ďťż

Sonda lambda, podwyższone spalanie d16z2



kubica - 2008-04-09, 18:31
" />Witam, przeczytałem tematy na temat problemów ze spalaniem d16z2 i na temat sondy, ale nie znalazłem odpowiedzi na następujące pytanie.
Jeszcze za poprzedniego właściciela mojej Hondy, którego znałem dlatego wiem była wymieniona sonda lambda, bo wywalało bład nr 1 i spalanie było ponad 10l/100km.
Sonda została wymieniona, zapłacone zostało 140zł, teraz auto jest w moim posiadaniu, spalanie spadło, ale to wciąż jakieś 9-9,5 litra przy jeździe raczej spokojnej bez szaleństw.

Koledze niestety wcisnęli gówno w jakimś pseudo warsztacie, patrze na tą sonde, a tam pod koszulką termozgrzewalną na przewodzie kryje się supełek dwóch kabelków, zrobiona na skrętke sonda z dwóch sond. Korpus wkręcany w kolektor w sumie wygląda na nowy, wygląda na to, że wtyczka nie posowała i zrobili taki myk, a przecież sondy nie wolno lutować i robić w ten sposób.

Tu pojawia się moje pytanie czy taka sonda pomimo że nie wyskakuje mi check engine i błąd działa źle i wpływa niekorzystnie na spalanie mojej Hanny? Pytanie drugie czy sonda do d16z2 ma być jednoprzewodowa?

Przy okazji co jeszcze może powodować nie takie spalanie jakie powiedzmy powinienem odnotowywać?




sailence - 2008-04-09, 19:25
" />1. do Z2 sonda jest jednoprzewodowa i tylko taka

2. sonda może być walnięta i zawyżać spalanie a błąd nie będzie wyświetlany na kompie, jest taka możliwość, ktoś tam czasem na forum tak miał więc warto pomierzyć napięcie jakie daje podczas pracy w nominalnej temperaturze

3. można lutować przewody od sondy pod warunkiem że dobrze zabezpieczymy opaskami termo miejsce lutu, niektórzy przestrzegają przed takim zabiegiem z obawy o łatwiejsze ułamanie miejsca lutu bo jest bardziej kruche, jednak kiedy jest całe nie ma prawa wpływać to na poprawność działania sondy

4. może było tak że w warsztacie dostali sondę bez wtyczki i dorobili wtyczkę od starej, jednak supełek dwóch kabelków to już nie świeci profi robotą

5. spalanie zawyżać również mogą:
- zapchany wydech (głównie katalizator o wysokim przebiegu wkońcu się zatyka)
- filtr powietrza do wymiany, zapchany z brudu nie daje przepustnicy tyle powietrza ile ona chce i komp wzbogaca mieszankę aby wyrobić mocowo)
- układ zapłonowy (świece, przewody, kopułka) - potocznie mówiąc, wypadające zapłony skutkują pluciem wahy przez co komp również wzbogaca mieszankę
- uszkodzony map sensor

najłatwiej sprawdzić fitr powietrza (jak brudny to do wymiany), wydech (przebieg, stan wizualny, wrażenia z jazdy), sondę mierzy się woltomierzem

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem



kubica - 2008-04-10, 07:07
" />No dzięki za wypowiedź, teraz nie wiem czy kupić nową NGK za 140zł czy bawić się w jakieś lutowanie tej, ale chyba lepiej nówkę. Tak nowa to będzie miała pasującą wtyczke, bo w tych tematach na forum pojawiały się teksty, że wtyczka nie pasowała?

Jeśli chodzi o resztę rzeczy to właśnie zastanawiam się jak tam katalizator wygląda, najlepiej wspawać tam rurke czy jednak taką śmieszną strumienice, którą każdy odradza w obudowie jak kat?

Wiem też, że na pewno coś tam sobie jakby latało w końcowym tłumiku, słychać jakieś szmery, stukoty w nim.

W zapłonie kopułka miała dość mocno zaśniedziałe styki to je przeczyściłem, jeden mało się cały nie rozkruszył, a świece wyglądają bardzo ok, na kablech przebić nie widać.

Jeszcze mam pytanko, bo słysze troszkę kiepskie dźwieki spod maski, troszkę taki klekocik al'a diesel, nie za głośny, ale jest. Wyregulowałem zawory i nadal jest słyszalny zwłaszcza przy wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegu z 1 na 2, przy wciśniętym słychać jakby ten klekocik się wyhamowywał, wyciszał. Dodatkowo jakieś dziwne szmery iświsty delikatne są słyszalne, co to może być?



pltz - 2008-04-10, 07:29
" />Sondy nie mozna lutowac. Kupuj nowa.




sailence - 2008-04-10, 11:41
" />



Panfillo - 2008-04-10, 15:33
" />a ja sie zgadzam z pltz, ze sondy nie można lutować gdyż wprowadzamy w jej obwód obcy materiał o innej oporności i sygnał z sondy jest błędny. Raczej elektromechanicy potwierdzają tą tezę...



trip - 2008-04-10, 15:51
" />gdzie mozna dostac sonde ngk do d15b2 ??
moze ktos z forum ma takowe na sprzedaz ??



beddom - 2008-04-10, 16:11
" />to ja tez sie wypowiem:

sondy nie powinno sie lutowac jak lut jest blisko kolektora to istnieje mozliwosc rozpuszczenia sie cyny

jak kupuje sie sonde uniwersalna to w jej skladzie powinnien byc metalowy lacznik zaciskowy do laczenia sondy z kablem od wtyczki.

nie da sie kupic sondy z orginalna wtyczka, chyba ze w ASO ale to koszt potezny...



Bonio_EQ - 2008-04-10, 16:35
" />beddom, o tym to ja nie pomyslalem hehe ze ten maly metalowy badziew to łącznik i uciolem ta wtyczke przy nowej uniwersalnej sondzie...
ale odmierzylem ile kabla bylo ze starej sondy i tez urżnołem,kabelki ostro na skretkei koszuleczka termokurczliwa,reset kompa caly przeszedlem po 30min okolo wlonczyl mi sie wiatrak bledu juz nie bylo no i spalanie wrocilo do normy a nie tak jak kiedys 10-12 nie zaleznie od stylu jazdy i czy trasa czy miasto... a sonde dalem Magneti Mirelli Golden Lodge 1 przewodowa z allegro... koszt niewielki ok 60zl



kubica - 2008-04-10, 16:51
" />Czyli nie da się kupić nowej sondy odrazu z wtyczką pasującą za normalne pieniądze nie w ASO?



Bonio_EQ - 2008-04-10, 17:33
" />kubica, nie bardzo... ale uniwersalke bardzo latwo sie montuje:D
aha znajomy ktory robil w hurtowni czesci samochodow odradzal kupno sondy BOSALa mowil ze czesto padają...



kubica - 2008-04-10, 17:41
" />
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu