- sportowe układy dolotowe / filtry -
malarz - 2006-08-04, 12:35
" />Jakiś czas temu znalazlem na necie baaardzo spory artykuł wraz z wykresami z hamowi o ukladach dolotowych do 4g (nie moge go nigdzie odszykac:( wiec jesli ktos jest w pozisadaniu tego prosze i zamieszczenie na forum). Artykul przestawial 3 sposoby mocowania filtra stożkowego. 1-(zamocowanie stożka odrazu za kolektorem ssącym - naj mniej pracy - naj gorszy efekt) 2-(zamocowanie stożka za pomoca power rury - filtr znajdujacy sie w miejscu starego filtra - średni efekt) 3-(zamocowanie stożka pod przednią lampą (okolice puszki podciśnienia zanjdujacego sie przed prawym przednim kołem) - dobry efekt (filt poza ciepłą komorą silnika)
Znaczenie ma równiez dlugosc odcinka rury łączącego filtr stożkowy z filtrem, nie mozemy łączyć filtra stożkowego z rurą doprowadzającą powietrze do niego / gdy auto stoi powietrze nie bedzie wtlaczane do filtra (bedzie bral powietrze z okolicy:) )
Dla mniej zoriętowanych - Cały efekt polega na dostarczeniu do kolektora ssącego najzimniejszego (najlepej wilgotnego) powietrza. Łatwo to zauwazyc np. w poczciwym Maluchu, gdy jedziemy w upalny suchy dzien czuje sie wyrazny spadek mocy. Jednak gdy jedziemy w pochmurny dzien, + lekki deszczyk (duzo wylgoci i chlodu w powietrzu) nasze auto jakby dostawalo pare kucyków więcej. Temperatura ma wplyw na mieszanke ....
- Jakie filtry sotożkowe?
- Jakie rozmiary?
- Jakie kształty?
Zapraszam do dyskusji!!
- EFEKTY? -
w moim przypadku silnik na malych obrotach jest troszke przymulony jednak gdy przekroczymy 3.5 tys czuje sie róznice - V max z 4 postaciamy na pokladzie przed zalozeniem filtra 190km/h / po instalacji stożka i rury z "pod tablicy" V max = 205 ....
pozdr,
MalarZ
malarz - 2006-08-04, 12:46
" />- gdzie znajdziemy najwiecej zimnego powietrza potrzebnego do najlepszych rezulataów ??
proponuje cos takiego!
- Myśle jednak ze sposob zamieszony na fotce (link) jest najabrdziej efektywny !!( naj mniej kolan największe ciśnienie powietrza wtlaczanego do komory silnika/stożka)
http://www.civic4g.pl/forum/album_page.htm?pic_id=164
malarz - 2006-08-04, 12:47
" />Stożek w obudowie - mysle ze jest w tym coś mądrego - np. to ze powietrze jest brane tylko z porzdu filtra, od nas teraz zalezy ile tego powietrza dostarczymy (filtr bez obudowy bierze powietrze z calej swojej powierzchni)
malarz - 2006-08-04, 12:48
" />dolot - By MalarZ:P
HIO - 2006-08-04, 15:56
" />
malarz - 2006-08-04, 16:03
" />no to super / uwazaj tylko zeby nie zniszczyć zderzaka
- chcesz umieścic filtr w zderzaku?
- w takim ukladzie nie musisz martwic sie o odizolowanie filtra od silnika ...
HIO - 2006-08-05, 08:58
" />mam zamiar wyciac otwor ktorym bede doprowadzal zimne powietrze do stozka. gdybym go umiescil tak nisko to by sie strasznie zwiekszyla pojemnosc dolotu.
na odizolowanie stozka od reszty komory silnika tez juz mam pomysl- a nawet dwa.
malarz - 2006-08-05, 09:11
" />wiec napisz co chcesz zrobic moze ktoś z nas wykona cos podobnego ...
loopack - 2006-08-05, 18:53
" />Macie fajnie, ja mam tak zabudowany przód, że nie mam nawet jak takiej rury pociągnać do zderzaka
Hmm... strasznie dużą mam chłodnicę, koledzy mają jakieś mniejsze... chyba?
No i nie mam nigdzie miejsca by rure poprowadzić... co zrobić?
malarz - 2006-08-05, 19:29
" />a wiec zacznijmy od tego ze masz tak samo fajnie jak my wszyscy tylko o tym nie wiesz:))
po pierwsze musisz usunąć zbiorniczek podciśnienia powietrza (wyraźnie zakreślony) jest zamocowany z tego co pamietam na 3 zwykle śruby, odrazu bedziesz miał miejsce zeby poprowadzic tamtędy rure (np spiro) z komory silnika do zderzaka, nastepnie przykrecz klaxon w miejsce mocowania tego zbiorniczka (będdzie klaxon z boku i bedzie wydawal dziwny dzwiek ale to chyba nie jest najistotniejsze w calej operacji:D ) -tamtedy prowadzisz rure az w okolicy tablicy .... (pamietaj rób najmniej kolan jak tylko to możliwe)
serdeczne pozdro
malarz
HIO - 2006-08-05, 21:57
" />pierwsza rzecz to sa ostatnie zmiany na wlasna reke
nie wycinalem otworu w zderzaku- poczekam na nowy dolot
w zwiazku z tym ze oryginlana guma sie nagrzewala postanowilem ja jakos zaizilowac. Czesc z kibel rury byla zimna. kupilem wiec maty za grzejnikowe ktore podobno odbijaja cieplo i owinalem caly dolot. na ile to skuteczne bylo nie wiem- ale w ciagu miesiaca napewno bede mial nowy dolot calkowicie nieseryjny
rura doprowadzajaca zimne powietrze od spodu samochodu wyglada tak.
tak jak wspomnialem - jest to prowizorka
malarz - 2006-08-06, 09:51
" />faktycznie to jest prowizorka:)) nie haczysz tym "wlotem" ?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
malarz - 2006-08-04, 12:35
" />Jakiś czas temu znalazlem na necie baaardzo spory artykuł wraz z wykresami z hamowi o ukladach dolotowych do 4g (nie moge go nigdzie odszykac:( wiec jesli ktos jest w pozisadaniu tego prosze i zamieszczenie na forum). Artykul przestawial 3 sposoby mocowania filtra stożkowego. 1-(zamocowanie stożka odrazu za kolektorem ssącym - naj mniej pracy - naj gorszy efekt) 2-(zamocowanie stożka za pomoca power rury - filtr znajdujacy sie w miejscu starego filtra - średni efekt) 3-(zamocowanie stożka pod przednią lampą (okolice puszki podciśnienia zanjdujacego sie przed prawym przednim kołem) - dobry efekt (filt poza ciepłą komorą silnika)
Znaczenie ma równiez dlugosc odcinka rury łączącego filtr stożkowy z filtrem, nie mozemy łączyć filtra stożkowego z rurą doprowadzającą powietrze do niego / gdy auto stoi powietrze nie bedzie wtlaczane do filtra (bedzie bral powietrze z okolicy:) )
Dla mniej zoriętowanych - Cały efekt polega na dostarczeniu do kolektora ssącego najzimniejszego (najlepej wilgotnego) powietrza. Łatwo to zauwazyc np. w poczciwym Maluchu, gdy jedziemy w upalny suchy dzien czuje sie wyrazny spadek mocy. Jednak gdy jedziemy w pochmurny dzien, + lekki deszczyk (duzo wylgoci i chlodu w powietrzu) nasze auto jakby dostawalo pare kucyków więcej. Temperatura ma wplyw na mieszanke ....
- Jakie filtry sotożkowe?
- Jakie rozmiary?
- Jakie kształty?
Zapraszam do dyskusji!!
- EFEKTY? -
w moim przypadku silnik na malych obrotach jest troszke przymulony jednak gdy przekroczymy 3.5 tys czuje sie róznice - V max z 4 postaciamy na pokladzie przed zalozeniem filtra 190km/h / po instalacji stożka i rury z "pod tablicy" V max = 205 ....
pozdr,
MalarZ
malarz - 2006-08-04, 12:46
" />- gdzie znajdziemy najwiecej zimnego powietrza potrzebnego do najlepszych rezulataów ??
proponuje cos takiego!
- Myśle jednak ze sposob zamieszony na fotce (link) jest najabrdziej efektywny !!( naj mniej kolan największe ciśnienie powietrza wtlaczanego do komory silnika/stożka)
http://www.civic4g.pl/forum/album_page.htm?pic_id=164
malarz - 2006-08-04, 12:47
" />Stożek w obudowie - mysle ze jest w tym coś mądrego - np. to ze powietrze jest brane tylko z porzdu filtra, od nas teraz zalezy ile tego powietrza dostarczymy (filtr bez obudowy bierze powietrze z calej swojej powierzchni)
malarz - 2006-08-04, 12:48
" />dolot - By MalarZ:P
HIO - 2006-08-04, 15:56
" />
malarz - 2006-08-04, 16:03
" />no to super / uwazaj tylko zeby nie zniszczyć zderzaka
- chcesz umieścic filtr w zderzaku?
- w takim ukladzie nie musisz martwic sie o odizolowanie filtra od silnika ...
HIO - 2006-08-05, 08:58
" />mam zamiar wyciac otwor ktorym bede doprowadzal zimne powietrze do stozka. gdybym go umiescil tak nisko to by sie strasznie zwiekszyla pojemnosc dolotu.
na odizolowanie stozka od reszty komory silnika tez juz mam pomysl- a nawet dwa.
malarz - 2006-08-05, 09:11
" />wiec napisz co chcesz zrobic moze ktoś z nas wykona cos podobnego ...
loopack - 2006-08-05, 18:53
" />Macie fajnie, ja mam tak zabudowany przód, że nie mam nawet jak takiej rury pociągnać do zderzaka
Hmm... strasznie dużą mam chłodnicę, koledzy mają jakieś mniejsze... chyba?
No i nie mam nigdzie miejsca by rure poprowadzić... co zrobić?
malarz - 2006-08-05, 19:29
" />a wiec zacznijmy od tego ze masz tak samo fajnie jak my wszyscy tylko o tym nie wiesz:))
po pierwsze musisz usunąć zbiorniczek podciśnienia powietrza (wyraźnie zakreślony) jest zamocowany z tego co pamietam na 3 zwykle śruby, odrazu bedziesz miał miejsce zeby poprowadzic tamtędy rure (np spiro) z komory silnika do zderzaka, nastepnie przykrecz klaxon w miejsce mocowania tego zbiorniczka (będdzie klaxon z boku i bedzie wydawal dziwny dzwiek ale to chyba nie jest najistotniejsze w calej operacji:D ) -tamtedy prowadzisz rure az w okolicy tablicy .... (pamietaj rób najmniej kolan jak tylko to możliwe)
serdeczne pozdro
malarz
HIO - 2006-08-05, 21:57
" />pierwsza rzecz to sa ostatnie zmiany na wlasna reke
nie wycinalem otworu w zderzaku- poczekam na nowy dolot
w zwiazku z tym ze oryginlana guma sie nagrzewala postanowilem ja jakos zaizilowac. Czesc z kibel rury byla zimna. kupilem wiec maty za grzejnikowe ktore podobno odbijaja cieplo i owinalem caly dolot. na ile to skuteczne bylo nie wiem- ale w ciagu miesiaca napewno bede mial nowy dolot calkowicie nieseryjny
rura doprowadzajaca zimne powietrze od spodu samochodu wyglada tak.
tak jak wspomnialem - jest to prowizorka
malarz - 2006-08-06, 09:51
" />faktycznie to jest prowizorka:)) nie haczysz tym "wlotem" ?