swap i modyfikacja ściany grodziowej itp. awd, rwd, fwd
tomxx92 - 2010-08-28, 23:12
" />witam
mam pytanko (tu dałem temat bo dotyczy swapu) odnośnie modyfikacji sciany grodziowej, w internecie znalazłem informacje że gdy chcemy zmodyfikować takie rzeczy to:
1, wycinamy tą część ściany grodziowej którą chcemy zmodyfikować (bo sie silnik czy skrzynia nie mieści)
2, kształtujemy z blachy o grubości 1-2mm nową ścianę grodziową- jej kawałek i spawamy to punktowo do nadwozia i jeszcze całość wzmacniamy pasami blachy.
Można takie modyfikacje zrobić w ten sposób?? (wiem że jest to trudne do zrobienia ale ciekawi mnie jak robi się takie rzeczy - w sensie w jaki sposób modyfikuje się ściany grodziowe lub w autach rdw, awd tunele wału napędowego czy tunelu skrzyni biegów. Prosze o pomoc i porady jak się robi takie modyfikacje gdy chcemy przerobić sobie ścianę grodziową czy powiększyć tunel skrzyni biegów w jakimś rwd.
pozdrawiam
Ryba - 2010-08-29, 07:32
" />Blachy 2 czy 1,5 raczej nie ukształtujesz bez specjalnych narzędzi np. koła czy prasy. Poza tym w aucie najgrubsze blachy masz pewnie w okolicach 1 mm, więc z takich coś dorabiaj. Możesz z 0,8 bo łatwo się kształtuje, a i tak (przynajmniej w civicu) jest grubsza od fabrycznej, ale niewiele. Jeszcze kolejna sprawa, że blach różnej grubości nie pospawasz dobrze (np. MIG), bo albo nie będzie grubszej przetapiać, albo będzie cieńszą palić.
A kształtowanie i dopasowywanie to już indywidualna sprawa; robi się to intuicyjnie i tyle. Ja np. zawsze dorabiam najpierw szablonik z tektury, kleje go, zakładam, przymierzam i dopiero później tnę blachę po szablonie.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
tomxx92 - 2010-08-28, 23:12
" />witam
mam pytanko (tu dałem temat bo dotyczy swapu) odnośnie modyfikacji sciany grodziowej, w internecie znalazłem informacje że gdy chcemy zmodyfikować takie rzeczy to:
1, wycinamy tą część ściany grodziowej którą chcemy zmodyfikować (bo sie silnik czy skrzynia nie mieści)
2, kształtujemy z blachy o grubości 1-2mm nową ścianę grodziową- jej kawałek i spawamy to punktowo do nadwozia i jeszcze całość wzmacniamy pasami blachy.
Można takie modyfikacje zrobić w ten sposób?? (wiem że jest to trudne do zrobienia ale ciekawi mnie jak robi się takie rzeczy - w sensie w jaki sposób modyfikuje się ściany grodziowe lub w autach rdw, awd tunele wału napędowego czy tunelu skrzyni biegów. Prosze o pomoc i porady jak się robi takie modyfikacje gdy chcemy przerobić sobie ścianę grodziową czy powiększyć tunel skrzyni biegów w jakimś rwd.
pozdrawiam
Ryba - 2010-08-29, 07:32
" />Blachy 2 czy 1,5 raczej nie ukształtujesz bez specjalnych narzędzi np. koła czy prasy. Poza tym w aucie najgrubsze blachy masz pewnie w okolicach 1 mm, więc z takich coś dorabiaj. Możesz z 0,8 bo łatwo się kształtuje, a i tak (przynajmniej w civicu) jest grubsza od fabrycznej, ale niewiele. Jeszcze kolejna sprawa, że blach różnej grubości nie pospawasz dobrze (np. MIG), bo albo nie będzie grubszej przetapiać, albo będzie cieńszą palić.
A kształtowanie i dopasowywanie to już indywidualna sprawa; robi się to intuicyjnie i tyle. Ja np. zawsze dorabiam najpierw szablonik z tektury, kleje go, zakładam, przymierzam i dopiero później tnę blachę po szablonie.