ďťż

Samozapłon przy gaszeniu silnika



misieq - 2010-03-23, 04:06
" />Witam,
Zaczęło mi auto dostawać samozapłonu od jakichś dwóch tygodni. Gdy miałem maskę podniesioną, kumpel przekręcił kluczyk w stacyjce. Kiedy auto już prawie zgasło, nagle dostało samozapłonu dosłownie na 1-2 sekundy, a z okolic filtra powietrza pojawił się siwy dym!!! Co może być przyczyną? Zauważyłem drobną ilość oleju na filtrze powietrza. Na dodatek uszczelka od pokrywy filtra powietrza jest w fatalnym stanie, sparciała cała i nasiąknięta olejem.
Co moge zaradzić, aby auto nie dostawało tego samozapłonu, bo boję się że mi silnik/zawory rozwali kiedyś.

Pozdrawiam




dEboo - 2010-03-23, 08:19
" />jak masz olej w filtrze powietrza to ten silnik już jest prawdopodobnie w stanie agonalnym dlatego takie cyrki ci się dzieją. Olej może się dostać do filtra przez odmę lub odpowietrzenie skrzyni korbowej. Gdy przez odpowietrzenie skrzyni korbowej to prawdopodobnie panewki lub pierścionki mówią papa.

P.S jaki masz stan(czyt. poziom) oleju ?? czy przypadkiem nie wywala ci oleju przez odmę bo masz oleju ponad stan(maximum) ??



misieq - 2010-03-23, 10:12
" />Poziom oleju jest w okolicach 2/3 a 3/4. Wymienie jutro swiece i zobacze czy to cos pomoze. Takze filtr oleju i filtr paliwa. Bardzo nie chcialbym robic remontu silnika, bo taniej wyjdzie kupienie nowego auta w Sydney. Czy wymiana uszczelniaczy na zaworach pomoze odrobine? Przegladalem forum i wynika, ze przy odrobinie wprawy da sie to zrobic.

Pozdrawiam



dEboo - 2010-03-23, 10:17
" />da się to zrobić bez zdejmowania głowicy ja u siebie do tego ściągałem i miałem potem taką sytuacje a nie inną (patrz inne posty) że mi się skończył silnik. Zaraz jeszcze koledzy się wypowiedzą w tym temacie ale mnie się wydaje że nie jest to spowodowane przez uszczelniacze.




misieq - 2010-03-28, 12:18
" />Siemako,
Problem rozwiazany. Po wymianie świec nic się nie poprawiło. Kumpel, który jest mechanikiem zauważył, że brakuje mi elementu przy gaźniku, który łączy przepustnicę z czymś tam jeszcze. Wstawiliśmy prowizoryczną blokadę i obroty spadły. Próba regulacji obrotów przy użyciu śrubek przy gaźniku nic nie pomogła.
Na dodatek odłączył jeden wężyk podcisnienia i auto odzyskało moc, nie słychać już zaworów jak przycisnę mocniej gaz i auto przestało dymić.
Jutro dołącze fotki co i jak zostało zrobione.

Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu