6 a D16Z5/A9



Krystian4 - 2010-06-18, 08:50
" />Witam.
Jak w temacie mam pytanie czy są różnice w wiązkach i aparatach zapłonowych miedzy silnikami D16Z2 a D16Z5?
Chcę sobie do D14A1 wrzucić MPFI i mam problem bo albo ktoś nie ma wiązki kompletnej albo aparatu a mam pod ręką CRX z Z5 z którego bym mógł kupić. Zależy mi aby założyć graty, podłączyć kostki i jeździć bez przerabiania i sztukowania wiązki.
Przy okazji chociaż nie ten dział, wie ktoś dlaczego idą 3 przewody od baku w wersji z wtryskiem? Za co odpowiada ten dodatkowy?




Buzz - 2010-06-18, 10:45
" />Kolego: dohc ma całkiem inny kolektor, aparat i osprzęt, potrzebny będzie tobie bak z pompa, ten dziadkowy kabelek to do pompy bo w starym baku masz tylko czujnik poziomu,
potrzebujesz części tylko i wylacznie z sohc d16z2/a6 ew bak, resistor możesz wziąć z dohc. Wiązkę można pozyskać z d15b2 przerabiając ja na mpfi. Potrzebne rzeczy:
bak z pompa
Przekaźnik pompy paliwa
wiązki kabinowa, silnikowa
komp pm6
kolektor mpfi
aparat a6/z6
resistor box
podsumowując bez przerabiania raczej się nie obejdzie



soldi - 2010-06-18, 10:59
" />od z5 też podpasuje, tylko drzeba zrobić "downgrade" na sohc czyli podłączenie aparatu zaplonowego się zmienia, może wtyczka aparatu zaplonowego nie pasować i w kostce B i C przy kompie trzeba zamienić kilka kabelków (2 wymienić, 2 przenieść) - za wzór może spokojnie posłużyć wspomniane dpfi->mpfi



Buzz - 2010-06-18, 11:44
" />




Krystian4 - 2010-06-18, 12:28
" />Trochę sprostuje, komp, kolektor itd. będę miał od Z2, tylko mam dwie możliwości kupna albo mpfi bez aparatu zapłonowego albo bez wiązki kompletnej.
Znajomy ma CRX z D16Z5 do rozbiórki i od niego biorę na pewno bak z pompa i przewodami od paliwa.
I chodzi mi to czy sama wiązka z Z5 podejdzie bez przerabiania na osprzęt z Z2 albo czy aparat. A może ani jedno ani drugie nie podejdzie P&P.



Buzz - 2010-06-18, 12:49
" />Bez przerabiania nie podejdzie wiązka, po przeróbce owszem a aparat wogule nie podejdzie, bo niema jednego czujnika, położenia 1 cylindra chyba jak się nie mylę(który w dohc znajduje się na drugim walku a nie aparacie zapłonowym)



soldi - 2010-06-18, 13:52
" />



Krystian4 - 2010-06-18, 13:56
" />Czyli generalnie mniej zabawy niż przy wiązce z D15 by było tak? bo do wtrysków map sensora itd to podpinam i jadę?
Przekaźnik pompy mogę wziąć z Z5? I coś o czym zapomniałem...jak wezmę całą wiązkę z polifta to co z przełącznikami od świateł i kierunków? Wtyczki też są takie same czy przydało by się przełącznik także wymienić?



soldi - 2010-06-18, 15:50
" />wg mnie mniej zabawy, bo co najwyżej zostaną tobie jakieś przewody reszta powinna pasować

przekaźnik może być z dowolnego c4g/crx2g

wiązka "zegarowa" trochę się różni, ale nic nie staje na przeszkodzie, żebyś zostawił swoją "starą"



Krystian4 - 2010-06-19, 06:48
" />Jeszcze jedno pytanie. Sonda obojętnie z którego będzie czy ma być z Z2? Kolektor by się przydało jeszcze wymienić chociaż ktoś z poprzednich właścicieli zamontował wydech z katalizatorem i w jego obudowie jest otwór, tylko czy to nie będzie za daleko?



Buzz - 2010-06-22, 21:13
" />Sonda obojętnie z jakiego silnika ważne ze jednoprzewodowa, i z 4generacji no jak się nie mylę 1V sonda,
Nie wiem czy odległość ma znaczenie. Raczej nie powinno się nic stać ale kolektor można nabyć za grosze 4-1, z otworem na sondę...



szuflada - 2010-08-19, 10:03
" />mam pytanie co trza zrobic aby silnik odpalil jest to d16z5 z wiazka na silniku tez z5 a wiazka jaka jest w aucie to z2? mam juz wszystko cacy podlaczone, rozrusznik kreci slychac proby zaplonu ale silnik nie odpala
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu