skrzynia biegów.. czyli co w trawie piszczy...
LimaK - 2006-02-25, 14:14
" />ostatnio, czyli niedalej jak w grudniu padla skrzynia w moim CVC '88
dopiero po tygodniu od wymontowania i wsadzenia nowej, rozebrano stara zeby zobaczyc co w niej piszczy...
Zdjecia zamieszczam glownie ku przestrodze (ale to powaznie brzmi :twisted: )
Powodem awarii bylo dawanie samochodowi w dupe na skreconych kolach, tzn szczegolnie pozwalanie zeby mielilo tylko jedno z dwoch kol bo wtedy wlasnie najbardziej dostaje dyferencjal. Jego satelity nie sa lozyskowane, bo z zalozenia maja obracac sie bardzo wolno i malo. Kiedy mielimy jednym kolem owe satelity zapierdalaja jak glupie, generujac cieplo, a potem efektywnie szlifuja walek na ktorym sa zamocowane.
Efekty w tym przypadku doskonale pokazuja jak bardzo efektywna obrobke cierno-termiczna moga wykonywac satelity, z reszta zapraszam do ogladania.
zawsze uwazalem ze jak czlowiek liznie troszke mechaniki to bedzie bardziej dbal o samochod
:mrgreen:
Skrzynia:
Dyfer:
Ośka dyfru zeszlifowana przez zatelity (powinna miec na calej dlugosci ta sma srednice):
reszka ucietej oski dyfru w jego obudowie:
podkladka centrujaca, druga zostala zmielona:
Obudowa skrzyni od srodka, peknieta oska wypadla z mocowan razem z satelitami, zablokowaly drazek ktory porusza wodzikami, a dyfer przyszlifowal obudowe. Przemieszczenie dyfru spowodowalo jeszcze pekniecie obudowy.
Całe fotostory, czyli txt i zdjęcia zamieszczam dzięki uprzejości
Który to dzielnie rozebrał moją skrzynię z czystej ciekawości
Michuu - 2006-02-26, 12:05
" />Ale kto madry mieli na skreconych kolach ??
Koleha ma teraz nauczke :?
arszenik - 2006-02-26, 14:22
" />ja miele ale tylko na kjs co chyba logiczne hehe ale przyznam ze zabolały mnie te fotki...
LimaK - 2006-02-26, 14:24
" />Musze chyba wyjaśnić że cvc miałem dopiero 2 miesiące. Nie ma możliwości, żeby mój styl jazdy sie do tego przyczynił.
0% mojej winy, 100% mojego portfela.
Michuu - 2006-02-27, 10:36
" />Jezeli chcesz mam cala skrzynie biegow od D16Z2 na czesci.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
LimaK - 2006-02-25, 14:14
" />ostatnio, czyli niedalej jak w grudniu padla skrzynia w moim CVC '88
dopiero po tygodniu od wymontowania i wsadzenia nowej, rozebrano stara zeby zobaczyc co w niej piszczy...
Zdjecia zamieszczam glownie ku przestrodze (ale to powaznie brzmi :twisted: )
Powodem awarii bylo dawanie samochodowi w dupe na skreconych kolach, tzn szczegolnie pozwalanie zeby mielilo tylko jedno z dwoch kol bo wtedy wlasnie najbardziej dostaje dyferencjal. Jego satelity nie sa lozyskowane, bo z zalozenia maja obracac sie bardzo wolno i malo. Kiedy mielimy jednym kolem owe satelity zapierdalaja jak glupie, generujac cieplo, a potem efektywnie szlifuja walek na ktorym sa zamocowane.
Efekty w tym przypadku doskonale pokazuja jak bardzo efektywna obrobke cierno-termiczna moga wykonywac satelity, z reszta zapraszam do ogladania.
zawsze uwazalem ze jak czlowiek liznie troszke mechaniki to bedzie bardziej dbal o samochod
:mrgreen:
Skrzynia:
Dyfer:
Ośka dyfru zeszlifowana przez zatelity (powinna miec na calej dlugosci ta sma srednice):
reszka ucietej oski dyfru w jego obudowie:
podkladka centrujaca, druga zostala zmielona:
Obudowa skrzyni od srodka, peknieta oska wypadla z mocowan razem z satelitami, zablokowaly drazek ktory porusza wodzikami, a dyfer przyszlifowal obudowe. Przemieszczenie dyfru spowodowalo jeszcze pekniecie obudowy.
Całe fotostory, czyli txt i zdjęcia zamieszczam dzięki uprzejości
Który to dzielnie rozebrał moją skrzynię z czystej ciekawości
Michuu - 2006-02-26, 12:05
" />Ale kto madry mieli na skreconych kolach ??
Koleha ma teraz nauczke :?
arszenik - 2006-02-26, 14:22
" />ja miele ale tylko na kjs co chyba logiczne hehe ale przyznam ze zabolały mnie te fotki...
LimaK - 2006-02-26, 14:24
" />Musze chyba wyjaśnić że cvc miałem dopiero 2 miesiące. Nie ma możliwości, żeby mój styl jazdy sie do tego przyczynił.
0% mojej winy, 100% mojego portfela.
Michuu - 2006-02-27, 10:36
" />Jezeli chcesz mam cala skrzynie biegow od D16Z2 na czesci.