ďťż

Silnik i wasza pomoc. Czyli jak podkręcić D15B2?



PePo - 2008-01-27, 20:40
" />Witam wszystkich chce podniesc moc w mojej Papryczce D15B2 i zastanawiam sie jak do tego sensownie podejsc poniewaz po rozmowie z ojcem stwierdzilem zeby wyciagnac D15B2 rozebrac i zrobic generalke czyli tloki, pierscienie, zawory, uszczelki itd., a nastepnie troche go podkrecic, do konkretow nie doszlismy poniewaz tata wyjechal i rozmawialismy tylko przez telefon. Mysle o dolocie, kompletnym wydechu moze o wielopunkcie i czyms jeszcze tylko nie jestem az tak obeznany jak Wy wszyscy.
Prosze o rade czy mozna w nie az tak duzych kosztach podkrecic D15B2 zeby mialo ponad 100/110 KM ? W gre jeszcze wchodzi Swap na ktory ojciec nie jest az tak bardzo nastawiony poniewaz teraz wiemy co mamy, a jak kupimy cos innego to moze byc nieciekawie i wtedy beda koszta.
Podajcie co moge zrobic i jakie koszta beda zeby podniesc moc w D15B2 do 100/110km czyli co bedzie potrzebne i jakie ceny tych wlasnie czesci?
Jesli wiecie to napiszcie jaki silnik wejdzie w ED6 bez przerobek mocowan wszystko poza D16Z2 nie lubie az tak bardzo tego silniczka. Za ile moge dostac np. D16A9 czy wejdzie jakie koszta czesci i ogolnie mniej wiecej silnika. Poprostu napiszcie czy oplaca sie zmieniac silnik ile to wyjdzie i na jaki ?

Prosze bardzo o Wasza pomoc co wy byscie wybrali tylko prosze nie stawiajcie odrazu na SWAP.
Z gory DZIEKUJE i POZDRAWIAM.




Dzilas - 2008-01-27, 20:59
" />moduj d15. wg mnie w pierwszej kolejnosci dolot od z2 bym dawal i na tej operacji mozna podciagnac pod 110-120km. wszystko zalezy od stanu motoru no i od "farta". nastepnie dolot, wydech. Popatrz na temat nosql'a, jego d15 rzadzi jesli cie interesuje to zlukaj temat Hio, on ma glowice z d16z6 czyli jednowalkowy d15 VTEC. Mozliwoscie masz spore, a ograniczeniami beda raczej pieniadze. Tak czy inaczej moduj bo sie oplaca



nice - 2008-01-27, 21:11
" />Zgadzam sie z przedmówcą . Ja na Twoim miejscu poszedł bym w głowice od Z6. Ja własnie teraz tak robie i mysle,ze koszta nie beda duze,a jednostka bedzie przyjemna i oczywiście z FAŁTAKIEM



PePo - 2008-01-27, 21:33
" />Z6 ma Vitca nawet nie wiedzialem, a glowica bedzie pasowala ? bez jakichs nienormalnych przerobek ?




Dzilas - 2008-01-27, 21:54
" />nie pamietam w tym momencie dokadnie czy jest to plug&play na tyle, ze mozna samemu szybko ogarnac, ale poszukaj tematu Hio i tam powinno byc cos napisane. jak cos to pisz do niego to ci pewnie odpowie na wszystko o co zapytasz. Z tego co mi sie wydaje, to glowica podchodzi bez problemu, tylko trzeba przejsc na wiazke i kompa z d16z6 aby bylo sterowanie VTEC'iem. Jesli zakladasz dolot z d16z2 to chyba musisz zmienic wtryski przy tym na te z z6, albo dolozyc jakas elektronike sterujaca nimi. bo w z6 jest obd1 chyba a w z2/a6 jest obd0



PePo - 2008-01-27, 22:07
" />Cos mi sie wydaje ze przerobienie silnika na taki z glowica od Z6 to pochlonie strasznie duzo pieniedzy kompletna glowica, pokrywa, wtryski, komp itd. taniej wyjdzie kupic inny silnik no ale kilka PW poszlo moze bede wiedzial jakie ceny mniej wiecej.



PePo - 2008-01-27, 22:14
" />Narazie sie tylko zastanawiam a moze cos takiego ? http://moto.allegro.pl/item301599989_ho ... owica.html juz 100KM bedzie do tego troche moge pogrzebac przy dolocie wylocie. Co wy na cos takiego powiecie ?



Boci@n - 2008-01-27, 22:30
" />Proponuje swap na mpfi (ok400zl), dolot (150zl), kolektor 4-2-1 (300zl) wydech (400+150). Sprzedasz swoje graty, katalizator, kolektor, aparat... (-400zl) Będzie to już ładnie jeździć. Można też w używki pójść i zaoszczędzić ok 300zl. Myślę, że te 110km będzie.



Dzilas - 2008-01-27, 22:38
" />wg. mnie nie ma co sie bawi sie w b7 bo tam tez kompa trzeba zmieniac. lepiej zalozyc pelny wtrysk od z2 (caly czas pisalem o tym jako o dolocie), stozek i wydech i tak te 110-120 km powinno byc. powtorzylem sie piszac to samo co w pierwszym moim poscie.



HIO - 2008-01-28, 00:08
" />



PePo - 2008-01-28, 15:51
" />HIO skoro mowisz ze zmiana glowicy to troche ryzyko to napewno to odpada poniewaz narazie i pewnie przez dlugi czas bede jezdzil tym autkiem na codzien wiec nie zmieniam glowicy. A jesli mpfi + wydech + dolot + remont = okolo lub ponad 120KM to ja sie pisze na wlasnie takie rozwiazanie dzieki wielkie za pomoc.
Czyli podsumowujac:
- wielopunkt mpfi z D16Z2 nie trzeba zmieniac kompa i nie bedzie duzych przerobek.
- dolot pewnie AOMA owiniety tasma El-teca + dobry filtr np. K&N takze odizolowany od komory
- kolektor ?? wydech 2" z pierwszym tlumikiem przelotowym AWG albo jakis SpeedMichalin oraz tylnim np. Mtecha.
I to napewno da jakies 120KM ??
Napiszcie jeszcze od jakiego silnika najlepiej zapozyczyc kolektor albo moze jakis z allegro i troche go przerobic owinac El-Tekami napewno taki 4-2-1.
Mam nadzieje ze jak na wiosne bede mial juz wszystkie graty i wszystko dobrze i profii zaloze to bedzie to 120kucykow



Łuka - 2008-01-28, 16:44
" />a w pismie jest napisane: "szukajcie< a znajdziecie..."chłopie na forum jest masa informacji o mpfi.
-potrzebujesz kolektor a6 lub z2 ja płaciłem 180 zł
-komputer mp7 od a6/z2 ja płaciłem 100
-aparat zapłonowy td-18u lub td-03u(chyba bo już nie pamiętam) ja płaciłem 400zł
-rezistor box
-po co aoma jak kibel rura 70mm starczy + spiro rura na nawiew
-kolektor z ebay d seria ok 450zł lub orginał od z5 ,z6 Vteck, a9 (ale nie ma sondy) ja mmam z6 za 150 zł.
-kup awg bo ja 130 zł za coś co sie świeci jak psu jajka i jest pod autem to bym nie dał.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu