ďťż

Spryskiwacze i radio



Dzik - 2007-09-14, 11:20
" />Witam. Pare dni temu przestaly mi dzialac spryskiwacze i radio. sprawdzalem wszystkie bezpieczniki i wszystko wydaje sie byc OK. Wiecie co moze byc przyczyna tej usterki??
Pozdro.




TomekWawa - 2007-09-14, 11:28
" />O kurde poważny problem ale zastanawia mnie tez to że jak włączam spryskiwacz to mam zakłócenia na radiu może jest jakiś jeden elemnt który za to odpowiada napewno bezpiecznik jest dobry?

właśnie a lampka w środku Ci świeci i podświetlenie zapalniczki i popielniczki?



tiacocstoe - 2007-09-14, 12:09
" />Ja tez mam zakłucenia w radiu jak spryskiwacza używam



Dzik - 2007-09-14, 13:22
" />Tez mialem zaklocenia podczas spryskiwania . Wyjmowalem juz wszystkie bezpieczniki i sprawdzalem kazdy z osobna. Lampka sie swieci a takie bajery jak podswietlen zapalniczki, popielniczki u mnie nie wystepuja. Troche to denerwujace kiedy musisz latac z butelka i na postoju szybe czyscic




stealth - 2007-09-14, 20:07
" />bartoszek001, miernik w dłoń i szukaj dokąd prąd dochodzi

SD ja też słyszę spryskiwacze w radiu. Myślałem, że to wina mojego szajsowatego odbiornika, ale widać coś jest na rzeczy grubszego.



TomekWawa - 2007-09-14, 20:13
" />wszedzie wystepuje podswietlenie zapalniczki i popielniczki tak mi sie wydaje tylko w wiekszosci 4g sa przepalone wiec napewno masz



stealth - 2007-09-14, 20:17
" />TomekWawa, ja nie mam podświetlenia i nie, że przepalone, tylko po prostu nie ma.



Dzik - 2007-09-14, 21:35
" />Miernik w dlon i sprawdzasz latwo powiedziec . Gdzie zaczac i na czym skonczyc? Radio to olac bo i tak za ciezkie ale jesli chodzi o spryskiwacze to prosze o mala podpowiedz.



stealth - 2007-09-14, 22:52
" />Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził bezpieczniki (te w środku i te pod maską), bo takie nagłe niedziałanie kilku niezależnych urządzeń jest typowym objawem. Przekręć kluczyk w stacyjce i sprawdz czy za bezpiecznikiem (tj. od strony odbiornikow) jest napiecie.

Gdyby jednak nie to, to w przypadku spryskiwaczy silniczki są za zderzakiem przednim, koło zbiorniczka płynu. Ciagniesz za dzwigienke wlaczajaca spryskiwanie i sprawdzasz czy jest napiecie na wtyczce silniczka szyby przedniej (bo jest obok silniczek od tylnej). Sam silniczek mozna dodatkowo sprawdzic podpinajac go "na krótko" kabelkami do akumulatora - powinien zaczac dzialac. Jesli to nie silniczek, to idziesz po kablu i pewnie dojdziesz gdzies w okolice wlacznika przy kierownicy - moze tam nie styka i po prostu nie wlacza? Jesli i tu wszystko ok, to znow wzdluz kabla i sprawdzasz jak daleko tego napiecia nie ma. Tam gdzie w koncu sie pojawi jest przerwa na przewodzie.

Analogicznie z radiem: odlaczasz wtyczke z tylu i sprawdzasz czy masz napiecie - jesli nie, to idziesz dalej. W koncu dojdziesz tak czy siak do akumulatora. Jesli i na nim nie ma napiecia, to coz

Sprawdz tez połączenie silniczków spryskiwaczy i radia z masą, żeby się nie okazało, że to po tej stronie obwodu coś nie kontakuje.

W razie czego pytaj



Dzik - 2007-09-15, 07:14
" />Po tak wyczerpujacej odpowiedzi pewnie w gardle zaschlo . Dzieki wielkie, w niedziele postaram sie to ogarnac.



Marchew - 2007-09-21, 16:32
" />zakłócenia to norma jest,
ciekawie to jest jak sobie cb podepniesz i włączysz spryskiwacz słychać zaj....cie zakłócenia,
pozdr



Bonio_EQ - 2007-09-22, 20:03
" />u mnie tez jak mam wlonczone radio i uzywam spryskiwaczy to trace fale,jak strzelam z dlugich przy wlonczonym radiu i odpalam tylne przeciwmglowe lampy i podgrzewanie tylnej szyby i nawiew na maxa to juz wogle trace praktycznie fale,mysle ze to zalezy od zuzywanego pradu chyba,im wiecej jest jego pobieranego tym wieksze zaklucenia slychac,odpalcie se podgrzewanie szyb i przeciwmglowe i nawiew na maxa przy wlonczonym radiu i szybko wszystko powylanczajcie,roznice bedzie slychac
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu