ďťż

Rozważania na temat JDM Style ......



volks - 2006-10-04, 17:00
" />Chyba każdy z nas ma inną wizję/pojęcie na temat JDM Style.
Chciałbym abyście wypowiedzieli sie na temat jak wy widzicie JDM Style, co waszym zdaniem zawiera się w tych ramkach a co nie.
Proszę jednocześnie o przedstawianie swych opini, zdjęć jeśli chcecie załączyć na przykładzie Hondy a nie RWD Drift Car's.

Apeluję również z góry o nie przepychanie się i nie krytykowanie wypowiedzi innych. Chciałbym aby to była owocna dyskusja.




nosql - 2006-10-04, 17:38
" />No to ja bede pierwszy...
Jak dla mnie JDM = dość pokaźna gleba, ładne (ładne to pojęcie względne - każdemu podoba się co innego) koła podkreślające charakterek auta, kilka dodatków ale bez przepychu (dokładeczka, delikatne progi, maska z włókna...) no i to coś pod maską, co sprawia, że auto lata...

Na zdjęciu piękny sedanik, który obrazuje to co chciałem opisać słowami, jednak zawsze lepiej popatrzeć:



mAx - 2006-10-04, 17:38
" />Zdjec nie mam narazie... ale tak na szybko dla mnie JDM to:

1) Zawieszenie (profesjonalne, obnizone)
2) Czarne kola
3) Aftermarket'owe hamulce
4) Seryjny bodykit (no moze z minimalnymi zmianami w stylu jakis malych dokladek)

Tyle narazie przychodzi mi do glowy i to najczesciej mi sie kojarzy z haslem JDM Style

Pozdro



DODi - 2006-10-04, 17:57
" />



Na przykładzie sedana powyzej przedstawionego przezemnie. Styl JDM to przedwszystkim części z rynku Japońskiego takie jak: Fron Side JDm - czyli maska, błotniki, zderzak i światła przednie dostepne akurat w modelu sedan z lar 1990-1991, składane lusterka elektrycznie, tylni zderzak JDM, klimatyzacja i nawiewy elektrycznie sterowane i pare innych pierdułek.

Dodatkowo jak napisali poprzednicy: napewno JDMowe felgi (ale nie zaduże - bo jest sprzeczne z założeniem - bo JDM robi wiekszośc rzeczy pod sport wiec optymalnym rozmiarem sa 15" fele, jednak 16" nie będzie złe), sportowe zawieszenie obniżające samochód najcześciej okolo 6cm. Sportowy tlumik firm HKS, Apexi, Mugen, Jasma, 5zigen itp.

Z wyglądu zewnętrznego nieingeruje się zbyt wiele (jakie dokładki ale bardzo delikatne, delikatne i bardzo gustowne spojlery) !! Całość uzupełnić moze ładny lakier głównie w kolorze białym !!




Walter - 2006-10-04, 18:05
" />Przede wszystkim to nie jest styl na pokaz tylko urzytkowy jak Dodi napisał szczególnie na tor. W JDM jest więcej zrobione niż widać. Dodał bym jeszcze takie akcenty jak ambery, naklejki w japońskim stylu i konkretne sportowe kierownice itp.

To tak z grubsza

W związku z tematem zachęcam do klikania w link w moim podpisie



DODi - 2006-10-04, 18:15
" />Walter, co to amberów to jak najbardziej sie niezgodzę. To amerykanie wprowadzili ambery (bursztynowe postoje/kierunki) tak naprawde mam mnóstwo fotek z japonii i praktycznie żaden samochód nie ma amberów.

Jeśli juz mówimy o kierownicach (glównie momo - 70-80% rynku japońskiego to kierownice wykonywane dla firm jak: Spoon, Mugen, 5zigen, Personal, Nismo i jeszcze kilku innych przez włoską firmę MOMO. Oczywiscie wiekszosc tych firm miała tez swoje produkty wykonywane i produkowane w Japonii). Do tego nalezy dodac fotele Recaro, Bride, Blitz, Sparco i kilka innych znanych firm. Do tego zielone pasy Takata oraz galki zmiany biegów takich firm jak: Mugen, Spoon, Impul, HKS, itp.

To sa główne akcenty JDM i firmy bardzo szanowane w sporcie !!!



Dzida - 2006-10-04, 18:17
" />Narazie Sedan wzorcem

Coś w tym jest.



G-Unit - 2006-10-04, 18:54
" />JDM to chyba najbardziej techniczny styl. Najważniejsze jest to co masz pod maską, to jak auto się prowadzi i przyśpiesza. W JDM kocham to że moge mieć zaje@$%&*@ mocne auto ale nie musze sie z tym afiszować. Wyobraź sobie że stoisz na światłach obok podjeżdża gościu nowym autkiem ktore kosztowało kupe szmalu. Facet wyzywa cię na pojedynek. Jest pewny siebie bo Ty siedzisz w 15 letniej hondzie lub innym japońcu. Światło zmienia sie na zielone a ty 1,2,3 i już go nie ma I TO JEST PIĘKNE !!!!!!!!!!!!
Co do wizualnej strony JDM to jest to styl dla ludzi z "dobrym gustem" którzy lubią modyfikacje bardzo stonowane. Felgi, subtelne dokładki - to wszystko ma tylko jeszcze bardziej podkreślić piekno seryjnego wyglądu japońskiego auta. Dla mnie ważnym elementem JDM jest gleba. Ona chyba zmienia wszystko. Wtedy auto nawet na stalówkach z seryjnymi kolpakami wyglada super. Dodatkowo niepowtarzalny klimat tworzą te wszystkie stickery JDM i rzadko spotykane części z JP. Lepiej mało a dobrze - oto jak jA postrzegam JDM.



mKM_VTi - 2006-10-04, 19:41
" />Dlamnie JDM style kojarzy sie z powazna hamska gleba gdzies -60 jak nie wiecej, dobrymi kolami ale nie zaduzymi 16cali max, jakis skrone dokladki maska i klapa z carbonu dokladki zderzakow i oczywiscie cos co pomoze rozwinac skrzydla czyli np. B16A ze skromnym uturbieniem chyba tyle



Mike - 2006-10-04, 20:02
" />dla mnie JDM to delikatny tuning (koła i opony, ładny lakier). JDM to także zadbane ale to mega zadbane auta, auta ze zdjęć z JP wyglądają poprostu jak nowe, każdy element wyczyszczony i odpicowany
Wynalazki typu VTEC, bumper pole itd. to też składowe JDM style
JDM to też osiągi aut japońskich bo jak to jest że Honda pod koniec lat 90-tych wytargiwała z 1,6 na spokojnie 110 koników gdy niemcy i inni przy 1,6 mieli wtedy może 85KM



Khacker - 2006-10-04, 20:24
" />W takiej kolejności (pkt.1 - bez dyskusji):

1. wysokoobrotowe silniki, ale o rozsądnej pojemności
2. N/A czyli bez turbodziury
3. sztywna karoseria (gigantyczna liczba różnorakich rozpórek)
4. zawieszenie takie że mucha nie siada

I to chyba tyle, a co do amberów i naklejek to kwestia gustu. Jedni lubią mieć Mugen na klapie i Advan nad migaczem, a inni wolą mięć zwykłe "H"



Brama - 2006-10-04, 21:08
" />CaRbonoe Elementy, Kolor z podstawowej palety barw, gleba i felgi. Od strony technicznej to profesjonalne przygotowanie auta na tor.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu