swap b18
karpik83 - 2009-05-20, 19:04
" />witam wszystkich w niedługim czasie bede szykował sie do zmiany serca w civicu 4g,aktułalnie siedzi tam 1,3 z poterzna mocą 75koni:):):)a docolowo ląduje b18c4 i tu moje pytanie a raczej prosba o pomoc czy ktos juz ogarniał taki temat na jakie przeszkody i utrudnienia moge natrafic?co musze wymienic?posiadam wiazke silnikowa i kabinowa z b18ki ale jest to anglik.czy musze przerabiac wiazke kabinowa,laczyc tą z d13 i b18?
z góry dzieki za cene rady pozdrawiam
Majkee - 2009-05-20, 20:53
" />Problemy będą i to spore, ale nic nie jest niemożliwe. Inne łapy, inny komputer, ciężka sprawa jeżeli chcesz to robić samemu.
karpik83 - 2009-05-20, 21:16
" />łapy jak sądze to ebey.com komputer musze wsadzic od b18ki ale zastanawiają mnie takie rzeczy jak bak czy musze zmienic?jesli tak to na jaki?pompe paliwową?półoski itp
soldi - 2009-05-20, 21:20
" />zaraz tam spore jak ktoś ma jakąś wiedzę na temat mechaniki samochodowej i nie jest oporny na wiedzę, to trzeba trochę czasu poświęcić i włala
najlepiej z wiązki od B18 odseparować część odpowiedzialną za komputer i silnik i wpiąć ją do wiązki od D13
potrzebujesz pompę paliwa do baku, zegary od iVT lub zaadoptować te od B18, półosie od B18, łapy do mocowania silnika
warto wrzucić swap hamulców, żeby to hamowało
w zależności od skrzyni - jeżeli chcesz tą od B18, to musisz zrobić/kupić konwersję sprzęgła (w Dserii jest na linkę, Bseria ma hydrauliczne - z wyjątkiem skrzyni Y2, która pochodzi od B16A1 i była na kabel)
nie obędzie się bez przeróbki wydechu - seria od D13 jest za mała
pewnie o kilku "duperelach" zapomniałem - jak masz jakieś konkretne pytania to zapraszam na PW
Seb - 2009-05-20, 22:50
" />Na pewno bedziesz musiał zainstalowac przewody paliwowe od ed6, ed7. Bak paliwa z pompą też. A jaką masz wersje? Przed liftem czy po lifcie?
tecno - 2009-05-21, 17:41
" />proponuje polozyc wiazke z ed6/7 minimum pod dpi i na niej zrobic obd1/2.
m6nj - 2009-05-21, 19:52
" />ja za miesiac zaczynam takiego swapa i oprócz wymienionych juz gratów bedziesz potrzebował jeszcze łap od ee9 2 sztuki,kolektor ssacy skunka chyba ze chcesz modyfikowac sciane grodziową,co do skrzynki to nie zakładaj y2 na kabel bo tam padaja synchro, załóż z skrzynie hydro z b16a2,komp na obd1,maska dohc lub chybryda dohc/ee9/8 no i koniecznie wspomniane wczesniej heble i wydech conajmniej 2,25,do tego jakis zawias bo na seryjnym bedzie spory problem na zakretach -jak chcesz robic swapa sam to mozesz zamknąc sie w 8 tys jak firma to ok 10-12-pzdr i powodzenia
gajos - 2009-06-06, 09:12
" />Karpik,
podsumowując wszystkie odpowiedzi bilans wychodzi od 12 - 15 tyś.(lekko). Przy dobrych cenach gratów i pracy któregoś z garaży, ale powinieneś pzewidzieć dodatkowe koszty jak to zwykle bywa. Chyba, że większość już masz i będziesz to robił sam.
Pamiętaj o hamulcach bo w takiej konfiguracji 4th robi się dość szybka
pozdro
m6nj - 2009-06-06, 09:32
" />oj Gajos z tymi 15 tys to troche przesadziłes...wszytsko zalezy od tego czy graty bedziesz kupował z głowa czy nie.ja naprzykład ściągnołem sobie sam ze stanów mocowania i wyszło mnie 600zł taniej to samo z mocowaniami ee9 tez kupiłem w aso ale sam a nie przez garaz i wyszło 200zł taniej.tak jest ze wszystkim motor tez mozesz kupic w okolicach 5 tys jest tego na aledrogo mnóstwo kwestia tylko pojechania i zainteresowania sie ,chociaz tak naprawde ja w kwesti silnika i skrzynki zaufałem garażowi w którym robie swapa i oni sie zajeli szukaniem-cena spora ale mam nadzieje ze motor bedzie ok--wydaje mi sie ze b18 w seri mozna włożyc za 10-12 tys bez wydechu i modów oczywiscie-powodzenia i pzdr
Miezian - 2009-06-24, 14:02
" />A ja mam pytanie z trochę innej beczki ale odnośnie swapa na b serie. Załóżmy że mam, ee9 ze zdrowym silnikiem, ale buda się nie nadaję i jest w opłakanym stanie. Czy w takim przypadku, mając łapy pod b serie do budy ED przekładka silnika, skrzyni, wiązki itd ogranicza się tylko do przełożenia gratów z ee9? Na moje oko powinno wszystko być dość proste do ogarnięcia jeżeli przekłada się kompletna elektrykę z ee.
Tux - 2009-06-24, 14:55
" />Z tego co wiem to mocowania łap są inne i dlatego nie podejdzie, musisz łapy kupić aftermarketowe. Inaczej by nikt nie kupował łap za 1500k do swapa jak można by mieć z jakiegoś ee9. Kołyska jest chyba inna jeszcze ale to chyba nie robi problemu. Poprawcie jak się mylę.
Miezian - 2009-06-24, 15:06
" />Nie dopisałem, że chodziło mi o łapy innovative albo hasporta, wiem że na standardowych nie podejdzie. Do tego chyba tylnia łapa oem z ee9 musi być, jeśli dobrze pamiętam. Poza tym chyba innych problemów nie ma i można resztę przerzucić?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
karpik83 - 2009-05-20, 19:04
" />witam wszystkich w niedługim czasie bede szykował sie do zmiany serca w civicu 4g,aktułalnie siedzi tam 1,3 z poterzna mocą 75koni:):):)a docolowo ląduje b18c4 i tu moje pytanie a raczej prosba o pomoc czy ktos juz ogarniał taki temat na jakie przeszkody i utrudnienia moge natrafic?co musze wymienic?posiadam wiazke silnikowa i kabinowa z b18ki ale jest to anglik.czy musze przerabiac wiazke kabinowa,laczyc tą z d13 i b18?
z góry dzieki za cene rady pozdrawiam
Majkee - 2009-05-20, 20:53
" />Problemy będą i to spore, ale nic nie jest niemożliwe. Inne łapy, inny komputer, ciężka sprawa jeżeli chcesz to robić samemu.
karpik83 - 2009-05-20, 21:16
" />łapy jak sądze to ebey.com komputer musze wsadzic od b18ki ale zastanawiają mnie takie rzeczy jak bak czy musze zmienic?jesli tak to na jaki?pompe paliwową?półoski itp
soldi - 2009-05-20, 21:20
" />zaraz tam spore jak ktoś ma jakąś wiedzę na temat mechaniki samochodowej i nie jest oporny na wiedzę, to trzeba trochę czasu poświęcić i włala
najlepiej z wiązki od B18 odseparować część odpowiedzialną za komputer i silnik i wpiąć ją do wiązki od D13
potrzebujesz pompę paliwa do baku, zegary od iVT lub zaadoptować te od B18, półosie od B18, łapy do mocowania silnika
warto wrzucić swap hamulców, żeby to hamowało
w zależności od skrzyni - jeżeli chcesz tą od B18, to musisz zrobić/kupić konwersję sprzęgła (w Dserii jest na linkę, Bseria ma hydrauliczne - z wyjątkiem skrzyni Y2, która pochodzi od B16A1 i była na kabel)
nie obędzie się bez przeróbki wydechu - seria od D13 jest za mała
pewnie o kilku "duperelach" zapomniałem - jak masz jakieś konkretne pytania to zapraszam na PW
Seb - 2009-05-20, 22:50
" />Na pewno bedziesz musiał zainstalowac przewody paliwowe od ed6, ed7. Bak paliwa z pompą też. A jaką masz wersje? Przed liftem czy po lifcie?
tecno - 2009-05-21, 17:41
" />proponuje polozyc wiazke z ed6/7 minimum pod dpi i na niej zrobic obd1/2.
m6nj - 2009-05-21, 19:52
" />ja za miesiac zaczynam takiego swapa i oprócz wymienionych juz gratów bedziesz potrzebował jeszcze łap od ee9 2 sztuki,kolektor ssacy skunka chyba ze chcesz modyfikowac sciane grodziową,co do skrzynki to nie zakładaj y2 na kabel bo tam padaja synchro, załóż z skrzynie hydro z b16a2,komp na obd1,maska dohc lub chybryda dohc/ee9/8 no i koniecznie wspomniane wczesniej heble i wydech conajmniej 2,25,do tego jakis zawias bo na seryjnym bedzie spory problem na zakretach -jak chcesz robic swapa sam to mozesz zamknąc sie w 8 tys jak firma to ok 10-12-pzdr i powodzenia
gajos - 2009-06-06, 09:12
" />Karpik,
podsumowując wszystkie odpowiedzi bilans wychodzi od 12 - 15 tyś.(lekko). Przy dobrych cenach gratów i pracy któregoś z garaży, ale powinieneś pzewidzieć dodatkowe koszty jak to zwykle bywa. Chyba, że większość już masz i będziesz to robił sam.
Pamiętaj o hamulcach bo w takiej konfiguracji 4th robi się dość szybka
pozdro
m6nj - 2009-06-06, 09:32
" />oj Gajos z tymi 15 tys to troche przesadziłes...wszytsko zalezy od tego czy graty bedziesz kupował z głowa czy nie.ja naprzykład ściągnołem sobie sam ze stanów mocowania i wyszło mnie 600zł taniej to samo z mocowaniami ee9 tez kupiłem w aso ale sam a nie przez garaz i wyszło 200zł taniej.tak jest ze wszystkim motor tez mozesz kupic w okolicach 5 tys jest tego na aledrogo mnóstwo kwestia tylko pojechania i zainteresowania sie ,chociaz tak naprawde ja w kwesti silnika i skrzynki zaufałem garażowi w którym robie swapa i oni sie zajeli szukaniem-cena spora ale mam nadzieje ze motor bedzie ok--wydaje mi sie ze b18 w seri mozna włożyc za 10-12 tys bez wydechu i modów oczywiscie-powodzenia i pzdr
Miezian - 2009-06-24, 14:02
" />A ja mam pytanie z trochę innej beczki ale odnośnie swapa na b serie. Załóżmy że mam, ee9 ze zdrowym silnikiem, ale buda się nie nadaję i jest w opłakanym stanie. Czy w takim przypadku, mając łapy pod b serie do budy ED przekładka silnika, skrzyni, wiązki itd ogranicza się tylko do przełożenia gratów z ee9? Na moje oko powinno wszystko być dość proste do ogarnięcia jeżeli przekłada się kompletna elektrykę z ee.
Tux - 2009-06-24, 14:55
" />Z tego co wiem to mocowania łap są inne i dlatego nie podejdzie, musisz łapy kupić aftermarketowe. Inaczej by nikt nie kupował łap za 1500k do swapa jak można by mieć z jakiegoś ee9. Kołyska jest chyba inna jeszcze ale to chyba nie robi problemu. Poprawcie jak się mylę.
Miezian - 2009-06-24, 15:06
" />Nie dopisałem, że chodziło mi o łapy innovative albo hasporta, wiem że na standardowych nie podejdzie. Do tego chyba tylnia łapa oem z ee9 musi być, jeśli dobrze pamiętam. Poza tym chyba innych problemów nie ma i można resztę przerzucić?