Swap d15b2 na d16z2 - pytanie
scanikwwo - 2009-01-20, 20:35
" />Witam szanowne grono Jestem w trakcie zmiany silnika. Chce złożyć silnik d16z2 na skrzynie od d15b2. Czy wielowpust jest taki sam? Jak rozdzielić silnik od skrzyni i wyjąć góra, żeby nie spieprzyć niczego? To mój pierwszy swap, więc proszę wybaczyć moje pytania, jeśli dla niektórych są głupie Dzięki za wszelkie odpowiedzi wnoszące cokolwiek do tematu. Jeśli to nie ten dział to proszę modów o przeniesienie
Pozdrawiam,
scanikwwo
ppiotrek - 2009-01-20, 20:39
" />kolego zapraszam tutaj -> viewtopic.php?f=21&t=11785 bardzo świeży temat.
scanikwwo - 2009-01-20, 21:08
" />
Elchupakabra - 2009-01-20, 22:51
" />Ja zmieniałem silnik w swojej padace i powiem Ci że najlepiej i najszybciej będzie jak silnik ze skrzynią wyciągniesz, poza autkiem oddzielisz skrzynie od silnika, przykręcisz do nowego i wsadzisz z powrotem. Dawno temu to było, więc nie powiem ile dokładnie to zajęło ale chyba z godzine sama operacja wyjęcia, przekręcenia i wsadzenia do komory(w 3 ludzi). Zostawiając skrzynie w środku będziesz tylko się męczył ze znalezieniem jakiegokolwiek miejsca i spasowaniem wszystkiego do kupy. Nie trzeba było zawiasu rozbierać, podnosząc komplet do góry pólośki bez problemu wyszły. Tylko wszystkie poduszki musiałem wykręcić i wyjąć bo trochę przeszkadzały potem żeby to do kupy poskładać. Co do sprzęgła to zostawiasz kolo zamachowe, docisk i sprzęgło to co było i nie ma problemu czy będzie pasować. Różnice tylko przed i po lifcie były. Między silnikami nie. Ot, chyba wszystko
scanikwwo - 2009-01-24, 01:29
" />Witam!
Motorownia siedzi juz na miejscu. Zostawilem skrzynie z d15b2. Wg info na stronie http://www.civic4g.pl/page.php?action=spec wynika, ze d15b2 ma inne FD, co za tym idzie jet skrzynia krotsza. Natomiast ja czytajac posty na forum jak chocby ten: http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=11785&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=d16z2+skrzynia+d15b2 dochodze do wniosku, ze to jedno i to samo.
Czy skrzynie w sohc - 1,3 | 1,4 | 1,5 | 1,6 różnią się czymś
Prosze Was o rozjasnienie moich watpliwosci, a userowi Elchupakabra dziekuje za sensowna odpowiedz, no i oczywiscie grzesiek84 nie pozostal obojetny
v-rod - 2009-01-24, 07:57
" />skrzynie przed liftem i po lifcie napewną różnia sie ilością zębów na wieloklinie sprzęgła oraz wałku od skrzyni, pozatym skrzynia D15B2 i Z2 to chyba jest to samo, ale ręki uciąc nie dam, ja przekładałem silnik D16z2 zamiast D15B2 i wcale nie musiałem wyciągać skrzyni, bez problemu skrzynia została, trudnosc jaka tylko napotkasz to przykręcenie pompy od wspomagania, ale jak koledzy mówili oni dziury w uchwycie powiększali , ja natomiast uciąłem kawałek uchwytu i przykręciłem na 2 śrubach i wszystko jest gitara
lookaz - 2009-01-24, 09:26
" />
Boci@n - 2009-01-24, 10:10
" />fd w sohc jest takie samo
scanikwwo - 2009-01-25, 18:47
" />Witam ponownie
No wiec silnik w budzie, elektryka podlaczona i przerobiona, ale jest maly problem - palacy sie nieustannie "CHECK". Komp wypluwa mi bledy 1, 7, 10, 14 Auto gasnie samoczynnie. Zeby nie gaslo podciagnalem linke od gazu i teraz trzyma tak w okolicach 1,2k rpm... Rozłączałem wtyczki, lałem wd40, posprawdzalem wszystko zgodnie z porada przerabiania na mpfi... I kurde nie wiem o so chozi ;-) Prosze o pomoc chcialbym moc znowu jezdzic Hanka
Randal - 2009-01-25, 22:13
" />A wtyczki poprzedłużałeś i popodpinałeś tak jak w opisie? Chodzi mi o wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy (trzeba tam zamienić kabelki miejscami) i wtyczkę od silniczka krokowego. Łatwo się pomylić bo kilka wtyczek jest takich samych więc sprawdzaj po kolorach kabli. Błędy mogą być od siebie zależne.
Elchupakabra - 2009-01-26, 08:16
" />Dokładnie tak jak randal pisze. Jedna czujnik może powodować kilka błedów. ja przypadkiem nie podłączyłem MAP SENSORA i waliło mi błędami: 7,10,14,16. Także sprawdzaj wszystkie kabelki i dojdziesz do ładu.
scanikwwo - 2009-01-26, 08:57
" />OK, dzieki panowie. Zaraz jade do garazu sprawdzac co i jak. Nie nie - nie Honda. Nie bede jezdzil z zapalonym check'iem
---------------
Updajt
Thx Randal i Elchupakabra Mieliście rację chłopaki
Wszystko hula Ze mnie idiota jakich mało Zamieniłem wtyczki od krokowca i temperatury powietrza zasysanego Teraz wsio OK. Żadnych błędów nie wyrzuca Tylko jakoś nie mogę spasować końca kolektora do wejscia katalizatora i buczy straszliwie Tupolew przy starcie jest cichszy Tam na końcu kolektora jest taki jakby stożkowy pierścień z siatki i azbestu chyba. Można takie cudo gdzies dostać?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
scanikwwo - 2009-01-20, 20:35
" />Witam szanowne grono Jestem w trakcie zmiany silnika. Chce złożyć silnik d16z2 na skrzynie od d15b2. Czy wielowpust jest taki sam? Jak rozdzielić silnik od skrzyni i wyjąć góra, żeby nie spieprzyć niczego? To mój pierwszy swap, więc proszę wybaczyć moje pytania, jeśli dla niektórych są głupie Dzięki za wszelkie odpowiedzi wnoszące cokolwiek do tematu. Jeśli to nie ten dział to proszę modów o przeniesienie
Pozdrawiam,
scanikwwo
ppiotrek - 2009-01-20, 20:39
" />kolego zapraszam tutaj -> viewtopic.php?f=21&t=11785 bardzo świeży temat.
scanikwwo - 2009-01-20, 21:08
" />
Elchupakabra - 2009-01-20, 22:51
" />Ja zmieniałem silnik w swojej padace i powiem Ci że najlepiej i najszybciej będzie jak silnik ze skrzynią wyciągniesz, poza autkiem oddzielisz skrzynie od silnika, przykręcisz do nowego i wsadzisz z powrotem. Dawno temu to było, więc nie powiem ile dokładnie to zajęło ale chyba z godzine sama operacja wyjęcia, przekręcenia i wsadzenia do komory(w 3 ludzi). Zostawiając skrzynie w środku będziesz tylko się męczył ze znalezieniem jakiegokolwiek miejsca i spasowaniem wszystkiego do kupy. Nie trzeba było zawiasu rozbierać, podnosząc komplet do góry pólośki bez problemu wyszły. Tylko wszystkie poduszki musiałem wykręcić i wyjąć bo trochę przeszkadzały potem żeby to do kupy poskładać. Co do sprzęgła to zostawiasz kolo zamachowe, docisk i sprzęgło to co było i nie ma problemu czy będzie pasować. Różnice tylko przed i po lifcie były. Między silnikami nie. Ot, chyba wszystko
scanikwwo - 2009-01-24, 01:29
" />Witam!
Motorownia siedzi juz na miejscu. Zostawilem skrzynie z d15b2. Wg info na stronie http://www.civic4g.pl/page.php?action=spec wynika, ze d15b2 ma inne FD, co za tym idzie jet skrzynia krotsza. Natomiast ja czytajac posty na forum jak chocby ten: http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=11785&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=d16z2+skrzynia+d15b2 dochodze do wniosku, ze to jedno i to samo.
Czy skrzynie w sohc - 1,3 | 1,4 | 1,5 | 1,6 różnią się czymś
Prosze Was o rozjasnienie moich watpliwosci, a userowi Elchupakabra dziekuje za sensowna odpowiedz, no i oczywiscie grzesiek84 nie pozostal obojetny
v-rod - 2009-01-24, 07:57
" />skrzynie przed liftem i po lifcie napewną różnia sie ilością zębów na wieloklinie sprzęgła oraz wałku od skrzyni, pozatym skrzynia D15B2 i Z2 to chyba jest to samo, ale ręki uciąc nie dam, ja przekładałem silnik D16z2 zamiast D15B2 i wcale nie musiałem wyciągać skrzyni, bez problemu skrzynia została, trudnosc jaka tylko napotkasz to przykręcenie pompy od wspomagania, ale jak koledzy mówili oni dziury w uchwycie powiększali , ja natomiast uciąłem kawałek uchwytu i przykręciłem na 2 śrubach i wszystko jest gitara
lookaz - 2009-01-24, 09:26
" />
Boci@n - 2009-01-24, 10:10
" />fd w sohc jest takie samo
scanikwwo - 2009-01-25, 18:47
" />Witam ponownie
No wiec silnik w budzie, elektryka podlaczona i przerobiona, ale jest maly problem - palacy sie nieustannie "CHECK". Komp wypluwa mi bledy 1, 7, 10, 14 Auto gasnie samoczynnie. Zeby nie gaslo podciagnalem linke od gazu i teraz trzyma tak w okolicach 1,2k rpm... Rozłączałem wtyczki, lałem wd40, posprawdzalem wszystko zgodnie z porada przerabiania na mpfi... I kurde nie wiem o so chozi ;-) Prosze o pomoc chcialbym moc znowu jezdzic Hanka
Randal - 2009-01-25, 22:13
" />A wtyczki poprzedłużałeś i popodpinałeś tak jak w opisie? Chodzi mi o wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy (trzeba tam zamienić kabelki miejscami) i wtyczkę od silniczka krokowego. Łatwo się pomylić bo kilka wtyczek jest takich samych więc sprawdzaj po kolorach kabli. Błędy mogą być od siebie zależne.
Elchupakabra - 2009-01-26, 08:16
" />Dokładnie tak jak randal pisze. Jedna czujnik może powodować kilka błedów. ja przypadkiem nie podłączyłem MAP SENSORA i waliło mi błędami: 7,10,14,16. Także sprawdzaj wszystkie kabelki i dojdziesz do ładu.
scanikwwo - 2009-01-26, 08:57
" />OK, dzieki panowie. Zaraz jade do garazu sprawdzac co i jak. Nie nie - nie Honda. Nie bede jezdzil z zapalonym check'iem
---------------
Updajt
Thx Randal i Elchupakabra Mieliście rację chłopaki
Wszystko hula Ze mnie idiota jakich mało Zamieniłem wtyczki od krokowca i temperatury powietrza zasysanego Teraz wsio OK. Żadnych błędów nie wyrzuca Tylko jakoś nie mogę spasować końca kolektora do wejscia katalizatora i buczy straszliwie Tupolew przy starcie jest cichszy Tam na końcu kolektora jest taki jakby stożkowy pierścień z siatki i azbestu chyba. Można takie cudo gdzies dostać?