ďťż

Stare łożysko (okres leżakowania 8 lat) czy jest sens ?



bubu - 2010-03-30, 16:53
" />Witam
Nie wiem czy dobrze robie ale na oddzielne sprawy (skrzynia, łożysko) zakładam nowe tematy, żeby nie mieszać i pytać o wiele rzeczy w jednym.

Tak tylko się upewnię bo zabieg o nazwie 'nowe" to koszt 250 zł.
Mam całe zawieszenie któro wjechało na krawężnik. Wahacze się skrzywiły aż od tego.
Wtedy (2001 rok) dostałem kompletne zawieszenie i wymieniłem a to co wymontowane leżało sobie!

Teraz padło mi łożysko koła przedniego strona kierowcy, prawa.
Objaw jest taki, że auto jak jedzie prosto jest cicho a jak skręcam w lewo też jest cicho natomiast jak skręcam w prawo to jest takie HUUUUU dośc głośne. Kto nie jechał i coś tam o tym wiedział, to mówi, że łożysko w kole.

Czy jest sens wyprasować łożysko i wprasować to stare co nie jeździło tyle.
Dodam, że nie miało to kontaktu z wodą. Garaż ogrzewany cały rok! Mogę dać fotki. Jakby nie było całość wygląda dość źle (rdza). Ale może to tylko z wierzchu.
Kogo nie spytam to - nowe, nowe, nowe. Ale pilnuę budżetu i jeśli upływ czasu takiego elementu jak łożysko koła nie rusza to czemu nie wykorzystać ... ?
Wiem, że w chwili wjechania na krawężnik łożysko miało 30.000 km.
Ale dostałem całe kompletne zawieszenie wtedy i ten co składał złożył na tym co dostał.

Jak mówicie.

Pozdrawiam.




Kanies - 2010-03-30, 17:51
" />W łożysku jest smar który po takim czasie (bez pracy) staje się bez użyteczny, co z tym idzie łożysko do niczego się nie nadaje, pozostaje zakup nowego niestety



ppiotrek - 2010-03-30, 18:12
" />ja bym wsadzil i zobaczyl co bedzie



bubu - 2010-03-30, 20:11
" />Apropo włożenia - szukałem na forum ale jakoś znalazłem tylko tutorial do tylnego łożyska.

Dysponuje ktoś może jakimś tutorialem dla przedniego łożyska. Najlepiej z fotkami.
Mam dostęp do znajomego mechanika który ma prasę hydrauliczną. Rozebrać dla mnie i złożyć ten cały korspu (sworznie, zacisk hamulca itp) to nie jest dużo zabawy. I tak wymieniam końcowki kierownicze więc kwestie zbieżności ustawię już po fakcie.

Chyba się skuszę i sprawdzę co wart jest taki smar po tylu latach.
Zawsze to też hobbystycznie się przy H grzebie

pozdrawiam




ppiotrek - 2010-03-30, 20:59
" />A po co do tego poradnik? Musisz wykręcić zwrotnicę. Robisz to tak: podnosisz auto, ściągasz koło, odkręcasz nakrętkę piasty (możesz wcześniej się nią zająć - są problemy z tym), potem końcówka drążka, stabilizator i wahacz góra + dół. I masz już wszystko w ręku. Tylko teraz nie wiem czy tarczę trzeba zdjąć



Kanies - 2010-03-30, 21:11
" />nie jestem tego w 100% pewny , ale raczej trzeba bo inaczej będzie problem z wyprasowaniem łożyska



bubu - 2010-03-31, 02:19
" /> godzina jest jaka widać trochę czwarta - ale wszystko już na wierzchu

tarcze chyba faktycznie będę musiał zdjąć, jutro do znajomego co ma prasę i ocenimy

A takie pytanie: czy jak tylko odkręciłem końcówkę drążka kierowniczego a potem przykręce to musze zbiezność ustawiać - i tak będę zmieniał ale tak z ciekawości jakbym sobie ustawił zbieżność a potem takiego odkręcenia dokonał.

Pozdrówka.



Ryba - 2010-03-31, 18:02
" />Jak tylko wypiąłeś z zwrotnicy to nic nie musisz ustawiać. A nakrętkę od przegubu lepiej poluzować jeszcze jak auto stoi na kołach - jest łatwiej.



Kanies - 2010-04-02, 08:08
" />ojj i to nie dokońca łatwiej , te nakrętki u nas są zawsze tak zapieczone , że nawet gdy jeden dzień wcześniej były odkręcane , to następnego jest problem
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu