ďťż

Serwer UHAO - pomoc techniczna



ufoman - 2008-11-30, 14:23
" />Sugestia odnosnie ustawien wyswietlania statystyk, HUD'a itp.

OFF





MaxiKaaz - 2008-11-30, 14:27
" />OK, czyli tak jak było do tej pory ....

Pytanie co do celownika: ma być czy nie? Moje zdanie jest na "TAK" gdyż ... nie bądźmy bardziej realni od rzeczywistości w realu facet ze spluwą dzięki temu, że ją trzyma w rękach wie w przybliżeniu, gdzie celuje, my podczas gry tego "czucia" nie mamy ... ale to moje zdanie, każdy może mieć inne podejście do tematu.



ufoman - 2008-11-30, 14:34
" />Maxi, od miesiecy nie gramy z HUDem, jak real, to real.



MaxiKaaz - 2008-11-30, 14:47
" />Napisałem tylko, jak ja to widzę - ale nie jestem sam, opinia większości będzie się liczyć.


">Maxi, od miesiecy nie gramy z HUDem, jak real, to real.

To już nie tylko "real" - to już "ponadreal" (patrz moje uzasadnienie w poście powyżej) ...




ufoman - 2008-11-30, 14:49
" />Maxi, wczesniej to opinia wiekszosci uznala, ze HUD ma byc wylaczony

W grze rowniez mozna ocenic gdzie sie "mniej wiecej" celuje. Na blizszych odleglosciach(np. wychodzac zza rogu) zdarza mi sie strzelic bez celowania.



MaxiKaaz - 2008-11-30, 14:53
" />Dyskusja stała się czysto akademicka, bo padł argument decydujący - większość woli "bez", więc będzie "bez".

Inne uwagi/propozycje...? Pomijam skill AI, nad tym popracuję.



ufoman - 2008-11-30, 14:58
" />Czy ten serwer stanie sie "typowo" coopowy w weekendy? Mam na mysli glownie piatkowe spotkania.
Czy jest przeznaczony tylko na kampanie Uhao badz treningi 1st cav itp?



tsuki - 2008-11-30, 15:35
" />Zgadzam się z Ufolem - bez celownika na małe dystanse spokojnie daje się strzelać, a na dalekie jest optyka.

Maxi, wysłałem ci PMa z prośbą, o wrzucenie misji na 1stCav mógłbyś przeczytać?



Donio - 2008-11-30, 15:40
" />
">z Ufolem

LoL!



MaxiKaaz - 2008-11-30, 15:56
" />
">Czy ten serwer stanie sie "typowo" coopowy w weekendy? Mam na mysli glownie piatkowe spotkania.
Czy jest przeznaczony tylko na kampanie Uhao badz treningi 1st cav itp?


Na obecną chwilę będą 2 serwery do dyspozycji. [1stCav] to serwer klanowy, na dzień dzisiejszy jest on w fazie konserwacji - staramy się odtworzyć stan serwera sprzed "holenderskiego" incydentu, troszkę potrwa, na pewno do jutra. Czy serwer ten stanie się głównym dla kampanii - nie potrafię na 100% tego powiedzieć, nie wszyscy grający w ArmA w [1stCav] grają coop-owo, natomiast wszyscy płacą składki, z których utrzymywany jest ten serwer ... Do tej pory nie było problemów, miejmy nadzieję, że tak pozostanie.
Drugim serwerem jest okresowo czynny, typowo pod "UHAO Conflict" postawiony dedyk, na którym mieliśmy okazję ostatnio się spotkać. Mamy ten serwer na wypadek, gdyby z jakichś względów serwer [1sCav] nie umożliwiał w danej chwili rozegrania misji w piątkowy wieczór. Serwer ten będzie niezależnie od serwera [1stCav] pracował od jutra jako serwer testowy, ustawiony będzie na 5 osób, uwagi z jego eksploatacji posłużą do "dopieszczenia" konfiguracji pod nasze potrzeby.

Bez względu na to, na którym serwerze będziemy grali - ich konfiguracja pod kampanię będzie taka sama, więc wszystkie uwagi w tej kwestii odnoszą się do obydwu serwerów.


">Zgadzam się z Ufolem - bez celownika na małe dystanse spokojnie daje się strzelać, a na dalekie jest optyka.

Maxi, wysłałem ci PMa z prośbą, o wrzucenie misji na 1stCav mógłbyś przeczytać?


Celownik został już omówiony, będzie wyłączony.

PM otrzymałem, misje będą załadowane, na razie wrzucam QG - chwilek parę mi to zajmie ... Provider oddał nam serwer czysty, nawet nie spatchowany ... Ile potrwa przerwa konserwacyjna - nie wiem, możliwe że jutro wieczorem [1stCav] będzie dostępny dla ogółu.



chewie - 2008-11-30, 16:07
" />To bardzo dobra wiadomosc ze mozemy zwiekszyc ilosc graczy do 30
Co do preferencji to ja jestem 3XNIE tak jak gralismy w ICArmA.

No a poziom AI lubie na K....ko Wysoki!



ufoman - 2008-11-30, 16:24
" />Chewie, gdybys zagral z nami w zeszly piatek, zmienilbys zdanie. Headshoty z 1km nie sa cool, ani real



Borsuk - 2008-11-30, 16:37
" />No zgadzam sie z ufolem jeszcze mam na sobie jego mózg wiec raczej przekręty z AI to czyste szaleństwo



MaxiKaaz - 2008-11-30, 17:09
" />Temat rozbudowy zaplecza technicznego na czas kampanii zaczyna być coraz bardziej aktualny, gdyż serwer [1stCav] od 7 grudnia przechodzi na wersję 16-slotową ....



tsuki - 2008-11-30, 17:33
" />
">Chewie, gdybys zagral z nami w zeszly piatek, zmienilbys zdanie. Headshoty z 1km nie sa cool, ani real

Taa. Siedzimy za kamieniem na wzgórzu 60, Chrobry się wyczołguje zza kamienia, a tu nagle BUM, ostrzał z 10 stron na raz ;D.



jacorek - 2008-11-30, 20:23
" />A może by ktoś napisał na jakim serwerze graliście.Bo ja jak idiota patrzyłem na 1st i nie widziałem nikogo... To sobie poszedłem bo myślałem, że nikt nie gra..... Nie wiem też jaki TS i nie mogłem się nikogo spytać co się dzieje
Stary i durny



MaxiKaaz - 2008-11-30, 20:32
" />Serwer nosi nazwę "UHAO Conflict", hasło na czas misji znane jest chyba wszystkim od następnej misji będzie po prostu "misja" ... na czas testów hasło "test".

Dane do TS-a : http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=19



chewie - 2008-11-30, 20:41
" />MaxiKaaz a czy kwestia serwera to tylko moc obliczeniowa czy takze musi byc jakies b. dobre łącze?



ufoman - 2008-11-30, 20:43
" />Lacze to podstawa



MaxiKaaz - 2008-11-30, 21:06
" />
">MaxiKaaz a czy kwestia serwera to tylko moc obliczeniowa czy takze musi byc jakies b. dobre łącze?

Na jednego uczestnika gry MP w ArmA potrzeba jest ok.5kBit/s (40kbit/s) łącza, takie pasmo pozwala na grę bez lagów. Istotne przy tym jest, że ważniejszy jest UPLOAD serwera, ponieważ to on rozsyła do klientów wszelkie wiadomości o sytuacji aktualnie się dziejącej na mapie. Klienci do serwera wysyłają informacje związane jedynie ze swoją postacią - np. naciśnięcie spustu przy lufie ułożonej w określony sposób - to serwer ocenia, na podstawie swojego konfigu oraz ustawień misji - jak kula poleci i w co trafi, i co komputer kliencki ma wyświetlić. Oprócz tego to serwer zarządza AI, ich zachowaniem, polem widzenia itp. To serwer określa też, co np. widzisz wznosząc się śmigłowcem do góry.

Do policzenia tego wszystkiego potrzebna jest stosunkowo wydajna maszyna... Im więcej, tym lepiej

Za minimalną konfigurację dla serwera ArmA podaje się maszynę z procesorem 2GHz i 512MB RAM. Jest to absolutne minimum. Dla porównania - aplikacja ArmaTec-u zarzadzająca dedykiem uznaje 1GB RAM za wielkość niewystarczającą ....

Dla tych, co pamiętają misję "Krwawy Hotel" Grocha - próbowaliście kiedyś wylądować na dachu hotelu dostępnym podczas misji BlackHawkiem ...? Spróbujcie Ilość strzelających do waszego śmigłowca postaci jest tak duża, że liczenie balistyki wszystkich tych pocisków potrafi zamordować wydajnościowo dwurdzeniowego Athlona 64-4200, uniemożliwiając płynną grę. Jedynie skorzystanie ze "zdobycznego" Mi17, do którego przeciwnik nie strzela, pozwala na taki manewr.

Łącze typu 1Mbit/1Mbit pozwala na płynną komfortową grę dla 22 graczy. Wszelkie ADSL, w tym Neostrady, posiadające UL na poziomie 256kb/s (teoretycznie) pozwolą na płynną grę kilku osobom, na mapie z małą ilością przeciwników, gdzie się nic nie dzieje - pogra nawet dziesięciu, w momencie gdy dojdzie do starcia - będą lagi.



shelton - 2008-12-01, 09:10
" />
">Lacze to podstawa

No, w ostateczności mogą być zwykłe kapcie...



MaxiKaaz - 2008-12-01, 10:54
" />
">Lacze to podstawa

No, w ostateczności mogą być zwykłe kapcie...

Bagatelizujesz problem, lacze najważniejsze, najlepiej sztywne



Splawik_pl - 2008-12-01, 11:50
" />
">Lacze to podstawa

No, w ostateczności mogą być zwykłe kapcie...

Bagatelizujesz problem, lacze najważniejsze, najlepiej sztywne no tak o czym by nie dyskutowali to i tak schodzi na stosunki damsko-męskie



Iceman - 2008-12-01, 20:05
" />
">Czy u kogoś przypadkiem nie pokutują zbędne 2 kostki RAM PC3200-1GB...? Albo jakiś Barton 2500+ albo wyższy...?

Mogę oddać w dobre ręce Athlona 64 4000+ plus 4X DDR 512 400MHz w cenie przesyłki (choć nie mam 100% pewności czy ten proc jeszcze działa)



MaxiKaaz - 2008-12-01, 20:15
" />
">Czy u kogoś przypadkiem nie pokutują zbędne 2 kostki RAM PC3200-1GB...? Albo jakiś Barton 2500+ albo wyższy...?

Mogę oddać w dobre ręce Athlona 64 4000+ plus 4X DDR 512 400MHz w cenie przesyłki (choć nie mam 100% pewności czy ten proc jeszcze działa)

No i fajnie, ja mam gdzieś starą płytkę microstara pod A64 i z niestety dwoma tylko slotami na pamięci, ale coś się wykombinuje. Nie miałbyś nic przeciwko, żeby te 4 kostki zamienić na 2 po 1GB...?
Sprzęt wolałbym raczej od Ciebie wypożyczyć, koszty przesyłki pokryję

[center] PANOWIE ![/center]

Po podłączeniu do serwera testowego gdy widzicie komunikat "oczekiwanie na hosta" niezbędne jest wpisanie #vote admin NICK , a później #missions w celu wejścia do menu wyboru wyspy/misji. Zerknąłem na log serwera i widzę, że Jacorek kilka razy próbował się podłączyć, i po krótkim oczekiwaniu się rozłączał.



TASMAN - 2008-12-04, 21:09
" />MaxiKaaz dzisiaj udalo mi sie dostac na serwer testowy nawet jezdzilem jeepem,oddalem kilka strzalow.Wszystko dzialalo ok,bez lagow itp.powiedz mi prosze czy nie jest to sukces z mojej strony .Zaznaczam i informuje ze od ostatnich niepowodzen z wejsciem na serwer w pierwszej operacji nic nie zmienialem nie sciagalem i niepoprawialem.

Jesli to mi sie udalo tzn ze na nastepna UHAO #02 - 12.12 powinienem sie polaczyc



MaxiKaaz - 2008-12-04, 22:16
" />
">powiedz mi prosze czy nie jest to sukces z mojej strony

Tasman, to niewątpliwie olbrzymi sukces, od ręki możesz to wpisać w rubryce "osiągnięcia życiowe " w swoim CV, kariera naukowa i polityczna przed Tobą ...

Oprócz jazdy jeepem fajnie by było, jakbyś odpalił sobie tą misję na Uhao, którą ostatnio graliśmy, będzie 100% pewności.

Mam kilka uwag/propozycji dla kolegi JACORKA:
1. wejście z modami XAM i CFOG na serwer testowy Ci sie nie uda, akceptowane są jedynie (oprócz fabrycznych) dodatki podane przez Sheltona, posiadając włączone inne rzeczy serwer będzie Cię wyrzucał;
2. BattlEye możesz wyłaczyć (tzn. nie dodawać w linii uruchamiania), bo gramy bez tego zabezpieczenia.
3. Z tego co podglądam w logu z serwera to Twój prawidłowy skrót powinien wyglądać :

[center].......\arma.exe -mod=DBE1;@uhao[/center]



chewie - 2008-12-07, 00:16
" />niestety, właśnie przeinstalowałem ARMA i nadal problem ten sam.



Praetor - 2008-12-07, 08:20
" />j.w.



MaxiKaaz - 2008-12-07, 08:42
" />Proszę o jakieś szczegóły - komunikat jakiś....?

Aha, i gdzie próbowaliście się testować...? Ostatnim, który podłączał się do serwera był Jacorek, 3 dni temu o 7 rano ....



chewie - 2008-12-07, 09:16
" />wczoraj na Testowym serwerze okolo polnocy . mysle ze nawet nie dostajesz informacji o tym ze probowalem sie polaczyc bo bys mial je wczesniej. moze to jest jakis trop?



MaxiKaaz - 2008-12-07, 09:24
" />Tropów jest kilka:
- łączysz się nie na ten serwer
- łączysz się nie na tym porcie
- masz zaporę ustawiona na blokowanie tego typu połaczenia

Czy możesz połączyć się na inny serwer i grać na nim...? Bo odpadła by opcja z zaporą...



chewie - 2008-12-07, 09:30
" />oczywiscie wczoraj gralem np na serwerze Borsuka.



MaxiKaaz - 2008-12-07, 09:37
" />
">oczywiscie wczoraj gralem np na serwerze Borsuka.

Borsuk hostując grę nie sprawdza podpisów do addonów, bo to nie jest serwer dedykowany...

Jak masz chwilkę to wejdź na TS-a, popróbujemy (albo włącz GG)...


">niestety, właśnie przeinstalowałem ARMA i nadal problem ten sam.

Mam nadzieję, że instalowałeś po uprzednim odinstalowaniu poprzedniej kopii, po wyczyszczeniu/usunięciu katalogu poprzedniej kopii, i wg schematu: ArmA, QG, patch 1.14 ?
Z takim zestawem powinna być możliwość podłączenia się do serwera i grania w widoczne misje, aby grać w kampanię Uhao wystarczy doinstalować paczkę podaną przez Sheltona i zmodyfikować skrót.



Praetor - 2008-12-07, 11:17
" />no własnie dokładnie tak robiłem jak piszesz i podobnie jak Chewie nie moge wejść - myślę, że się poddam jeśli chodzi o uhao niestety



MaxiKaaz - 2008-12-07, 11:26
" />
">no własnie dokładnie tak robiłem jak piszesz i podobnie jak Chewie nie moge wejść - myślę, że się poddam jeśli chodzi o uhao niestety

Nie ma Takiej możliwości, nie po to myślimy o 30 slotach na serwerze.
Jak macie chwilkę - dziś do 15 jestem dostępny na TS-ie, drzeć ryjki to się odezwę na pewno, pomogę i musi zadziałać.

Graliście już w ArmA w MP, więc Wasz sprzęt spełnia wymagania co do samej gry, problem jest z konfiguracją.
Najbardziej zastanawia mnie to, że jak Jacorek atakował serwer z niedozwolonymi addonami, to wszystko było zapisane w logu i widoczne na konsoli serwera, natomiast po Was obydwu nie widać ani śladu ... Najbardziej skłaniałbym się do teorii, że podłączacie się nie do mnie tylko gdzieś indziej ... ? A próbowaliście wejść na serwer [1stCav]...?

Przypomnę, że serwer testowy ma nazwę [1stCav]/CFOG Uhao Campaign Server, hasło na czas rozgrywek misja, na czas testów test.



jacorek - 2008-12-07, 12:13
" />Niestety jak wchodzę na serwer UHAO to jest napisane - połączony a następnie czekaj na hosta i czekam do usranej śmierci i nic. Wpisanie missions również nic nie daje,chyba żę źle to robię



MaxiKaaz - 2008-12-07, 12:19
" />
">Niestety jak wchodzę na serwer UHAO to jest napisane - połączony a następnie czekaj na hosta i czekam do usranej śmierci i nic. Wpisanie missions również nic nie daje,chyba żę źle to robię

Widzę, że wchodzisz na serwer.
Jak masz komunikat "czekaj na hosta" to musisz nacisnąć / - ten klawisz włącza czat w grze (przynajmniej domyślnie) i w okienku wpisać #vote admin NICK - pamiętaj o "kratce", nick swój taki, z jakim wchodzisz na serwer - czyli #vote admin jacorek, nastepnie #missions.

[center]Wszystkim kolegom z problemami proponuję kontakt na bieżąco przez GG lub TS-a, dziś spokojnie można pisać do godz.15, nie zrażać się, że jestem "niewidoczny" na GG.[/center]




jacorek - 2008-12-07, 16:35
" />Dzięki Maxi udało się



jacorek - 2008-12-07, 17:58
" />Ale pingi takie że nie mogłem postrzelać



TASMAN - 2008-12-07, 19:47
" />Ja natomiast pragne podziekowac MaxiKaazowi za naprawde dobra robote jaka odwala.
Dzisiejszy dyzur jaki pelnil wiele mi pomogl i wytlumaczyl dlatego teraz jestem pewien ze polacze sie bez problemow



Algrab - 2008-12-07, 19:48
" />Osobiśćie wchodzę bez problemu, odpaliłem Bridge Defence, posiedzialem parenascie minut i zrobilo sie 600ms do serwera. Kiedy do 1stCav i innych było w normie czyli 60-70.



MaxiKaaz - 2008-12-07, 21:16
" />Serwer jest TESTOWY, pracuje po to, by każdy mógł się podłączyć i sprawdzić, czy wersja i konfiguracja gry, którą posiada, da mu możliwość pogrania w kampanię Uhao. Standardowo łącze, na którym wisi serwer jest dość mocno obciążone, stad te wysokie pingi. W piątek będziemy mieli to łącze tylko na potrzeby kampanii, ostatnio pingi kształtowały się w wartościach 25-45 (z małymi wyjątkami ...).

Standardowo przypomnę też: jak już dacie radę podpiąć się do serwera (czyli nie posiadacie "zabronionych" addonów) to spróbujcie też odpalić misję z ostatniego spotkania - wtedy będzie pewne, że posiadacie addony niezbędne do gry w kampanii.



Algrab - 2008-12-07, 21:27
" />Nie wiem która to misja "z ostatniego spotkania", z ciekawości zapakowałem się na ten serek by sprawdzić czy się łączę. Armę kiedy reinstalowałem już teraz nie pomnę, chyba więcej niż rok będzie, jak miałem problem ze źle dociągniętymi (crc) paczkami CFOG.
Piszę o wysokim pingu w kontekście problemów Chewie'go i Praetora, być może łączyli się w czasie wysokiego obciążenia łącza TESTOWEGO serwera. Choć to pewnie zły trop.



Donio - 2008-12-07, 21:34
" />W czasie uhao conflict rowniez nie mogli sie polaczyc.



MaxiKaaz - 2008-12-07, 21:38
" />
">Piszę o wysokim pingu w kontekście problemów Chewie'go i Praetora, być może łączyli się w czasie wysokiego obciążenia łącza TESTOWEGO serwera. Choć to pewnie zły trop.

Raczej podejrzewam, że trop jednak zły .... Każda próba, nawet nieudanego podpięcia pozostawia po sobie ślad w logu, po nich nic ...


">Nie wiem która to misja "z ostatniego spotkania"

Misja, którą graliśmy ostatnio - i po raz pierwszy także - w ramach kampanii Uhao nazywa się (dość enigmatycznie zresztą) "CFOG - UHAO CONFLICT - #01". Za mało znacząca nazwę proszę słać pretensje do twórcy - Sheltona.

Problem Chewie'go i Praetor'a wynika nie z serwera ani łącza - tylko najprawdopodobniej z konfiguracji ich kopii ArmA. Oczywiście może to być też kwestia wynikająca z ich łącza, ich ISP, konfiguracji sieci itp ... ale obydwaj nie mieszkają w tym samym miejscu ...

Miałem dziś sporo czasu przed i po południu, jakoś udało mi się pomóc Tasmanowi w skonfigurowaniu jego gry ... Łącze wcale w tym czasie nie było mniej obciążone, a jednak udało mu się połączyć bez problemu z Francji. Kwestia chęci ...?


">Armę kiedy reinstalowałem już teraz nie pomnę, chyba więcej niż rok będzie, jak miałem problem ze źle dociągniętymi (crc) paczkami CFOG

A czym ściągałeś te paczki...? Pytam, bo u mnie kilka razy występował ten problem - ściągałem FlashGet'em. Zaradziłem temu ustawiając ściąganie każdego pliku pojedynczym "jet-em", i wszystko od pierwszej próby ściągnęło się ok.

Właśnie przed chwilą zauważyłem, że działa już równolegle z serwerem 22-slotowym także 16-slotowy serwer [1stCav] .... ciekawe, kiedy nam wyłączą "22" ....



chewie - 2008-12-08, 10:36
" />MaxiKazz nie mogłem wczoraj niestety usiąść przed kompem.

Mam jeszcze inny trop. Mój "prowajder" to Aster City.
Pamiętam, że przy ściąganiu paczki CFOG zrywało mi w dziwny sposób połączenie, a w pracy się łączyłem i zasysałem bez większego kłopotu.
Niestety nie znam się na tym aby właściwie zdiagnozować problem ale coś mi świta że to może być blokada Aster niezależna od mojego firewalla. Ta sama blokada nie pozwala mi w pełni korzystać z klientów torrentowych - to jest coś związanego z blokadą niektórych portów. Tylko dlaczego w takim razie mogę się łączyć z każdym innym serwerem hostującym Arme?

ps. MaxiKaaz proszę załóżmy, że ja i chyba także Preator prezentujemy średnio zaawansowany poziom obchodzenia się z Armą i umiemy łączyć się z odpowiednimi serwerami, dodawać addony, mody, tworzyć skróty itp.. Zakładając to oszczędzi Ci to trochę klepania w klawiaturę i tłumaczenia jak przedszkolakom.



Praetor - 2008-12-08, 10:50
" />hm ja tez mam Aster



Praetor - 2008-12-08, 10:51
" />hm ja tez mam Aster i to chyba ten sam abonament



shelton - 2008-12-08, 10:56
" />Potrzebujemy więc teraz odpowiedzi na pytanie: czy ktoś jeszcze ma Aster, a się łączy bez problemu??



ErTo - 2008-12-08, 11:26
" />Ja mam Aster i łączę się bez problemu.



MaxiKaaz - 2008-12-08, 15:02
" />Ok, więc w świetle wcześniejszych deklaracji pytanie trochę poniżające : Panowie - a Wy widzicie w spisie serwerów ten testowy...?

Naprawdę zależy mi, żeby wszystko było ok. Zwłaszcza, że w świetle ostatnich wydarzeń na piątkowym RealOps-ie trzeba przyznać, że każdy sprawdzony, umiejący zachować się operator jest osobą bardzo mile widzianą i pożądaną ...



shelton - 2008-12-08, 15:31
" />Dołożę drugie poniżające pytanie/prośbę - jakby co, będzie się można obrazić nie tylko na MaxiKaaza...

Czy któryś z Was, chewie lub Praetor, mógłby zrobić screenshota?

Dzięki temu Kaazowi najłatwiej będzie ocenić, gdzie leży problem. No nawet jeśli nie pomoże, to nie zaszkodzi...

Wbrew pozorom naprawdę łatwo się pomylić - w ostatni piątek na RealOpie dwie osoby siedziały na jednym serwerze, część na drugim i obie grupy się na siebie wkurzały, czemu jeszcze nie wchodzą...



Praetor - 2008-12-08, 16:29
" />1. lista serwerów jak ja widzę



Praetor - 2008-12-08, 16:30
" />2. hasło



Praetor - 2008-12-08, 16:31
" />3. komunikat - przez ok 6 sek. mam Dołączanie do gry na czarnym tle ( normalnie ) i wyskakuje mi ten z załącznika



Praetor - 2008-12-08, 16:32
" />mój katalog Arma



Praetor - 2008-12-08, 16:34
" />5. i addons w @uhao

sorry za wielkość obrazków pierwszy raz dołączałem i pozmniejszałem niepotrzebnie - chyba da sięwszystko odczytać

Panowie - pytajcie o co chcecie - obydwaj z Chewiem doceniamy Waszą cierpliwość - Czuba chciał Wam oszczędzić czas po prostu



Praetor - 2008-12-08, 16:37
" />6 aha to może jeszcze to

D:\Gry\ArmedAssault\arma.exe -mod=DBE1;@uhao -nosplash



Buby - 2008-12-08, 16:38
" />Ale serwera nie pinguje...

próbowaliście komendę [ping] wpisywać w "uruchom" ?



Praetor - 2008-12-08, 16:39
" />no właśnie, tylko nie wiem czemu - na 1st Cav normalnie grałem

nie - nie znam ip



dekap - 2008-12-08, 16:55
" />
">5. i addons w @uhao

sorry za wielkość obrazków pierwszy raz dołączałem i pozmniejszałem niepotrzebnie - chyba da sięwszystko odczytać

Panowie - pytajcie o co chcecie - obydwaj z Chewiem doceniamy Waszą cierpliwość - Czuba chciał Wam oszczędzić czas po prostu


Wydaje mi sie, ze plik OFM.bikey powinien byc w folderze Key



Donio - 2008-12-08, 16:59
" />Ja wogóle tego pliku nie mam i jest wszystko ok

">Ale serwera nie pinguje...
Mi równiez nie wyswietla pingu, mimo tego moge sie polaczyc.



MaxiKaaz - 2008-12-08, 17:18
" />
">
Panowie - pytajcie o co chcecie - obydwaj z Chewiem doceniamy Waszą cierpliwość - Czuba chciał Wam oszczędzić czas po prostu


Zmiana portu na serwerze, z domyślnego 2302 zmieniamy na 122, niektórzy ISP blokują "wysokie" porty, bo tam lata najwięcej P2P.

Praetor i Chewie - sprawdzić jak jest teraz.



chewie - 2008-12-08, 17:35
" />normalnie podwijam kiece i lece sprawdzić!



MaxiKaaz - 2008-12-08, 17:44
" />Nadejszła wielkopomna chwila - 18:43:37 - Gracz Praetor połączony

... się rozpędził i zachłysnął swym szczęściem, nie dowierzał - połączył się jeszcze raz



Praetor - 2008-12-08, 17:46
" />no coś tu zaczyna się dziać - dobrnąłem do czekam na hosta - tylko, że cały czas czekam



Praetor - 2008-12-08, 17:47
" />normalnie Maxi, że się do Ciebie tak familiarnie zwrócę masz u mnie browara przy najbliższej okazji
Shelton - ty też !



MaxiKaaz - 2008-12-08, 17:47
" />
">no coś tu zaczyna się dziać - dobrnąłem do czekam na hosta - tylko, że cały czas czekam

Parę (-naście/-dziesiąt) postów wcześniej było, ale napiszę:

włącz czat
#vote admin praetor -enter
#missions -enter

18:49:21 Admin Praetor zalogowany.
18:49:42 Misja CFOG - UHAO CONFLICT - #01 wczytana z zasobów.
18:49:59 Role przydzielone.
18:49:59 Wczytywanie misji ...
18:50:34 Misja wczytana.
18:51:23 Gra rozpoczęta.
18:52:17 Gra zakończona.
18:52:19 Oczekiwanie na następną grę.




Praetor - 2008-12-08, 17:48
" />wszystko działa pięknie - jeszcze tylko negocjacje z żoną i w piątek może się pojawię



MaxiKaaz - 2008-12-08, 17:53
" />
">wszystko działa pięknie

Dopisz się na listę "pewniaków"

Widział ktoś gdzieś Chewiego...?



shelton - 2008-12-08, 17:56
" />Yes, yes, yes!



chewie - 2008-12-08, 20:01
" />dobry czubuś, mądry czułi taki grzeczny... taki kochany...

sorry ale muszę czasem pogłaskać tą kudłatą małpę, która we mnie siedzi i czasem podpowiada niektóre mądre rozwiązania.



MaxiKaaz - 2008-12-08, 20:05
" />20:57:47 Chewie używa zmodyfikowanego pliku data - CA;dbe1;@uhao
20:57:47 Łączenie gracza Chewie.
20:57:55 Gracz Chewie połączony.
21:03:33 Admin Chewie zalogowany.

W końcu ... UFF!
Dopisz się ....



Donio - 2008-12-08, 20:06
" />Wszyscy Cie kochaja Chewie xP
Twoja malpe tez



chewie - 2008-12-10, 11:12
" />Mam mały (ale bardzo wkurzający co się okazało chociażby wczoraj kiedy byłem snajperem) problem z UHAO. Coś jest nie tak z grafiką, najczęściej na zbliżeniach przez optykę albo w heli ale czasami normalnie także. Nagle ekran zaczyna mrugać na jasno, robi się coraz jaśniejszy tak jakby mi ktoś wrzucił Flashbanga. Po chwili jakieś 10-15 sek wszystko wraca do normy. Mam b. dobrą grafikę i wątpię, żeby było to związane ze sprzętem bo na innych mapach to się nie przytrafia. Czy może wiecie co to może być? napisze też do OFmana (Davida) autora tej wyspy ...



MaxiKaaz - 2008-12-10, 11:32
" />Efekt, który opisujesz dla mnie najbardziej kojarzy się z patrzeniem pod słońce ...



chewie - 2008-12-10, 11:52
" />tak dokładnie. ale niestety dzieje się nie tylko jak patrzę pod słońce ale w zupełnie różnych momentach.



tsuki - 2008-12-10, 13:43
" />Czy dzieje się tak niezależnie od ustawień graficznych? Spróbuj ustawić wszystko na low.



Borsuk - 2008-12-10, 13:47
" />Moim zdaniem jest to normalne. Zawsze jak daje przybliżenie to obraz sie rozjaśnia do granic możliwości przez co lepiej widzę przeciwnika. Mi to raczej pomaga niż przeszkadza gorzej że tobie miga sugerując problem z grafą



chewie - 2008-12-10, 15:55
" />śmieszne.



chewie - 2008-12-10, 15:56
" />
">Czy dzieje się tak niezależnie od ustawień graficznych? Spróbuj ustawić wszystko na low. niestety wczoraj jeszcze jak mnie zabili jako snajpera to probowaełem. i nic.



rad - 2008-12-10, 17:57
" />Armowy HDR



MadMax - 2008-12-10, 18:05
" />Ja jak daje przybliżenie to nie mam takich efektów, nie mam zadnego rozjaśnienia.

W ustawieniach karty graficznej spróbuj ustawić opcje: zezwalaj aplikacji... czycoś takiego.
Chodzi o to zeby aplikacja 3d (w naszym przypadku ArmA) sama decydowała o ustawieniach karty graficznej.
Nastepnie spróbuj ustawić kolory karty graficznej na 16 bitów (nie 32). Powinno pomóc.
Jak nie pomoże to w pliku arma.cfg (katalog moje dokumenty/ArmA) zmienić wpis:
Resolution_Bpp=32; na Resolution_Bpp=16;
i spróbuj może pomóc.
A jak nie to wycofać te zmiany i można spróbowac zainstalowac najnowsze sterowniki directx9.
Z tym że, instalowanie sterowników to ostateczność - kto nie umie tego robic niech nie próbuje.
Jak miga to trzeba sprawdzić jak karta ma ustawioną synhronizację i w Armie ustawic taka smą lub najbliższą (tzw. odświerzanie) jak ustawiona jest w systemie. Albo w ssytemie ustawić synchro-odswierzanie takie jak w Armie - chociaż to odswierzanie jest automatycznie ustawiane dla monitora, ale mozna to zmieniać. Najważniejsze jest to, żeby wiedzieć co sie zmieniło i w razie czego wrócic do porzednich ustawień. Czyli kartka i ołówek mogą się przydać. W razie czego... to nie ja - chciałem dobrze



Algrab - 2008-12-11, 01:28
" />
">Czy dzieje się tak niezależnie od ustawień graficznych? Spróbuj ustawić wszystko na low. niestety wczoraj jeszcze jak mnie zabili jako snajpera to probowaełem. i nic.

pisałem o tym badziewiu na forum
ba, nawet na tym tutaj
z tego co pamiętam, ktoś linkował poprawkę do hdra army
tylko nie wiem, co na to serwer dedykowany



MaxiKaaz - 2008-12-11, 08:59
" />
">tylko nie wiem, co na to serwer dedykowany

Z tego co pamiętam, to poprawka wyłączająca HDR w ArmA miała swój podpis, wiec jak komuś zależy, to mogę ten podpis wrzucić na serwer i dozwolone będzie jej użycie.

[center]Sama poprawka do zassania:
http://www.armaholic.com/page.php?id=3713[/center]

EDIT: korzystamy z addonu ustawiającego HDR opisanego w pierwszym poście wątku.



ufoman - 2008-12-11, 09:41
" />Czy tylko mnie sie wydaje, ale czy Shelton sie kurna jakis PRO nie zrobil? Ten Warning Order jest swietnie przygotowany.

Co do HDR, o ile wiem ten addon mial sie znalezc w paczce, ale pewnie przez niedopatrzenie zostal pominiety.



shelton - 2008-12-11, 09:56
" />Chciałbym zdementować wredne plotki...

Zarówno WO, jak i rozkaz bojowy jest rzeczywiście przygotowany przed misją przeze mnie, ale według wskazówek, jakich udzielił mi przed ostatnią rozgrywką ErTo.



MaxiKaaz - 2008-12-11, 19:16
" />[center]Panowie - świetna nowina [/center]

Od stycznia serwer na piątkowe wieczory będzie dysponował łączem symetrycznym 2/2 Mbit. Proponuję rozpocząć rekrutację (oczywiście połączoną z ostrą selekcją) osób do naszej kampanii, szkoda by było zmarnować taki potencjał ...



Donio - 2008-12-11, 19:30
" />Hahaha, IC z tego sie zrobi^^
Maxi, wielki jestes^^xD



MaxiKaaz - 2008-12-11, 19:43
" />
">Hahaha, IC z tego sie zrobi^^
Maxi, wielki jestes^^xD


Znajdź zapaleńców gotowych się w to zaangażować organizacyjnie, a ja zapewnię serwer z symetrykiem 6/6Mbit ... Oby tylko nie stał pusty ...



shelton - 2008-12-11, 19:48
" />Khem, news super, ale... zbierzmy może najpierw tych 30 na regularne spotkania?



chewie - 2008-12-11, 21:26
" />moze trzeba bedzie zaprosic coopowe "srodowiska" zagraniczne.



rad - 2008-12-11, 21:29
" />Tylko najpierw ogarnijmy komunikacje na TS



Donio - 2008-12-11, 21:31
" />Lepiej wsrod swoich, Chewie



chewie - 2008-12-11, 21:49
" />ok. . . czy ktos ma pomysly na cos innego niz tylko polskie forum armedassault? mozna by wrzucic news na arma zone... ale co dalej...

a jesli chodzi o komunikacje na ts'ie to wszystko jest do ogarniecia...



rad - 2008-12-11, 21:53
" />... i przydzial slotow na poczatku rozgrywki

wiem, jestem upierdliwy



MaxiKaaz - 2008-12-11, 21:58
" />Shelton miał chyba rację parę postów wyżej - niech będzie najpierw te 30 osób pewnych na 100% co 2 tygodnie, nawet co miesiąc ... Jak się rozniesie, że gramy regularnie w dość dużym gronie, to następne 30 znajdzie się samo, takiego klimatu rasowi gracze w ArmA nie odpuszczą, ważne jest stworzenie podstaw do regularnych rozgrywek ... Misji dla 50-60 osób Shelton już chyba sam nie będzie też tworzył, przyda mu się ktoś do pomocy, w końcu nie samą grą człowiek żyje, każdy ma swoje życie w realu ...



Donio - 2008-12-11, 22:02
" />Ale powoli, dopiero druga akcja sie szykuje



rad - 2008-12-11, 22:16
" />
">mogę ten podpis wrzucić na serwer
Czy jest szansa, ze do jutra podpis bedzie na serwerze? Sciagnalem, zainstalowalem, wywala mnie z testservera.



MaxiKaaz - 2008-12-11, 22:20
" />
">mogę ten podpis wrzucić na serwer
Czy jest szansa, ze do jutra podpis bedzie na serwerze? Sciagnalem, zainstalowalem, wywala mnie z testservera.

"Mogę" - to znaczy że mogę, a nie, że już to zrobiłem
Wywala Cię słusznie, dla serwera masz niepodpisany addon - czyli zabezpieczenie działa

Na jutro będzie podpis wrzucony.

A tak z ciekawości - gra ktoś od Nas w kampaniach IC-ArmA ?



Praetor - 2008-12-11, 23:09
" />Chewie bardzo ostro się udzielał również jako organizator z tego co wspominał



ufoman - 2008-12-11, 23:30
" />Sorry, ale wole 20 zgranych, znajacych sie osob, niz 60 "napalencow". Nie robmy z coopow widowiska bo to nie wyjdzie nam na dobre.

PS Maxi, jestes kochany.



chewie - 2008-12-12, 06:52
" />@IC ArmA: MaxiKaaz ja gralem i z "nas" gral jeszcze Ufoman i pojawiajacy sie tu od niedawna OFman (aka David tworca UHAO) no i oczywiscie DONIO. w pewnym momencie bylo nas tam pod moja komendą 25 osob... niestety od kampanii 5 zaasady rozgrywek zmienily sie diametralnie i przestalo byc to intereujace. Nadal jest tam ekipa ok 8 osob glowinie z klanu EC i 8BZ ale rozgrywka przypomina wielka klanowke niz te kiedys epickie bitwy na wielka skale przy uzyciu szczegolowych taktyk.

@ Technikalia: ale wracajac do tematu TECHNIKALIA to mam taki teraz FuckUp. wczoraj za rada ErTo (w celu zalatwienia problmu z nieszczesnym HDRew) zabralem sie do zainstalowania nowych driverow do mojego SLI GX7900 po odinstalowaniu driverow komp zawiesil sie a po restarcie mysz i klawiatura (usb i ps2) przestaly reagowac w oknie logowania sie do win. W biosie probowalwm wszelkich sztuczek typu powrot do ostatnich dobrych ustawien, reset to default, tryb awaryjny VGA etc. zmienilem klawiature, itp itd moze ktos wie co z tym zrobic? moze wpadnie do mnie znajomy naprawiacz dzisiaj ale narazie jestem w pracy i wiele nie moge zrobic.



MaxiKaaz - 2008-12-12, 09:25
" />No cóż, pewnie podziabałeś gdzieś pozamałżeńsko i Cię pokarało ...

Na szybko rada, która mi przychodzi - jak będziesz instalował sterowniki do grafy to nie wspinaj się powyżej ForceWare 169.xx . Są to maksymalne "pewne" wersje dla karty GF7xxx, wszystko powyżej jest już loterią, świetnie działają wyższe sterowniki na nowszych kartach, z GF7xxx potrafią robić problemy (choć nie muszą).



Splawik_pl - 2008-12-12, 10:05
" />ale chewie ma teraz problem że mu mysz i klawikord nie działają ...



chewie - 2008-12-12, 12:26
" />ErTo mnie dzisiaj odwiedzi moze cos wykombinujemy.



Duku - 2008-12-12, 12:38
" />http://www.ngohq.com/home.php?page=file ... _cat_id=10 najlepsze sterowniki jakie znalazłem do mojej GF 7600gt., może Chewie tobie tez dobrze posłużą. Miałem kiedyś taki sam problem i pomogło mi przeinstalowanie sterowników do płyty głównej. S!



tsuki - 2008-12-12, 13:38
" />Możliwe, że nie działają ci z powodu... powrotu do ustawień domyślnych. U mnie na kompie domyslna wartoscia są wyłączone porty USB. Muszę je ręcznie odblokowywać.



Praetor - 2008-12-12, 17:30
" />czy w okolicach 2045 ktos mógłby mi pomóc ustawic TSa ? Czy czas od 21 jest przeznaczony min. na to ?



Donio - 2008-12-12, 17:33
" />Napewno ktos bedzie juz przed 21.00 na TSie
Ja bym mogl ewentualnie pomóc...



Praetor - 2008-12-12, 17:39
" />no to git

ps

przyznam wam się, że mam tremę jakbym pierwszy raz grał w cfogu



MadMax - 2008-12-12, 17:54
" />to nic, to nic , ja też ją mam



Donio - 2008-12-12, 17:56
" />Raczej wiekszosci, ktorej zalezy na dobrej zabawie



MaxiKaaz - 2008-12-12, 19:00
" />[center]Dobrze by było, gdyby każdy przed rozgrywką choć na chwilę połączył się z serwerem, żeby potwierdzić, że wszystko ok. Szczególne zachęty dla tych, którzy mieli wcześniej problemy.[/center]

[center]Hasło na dziś - "misja".[/center]



Praetor - 2008-12-12, 22:03
" />no to ja już po



Veres - 2008-12-12, 23:04
" />A szkoda ze juz po, przynajmniej dla tych mniej szczesliwych

Zanotujcie - przy ognisku zawsze ktos jest> moze tylko odeszli kawaleczek, co by sie odlac, ale oni tam sa.



rad - 2008-12-12, 23:58
" />Garsc screenow:



Kizior - 2008-12-13, 00:21
" />
">koniec misji; jak to mozliwe?

LOL



Donio - 2008-12-13, 08:42
" />Hahah



Iceman - 2008-12-13, 10:55
" />



chewie - 2008-12-13, 20:23
" />rad co to za kropki na twoich screenach?



ufoman - 2008-12-13, 20:30
" />Jak nic czity.



Splawik_pl - 2008-12-13, 21:38
" />@chewie - oznaczenia strony widziane w trybie spektatora



rad - 2008-12-13, 23:09
" />
">rad co to za kropki na twoich screenach?
Zebym dobrze wroga widzial



Pastor_PL - 2008-12-13, 23:30
" />Vegetation fix czy jakos tak jak to się miało do wczorajszej misji bo powiem szczerze ze ten snajper wielu z mojego oddziału zaskoczył??



ufoman - 2008-12-13, 23:32
" />Z tego co wiem, wszystko dziala poprawnie na serwerze.



TASMAN - 2008-12-14, 09:32
" />
">ze ten snajper wielu z mojego oddziału zaskoczył??
Zgadzam sie z ta opinia,tylko dlatego nas tylu poleglo na wzg. 115 bo nikt nie sluchal meldunkow pierwszego FT czyli zwiadu



shelton - 2008-12-14, 10:41
" />
">Vegetation fix czy jakos tak jak to się miało do wczorajszej misji bo powiem szczerze ze ten snajper wielu z mojego oddziału zaskoczył??

Snajper stał na otwartej przestrzeni, nie za krzakami. Wasze sylwetki na szczycie wzgórza były dla niego widoczne jak na tacy... Przy wchodzeniu na taki nieosłonięty szczyt, pierwsze co powinieneś zrobić, Pastor, to wysłać JEDNEGO człowieka na górę, który CZOŁGAJĄC się powinien przepatrzyć co was czeka po drugiej stronie. Gwarantuję, że zobaczyłby snajpera na czas, niewykluczone że pozostałych trzech wrogów też - a jeśli nawet nie, to zobaczyłby dym z ogniska na 100% i to powinno was wystarczająco zaalarmować.

Pamiętaj, że od dowódcy dostałeś rozkaz o charakterze "generalnym" - wejść na wzgórze. Ale to od Ciebie zależało JAK to zrobić.



MaxiKaaz - 2008-12-14, 10:52
" />Z tym snajperem to jest tak, że musiał do Was grzać seriami, żeby któregoś trafić .... Na tej rozgrywce poziom umiejętności dla wrogiego AI był ustawiony 0.50, a celność 0.10, dla porównania - poziomy średnie ustawiane z menu gry wprowadzają wartości 0.75 .... Ustawiłem szczególnie nisko, żeby następnym razem nie trzeba było robić misji tylko pod ruch oporu. Musieliście mu wyleźć prosto pod lufę, bo nawet u partyzantów było kupę śmiechu, że jakiś zdolny nie nadąży magazynków w SWD wymieniać ....
Aha, VegFix był (i nadal jest) na serwerze odpalony, przetestowany, działa.



Iceman - 2008-12-20, 12:32
" />Wiem, że kwestia naszywek cfogowych była poruszana na forum już kilka razy i nic konkretnego jak do tej pory z tego nie wyszło ale może w końcu teraz korzystając z okazji kampanii możliwe byłoby wprowadzenie jakichś konkretnych wzorów. Mamy przecież oficjalne treningi, kompanie, nawet wydajemy własny dziennik



shelton - 2008-12-20, 12:38
" />Nic konkretnego dotąd nie wyszło, bo za każdym razem było kilka różnych zdań i opinii na temat tego, jak to powinno wyglądać

Ale gdyby np. dowódca* powiedział "ma to wyglądać tak i tak, kto chce grać, ma się dostosować" to już dawno byłoby pięknie

*albo Dungeon Master



ufoman - 2008-12-20, 12:55
" />Wara od mojej naszywki, jest bezcenna



tsuki - 2008-12-20, 14:19
" />Jeżeli chodzi o naszywki to w trakcie rozgrywki była poruszona ta kwestia - myślę, że byłyby one bardziej realistycznym rozwiązaniem niż kominiarki. Z tego, co się orientuję mają one służyć to maskowania, a jak wybiegnie banda ped... panów z różowymi paszczami nie będzie to wyglądało za ciekawie.

Moja propozycja - na czas rozgrywki wprowadzić prostokątne naszywki podzielone na 3 segmenty. 1 - oddział, 2 - fireteam, 3 - rola (ewentualnie czy osoba jest dowódcą, czy podkomendnym). Zapis przy pomocy kolorów.

Proste, zgrabne i praktyczne.



shelton - 2008-12-20, 14:39
" />Przygotuję naszywki na potrzeby Uhao, obowiązkowe.

Jeśli się sprawdzą, nie ma problemu, by wykorzystywać je przy regularnych coopach, dobrowolnie.

O określenie potrzeb w zakresie ich wyglądu i funkcjonalności poprosiłem ErTo.

Stay tuned!



Iceman - 2008-12-20, 15:10
" />W przypadku podziału na FT może być z tym za dużo zamieszania ale jak chcecie. Myslałem raczej o czymś generalnym zrobionym bardziej na potrzeby CFOGa jak to:



tsuki - 2008-12-20, 15:19
" />I na prawde jesteś pewien ICE, że te napisy będzie widać po kompresji tekstury, wyświetleniu w armie i nałożeniu na obiekt?

Poza tym moim zdaniem musi to być coś informatywnego, a nie tylko reklama .



shelton - 2008-12-20, 15:51
" />W tym sęk, że niestety nie będzie... :( Próbowałem różnych opcji.
A jeśli będzie - to tylko z bardzo bliska, co się mija z celem (np. tu na forum, w podpisie mam znaczek, którego aktualnie używam w ArmA i faktycznie nick da się przeczytać tylko z bliska).

Przypomnijcie sobie dyskusję.

Na potrzeby Uhao myślę o czymś uniwersalnym i indywidualnym nie na poziomie jednego żołnierza, ale na poziomie fireteamu, sekcji, pododdziału - na zasadzie duży czerwony kwadrat, zielony trójkąt, żółte koło z numerami itp. (to tylko przykład). Warunkiem jest oczywiście to, abyśmy mieli w miarę sztywną strukturę, do której dopasowalibyśmy żołnierzy (na razie często bywa odwrotnie w coopach ).

Poczekajmy na głos ErTo w temacie, bo może się okazać, że stwierdzi, iż mu to w ogóle do niczego nie potrzebne i szkoda czyjejkolwiek roboty...



Iceman - 2008-12-20, 15:55
" />To co pokazałem to oczywiście tylko przykład patcha dla całej kompanii, nie żadnej wersji informacyjnej. A dlaczego nie jestem za zróżnicowaniem ich na poszczególne teamy? Dlatego, że w takim wypadku trzeba byłoby zrobić iles tam różnych kopii, które musiałyby być przydzielane danemu graczowi przed każdą misją/treningiem.



shelton - 2008-12-20, 16:09
" />
">trzeba byłoby zrobić iles tam różnych kopii, które musiałyby być przydzielane danemu graczowi przed każdą misją/treningiem.

Tak jest, kilka - pięć, sześć? Można zrobić, to nie aż taki problem. Ścieżka do wszystkich byłaby taka sama, nazwy plików mogłyby się nieznacznie różnić, np. cyfrą. Zakładając, że i tak wszyscy są przez dowódcę przydzieleni do odpowiednich struktur przed misją, może jednak nie byłby to taki wielki kłopot dla gracza zmienić cyferkę w ścieżce do xmla, zanim się wejdzie na serwer? Tak sobie tylko głośno myślę...



tsuki - 2008-12-20, 16:20
" />Myślę, że propozycja sheltona jest b.dobra.
Np: Crow I - trójkąt, II - kwadrat, III - koło. W środku numer Fireteamu, lub litera L (od lidera) i numer.

Znacznie usprawni to organizację.



Duku - 2008-12-20, 16:56
" />A może po prostu duże kwadraty w "żarówiastych" kolorach ( popatrzcie na znaczek Kiziora) a u dowódców pododdziałów dodatkowo jakaś figura geometryczna na tle koloru jego drużyny ?. S!



rad - 2008-12-20, 18:01
" />
">Crow I - trójkąt, II - kwadrat, III - koło. W środku numer Fireteamu, lub litera L (od lidera) i numer
Niezly pomysl, ale ja bym uzyl bardziej wymyslnych ksztaltow, np. takich (najedzcie mysza na numery poszczegolnych batalionow pod zdjeciem po prawej)

A sam pomysl z potagowaniem ludzi wg druzyn/fireteamow goraco popieram.



Duku - 2008-12-20, 20:12
" />Potrzebujemy czegoś, co widać nawet z większej odległości. Łatwiej zauważyć żółtą lub czerwoną plakietkę niż rozróżnić kształt znaczków.Raczej powinniśmy pójść w stronę maksymalnej użytkowości niż estetyki.S!



ufoman - 2008-12-22, 00:42
" />Nagranie z pierwszego cwiczenia z treningu. Macie te szczescie, ze nie slychac mojego glosu

http://vimeo.com/2591426



shelton - 2008-12-22, 13:44
" />Relacje wideo również w "nieco-dzienniku".

Jak zapewnia ufoman, będą się pojawiać regularnie, nagrywane kamerą z jego hełmu, podczas działań na Uhao.

Klik!

Jeśli chcecie oglądać w HD, musicie przejść bezpośrednio do serwisu Vimeo. Link pod filmem.



Algrab - 2008-12-22, 18:35
" />Jaki jest numer IP serwera gry?



MaxiKaaz - 2009-01-04, 00:36
" />
">Jaki jest numer IP serwera gry?

194.63.134.44 , port 122 - bo na standardowym 2302 nie wszyscy mogli się połączyć.

Serwer dostępny będzie do testów od środy, już na nowym łączu - 60 slotów



Algrab - 2009-01-04, 07:30
" />Noo wlasnie, przez ten 2302 nie widzialem go w Arma Launcher



CMHQvonIzabelin - 2009-01-07, 21:33
" />Niestety nie widzę 194.63.134.44:122



Praetor - 2009-01-07, 21:44
" />wpisz w filtrze w armie uhao



MaxiKaaz - 2009-01-08, 00:12
" />
">Niestety nie widzę 194.63.134.44:122

Nie czepiam się, ale warto by było podpiąć się do nas na TS-ie; na prośbę Chewiego, który ponownie miał problem z podłączeniem, kilkukrotnie zmienialiśmy port gry, niestety bez powodzenia ... Niemniej jednak każda zmiana była na TS-ie sygnalizowana, więc będący na kanale o niej wiedzieli.



Algrab - 2009-01-08, 04:41
" />Wpisałem uhao i ni ma. Chyba ze z rana wyłączony jest.



MaxiKaaz - 2009-01-08, 10:21
" />
">Wpisałem uhao i ni ma. Chyba ze z rana wyłączony jest.

Zabiłeś mnie
Tak, po nocnej rozgrywce wyłączyłem serwer, nie spodziewałem się, że ktoś będzie chciał się tak głęboką nocą podpinać. Maszyna stoi w drugim pokoju w moim niewielkim mieszkaniu, jak wyłączę to: 1.mam w nocy ciszej, 2.kobieta mi nie marudzi.
W ciągu dnia - tak do godz. 15-16 na tym łączu może być dość spory ruch, więc gra niekoniecznie musi być komfortowa. Po obiadku mamy łącze wyłącznie dla siebie.
Oczywiście - jeśli jest taka potrzeba - serwer będzie pracował całą noc.



ErTo - 2009-01-08, 10:28
" />Maxi - ponieważ współczynnik WK - Twojej jedynie słusznej połowy - jest najważniejszy podaj po prostu publicznie info o godzinach pracy serwera.



MaxiKaaz - 2009-01-08, 10:42
" />
">Maxi - ponieważ współczynnik WK - Twojej jedynie słusznej połowy - jest najważniejszy podaj po prostu publicznie info o godzinach pracy serwera.

Sztywnych godzin raczej nie będzie

Na pewno serwer będzie pracował w dni, kiedy rozgrywana jest kampania Uhao już od godziny 15, czas wyłączenia - to moment, gdy z serwera wyloguje się ostatni gracz, gdybym to nie był ja - serwer będzie sobie pracował do rana.

Tak naprawdę to nie widzę sensu pracy tej maszyny w godzinach 6-15, chyba poza robieniem prezentu zakładowi energetycznemu ... Jeśli ktoś ma inne zdanie - proszę o korektę, na pewno da się coś ustalić, jestem w tej kwestii niezwykle elastyczny.



Algrab - 2009-01-08, 22:59
" />
">Maszyna stoi w drugim pokoju w moim niewielkim mieszkaniu

I wszystko jasne, sadzilem ze maszynka chodzi gdzies w robocie. Gdybym wiedział, to... itd.



MaxiKaaz - 2009-01-13, 21:55
" />Po zapoznaniu się z sugestiami i opiniami na temat stabilności serwera pracującego pod A.C.E. podjąłem decyzję o zainstalowaniu tegoż modu. Dodatkowo dorzucona jest wyspa Avgani Opteryx'a.

Propozycje misji do wrzucenia na serwer - zapraszam do składania ofert

Oczywiście w trakcie treningów i misji związanych z kampanią Uhao gramy na dotychczasowej konfiguracji.



shelton - 2009-01-13, 23:18
" />
">Propozycje misji do wrzucenia na serwer - zapraszam do składania ofert

Maxi, to bardzo dobre miejsce, by zacząć. Wrzuć misje, które tam są - niektóre lubimy bardziej, inne mniej - ale wszystkie znamy.



MaxiKaaz - 2009-01-14, 00:41
" />Zawstydziłeś mnie .... powinienem się orientować, gdzie szukać najpierw



shelton - 2009-01-14, 06:07
" />
">Zawstydziłeś mnie .... powinienem się orientować, gdzie szukać najpierw

No co Ty, Maxi, nie wstydź się, jesteś już dużym chłopcem...



ErTo - 2009-02-14, 13:46
" />GroupLink3 v1.3 z +fix DSAI

Czy jest jakieś inne źródełko?



TASMAN - 2009-02-14, 14:30
" />Osobiscie kozystalem z tej ftp://cfog:cfog2009@82.143.154.98 pomocy wczoraj wszystko mi dziala super



SiD - 2009-02-14, 14:51
" />Musiałem router zrestartować, bo fochy strzela przy FTP. Teraz można ściągać
ftp://cfog:cfog2009@82.143.154.98/

Zarówno cała paczka, lub osobno dociągnąć addony.
W katalogu "podpisy" znajdują się klucze do gry na serwerze.



MaxiKaaz - 2009-02-14, 15:54
" />
">GroupLink3 v1.3 z +fix DSAI

Czy jest jakieś inne źródełko?


Są inne źródła - podane bodajże w dyskusji nad paczką, ale nie posiadają MOJEGO podpisu



ErTo - 2009-02-14, 16:48
" />
">GroupLink3 v1.3 z +fix DSAI

Czy jest jakieś inne źródełko?


Są inne źródła - podane bodajże w dyskusji nad paczką, ale nie posiadają MOJEGO podpisu

No to nie chcę takich źrodeł



SiD - 2009-02-14, 17:42
" />Klucze osobno można pobrać z mojego ftp, jeżeli ktoś jeszcze nie ma. Wszystkie są w poszczególnych katalogach z addonami w katalogu paczka. Te kilka, których nie ma po rozpakowaniu pliku CFOGpaczka.exe są w katalogu "podpisy"

ftp://cfog:cfog2009@82.143.154.98



MaxiKaaz - 2009-02-14, 18:50
" />Ech ... to już nie można było zrobić tak, żeby się te podpisy instalowały z całą paczką...? Bo w sumie taka była idea tworzenia instalatora - żeby było "łopatą" ...



SiD - 2009-02-14, 19:48
" />Zrobię mini update dla topornych. Nie będę rekompresował 2,5GB dla kilku kilobajtów kluczy.



SiD - 2009-02-14, 22:58
" />ftp://cfog:cfog2009@82.143.154.98/CFOGp ... 0b_upd.exe (200kb)
Mini aktualizacja do CFOGpaczki.

Czytać to co tam skrobię w instalatorze!



Forrestal - 2009-02-14, 23:20
" />SiD - znajac co niektrocyh to przez ten update beda mieli problemy

Ale dobra robota



SiD - 2009-02-15, 00:05
" />Wkurza mnie tylko to, że router mnie zdradza i czasami po prostu siada sam serwer FTP. Tzn można się logować, ale transfer nie działa
Wrzucam na FTP od ISP (24h/dobe):
Link: http://sid.nd.e-wro.pl/arma/CFOGpaczka1.0b_upd.exe



MaxiKaaz - 2009-02-15, 10:26
" />Jakiego routerka używasz...?



SiD - 2009-02-15, 10:29
" />NETGEAR WGR614 v6,
wszystko cacy poza tym właśnie ftp
no i tablica routingu czasami źle się wyświetla.



MaxiKaaz - 2009-02-15, 10:38
" />Czy problem zaczyna się w momencie jak 2-3 osoby zaczynają ssać jednocześnie...?
Przyczyną może być blokowanie się routera przy wysokich transferach, wynik choćby małego ram-u (8MB).

Próbowałeś http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic. ... 14&start=0 ...?

Może się sporo uspokoić i ustabilizować ...

NA DD-WRT miałem dwa Linksysy WRT54GS, v5 i v6, śmigały dużo lepiej niż na fabrycznym FW.
Aktualnie mam DD-WRT na 2 Fonerach, świetnie sprawdzają się jako repeatery.

Albo poszukaj czegoś na Broadcomie z 4MB flasha - i posadź na tym OpenWRT, sam miód



jacorek - 2009-02-15, 15:38
" />No i du..
Wgrałem od początku Armę i QG.
Patch 1.14
Następnie ACE 1.02
CFOG Paczkę
CFOG 1b
Ustawiłem skrót:
D:\Arma\arma.exe -nosplash -mod=dbe1;@ACE;@GL3;@MAPY;@UHAO;@CFOG
Wchodzę na serwer..... ładuje się ..... a po chwili napis:
DDDUUUUUUUUPPPPPPAAAAAAA - Zostałeś zablokowany.
Błędów żadnych nie wyrzuca...
Chyba się poddam



jacorek - 2009-02-15, 15:53
" />Czyżbym miał bana na serwer?
Z tego co kojarzę to ban już się dawno skończył - a nowego jeszcze nie dostałem



MadMax - 2009-02-15, 17:02
" />
">Wchodzę na serwer..... ładuje się ..... a po chwili napis:
DDDUUUUUUUUPPPPPPAAAAAAA - Zostałeś zablokowany.
Błędów żadnych nie wyrzuca...


dobre, dobre...
Jeszcze takiego komunikatu od serwera to niewidziałem
To chyba jakieś nowe messages

Jacorek więcej węgla do pieca... i z rozpędem w serwer



Forrestal - 2009-02-16, 20:15
" />Maxi, co tam jeszcze potrzebujesz do serwera?

Od jutra bede mial na zbyciu grafe Radeona X1950XT 256MB ale to na serwerze raczej zbedne. W przyszlym miesiacu prawdopodobnie zostane z C2D E6300 i 4x512 MB RAM moglbym Ci to wtedy podeslac tylko musialbys skombinowac plyte pod to



MaxiKaaz - 2009-02-16, 20:42
" />
">Maxi, co tam jeszcze potrzebujesz do serwera?

Od jutra bede mial na zbyciu grafe Radeona X1950XT 256MB ale to na serwerze raczej zbedne. W przyszlym miesiacu prawdopodobnie zostane z C2D E6300 i 4x512 MB RAM moglbym Ci to wtedy podeslac tylko musialbys skombinowac plyte pod to


Dzięki za propozycję, ale na tą chwilę - jakoś trudno przewidzieć kierunek "sprzętowy", jeśli chodzi o serwer stojący u mnie.

Jakby się ktoś znalazł z taką płytą pod Twój zestaw - może mógłbyś postawić jeszcze jednego dedyka...?

Z tego co zdążyłem zauważyć - SiD ma dość duże możliwości, jeśli chodzi o łącze. Za to nie bardzo może sponsorować energię do ciągle pracującego dedyka (albo dwóch/trzech..?). Ten problem moglibyśmy przecież jakoś przeskoczyć - naprawdę jakby się każdy aktywnie grający zrzucił po "piątaku" miesięcznie ... Sorki SiD, że Cię tak wkopuję, ale masz warunki na "serwerownię"

Opisz dokładnie co masz - tzn. wiem już że jest proc i ram - czy jest chłodzenie do procesora...? Może uda się złożyć następną składkową maszynę i znajdzie się ktoś, kto ma możliwość ją wpiąć do sieci.



Forrestal - 2009-02-16, 21:46
" />Hmmm, tak w zasadzie to musze pogadac bo moze by sie u mnie w robocie udalo cos postawic Synchro na swiatlowodach, "teoretycznie" ciete na 5 MB

Z tego co jest juz:
Ati X1950XT
HDD WD 250GB PATA
Codegen 400W
Klawiatura Logitech UltraX i Razer Lycosa
Jakies glosniki Samsunga 2.1
Oryginalny cooler do Ati X1950XT
Cooler AC Accelero X1 czy tam X2
Jakis Ram do laptopa DDR2 So_DIMM 512 MB
Jakies wentylatory 80, 92 i 120mm rozne rodzaje
Jakas obudowa ModeComa sie znajdzie
Pasty termoprzewodzace Artcica, Zalmana czy Coollaboratory
Jakas bezprzewodowa klawe i myche od Logitecha tez mam
I stary monit Samsung 795DF
i jakies modemy do Neo czy Orange Freedom

+ W marcu bedzie Core 2 Duo E6300 + 4x512 MB Corsair DDR2 800 MHz a jak sie szarpne na Core i7 to i plyta MSI P35 Neo2 FR.

Mozemy pokombinowac i cos z tego zlozyc jak to nazywasz 'skladkowego' a ze jak juz tu wypisalem wszstko co mi na mysl przyszlo to jak ktos czegos potrzebuje to pisac jak bede w nastroju to oddam za koszty przesylki + piwo ;p



Szymanowski - 2009-02-16, 21:47
" />serwera nie postawię ale składkę na sprzęt lub energię chętnie zapłacę



ufoman - 2009-02-16, 21:50
" />Rowniez moge kupic "cegielke".



Firefly - 2009-02-16, 21:56
" />Kiedys juz Cooba zakladal temat skladki serwerowej, wiec ja wciaz jestem Za.



MaxiKaaz - 2009-02-16, 22:02
" />
">Hmmm, tak w zasadzie to musze pogadac bo moze by sie u mnie w robocie udalo cos postawic Synchro na swiatlowodach, "teoretycznie" ciete na 5 MB


No to chyba najważniejsze - miejsce+łącze. Jak to się zapewni - sprzęt się jakiś znajdzie ...
Zresztą - z tego co piszesz - masz prawie chyba wszystko co trzeba, jeśli chodzi o postawienie dedyka.

A takie 5/5Mbit łącze... Dla naszych potrzeb z bardzo dużym zapasem...

Co do "cegiełek" - proponuję się na razie wstrzymać. Póki są inne możliwości - wykorzystajmy je.



Duku - 2009-02-16, 22:05
" />Jestem za. S!



Forrestal - 2009-02-16, 22:14
" />No wlasnie miejsce + lacze najwazniejsze. Musialbym na spokojnie usiasc i sie z szefem napic i spokojnie pogadac

Pozatym sporym problemem jest to ze czasem po tym laczu leca jakies duze paczki danych, po kilkadziesiat GB non stop, czesto wieczorem/noca jednak mysle ze w weekendy powinno sie dac w miare komfortowo grac.

Ja mysle ze dobrze bedzie jesli zaczniemy jakos kombinowac sprzet a w miedzy czasie wyklaruje sie czy i gdzie ten sprzet moglby stac.

Ja jestem w stanie zbierac smieciu u siebie i szczesliwemu adminowi dostarczyc w calosci



SiD - 2009-02-16, 23:12
" />Forrest, czy mi się zdaje, czy mieszkasz we Wrocławiu?



Forrestal - 2009-02-17, 07:38
" />
">Forrest, czy mi się zdaje, czy mieszkasz we Wrocławiu?

Chcialbym ale niestety nie Okolice Gliwic



Firefly - 2009-02-17, 08:04
" />Czy ktos reflektuje na moda z IIWS?
http://www.armaholic.com/page.php?id=4842
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu