ďťż

Swap D15b2 - automatyczna skrzynia



pxc19 - 2007-01-14, 12:17
" />Witam, chciałbym poprawić osiągi w moim d15b2 z skrzynią automatyczną (AT) i inst. gaz.
Myślałem o swapie (na d16a9) tylko z tego co przeczytałem komputer wersji z AT jest inny od wersji z MT. Problem polega na tym że nie było d16a9 z AT przynajmniej w civicu więc nie mogę swapować.
Jednak w concerto było 1.6 (d16z i d16a) z AT przynajmniej według tabelki na tych stronach tabela 1 i tutaj tabela 2 .

Nie wiem teraz jakie przełożenie ma moja skrzynia ale możliwe że jest to ta sama skrzynia jak w concerto 1.6 ? Jeśli tak to bym musiał "tylko" silnik swapowac z kompem od AT. Pogubiłem się trochę w tym co do czego by pasowało, jak ktoś by mógł powiedzieć co do czego to mógł podjąć decyzje.

W aucie mam kolektor 4-2-1 z d16a9 i brak katalizatora. Reszta seria. AT potrzebuje tak samo jak gaz.




Randal - 2007-01-14, 15:35
" />A nie myślałeś zeby wsadzić skrzynię manualną razem z nowym silnikiem?



HIO - 2007-01-14, 16:27
" />



Randal - 2007-01-14, 18:18
" />




HIO - 2007-01-14, 18:24
" />mam cos godnego polecenia

silnik wystarczajacy- ze skrzynia automatyczna, sprzedajacy jest OK. Do SSG od niego kilka czesci juz przyszlo.

http://www.allegro.pl/item154499684_hon ... swap_.html

mialbys komplet na Swap z kompem itd. musialbys sprawdzic czy na pewno wszystko bedzie pasowalo- bo co do tego to nie mam pewnosci- nie jestem mechanikiem.
problem tylko ze w Gdansku on jest, ale z tego co mi wiadomo warto od niego brac. choc z Kolobrzegu wcale nie jest tak zle tam dojechac.



pxc19 - 2007-01-15, 19:07
" />Dziękuje wam za podjęcie tematu. Nie mam zamiaru się automatem z nikim ścigać. Po prostu w codziennej jeździe szczególnie przy wyprzedzaniu brakuje trochę mocy przez te długie przełożenia. Co do tej aukcji to w sumie sprawa idealna. THX. Pozdrawiam.



elmer - 2007-01-15, 20:53
" />Potrzebujesz silnik na jednym wałku D16A6/A7/Z2 - komp od takiego silnika z automatem.



hubson - 2007-01-17, 22:20
" />a bez zmiany silnika i skrzyni nie da sie troche podrasowac



HIO - 2007-01-18, 07:27
" />



pxc19 - 2007-01-18, 17:42
" />Na pewno nie mam zamiaru dużych sum w tuning mojego seryjnego silnika wkładać. Jest to według mnie bezsensowne.
Zestaw który na allegro był wystawiony (od 5 gen. 1.6 VTEC D16Z6 z skrzynią automatyczną, ECU, wiązką, półośkami, aparatem, alternatorem, rozrusznikiem, kolem pasowym, listwa z wtryskami, pompa wspom. , miska, wiązkami, kolektorem dolot+przepustnica, kolektorem wydech, sonda) wydawał się cenowo (2000 zł) dobrym rozwiązaniem.

Boję się tylko co do stanu silnika + skrzyni.
Mój d15b2 którym 30 tys. przejechałem spala mi 0,5 l oleju (pełny syntetyk 5W/40) na 10 tys. km. Jestem pod tym względem bardzo z niego zadowolony.

Spróbuję się dogadać ze sprzedawcą. W końcu pewno dużego zainteresowania takim zestawem nie ma , w końcu to automat

Czy wie ktoś może czy gabarytowo silnik (pewni tak) i skrzynia automatyczna w budzie 4g by się zmieściła ?



gniedz83 - 2007-01-18, 17:47
" />pxc19, seed ma taki silnik, z nim pogadaj



POUL - 2007-01-19, 14:15
" />Załóż kolektorek 4-2-1 ogarnij dolot podłub z wydechem i zejdziesz poniźej 10s do setki. Moja na trzecim biegu po tych zabiegach ciągnie do jakiś 155km/h.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu