Silnik D16Z2 na nowych czesciach
C00li - 2010-08-12, 07:41
" />Sprzedam goły silnik D16Z2 po remoncie:
- wymienione panewki, pierścienie, uszczelniacze i wszystkie uszczelki,
- cylindry po honowaniu,
- komory spalania i zawory wypolerowane,
- pasek rozrządu Mitsuboshi, pompa wody i napinacz GMB,
- blok i głowica splanowane łącznie 0.2mm,
- stalowa uszczelka pod głowicę 0.6mm,
- stopień sprężania około 9.7:1.
Silnik bez koła zamachowego i pasowego.
Cena 1200PLN, czyli praktycznie w cenie części i robocizny obcej (honowanie, planowanie).
Czas realizacji okolo 2 dni, bo silnik chwilowo jeszcze ma tloki PM7 (D16A9), ale mial zbyt duza kompresje i dostanie z powrotem tloki z D16Z2.
Dzida - 2010-08-12, 09:38
" />Przepraszam, że zapytam w temacie, ale co to znaczy, że silnik miał za dużą kompresję? Czym się to objawiało?
kirpek - 2010-08-12, 09:41
" />domyślam się że spalaniem stukowym. lub też i tłoki naparzały o zawory;)
Dzida - 2010-08-12, 10:02
" />
C00li - 2010-08-12, 11:51
" />OK, już odpowiadam
Stopień sprężania wyszedł około 12:1 pierwotnie na tłokach z A9 i stalowej uszczelce 0.6mm. Było spalanie stukowe, połamało półki w tłokach. Tłoki zostały wymienione na nowe (+cała reszta co przy tłokach) ze spolerowanymi denkami, a uszczelka seryjna 1.2mm. Spalanie stukowe ustało, jednak żeby odpalić samochód trzeba było wałek opóźnić o 6 stopni, bo inaczej kompresja zdmuchiwała iskrę (nowe świece, nowa cewka, moduł, kopułka i palec). Kompresja zmierzona na każdym cylindrze wychodziła pod 19.5:1.
W tej chwili chcę sprzedać silnik na seryjnych tłokach i nowej stalowej uszczelce, bo nie mam czasu się bawić we wzmacniacze iskry MSD. Kupiłem Accorda, a poza tym do Civa potrzebuję zbudować D16A9.
kirpek - 2010-08-12, 12:15
" />swoją drogą ciekawe ile by na hamowni wykazał z taką kompresją;)
C00li - 2010-08-12, 14:59
" />Ale off-topic
C00li - 2010-08-16, 11:49
" />UP!
C00li - 2010-09-01, 09:30
" />Sprzedaż dogadana, proszę o zamknięcie.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
C00li - 2010-08-12, 07:41
" />Sprzedam goły silnik D16Z2 po remoncie:
- wymienione panewki, pierścienie, uszczelniacze i wszystkie uszczelki,
- cylindry po honowaniu,
- komory spalania i zawory wypolerowane,
- pasek rozrządu Mitsuboshi, pompa wody i napinacz GMB,
- blok i głowica splanowane łącznie 0.2mm,
- stalowa uszczelka pod głowicę 0.6mm,
- stopień sprężania około 9.7:1.
Silnik bez koła zamachowego i pasowego.
Cena 1200PLN, czyli praktycznie w cenie części i robocizny obcej (honowanie, planowanie).
Czas realizacji okolo 2 dni, bo silnik chwilowo jeszcze ma tloki PM7 (D16A9), ale mial zbyt duza kompresje i dostanie z powrotem tloki z D16Z2.
Dzida - 2010-08-12, 09:38
" />Przepraszam, że zapytam w temacie, ale co to znaczy, że silnik miał za dużą kompresję? Czym się to objawiało?
kirpek - 2010-08-12, 09:41
" />domyślam się że spalaniem stukowym. lub też i tłoki naparzały o zawory;)
Dzida - 2010-08-12, 10:02
" />
C00li - 2010-08-12, 11:51
" />OK, już odpowiadam
Stopień sprężania wyszedł około 12:1 pierwotnie na tłokach z A9 i stalowej uszczelce 0.6mm. Było spalanie stukowe, połamało półki w tłokach. Tłoki zostały wymienione na nowe (+cała reszta co przy tłokach) ze spolerowanymi denkami, a uszczelka seryjna 1.2mm. Spalanie stukowe ustało, jednak żeby odpalić samochód trzeba było wałek opóźnić o 6 stopni, bo inaczej kompresja zdmuchiwała iskrę (nowe świece, nowa cewka, moduł, kopułka i palec). Kompresja zmierzona na każdym cylindrze wychodziła pod 19.5:1.
W tej chwili chcę sprzedać silnik na seryjnych tłokach i nowej stalowej uszczelce, bo nie mam czasu się bawić we wzmacniacze iskry MSD. Kupiłem Accorda, a poza tym do Civa potrzebuję zbudować D16A9.
kirpek - 2010-08-12, 12:15
" />swoją drogą ciekawe ile by na hamowni wykazał z taką kompresją;)
C00li - 2010-08-12, 14:59
" />Ale off-topic
C00li - 2010-08-16, 11:49
" />UP!
C00li - 2010-09-01, 09:30
" />Sprzedaż dogadana, proszę o zamknięcie.